کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش اندک قیمت طلا در بازار جهانی


کد خبر : ۷۰۱۱چهارشنبه، ۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲:۱۰۱۹۳۱ بازدید

قیمت جهانی طلا به دنبال تشدید تنش‌ها در خاورمیانه با وجود انتظار سرمایه‌گذاران برای افزایش زودتر از موعد نرخ‌های بهره در آمریکا اندکی افزایش یافت.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات صبح چهارشنبه، بازار سنگاپور در مقایسه با 1223 دلار در روز گذشته به 1222 رسید.در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر در مقایسه با 1222 دلار در روز گذشته، 0.2 درصد افزایش یافت و 1225 دلار معامله شد.طلا روز دوشنبه به 1208 دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین سطح از دوم ژانویه بود و همه رشد قیمت خود در سال جاری میلادی را از دست داده بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، طلا در مارس در واکنش به تنش‌های ژئوپلیتیکی از جمله بحران اوکراین به 1392 دلار صعود کرده بود اما با بهبود اقتصاد آمریکا و انتظار برای افزایش نرخ‌های بهره که صعود دلار و بازارهای سهام را به دنبال داشته است، ریزش قیمت پیدا کرد.این فلز گرانبها اکنون به سمت نخستین کاهش سه ماهه در سال جاری میلادی پیش می‌رود.

رشد 12 ساله این فلز گرانبها در سال 2013 با اعلام آغاز تعدیل برنامه خرید ماهانه اوراق قرضه از سوی بانک مرکزی آمریکا متوقف شد و طلا 28 درصد نزول کرد که بزرگ‌ترین سقوط در بیش از سه دهه گذشته بود.علاقه سرمایه گذاران به طلا با وجود افزایش اندک قیمت‌ها طی روز گذشته همچنان ضعیف مانده است.

موجودی طلای "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان است، روز سه شنبه به 773.45 تن کاهش یافت که پایین‌ترین میزان از دسامبر سال 2008 بود.تصویر فنی برای طلا چندان مثبت نیست به طوری‌که معامله‌گران انتظار دارند قیمت‌های این فلز به پایین سطح روانی 1200 دلار در هر اونس کاهش پیدا کند.در مقابل شاخص دلار بلومبرگ به بالاترین سطح در چهار سال گذشته صعود کرده است. هفته گذشته پس از اینکه بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد هزینه‌های استقراض را زودتر از زمان مورد انتظار افزایش خواهد داد، دلار در برابر سبدی از ارزهای بزرگ به بالاترین سطح در چهار سال گذشته صعود کرد و در عوض فلزات گرانبها با سقوط قیمت روبرو شدند.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.3 درصد کاهش به 17.7462 دلار رسید که نزدیک به پایین‌ترین قیمت مشاهده شده از ژوییه سال 2010 به این طرف است.هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.4 درصد افزایش به 818.16 دلار رسید و پلاتین با 0.2 درصد افزایش، 1335 دلار معامله شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها