کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
iRest
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

عوامل تاثیرگذار در سقوط آنتونوف 140 تشریح شد

کدخبر:۷۰۸۸یکشنبه، ۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵:۴۱۵۹۵۲ بازدید

رییس سازمان هواپیمایی کشوری برای نخستین بار عوامل مختلف تاثیرگذار در سقوط هواپیمای آنتونوف 140 را تشریح کرد.

علیرضا جهانگیریان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد:‌در سقوط یک هواپیما مجموعه‌ای از عوامل تاثیرگذار هستند که حادثه نوزدهم مرداد ماه گذشته نیز از این مساله مستثنی نیست.در حادثه سقوط هواپیمای آنتونوف 140 سه عامل اصلی اشتباهات انسانی، نقص فنی و عوامل محیطی دخیل بودند.

وی با بیان این‌که در لحظه بلند شدن هواپیما از باند فرودگاه موتور راست آن از دست می‌رود، اظهار کرد: متاسفانه خلبان و کمک او نتوانستند در لحظه‌ای که این موتور خاموش می شود این مساله را شناسایی کنند و این مساله باعث شده هواپیما از زمین بلند شده و کنترل آن بسیار دشوار شود.

جهانگیریان اضافه کرد: وقتی که یکی از دو موتور هواپیما از دست می رود طراحی این هواپیماها به صورتی است که به شکل خودکار موتور دیگر هواپیما تا 10 درصد با توان بیشتر به کار خود ادامه می‌دهد، اما حتی این مساله نیز نتوانسته مانع سقوط هواپیما شود.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که وقتی یکی از موتورهای هواپیما از کار می افتد به شکل طبیعی هواپیما به همان سمت کشیده شده و می چرخد، توضیح داد: خلبان باید در این شرایط تلاش می‌کرد، هواپیما را در مسیری مستقیم نگه دارد و از حرکت زیاد به سمت موتور خاموش شده کنترل کند. اما با توجه به این‌که لحظه خاموش شدن موتور فاصله اندکی از زمان بلند شدن هواپیما از باند داشته است، هواپیما نتوانسته قدرت مانور بالایی پیدا کند و ارتفاع بگیرد.

وی ادامه داد: از این رو هواپیمای آنتونوف 140 که در حدود یک دقیقه و 30 ثانیه زمان پروازی داشته است. تنها تا ارتفاع 45 متر از زمین بلند شده و پس از چرخش بسیار زیاد به سمت راست که طرف موتور خاموش شده بوده در یکی از خیابان‌های نزدیک فرودگاه سقوط می‌کند.

جهانگیریان درباره عوامل محیطی تاثیرگذار در این حادثه نیز اظهار کرد:‌روز 19 مرداد یکی از گرم ترین روزهای سال در تهران به حساب می‌آید و در لحظه بلند شدن هواپیما از باند که ساعت 9:20صبح بوده است دمای باند در حدود 38 درجه سانتیگراد ثبت شده است. یکی از واضح‌ترین اصول فنی در پرواز هواپیماها این است که توان موتور در دمای بالا بسیار پایین می‌آید.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد:‌هواپیمای سقوط کرده صبح روز حاداثه از اصفهان به مقصد تهران پرواز کرده و در این زمینه هیچ مشکل فنی و یا ابهامی گزارش نشده است. از دیگر سو با توجه به ارتفاع باند فرودگاه مهر‌آباد نسبت به دریا و بالا بودن آن که در توان موتور تاثیرگذار است نیز از دیگر عوامل مطرح شده در این زمینه بوده است.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

ایمان: 1393/7/612:04:35،
133
18
خدا رو شکر آقایون این مشکل رو هم حل کردن
مجيد: 1393/7/612:13:00،
216
14
جالب اينه كه به طور كاملا نامحسوس اسم هواپيما از ايران 140 به آنتونوف 140 تغيير كرده
نامی: 1393/7/612:38:19،
92
18
به نظر من اصلا نیاز به کارای کارشناسی و بررسی جعبه سیاه نبود هواپیما وسیلت و مرگ دست خداست ، خلبان هم مقصر
مهرداد: 1393/7/612:42:10،
75
74
درسته آمار کشته های ایران در سانحه هوایی در دنیا خیلی بالاست اما بدونید این کشته ها در مقابل حوادث ماشین که کمترین کیفیت رو از نظر ایمنی دارند هیچه .
نيما: 1393/7/612:47:48،
81
17
مستهلك بودن و نبود قطعات به دليل وجود تحريم ها و همچنان يكدندگي سران مملكت براي داشتن انرژي هسته ايي كه روز به روز داره مردم را فقيرتر ميكنه
حسام: 1393/7/612:58:27،
92
17
به خدا این مردم گناهی ندارن که جونشون بازیچه دست شما شده. خجالت بکشید. این هواپیماهای داغون، این اتوبوس های داغون، این خودروهای داغون هر سال دارن خانواده ای رو یتیم، بی مادر، بی فرزند و داغدار میکنن. آخه بی انصافا، چرا جمع نمیکنید این همه ماشین فرسوده و مزخرفی که تولید میشن چرا بعد از این همه تجربه ناراحت کننده بازم از این وسایل نقلیه استفاده میشه؟ چرا هنوز پراید و 206 باید تولید بشه؟ چرا هنوز باید مردم ما تو اتوبوس های 20 سال پیش بشینن و سفر کنن؟ چرا یکم هم از اون 3000 هزار و 12 هزار میلیارد ها برای مردم خرج نمی کنید؟
بنده خدا خلبان: 1393/7/614:54:23،
41
14
من تو خبرکذاری ها خوند‌م کهسازمان اسنتاندارد به وزارت نامه زده بوده این هواپیما نیاز به تعمیر اساسی دارد وخارج از استاندارد است که وزارت مربوطه هیچ کاری در رابطه با تعمیر و حتی ممنوعیت پرواز انجام نداده این نامه اردیبهشت ماه برای وزارتخانه ارسال شده بود
مجید: 1393/7/708:25:29،
21
17
بابا خجالت بکشید تا کی مردم را احمق فرض میکنید!!!هوای گرم!!!!!!!پس اگر به هوای گرم باشه که در کشورهایی که نزدیک خط استوا هستن هرروز باید هواپیما سقوط کند!!!بخدا زشته مرد باشید و اشتباهاتتون را گردن بگیرید.
mostafa: 1393/7/612:04:55،
131
16
بدبخت خلبان همه کاسه کوزه ها سر اون شکست
حالا نمیگن هواپیما واسه زمان قاجاره
تا کی دروغ؟
سعید: 1393/7/709:44:51،
19
17
واقعا جالبه میگه هوای گرم باعث شده موتورها کارایی لازم رو نداشته باشه.اخوی پیش خودت چی فک کردی؟ پس اون کشورهایی که نزدیک خط استوا هستن و دمای هواشون براحتی از 40 درجه هم میگذره که باید هر روز یه هواپیما سقوط کنه که.یا همین امارت بیخ گوشتون بزرگترین هواپیمایی منطقه رو داره دماشم از تهران خیلی بیشتره پس چرا ازین خبرا نیس توش؟ بیسواد...
محمد: 1393/7/612:05:40،
183
15
به این ترتیب، همه دنیا مقصر بودن بجز سازمان هواپیمایی کشوری که اجازه پرواز چنین هواپیماهایی رو صادر می کنه. اگر در جایی زندگی می کردیم که جون انسانها ارزش داشت ...
مهدی: 1393/7/615:11:06،
43
18
آخه چرا سازنده هواپیما رو نمی گید، تا دیروز که افتخار ملی بود، خیلی نامردید که جواب خون مردم بیگناه رو نمی دید
هی: 1393/7/612:38:32،
95
16
خلاصه : یعنی این هواپیما گرما زده شده بود و کسی نبود که هنگام پرواز بادش بزنه
امیر حسین: 1393/7/612:42:12،
80
14
جناب جهانگیریان!
مردم را احمق فرض نکنید!!!
اولا، خلبان این هواپیما از خلبانان حرفه ای کشورمان بوده بنابراین ...
دوما،به این هواپیما توی این درجه دما نباید اجازه پرواز داده میشد.
سوما، ارتفاع باند مهرآباد از سطح دریا، سالهاست که تغییر نکرده . بنابراین دنبال بهانه برای از سر خود رفع کردن نباشید.
جواب فرزندان معصوم جانباختگان را باید بدهید.
hamid: 1393/7/708:21:57،
24
17
احتمالا خلبان در لحظه از دست رفتن موتور میان هوا و زمین باید می رفته پا میزده
hamid: 1393/7/708:56:09،
16
20
نکته جالب اینکه ساعت 9 صبح دما 38 درجه بوده و هواشناسی دمای تهران را در بیشترین حالت 38 درجه اعلام کرده است
امیر: 1393/7/612:44:24،
60
20
آخه چرا؟ تحریم تاکی ؟ وچرا؟
آیا خود مسئولین سوار همچین هواپیمایی میشن!؟
Z: 1393/7/612:49:05،
48
17
یعنی روزی می رسد که از دست این تابوتهای پرنده خلاص شویم؟!!!!!
هی: 1393/7/612:55:35،
57
52
برداشت دیگر از سخنان آقای جهانگیریان :این نوع هواپیما باید صبح های زود که هوا خنکتره پرواز کنه ، ارتفاع هم نگیره چون توانش پایین میاد ،در مناطقی که ارتفاعشون از سطح دریا کمتره بپره مثلا درشمال کشور،البته نگفتند به رطوبت هوا حساسیت داره یا نه و...
مجتبي: 1393/7/612:57:12،
70
13
نتيجه:1- خلبانهاي ايراني ناشي هستند.2- فرودگاه مهرآباد گرم ترين فرودگاه دنياست. 3- فرودگاه مهرآباد مرتفع ترين فرودگاه دنياست.
برو آقاي غير محترم! شرم وحيا هم خوب چيزيه
رضا .مشهد: 1393/7/612:58:43،
70
21
چرا به هواپیما تو تابستون خاکشیر نمیدن؟
کارا: 1393/7/613:00:17،
51
14
خدا رفتگان این حادثه را بیامرزد. و لعنت کند ..................
کاپتان: 1393/7/613:17:19،
60
15
من خودم خلبان هستم و جالبه بدونید که هواپیماهای جدید مثلا ایرباس ۳۲۰ که در ایران هم هستش در صورت از دست رفتن یک موتور اگر خلبان هیچ کاری انجام نده هواپیما خودش اون چرخشو اصلاح می‌کنه و اوج میگیره.ولی‌ از اونجایکه هواپیماهای جدید گرون هستن شاید مسئولین میگن لیاقت ایرانیا نیست و نمی‌خرن
خودشم: 1393/7/616:06:33،
21
14
البته بخوان هم 50% حل میشه 50% بقیش تحریمه که...
کاپتان: 1393/7/618:07:59،
24
17
الان ماهان .زاگرس و چنتا شرکت دیگه ایرباس ۳۲۰ آوردن ولی‌ خیلی ھا بخاطر اینکه گرونه نمیارن. و دولت به ایران ایر پول نمید. اگه بخوان راه خرید هست
علي كلاس: 1393/7/613:23:32،
43
18
آخه اينم شدحرف...اين مذخرفاتوبنظرت مردم باورميكنن...يعني هيچ جاي دنيا گرم نيست فقطتهران گرمه بسم اله...عقل كه دربدن نباشه اينجاست...ضمنامجدداتسليت عرض ميكنم خدمت خانواده هاي داغدارشون خدا رحمتشون كنه وان شااله باعث وبانياشونو به خاك سياه بنشونه
دلیل سقوط: 1393/7/613:42:43،
43
44
متاسفانه خلبان مرحوم این هواپیما بدون توجه به گرمای شدید 19 مرداد تهران و ارتفاع زیاد باند مهرآباد اقدام به پرواز نموده و سپس در ارتفاع 45 متری دستش به دکمه ای خورده و اشتباها موتور سمت راست را خاموش کرده و سپس به شدت دور خودش چرخیده و در کمال ناباوری متوجه شده که دارد سقوط میکند.
555: 1393/7/613:46:49،
43
19
دقت کردین فقط یکنفر منفی میده دلیلشه چیه خدا میدونه.
شاپرک: 1393/7/615:41:23،
23
44
فک کنم کار خود ایران جیبه!
شوشي: 1393/7/614:58:57،
45
12
پس دبي بايد روزي شونصد تا هواپيما سقوط كنه چون گرم تره؟
hamed: 1393/7/615:16:09،
26
23
من فکر میکنم یه نفر از سقوط این هواپیما خوشحال شده همش به تمام نظرات منفی داده
ناشناس: 1393/7/615:21:16،
42
16
خلبان این هواپیما استاد خلبان نیروی هوایی ارتش بوده ، چطور ممکنه باور کرد بعد از بیش از سی سال تدریس و پرواز در سخت ترین شرایط جنگی و غیر جنگی مقصر باشه ؟
شاپرک: 1393/7/615:39:35،
40
13
یعنی دلیلش را نفهمیدی؟! خوب معلومه دیگه چون خلبان کشته شده و دستش از دنیا کوتاست مقصر شناخته میشه. بنده خدا دیگه نمیتونه از خودش دفاع کنه و بگه تقصیر نداشته. در هر صورت روحش شاد.
شاتره: 1393/7/809:11:12،
19
15
چون مرده که از خودش دفاع نمی تونه بکنه!
442: 1393/7/615:21:53،
24
20
دلیلش این هست که فرق بین مثبت و متفی را نمی داند
رضا: 1393/7/615:23:02،
51
18
خیلی جالبه؛ بعضی از دوستان میفرمایند خواست خدا بود ولی به این موضوع که هواپیماروسی بوده و ازتکنولوژی پایین برخورداربوده رو اشاره نمیکنند باید از اینها پرسید خدا مگر قاتل است که خواست او بوده و چرا در کشور کافرها از این اتفاق ها نیست اگر باشد هم خیلی بندرت.
احمد: 1393/7/615:28:51،
46
16
من خودم خلبان فوکر 100 هستم و با 15 سال سابقه پرواز و روزی 6 ساعت پرواز به اطلاع عموم می رسانم مشکل از خود هواپیما بوده و خلبان مقصر نمی باشد.این هواپیما فقط به درد آموزش پروازی تا ارتفاع 60 متر است.خداوند همکار عزیزمان را بیامرزد
حق: 1393/7/616:37:51،
24
18
هـمه مى دونن هـواپيماى روسى بيشترين سقوط رو داره بأيد اون كسانى را محاكمه كرد كه اين هـواپيما را تأييد كرده بودن
فرزند یک خلبان: 1393/7/619:27:11،
23
17
همیشه مشکل خلبانه ؟؟؟ یک وقت نگید عرضه خرید هواپیما نداریم یا بهمون هواپیما نمیدن !!! تو اون هواپیما سازی ایران (هسا) بیت المال رو دارن حروم میکنن ، هواپیما میسازن ، اونم با همکاری اوکراین . جایی که 40 سال پیش قرار شد شرکت (bell هلیکوپتر آمریکا) بزرگترین کارخانه هلیکوپتر سازی خاورمیانه رو راه اندازی کنه و ساخت هلیکوپتر 214 که یک هلیکوپتر لجستیکی هست در این کارخانه آغاز بشه و افتخاری برای تک تک ایرانیها باشه . ولی امروز از برکت روسیه و اوکراین این کارخانه (هسا) تبدیل به قتلگاه ایرانیان و سرافکندگی ما شده .
جمشید: 1393/7/621:51:00،
55
15
فقط پارس سال ذاشبورد جدید با سیستم OEM
kaveh: 1393/7/701:38:26،
45
31
آخه چرا باید تو همچین دوران نکبت باری زندگی کنیم.
یادش بخیر زمانی رو که ایران جزو اولین کشورهای دنیا بود که بویینگ 747 داشت و تنها کشوری بود که اجازه داشت محصولات کادیلاک رو مونتاژ کنه و ایرانیها بدون ویزا و با احترام تمام به اروپا و آمریکا مسافرت می کردن .
یعنی میشه دوباره همچین روزهایی رو دید .
hamid: 1393/7/707:56:07،
14
19
وقتی هواپیمایی موتور سمت راستش در لحظه تیک آف از دست می رود مشکل عوامل انسانی بوده حرف چرت به این می گن یعنی درصد اطمینان برای چنین هواپیمایی و کلا هواپیماهای ایران صفر است و به خطای انسانی بی ارتباط می باشد .
عمله: 1393/7/710:52:53،
20
18
باید سطح دریا را پایین بیاوریم تا هواپیماهامون سقوط نکنند
مهدی: 1393/7/721:23:06،
24
38
خدا میداند اینها چطور جواب پدر مادرانی را میدهند که پاره های تنشان زنده زنده در اتش سوختند واقعا خیلی وقیحانه است
آتیلا: 1393/7/812:46:09،
26
15
و باتوجه به کیفیت محصولات روسی وچینی که یک نمونه در بالا گزارش شده ، نه تنها هواپیما که اتومبیلها رو هم فقط از چین روسیه وارد میکنین تا هم امت مسلمان از روسیه و چین بیشتر بهره مند شوند هم دمار از روزگار بنز و ب ام و مزدا در بیاد.
"شورای نظارت بر واردات خودرو"

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما