کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جزئیات دقیق تر از جدیدترین گزارش کیفی خودروهای داخلی


کد خبر : ۶۹۵۶دوشنبه، ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۸:۵۳۴۷۷۵ بازدید

تازه‌ترین رده‌بندی کیفی خودروهای داخلی در حالی اعلام شد که باز هم در غیاب محصولات مونتاژی، تندرها توانستند رده‌های ابتدایی جدول را به خود اختصاص دهند.
جزئیات دقیق تر از جدیدترین گزارش کیفی خودروهای داخلیجزئیات دقیق تر از جدیدترین گزارش کیفی خودروهای داخلی

در گزارش جدید که به مردادماه مربوط می‌شود و 23 خودرو طی آن مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته‌اند، تندر-90 اتومات (محصول ایران خودرو) نیز حضور دارد که توانسته در صدر جدول گروه قیمتی خود، جا خوش کند.آن‌طور که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (تهیه‌کننده گزارش کیفی خودروهای داخلی) گزارش داده، 23 خودرو تحت ارزیابی، باز هم در چهار گروه قیمتی دسته‌بندی و نمرات منفی هر کدام مشخص شده است. بر این اساس، خودروهای فرانسوی توانسته‌اند رده‌های ابتدایی جدول کیفی مردادماه را به خود اختصاص دهند و در انتهای جدول نیز یک خودرو چینی به چشم می‌آید و میانه جدول را نیز محصولاتي مانند سمند و رانا و جک در اختیار دارند. 

در گزارش منتشر شده، مانند سه گزارش قبلی باز هم خبری از ریز جزئیات مربوط به سطح کیفی خودروهای تولید داخل نیست و با این حساب مشتریان نمی‌توانند از نقاط قوت و ضعف خودروها مطلع شوند. این در حالی است که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، پیش‌تر خودروها را در 9 معیار مختلف از جمله «سیستم تعلیق»، «سیستم موتور»، «رنگ»، «ترمز» و «تزئینات داخلی و خارجی»، مورد ارزیابی کیفی قرار می‌داد و با این حساب مشتریان می‌توانستند از جزئیات کیفی خودروهای تولید داخل نیز اطلاعات لازم را کسب کنند. اما در گزارش مردادماه، خودروهای مورد بررسی، در چهار گروه قیمتی «کمتر از 20میلیون تومان»، «20 تا 40 میلیون تومان»، «40 تا 60 میلیون تومان» و «60 تا 80 میلیون تومان»، دسته‌بندی شده‌اند و این در شرایطی است که صدرنشینی گروه اول را پراید 131 تولید سایپا در اختیار دارد و در گروه دوم نیز پارس‌تندر ایران خودرو توانسته رتبه برتر را به دست بیاورد. همچنین تندر اتومات نیز باکیفیت‌ترین خودرو گروه سوم شده و لیفان مدل X60 نیز صدرنشین گروه چهارم است. در جدول کیفی مردادماه اگرچه تعداد خودروها در مقایسه با گزارش قبلی، افزایش یافته است، اما باز هم چند خودروي معروف و با کیفیت، غیبت دارند که در این بین می‌توان به سوزوکی گرند ویتارا، نیسان تیانا، مگان و مزدا3 اشاره کرد.

در بین خودروهای تحت ارزیابی، پارس‌تندر (محصول پارس خودرو) كمترين نمره منفي و ام‌وي‌ام110 (محصول مديران خودرو) نیز بيشترين نمره منفي را به دست آورده‌اند و این در حالی است که سمند، پژو206، پژو 405 و پارس در مقایسه با گزارش قبلی با افزایش نمرات منفی و در نتیجه افت کیفی روبه‌رو شده‌اند. سایر خودروها اما یا با رشد کیفی مواجه شده یا ثبات را تجریه کرده‌اند. در گزارش مردادماه اما همچون ماه‌هاي گذشته سه خودروي 131 X محصول سايپا، 131 X محصول پارس خودرو و همچنین 132 X در گروه قيمتي زير 20 ميليون تومان مورد ارزيابي قرار گرفتند كه به ترتيب 8/78، 2/80 و 4/82 نمره منفي كسب كرده‌اند و در رده كيفي B+ قرار گرفته‌اند.

در گروه قيمتي بين 20 تا 40 ميليون تومان نيز 14 خودرو مورد ارزيابي قرار گرفت كه در آن ميان خودروهاي پارس تندر، تندر-90 پارس خودرو، تندر-90 ايران‌خودرو، پژو 206 و پژو206SD در جايگاه اول تا پنجم و در رده كيفي A+ قرار گرفتند. اين خودروها به ترتيب 5/20، 8/20، 8/20، 7/22 و 8/22 نمره منفي كسب كرده‌اند. همچنين خودروي تيبا كه در ماه‌هاي گذشته در رده كيفي B+ قرار مي‌گرفت اين ماه جايگاه خود را ارتقا داد و با كسب 4/59 نمره منفي در رده كيفي A قرار گرفت. اين گزارش حاكي از آن است كه در ارزيابي‌هاي انجام شده در مردادماه سال جاري يك خودرو به گروه قيمتي خودروهاي بين 40 تا 60 ميليون تومان افزوده شده؛ بنابراين 4 خودرو در اين گروه مورد ارزشيابي قرار گرفته‌اند. بر این اساس، تندر-90 اتوماتيك با 5/20 نمره منفي در جايگاه اول جدول قرار گرفت، جك 5J اتوماتيك 6/44 نمره منفي كسب كرد و در جايگاه دوم نشست و ليفان 620 و ام‌وي‌ام 530 نيز با 3/51 و 4/51 نمره منفي در رده‌هاي بعدي جا خوش کردند.

همچنين همانند ماه گذشته ليفان 60 X و ام‌وي‌ام 33 X در دسته قيمتي بين 60 تا 80 ميليون حضور داشتند که ليفان 60 X با كسب 50 نمره منفي رتبه كيفي A را از آن خود كرد، اما ام‌وي‌ام 33 X با 9/63 نمره منفي در رده كيفي خوب با رتبهB+ قرار گرفت. از سوی دیگر، در بین خودروهای تحت ارزیابی، رانا بیشترین درصد بهبود کیفی را به خود اختصاص داده و پژو 206 صندوق دار نیز بیشترین درصد تنزل را در اختیار دارد.

اوضاع کیفی پراید

اما به سراغ جزئیات جدول رده‌بندی کیفی برویم و ببینیم 23 خودرو تحت ارزیابی، چه نمرات منفی کسب کرده و در چه جایگاهی از جدول نشسته‌اند. ابتدا از گروه خودروهای زیر 20 میلیونی شروع کنیم، گروهی که در اشغال پرایدها است و در بین آنها، مدل 131 سایپا توانسته با کسب 8/78 امتیاز، صدرنشین گروه یک و بهترین پراید تولید داخل لقب بگیرد.همچنین مدل پارس خودرویی پراید 131 توانسته رتبه دوم گروه خودروهای زیر 20میلیونی را به دست بیاورد و بالاتر از پراید 132 بایستد. معمولا در گزارش‌های قبلی، پراید عنوان کم‌کیفیت‌ترین خودرو تولید داخل را به دست می‌آورد، اما در گزارش مردادماه، این عنوان به ام‌وی‌ام مدل 110 رسیده است. 

تندر در صدر ماند
از گروه زیر 20 میلیونی‌ها که بگذریم، به دسته 20 تا 40 ميليون تومانی‌ها می‌رسیم که بیشترین تنوع را به خود می‌بیند و 14 مدل از خودروهای تولید داخل، عضو این گروه به شمار می‌روند. مانند گزارش قبلی، باز هم پنج رده ابتدایی جدول این گروه را فرانسوی‌ها تشکیل می‌دهند که در بین آنها نام سه تندر-90 و دو مدل پژو206 به چشم می‌آید.در این بین، پارس‌تندر علاوه‌بر اینکه صدرنشین گروه 20 تا 40 میلیون تومانی‌ها لقب گرفته، بهترین کیفیت را نیز میان تمام خودروهای تحت ارزیابی خردادماه به خود اختصاص داده است. این خودرو که فقط ظاهر آن با تندر-90 معمولی متفاوت است، 6/20 نمره منفی دارد و این در شرایطی است که تندرهای پارس خودرو و ایران خودرو تنها سه دهم امتیاز منفی بیشتری نسبت به پارس‌تندر کسب کرده‌اند.

در بین 206‌ها نیز که رده‌های چهارم و پنجم جدول رده‌بندی خودروهای 20 تا 40 میلیونی را در اختیار دارند، مدل‌هاچ بک 206 توانسته یک رده بالاتر از همتای‌ صندوقدار خود بایستد، هرچند تنها یک دهم امتیاز، تفاوت میان این دو خودرو است. پشت سر 206‌ها اما به رانا برمی‌خوریم، خودرویی که اگرچه در مقایسه با پژو 206 از سطح کیفی پایین‌تری برخوردار است، اما نسبت به سمند و پژو 405 و همچنین خودروهای چینی کیفیت بهتری را به خود می‌بیند. این محصول 8/24 نمره منفی در ارزیابی تیرماه کسب کرده و جایگاه ششم را در جدول خودروهای 20 تا 40 میلیونی دارا است. 

از رانا که بگذریم، در رده هفتم جدول 20 تا 40 میلیونی‌ها به جک چینی با 5/47 نمره منفی می‌رسیم. این امتیاز به مدل غیر اتومات جک مربوط می‌شود و این در حالی است که مدل اتومات آن در دسته 40 تا 60 میلیون تومانی‌ها جای گرفته و نمره منفی کمتری را به خود می‌بیند. در گروه مورد بررسی، اما نام چهار محصول پرتیراژ ایران خودرو نیز به چشم می‌آید که پژو پارس تولید خراسان با 5/51 نمره منفی بهترین کیفیت را در میان آنها دارد. سمند نیز در شرایطی پشت سر پارس قرار گرفته که 2/52 نمره منفی به خود می‌بیند.  طبق گزارش اعلامی، پژو 405 تولید سایت خراسان ایران خودرو، با 3/52 امتیاز در رده دهم گروه 20 تا 40 میلیونی‌ها قرار گرفته، اما مدل تهرانی آن با 9/52 امتیاز، یازدهمین عضو این گروه است. 

در رده دوازدهم اما به یک چینی می‌رسیم که ام‌وی‌ام مدل 315 نام دارد. این خودرو 2/54 نمره منفی به‌دست آورده و توانسته کیفیت بهتری را در مقایسه با تیبا و ام‌وی‌ام مدل 110 کسب کند. این دو خودرو (تیبا و ام‌وی‌ام مدل 110) دو عضو آخر گروه 20 تا 40 میلیون تومانی‌ها به شمار می‌روند که در این بین، تيبا با 4/59 نمره منفی، سیزدهمین عضو گروه به حساب می‌آید و ام‌وی‌ام مدل 110 نیز آخرین رده را به خود اختصاص داده است. این محصول چینی که 2/84 نمره منفی کسب کرده، کم‌کیفیت‌ترین خودرو تولید داخل در مردادماه نیز به شمار می‌رود.  اما در گروه قيمتی 40 تا 60 ميليون تومانی نیز تندر اتومات ایران خودرو توانسته در اولین حضور خود، صدرنشین این گروه شود. این محصول، 5/25 نمره منفی به دست آورده و پشت سر آن نیز جک اتومات با 6/44 نمره منفی قرار گرفته است.  جک اتومات جدای از اینکه باکیفیت‌ترین خودرو این گروه کوچک به شمار می‌رود، در بین خودروهای چینی تحت ارزیابی در مردادماه نیز بهترین کیفیت را به خود اختصاص داده است. در دو رده بعدی این گروه اما لیفان مدل 620 با 3/51 امتیاز و ام‌وی‌ام مدل 530 با 4/51 نمره منفی قرار گرفته‌اند و این در حالی است که هر دو خودرو موردنظر چینی به حساب می‌آیند. اما در گروه آخر که مختص خودروهای 60 تا 80 میلیون تومانی تولید داخل است، لیفان مدل X60 توانسته کیفیت بهتری را در مقایسه با ام‌وی‌ام مدل X33 به‌دست بیاورد و 50 امتیاز را نصیب خود کند و ام‌وی‌ام مدل X33 نیز که 9/63 نمره منفی دارد، دیگر عضو این گروه به‌شماری رود. 


برای بزرگ نمایی روی تصویر کلیک کنید :
 

guykh8d0yis80b98g8wi.jpg
 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها