کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت ارز در آستانه سفر پارسال و امسال روحانی به نیویورک


کد خبر : ۷۰۲۹پنجشنبه، ۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱:۴۱۵۵۵۳ بازدید

بازار ارز در این روزها توجه زیادی به فضای مذاکرات دیپلماتیک و به خصوص، سفر رئیس‌جمهور و دیپلمات‌های ارشد کشور به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سالانه سازمان ملل متحد دارد.

بازار ارز در این روزها توجه زیادی به فضای مذاکرات دیپلماتیک و به خصوص، سفر رئیس‌جمهور و دیپلمات‌های ارشد کشور به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سالانه سازمان ملل متحد دارد.

این در حالی است که سال گذشته نیز، در همین مقطع و با شروع مهرماه، سفر رئیس‌جمهور به نیویورک بازار را تحت تاثیر خود قرار داده بود. سفر رئیس‌جمهور در سال گذشته در تاریخ یک مهرماه انجام شد. تاریخ این سفر در سال جاری نیز 31 شهریورماه بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد

سال گذشته قیمت دلار در دو روز منتهی به این سفر، معادل 2940 و 2935 تومان بود.  در روز سفر رئیس‌جمهور نیز در سال گذشته، قیمت غالب بازار 2960 تومان بود و نرخ‌ها در دو روز بعدی نیز به ترتیب در سطوح 2940 و 3100 تومان قرار گرفتند. قیمت یک روز پس از گفت و گوی تلفنی اوباما و روحانی نیز در سطح 3 هزار و 50 تومان بسته شد.  این در حالی است که در سال جاری، در دو روز منتهی به سفر، قیمت‌های 3195 و 3185 تومان ثبت شد، قیمت در روز سفر روحانی به نیویورک معادل 3180 تومان و در دو روز بعدی، به میزان 3195 و 3205 تومان بود.

با توجه به این آمارها می‌توان گفت متوسط قیمت در بازه زمانی پنج روزه با مرکزیت سفر رئیس‌جمهور در سال گذشته، معادل 2955 تومان و در سال جاری، معادل 3192 تومان بوده است.  از این آمارها می‌توان مشاهده کرد که در این یک سال، نرخ دلار تقریبا 8 درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که براساس آمارها و برآوردها، رشد سطح عمومی قیمت‌ها در اقتصاد کشور در یک سال اخیر یا همان تورم تقریبا به میزان 15 درصد بوده است.  به عبارت دیگر، رشد قیمت دلار در این یک سال، 8 درصد و رشد شاخص قیمت مصرف‌کننده (تورم نقطه به نقطه) در این یک سال 15درصد بوده است. از این موضوع می‌توان نتیجه گرفت که با وجود رشد 15درصدی متوسط قیمت‌های داخلی در یک سال گذشته، متوسط قیمت اقلام خارجی تنها 8 درصد افزایش یافته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها