کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

یک انتخاب از نوع کره ای !

کدخبر:۷۰۴۸جمعه، ۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵:۰۴۹۷۰۴ بازدید

نسل اول کیا سراتو، که در بعضی از بازارها مانند بازار آمریکا به آن فورته (Forte) نیز می‌گویند، برای اولین بار در سال 2003 معرفی شد. نسلی که به بازار کشور ...
یک انتخاب از نوع کره ای !

خودروبانک : نسل اول کیا سراتو، که در بعضی از بازارها مانند بازار آمریکا به آن فورته (Forte) نیز می‌گویند، برای اولین بار در سال 2003 معرفی شد. نسلی که به بازار کشور ما نیز راه پیدا کرد و به لطف چهره متفاوت و به روز خود توانست به خوبی خود را نشان دهد. اما در سال 2008 بود که نسل دوم از این خودرو با چهره و سطح امکاناتی کاملاً متفاوت راهی بازارهای جهانی شد و اطلس خودرو، نماینده رسمی شرکت کیا در ایران، این خودرو را همزمان به بازار داخل نیز عرضه کرد. این نسل از سراتو توانست به سرعت به یکی از محبوب‌ترین محصولات کیا در ایران تبدیل شود و بااستقبال گسترده‌ای روبرو شد. 

اما همانطورکه کیا قبلاً نیز نشان داده بود، این خودروساز کره‌ای قصد نداشت تا یک خودرو را هرچند پرفروش، بیش از 5 سال متوالی تولید کند و در سال 2013 میلادی نسل جدید و کاملاً دگرگون شده آن را معرفی کرد. نسلی که این روزها با مدل‌های 2014 به سرعت در حال فتح بازار است و چهره بسیار مدرن و سطح امکانات بسیار بالای آن، مشتریان زیادی را به خود جلب کرده است. ما نیز به سراغ این خودرو رفته تا از نزدیک به بررسی آن بپردازیم و تفاوت‌های آن را با نسل قبلی مقایسه کنیم.
 

نگاهی نزدیک به کیا سراتو 2014


طراحی

اولین چیزی که در نمای جلوی این خودرو جلب توجه می‌کند، جلو پنجره مشبک سراتو است که به فرم امضای جدید کیا می‌باشد و قبلاً نیز همین طرح را در خودروهایی مانند اپتیما و اسپورتج دیده بودیم. چراغ‌ها کشیده و برآمده هستند و نوار بلند LED مخصوص روز در بالای آن قرار دارد به طوریکه دیگر رانندگان به خوبی این خودرو را در روز می‌بینند. طرح مشبک جلو پنجره در پایین سپر هم وجود دارد و در دو طرف آن مه‌شکن‌ها قرار گرفته‌اند.

طرح پنج پره رینگ‌های 17 اینچی آلومینیومی سراتو، نمای کناری را کاملاً اسپرت کرده است. از کنار طرح آیرودینامیک و تخم‌مرغی شکل این خودرو مشخص است و باعث شده تا درپوش موتور کوچک و در ازای آن شیشه جلو بزرگ‌تر شود و دید راننده بهتر باشد. حتی در انتهای شیشه جلو و بعد از آینه‌های کناری نیز برای افزایش دید راننده شیشه بکار رفته که ما را به یاد هوندا سیویک می‌اندازد. اگر بیشتر به نمای جانبی سراتو نگاه کنید، خطی را مشاهده خواهید کرد که از درب جلو شروع و با گذشت از روی دستگیره‌های درب‌ها به چراغ عقب ختم می‌شود. همچنین خط دیگری از پایین درب جلو شروع و به صورت منحنی شکلی تا انتهای درب عقب امتداد پیدا کرده است.
 

نگاهی نزدیک به کیا سراتو 2014


نمای عقب نیز همانند دیگر قسمت‌های سراتو نسبت به نسل قبلی کاملاً تغییر کرده است. چراغ‌ها بزرگ‌تر و کشیده‌تر شده‌اند و در آن‌ها از چراغ‌های LED استفاده شده است. بالچه‌ی کوچکی در بالای درب صندوق عقب قرار دارد و در کنار چراغ‌های سفید رنگ پلاک، دکمه‌ای برای باز کردن آن قرار گرفته است. در پایین سپر نیز یک نوار مشکلی رنگ قرار دارد و همانند سراتوهای قبلی خروجی اگزوز به خوبی در سمت راست آن جای گرفته و نمای خوبی را به این قسمت داده است. درب صندوق عقب را باز می‌کنیم، صندوق دقیقاً 482 لیتر حجم دارد و برای یک خانواده کم جمعیت کاملاً کافی به نظر می‌رسد. همچنین دو دکمه در بالای صندوق قرار دارند که با کشیدن آن‌ها می‌توانید به راحتی صندلی‌های عقب را جمع کنید و از فضای بیشتری در این قسمت استفاده کنید. در کل باید نمای سراتوی 2014 را همانند دیگر برادران کره‌ای خود بسیار جذاب و گیرا دانست و از این نظر کیا توانسته به خوبی هنر خود را به نمایش گذاردکه مطمئناً می‌تواند در فروش این خودرو نیز تاثیر گذار باشد.
 

نگاهی نزدیک به کیا سراتو 2014


کابین و امکانات

بالاخره کلید را برداشته تا داخل خودرو شویم. با نزدیک شدن به خودرو دو چراغ سفید رنگ در پایین آینه‌های جانبی و همچنین در پشت دستگیره جلو روشن می‌شود و همزمان با آن‌ها آینه‌های جانبی نیز به صورت خودکار باز می‌شوند. سراتو به سیستم ورود بدون کلید مجهز است و تنها با در دست داشتن کلید می‌توانید وارد خودرو شوید و قفل‌ها به صورت خودکار باز می‌شوند. فرمان سه پره و خوش دست است و روی آن انبوهی از دکمه‌های کنترلی قرار دارند! طراحی کنسول میانی با وجود اینکه اسپرت است اما کماکان جذابیت کمتری نسبت به دیگر رقبای هموطن خود مانند الانترا دارد. دسته دنده کوچک و اسپرت‌گونه است و طرح آن از سراتوهای گذشته فاصله گرفته و همانند اپتیما شده است.

آینه‌های کناری به صورت برقی تنظیم و جمع می‌شوند. سیستم استارت دکمه‌ای است و چراغ‌ها به کمک سنسورهای نور با توجه به نور محیط به صورت خودکار روش و خاموش می‌شوند. سیستم تهویه مطبوع به صورت خودکار و دو گانه برای سرنشینان جلو تنظیم می‌شود و دو خروجی سیستم تهویه مطبوع نیز برای سرنشینان عقب وجود دارد. در بالای سیستم تهویه مطبوع، سیستم صوتی قرار دارد که می‌تواند MP3 هم پخش کند و ورودی‌های iPod و USB نیز روی آن قرار دارد. همچنین یک صفحه نمایش کوچک 4.2 اینچی روی آن نصب شده که روی این صفحه علاوه بر اطلاعات سیستم صوتی، تصویر دوربین عقب نیز نمایش داده می‌شود. در داخل کیا سراتو 10 عدد کیسه هوا وجود دارد که برای سرنشینان جلو، جانبی و پرده‌ای قرار گرفته‌اند.
 

نگاهی نزدیک به کیا سراتو 2014


روکش صندلی‌ها به صورت چرمی هستند و برای دو نفر می‌توان تنظیمات صندلی را ذخیره کرد. همچنین برای صندلی‌های جلو گرمکن و سردکن وجود دارد که به کمک دکمه‌های کنار دسته دنده می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. در کنار این قسمت، دکمه دیگری نیز قرار دارد که می‌توان سنسورهای پارک جلو و عقب را فعال و غیر فعال کرد. روی سقف یک سانروف ساده قرار دارد و خبری از سقف پانوراما نیست. همچنین آینه میانی این خودرو به صورت الکتروکرومیک است تا در هنگامی که خودرویی که در پشت قرار گرفته با نور بالا حرکت کند (که البته در کشور ما نیز زیاد اتفاق می‌افتد!) چشمان راننده را اذیت نکند.

اما می‌رسیم به انبوه دکمه‌هایی که روی غربالک فرمان گرفته‌اند! در سمت راست دکمه‌هایی برای کنترل سیستم کروز کنترل و همچنین یک دکمه برای تغییر عملکرد فرمان قرار دارد که در قسمت بعد به آن خواهیم پرداخت. در سمت چپ نیز چند دکمه برای کنترل سیستم صوتی و همچنین دو دکمه برای استفاده از تلفن قرار گرفته‌اند.
 

نگاهی نزدیک به کیا سراتو 2014


تجربه رانندگی

دکمه استارت را فشار داده و پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپه سراتو را روشن می‌کنیم. این پیشرانه می‌تواند حداکثر 161 اسب‌بخار در 6300 دور در دقیقه و 194 نیوتن‌متر در 4300 دور در دقیقه را تولید کند. البته لازم به ذکر است که نسل جدید سراتو با موتور 1.6 لیتری نیز وارد بازار شده که توانایی تولید 130 اسب‌بخار و 157 نیوتن‌متر را دارد. گیربکس 6 سرعته تیپ‌ترونیک را در حالت D قرار داده و شروع به حرکت می‌کنیم. اولین نکاتی که جلب توجه می‌کند صدای کم کابین در مقایسه با نسل قبلی سراتو است و دیگر از آن همه سر و صدایی که داخل کابین می‌آمد خبری نیست. نکته دیگر سیستم تعلیق این نسل است که کاملاً نرم‌تر از مدل‌های قبلی شده و با عبور از دست‌اندازهای بیشمار شهر می‌تواند به خوبی ضربات را جذب کرده و به راحتی از روی آن‌ها عبور کند.

از نظر ابعاد و اندازه، سراتوی جدید با 4560 میلیمتر طول، 1780 میلیمتر عرض و 1435 میلیمتر ارتفاع، دقیقاً 30 میلیمتر طویل‌تر، 5 میلیمتر عریض‌تر و 25 میلیمتر کم ارتفاع‌تر از نسل گذشته شده است.
 

نگاهی نزدیک به کیا سراتو 2014


حجم باک این خودرو 50 لیتر است و مصرف سوخت آن در شهر 10.4 لیتر، در خارج از شهر 5.7 لیتر و به صورت ترکیبی 7.9 لیتر در هر صد کیلومتر است. همچنین بین کیلومتر شمار و دور شمار موتور یک نوار افقی قرار دارد و مصرف سوخت لحظه‌ای را نشان می‌دهد تا راننده همیشه مراقب بنزین‌های 1000 تومانی که با استاندارد آلایندگی یورو 5 در حال سوختن هستند، باشد.

به غیر از دو شیفتری که در پشت فرمان قرار دارند و می‌توان با آن‌ها دنده را تعویض کرد، یک دکمه در سمت راست فرمان وجود دارد که می‌تواند عملکرد فرمان را به سه حالت Normal، Comfort و Sport تغییر دهد. هر یک را امتحان می‌کنیم، حالت Comfort فرمان را بسیار نرم می‌کند و می‌توان به راحتی آن را چرخاند، در مقابل نیز حالت Sport فرمان را به صورت محسوسی سفت می‌کند و برای جوانانی که قصد دارند کمی شیطنت کنند مناسب است! و در آخر حالت Normal می‌باشد که بین این دو حالت است و برای استفاده‌های روزمره و شهری کاملاً مناسب می باشد.

در آخر باید گفت که عملکرد پیشرانه و سیستم تعلیق نسبت به نسل گذشته کاملاً بهبود پیدا کرده و نه تنها از خشکی گذشته دیگر خبری نیست بلکه کابین نیز بهتر ایزوله شده و سر و صدای کمتری دارد.
 

نگاهی نزدیک به کیا سراتو 2014


نتیجه‌گیری

همانطورکه می‌دانید کره‌ای‌ها به صورت باورنکردنی در بازار ما طرفدار دارند و نه تنها کیا سراتو بلکه برادر هموطنی‌اش یعنی هیوندای الانترا نیز توانسته‌است به محض ورود به فروش خوبی دست یابد و حتی هوندا سیویک با کیفیت و اعتبار و تکنولوژی مدرن‌تر (و البته پیشرانه‌ای ضعیف‌تر و 1.8 لیتری) نتوانسته‌اند از پس کره‌ای‌ها برآیند. اما باید کمی بیشتر صبر کنیم و تا ورود تویوتا کرولای جدید منتظر بمانیم زیرا احتمالاً کرولا به لطف اعتبار برند، کیفیت ناب و همچنین موتور 2 لیتری خود می‌تواند رقیب سرسختی برای کره‌ای‌ها باشد.
 

نگاهی نزدیک به کیا سراتو 2014

 

همراه مکانیک



دیدگاه ها

یک جهان سومی: 1393/7/416:14:36،
154
28
ببخشید که مطلب بنده به این خبر ربطی نداره
متاسفانه کمک راننده سایپا در رالی شیراز کشته شد ... این هم مدرکی بر نا ایمن بودن خودروهای سایپا و وطنی ... جالب اینه که ایران خودرو هم از مسابقه کنار کشیده است . باعث تاسفه
Nima: 1393/7/422:50:07،
54
29
سراتو جديد فوق العاده زيباست وقتي تو خيابون ميبيني احساس ميكني ماشين ٢٠٠ ميليوني ديدي واقعن كيا امسال روي سراتو تركونده، دست پيتر شروير درد نكنه
محمد: 1393/7/500:49:28،
22
16
نقشه خوان سایپا دچار مرگ مغزی شده اما ایرانخودرو انصرف نداده و تازه سوم هم شده
البته کلا با وضع ایمنی جالب خودروهای وطنی بهتر بود اصلا سایپا شرکت نمیکیرد
مهرداد: 1393/7/416:16:02،
76
37
ماشین فقط برند های اروپا و آمریکایی ، بعدش هم ارزون خواستی ژاپنی .
رضا: 1393/7/420:18:47،
43
43
من چند وقت پیش سوار یه کادیلاک srx شدم که خیلی خشک بود اصلا توش حس راحتی نداشتم پرادو خیلی بهتر از اونه . ماشینهای آمریکایی اونقدرها هم از ژاپنی ها سر تر نیستند .
علی: 1393/7/420:32:09،
32
14
مهرداد جان من در منطقه آزاد زندگی می کنم ، قیمت ماشینهای ژاپنی از آمریکایی کمتر نیست ، مثلا برند لکسوس از همه آمریکایی ها گرونتره ، کامارو در بهترین آپشن 135 میلیونه ولی به عرضه ترین لکسوس از 150 شروع می شه ، لنکروز و ... هم که خدا تومن
مجید.ح: 1393/7/422:08:38،
34
15
آقا دقت کنید نویسنده فرموده اند (همانطورکه می‌دانید کره‌ای‌ها به صورت باورنکردنی در بازار ما طرفدار دارند و نه تنها کیا سراتو بلکه برادر هموطنی‌اش یعنی هیوندای الانترا نیز توانسته‌است به محض ورود به فروش خوبی دست یابد ) مگر غیر این ماشینها هم وارد ایران میشود؟ اگر خودروهای آمریکائی و اروپائی وارد بازار شود آن هم به قیمت بعد معلوم میشود بازار دست کیست .
نادر: 1393/7/508:36:29،
16
18
فقط مزدا ٤ جديد
علي: 1393/7/416:31:00،
100
23
من اين ماشين رو از بهمن 92 تا شهريور سال 93 داشتم و چند تجربه رو براي افرادي كه قصد دارند اين ماشين رو خريد كنند بگم:

اول از همه صندلي كوچيكه اين ماشين براي رانندگاني با قد بلند منظور 180 سانت هست و همچنين با جثه بزرگ.بعد از سواري تو جاده كاملا ران پاي راست راننده شروع به درد ميكنه!

دوم مصرف فوق العاده بالاي اين ماشينه.من 9200 كيلومتر اين ماشينو داشتم كه توي شهر به 12 و تو جاده با كروز 8 و نيم و بدون كروز 9 بود

سوم سقف كوتاه براي سرنشينان عقب اين ماشينه كه قطعا براي خانواده اي كه فرزند قد بلند دارند خسته كننده و دردآوره!

سومين نكته خشك بودن ماشين به لحاظ اسپرت بودن هست كه كمي طبيعي هست

چهارم اينكه جنس رو كش چرم صندلي اين ماشين بعد از 9 هزار كاركرد خودشو نشون داد و دچار افت كيفي شد

پنجم اينكه در بازار دست دوم كمي سخت ميشه فروختش

مزاياي اين ماشين:

شتاب گيري خوب با كمي مكس

امكانات خوب ماشين در حد پولي كه داده ميشه


قدرت خوب موتور با مسافر

حجم بالاي صندوق عقب

كلا اين ماشين براي جوون هايي كه صداي اگزوز دوس دارن خوبه ولي براي فردي كه مي خواد راحت سوار بشه و راحت هم بفروشه اصلا مناسب نيست

ماشين هايي چون كرولا البته براي افراد ميان سال و النترا براي جوان تر ها خيلي نرم تر و بهتر هست

ماشين خشكي هست
MJR: 1393/7/418:18:18،
101
14
ممنون
دوستان اینجوری نطر میدن نه اینکه بیاین بگین فقط ام جی . فقط امریکایی فقط فلان:|
وینچنزو: 1393/7/420:10:05،
93
23
سپاس از به اشتراک گزاری تجربت
من کرولای 2014 خریدم و خیلی راضیم
به دوستان توصیه میکنم قبل از خرید خودرو تو این رنج قیمت حتمن سیوک هوندا و کرولای تویوتا را هم در نظر داشته باشن
بهبود: 1393/7/421:41:00،
28
19
من هم ياريس هاچ بك جديد گرفتم كه واقعا نرم عاليه و كم مصرف البته زياد خونوادگي نيست ديگه ولي در كل عاليه
احمد: 1393/7/422:51:20،
18
46
واي خداي من ياريس مونتاژ چين رو با سراتو مقايسه ميكنين؟!؟ ماشيناي كيا دنيا رو گرفته مردم ما هنوز دنبال ياريس چيني هستن
پارسا : 1393/7/423:32:07،
27
17
احمد جان ميدوني اصلا ياريس چيه فك كنم تو از اينايي هستي كه به اردي ميگن 405
بهزاد: 1393/7/500:22:16،
20
45
مجبوری علی خان دروغ میگی . من خودم از این ماشین داشتم و خیلیم راضی بودم . امکاناتی که این ماشین داره در حد ماشینای بالای 200 میلیونه . و طرحیشم حرفی باسه گفتن نمی زاره
محسن: 1393/7/510:57:37،
18
11
ممنون علی آقا

من هم همچین مشکلی با صندلیش داشتم

ماشینی با صدای اگزوز خوب و طراحی جذابی هست ولی به نظرم نرم و راحت نیست

مصرفش هم بالاست واقعا واسه من رسیده بود به 13 تو هر 100 تا

MHYR: 1393/7/416:43:01،
34
40
خو ادم با 130 تا،میتونه انتخابات بهتری داشته باشه...122 تا بده برو لنسر 2015 بگیر...لنسر برتری هاش از این بیش تره،اونم خیلی...گیر بوکس cvt,ضسیستم سوتی rockford fosgate,موتور قوی،شاید به ظاهر موتور سراتو بهتر باشه ولی موتور های میتسو،همیشه معروف بوده...
جواد: 1393/7/416:59:52،
41
54
واقعا ماعقب موندیم چون راه بسته شد........20سال بعد111باسپرجدید..
راد: 1393/7/417:39:08،
53
23
كلا ماشينهـاى كره ايى خشك وترمز خوبى ندارن بأور كنيد با اكثر شون امتحان كردم ماشينهـاى اروپايى و ژاپنى خيلى بهـترن فقط ماشينهـاى كره ايى ظاهـر دارن
xxx: 1393/7/423:18:42،
23
14
کاااااااملاااااااا سخنت متینه دوسته من
اینو تجربه میگه نه تعصب.
اردلان : 1393/7/418:15:17،
34
12
بين سواري هاي كيا و هيونداي ،كيا كادنزا از همه بهتره
نیما وای اف: 1393/7/421:54:54،
19
37
فقط هیوندای سوناتا وای اف محشره و تو دل برو 2015 هم اومده ولی افتضاحه قیافش
Mamlash: 1393/7/422:07:16،
22
13
خوشم مياد هر هفته كبا و هيوندايى پيشنهاد خريد شماست كمى هم جيلى اينام كه مال يك نفره ! نكنه ايران جيب هم مال اوناست.
آرش: 1393/7/423:00:59،
48
13
توی این رنج قیمت به نظرم هوندا سیویک باید بهتر باشه چون کلا ماشین های ژاپنی بهتر از کره ای هاست شاید از نظر طراحی اون هم فقط طراحی بیرونی کمی ضعیف باشه اما در عوض بسیار ماشین بادوامی.امتحان خودش رو هم توی بازار آمریکا پس داده
Mohammad: 1393/7/500:03:12،
21
11
سلام بر همگي بچه ها اين چند ساله من تجربه ماشينهاي ژاپني مثل تويوتا و كره اي مثل هيوندا و كيا رو داشتم از نظر كيفيت ساخت و نرمي و مصرف ماشينهاي ژاپني بخصوص تويوتا از ماشينهاي كره اي بهتره ولي متاسفانه كره اي ها بيشتر تو بازار ايران جا افتادن
ياشار: 1393/7/509:04:40،
17
38
ميشه يه نقد و بررسي از ياريس جديد بزاري ايرانجيب ممنون
azi: 1393/7/509:47:52،
25
13
من يك تويوتا كرولا مدل 2007 دارم 8 سال هست كه استفاده مي كنم يكبار هم مشكل فني برام پيش نيومده. من كرولا رو پيشنهاد ميكنم 2015 هم ظاهر دوست داشتني داره. اگه دنبال كيفيت و دوام هستيد.
احسان: 1393/7/512:19:27،
28
73
******************************************************
وقتی آدم میاد سرمایه 5 سال زندگیش رو بده به یه ماشین، مثل بت می پرستش.
مثل ناموسش می شه.
حالا کره ای باشه می گه "ماشین کره ای خداس"!
اروپایی باشه میگه "فقط اروپایی"!
ژاپنی باشه می گه "زاپنی ته ماشین"!
ام ج باشه می گه "فقط ام ج که انگلیسی هم هست!"

عقده ای شدیم دیگه... کاریش نمی شه کرد.
همه زندگیمون رو دادیم یه ماشین گرفتیم...
****************************************************
امیر ساسان: 1393/7/520:09:34،
10
13
ماشین فوق العاده ای هست هم از نظر زیبایی بیروی که واقعا محشره و هم از لحاظ فضای کابین. از نظر امکانات میشه گفت چیزی کم نداره جز Power Windows. شتاب عالی، مصرف سوخت بسیار مناسب و سواری نرم. باید این ماشینو داشته باشید تا متوجه خوبهای این ماشین بشین
دوست شما: 1393/7/617:27:09،
10
12
سلام و احترام به همه نظرها
تو ايران چون واردات خودرو محدوده ، ماشينهايي مثل كيا و هيونداي به چشم ميان.ماشين هاي بهتر از اين هم ساخته شدن كه هم نرم تر و هم با شتاب بيشتر.اگر بخوايم فقط به مصرف كم فكر كنيم بهتره اصلا ماشين سوار نشيم .
برندهاي آنريكايي اول ايمني بعد به راحتي فكر ميكنن و مصرف بنزيشون نسبت به وزن ماشين و امكانات رفاهيش معقوله و مناسبه.
گول ظاهر: 1393/7/521:10:52،
13
12
سلام گول ظاهر رو نخوید از پراید بدتره اگر اون قیمت رو به پراید بزاری چی میشه هم جلو هم عقب بابا غوریه

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل