کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای سکه به کمترین مقدار در 6 ماه گذشته رسید


کد خبر : ۶۹۷۸سه شنبه، ۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۸:۳۶۲۵۴۱ بازدید

با شروع هفتمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای از روز جمعه 28 شهریورماه، روند قیمتی دلار نیز از ابتدای هفته جاری تغییر کرده و در جهت کاهشی قرار گرفته است.

با شروع هفتمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای از روز جمعه 28 شهریورماه، روند قیمتی دلار نیز از ابتدای هفته جاری تغییر کرده و در جهت کاهشی قرار گرفته است. روز گذشته قیمت دلار برای سومین روز متوالی کاهش یافت و به 3180 تومان رسید. این در حالی است که برخی فعالان بازار، در هفته گذشته با عبور دلار از سطح 3200 تومان، دامنه جدیدی را برای تغییرات دلار پیش‌بینی می‌کردند، اما روند شاخص بازار  ارز در هفته جاری باز هم تغییر کرد و به زیر3200 تومان بازگشت. به این ترتیب به‌نظر می‌رسد در روزهای اخیر تغییر فضای مذاکرات منجر به تغییر روند قیمتی در بازار شده است. همچنین روز گذشته بهای سکه با 2 هزار تومان کاهش به 918 هزار تومان رسید که کمترین قیمت سکه در 6 ماه گذشته بوده است.


  واکنش بازار به اظهارنظر مسوولان

با آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای و اظهار نظرهای مسوولان، امیدواری‌ها در بازار نسبت به حصول توافق در مذاکرات افزایش و شاخص بازار ارز در مسیر کاهشی قرار گرفته است. گروهی از فعالان، کاهش بهای دلار در روز گذشته را ناشی از ملاقات وزیر امور خارجه ایران با وزیر امور خارجه آمریکا تلقی می‌کنند. براساس گزارش‌ها در روزهای گذشته عباس عراقچی مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای کشور اعلام کرده بود «تا وقتی که پیشرفت مشخصی در مذاکرات نباشد، نیازی به مذاکرات در سطح وزرا نداریم» بنابراین به‌نظر می‌رسید، روند مذاکرات با مشکل روبه‌رو شده است، اما با ملاقات یکشنبه شب وزیر امور خارجه با وزیر امور خارجه آمریکا امیدواری در جهت بهبود روند مذاکرات افزایش یافته است. به همین دلیل، بازار اخبار منتشر شده مبنی بر ملاقات وزرای امور خارجه دو کشور را به‌عنوان یک علامت مثبت از پیشرفت در مذاکرات در نظر گرفته است.  همچنین گروهی از فعالان نیز احتمال دیدار رئیس‌جمهوری کشورمان با باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه شصت‌ونهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل را عامل دیگری برای افت قیمت دلار در روزهای اخیر عنوان کرده‌اند. حال آنکه از سوی دو طرف اعلام شده بود، برنامه‌ای برای این ملاقات صورت نگرفته است.  روز گذشته دلار معاملات خود را با 3185 تومان آغاز کرد که نسبت به روز یکشنبه تغییری نداشت. در ادامه قیمت دلار با افت 5 تومانی ابتدا به 3180 تومان و در میانه‌های روز گذشته با 5 تومان کاهش دیگر به 3175 تومان رسید. این در حالی است که در این ساعات تعدادی از فعالان رسمی نرخ فروش خود را بر تابلوی صرافی‌شان 3170 تومان ثبت کردند، اما پس از این بازار در برابر کاهش قیمت بیشتر مقاومت کرد و بهای این ارز در ساعات انتهایی بازار به 3180 تومان رسید. به این ترتیب دلار از انتهای هفته گذشته حدود 35 تومان افت قیمت داشته و از 3215 تومان در روز پنج‌شنبه به 3180 تومان در روز دوشنبه رسیده است. قیمت دلار از پنج‌شنبه 13 شهریورماه تا 16 شهریورماه نیز 35 تومان افت قیمت را تجربه کرده بود. همچنین روز گذشته در حالی‌که نرخ غالب معامله دلار در بازار سبزه میدان 3170 تومان بود، دلار در بین فعالان غیررسمی پاساژ افشار با نرخ 3173 تومان معامله شد. 


  افت جزئی قیمت اونس و دلار 

روز گذشته هر سکه بهار آزادی طرح جدید (امامی) به بهای 918 هزار تومان معامله شد که کاهشی 2 هزار تومانی نسبت به روز یکشنبه داشت. روز یکشنبه قیمت سکه در بازار بین 915 هزار تومان تا 922 هزار تومان قرار داشت که البته نرخ غالب بازار همان 918 هزار تومان بود. به این ترتیب روز دوشنبه بین فروشندگان این فلز قیمتی راجع به نرخ فروش توافقی وجود نداشت. همچنین روز گذشته تعدادی از فروشندگان سکه در برابر کاهش قیمت به زیر 920 هزار تومان مقاومت کردند و نرخ فروش خود را مشابه روز یکشنبه 920 هزار تومان ثبت کردند. به‌نظر می‌رسد این تفاوت قیمتی و عدم توافق راجع به نرخ فروش به علت اختلاف دیدگاه‌ها در مورد آینده قیمتی سکه است؛ درحالی‌که گروهی از آنها انتظار دارند بهای اونس در روزهای آینده نیز به افت خود ادامه دهد و به تبع آن بهای سکه با کاهش بیشتری مواجه شود، تعدادی دیگر از فروشندگان اعتقاد دارند بهای اونس جهانی بالا خواهد رفت و قیمت سکه به دنبال آن به کانال‌های بالاتر باز خواهد گشت. بااین وجود با ورود سکه به کانال 910 هزار تومان امید اکثر فروشندگان سکه برای بازگشت به کانال 940 هزار تومانی ابتدای شهریورماه کمرنگ شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها