کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

فروشگاه‌ها : کارمزد را از مردم کم می‌کنیم

کدخبر:۶۹۲۵شنبه، ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷:۱۴۶۱۵۲ بازدید

با اعلام خبردریافت کارمزد از پذیرنده‌های دستگاه‌های کارتخوان از آبان بسیاری از فروشنده‌ها به مردم اعلام کرده اند که فقط پول نقد قبول می کنیم و درصورت تصویب این طرح کارمزد از مردم کم ...

هفته قبل بود که خبری مهم برای مردم و فروشنده ها به نقل از قادری مدیرعامل شاپرک در رسانه ها منعکس شد و در سطح جامعه و امور روزمره مردم واکنش هایی را به همراه داشت.

خبر این بود که فروشگاه ها باید از ابتدای آبان ماه نسبت به تراکنش های فروشگاهی کارمزد پرداخت کنند به این صورت که به ازای هر عملیات فروش و کشیدن کارت در دستگاه های کارتخوان فروشگاهی مبلغی تحت عنوان کارمزد از این گروه کسر می شود.

بعد از انتشار این خبر شاهد واکنش هایی از فروشگاه ها بودیم که از قبل پیش بینی آن را می کردیم و البته این پیش بینی ها را هم با مدیرعامل شاپرک گوش زد کردیم ولی قادری با جدیت از طرح جدید نظارتی شاپرک گفت و تاکید کرد ممانعت فروشگاه ها از قبول کارت به ازای خریدهای مردم دوام چندانی نخواهد داشت.

اما با گذشت چند روز از اعلام این خبر گویا بازاری ها بیشتر از قبل با هم هماهنگ می شوند که نسبت به اجرای این سیاست بانک مرکزی واکنش نشان دهند؛ مراجعه ای به فروشگاه ها نشان می دهد که فروشنده ها می گویند با اجری این تصمیم از قبول کارت به ازای خریدهای مردم خودداری کرده و فقط پول نقد قبول می کنیم.

همین سیاست موجب شده تا مردم برای خریدهای روزمره خود مجبور به مراجعه حضوری به عابربانک‌ها باشند و همین اتفاق هم البته صف هایی را مقابل خودپردازها ایجاد خواهد کرد.

برای پیگیری این موضوع گفت‌وگویی با مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی انجام دادیم.

* رقم کارمزد چیزی نیست/ گزارش تخلفات را به بانک مرکزی ارسال کنید

ناصر حکیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در ارتباط با واکنش فروشنده ها و اصناف به اعلام خبر دریافت کارمزد از پذیرنده های دستگاه های کارتخوان فروشگاهی ، اظهار داشت: رقم این کارمزد چیزی نیست که فروشگاه ها ترجیح بدهند برای ممانعت از پرداخت آن از مردم بابت خریدهایشان پول نقد دریافت کنند.

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی با تأکید براینکه رقم کارمزد پذیرنده های دستگاه های کارتخوان فروشگاهی قابل توجه نیست، گفت: اگر گزارشی از تخلف در سطح فروشگاه ها دارید به بانک مرکزی ارسال کنید.

وی افزود: هم اکنون نیز دو تا سه برابر مبلغ در نظر گرفته شده برای کارمزد پذیرنده ها در رند کردن مبلغ تراکنش از سوی فروشگاه اعمال می شود.

* پایانه فروشگاه های مختلف جمع می شوند

حکیمی در پاسخ به این پرسش که بانک مرکزی با فروشگاه هایی که از قبول کارت به ازای خرید های مردم خودداری کرده و به آنها می گویند فقط پول نقد قبول می کنیم، چه برخوردی خواهد کرد؟ افزود: احتمالاً پایانه های این فروشگاه ها جمع خواهد شد.

این مقام مسئول در بانک مرکزی با تأکید براینکه هنوز رقم کارمزد پذیرنده ها نهایی نشده است، گفت: این رقم خیلی کم خواهد بود؛ کارمزد کمتر از قیمت تمام شده و در حد 50-60 درصد آن است.

* کارمزد پذیرنده ها احتمالا 100-150 تومان تعیین شود

وی ادامه داد: فعلاً در حال محاسبه قیمت تمام شده هر تراکنش هستیم که حدود 200-250 تومان است؛ بنابراین 100-150 تومان کارمزد نباید موجب اعتراض فروشگاه ها شود.

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی با تأکید براینکه رقم ناچیز کارمزد اثر قابل توجهی در تراکنش ها نخواهد داشت، تصریح کرد: در مقابل باید این راهم در نظر بگیرید که تجهیزات در حال فرسودگی هستند و اگر شرکت‌ها نتوانند درآمدی کسب کنند به تدریج پایانه ها از کار خواهد افتاد و این به معنای این است که شبکه با مشکل جدی روبه رو خواهد شد.

* پول کارمزد ها به حساب بانک مرکزی و بانک‌ها نمی رود

حکیمی ضمن اشاره به اینکه رقم کارمزد به حساب بانک‌ها یا بانک مرکزی نمی رود، گفت: این مبلغ به شرکت هایی داده می شود که پایانه را می خرند و نگهداری می کنند.

وی با طرح این پرسش که کجای دنیا و مملکت یک شرکت باید دستگاه 700 هزار تومانی را مجانی وارد بازار و ماهی 10-20 هزار تومان هم خرج نگهداری آن کند ولی هیچ چیزی بابت این خدمات دریافت نکند؟ اظهار داشت: باید توجه کنیم که این شرکت ها دیگر از بانک‌ها چیزی دریافت نمی کنند و باید روی پای خودشان بایستند.

* پول این کارمزدها تاکنون از بیت‌المال پرداخت می شد

این مقام مسئول در بانک مرکزی افزود: تا الان به این شرکت‌ها یارانه داده می شد؛ این سوبسید (یارانه) به مغازه دارها از کجا می آمد؟ از بیت المال. چراکه اکثر این سوبسیدها توسط بانک‌هایی داده می شد که متعلق به دولت و مردم هستند.

حکیمی با تأکید براینکه درست نیست از جیب هشتاد میلیون به دو میلیون مغازه یارانه پرداخت شود، گفت: اگر سیاست جدید بابت دریافت کامزد از پذیرنده ها اجرا نشود با شبکه ای فرسوده و خراب روبه رو خواهیم شد که همه مردم گرفتار آن خواهند شد.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

آرش: 1393/6/2919:53:28،
235
20
خب بهتر که جمعش کنن تا یکم به مشکلات جامعه اضافه شه

کمبود آب
گرونیها
فاصله طبقاتی
تبعیض ها
تحریم ها
و هزاران مشکل دیگر

من خیلی دوس دارم مشکلات بطور فزارینده و ناگهانی زیاد شه

نظر شما چیه ؟

موافقین ایمطور شه در سرانجام به مفع مردم خواهد شد هرچند مسیر دشوار هست
حرف حساب: 1393/6/2921:11:36،
118
32
اقا معتاد کردین میخوایین از معتادی مردم سو استفاده کنید باشه میریم ترک اعتیاد

پول نقد میگیریم تا یکی چاقو گذاشت زیر شکممون بگیم بیا پول نقد

الان دست بعضی مغازه ها نه همه رو باز کردید
که قیمت رو بکشن بالا اونا هم میگن 100 تومن چیزی نیست میکشیم رو جنسمون تخفیفش رو برای ما کارت میکشه مسخره بازی شده دیگه خوبه ما نفت و گاز و بهترین مواد اولیه کارخونه رو تو کشور داریم
پول کجا میره خدا داند و بس
مهندس: 1393/6/2921:40:04،
99
44
یعنی توی این مملکت چرا عقلشون اینقدر کمه بعضیا؟

اینقدر نمیفهمن اگه کارت خوان جمع بشه از پول نقدر بیشتر استفاده بشه بجز ضرر هایی که بانک ها میکنن یک ضر دیگه فرسوده شدن خیلی زود پول هاست

آیا کسی هست از مسئولین بفهمه پول فرسوده هم از پول بیت الماله مردمه؟
فریاد زیر آب: 1393/6/2921:43:24،
81
13
بانکها باید هزینه شرکتهای ارایه دهنده کارتخوانها را بدهند
چون که جیک ثانیه پول توحساب بانک مربوطه است .نه اینکه خریدار یا مغازه دار بابت هزینه کارتخوان به شرکت صاحب کاتخوان کارمزد بده
عمله: 1393/6/2922:00:00،
53
17
اصلا مشتری رو پیدا کنید تو این بازار بعد حرص کارت خوان رو بخورید
پدر: 1393/6/2922:19:19،
51
12
پس رفت خوبیه...
سید: 1393/6/2922:31:32،
54
14
وای همین قد که پول تو کاراته بانکهاکلی سود میکنند چرا همش میخوان مردمو بتیغن
م: 1393/6/2923:11:04،
50
15
سودهای حاصل از بلوکه کردن پول در حساب بانک مرکزی رو حساب نمیکنید؟؟؟؟/
لعنت به بدعت گذاران بد.............. والسلام.
بابك: 1393/6/3000:20:09،
20
41
فروشنده اي كه انقدر بدبخته كه مردم رو تهديد ميكنه كارمزد ميگيره و دستگاه جمع ميكنه همون بهتر كه مغازشو جمع كنه فكر كرده مردم لنگ ميمونن نه عزيزم خودت بد بخت ميشي در ضمن من راجع به اصل موضوع نظري ندارم چون نميدونم اين كار اصوليه همه جاي دنيا يا نه كه كارمزد بگيرن فقط روي صحبتم لا همچين فروشنده هاي مشكل داريه
فرشاد: 1393/6/3008:26:58،
25
36
بابک جان شما فکر کنم از اونهایی هستی که احتمالا تا گفتن نونت رو بده دیگران بخورن خودت هوا بخور میگی چشم نه؟!!!
همین شماهایی که اینطور حرف میزنید یک ریال از جیبتون بره داد و هوار راه میندازین.
مگه فروشنده آدم نیست؟ اصلا بحث فروشنده نیست بحث تحمیل حرف زور به یک ملته.
در ضمن من مشتری هستم از این به بعد هم فقط پول نقد خرج میکنم، ببینم کی به غلط کردن میافته؟
نخیر تو کشورهای دیگه به غیر از زیمباوه و اتیوبی و موزامبیک از این خبرها نیست.
کوکو: 1393/6/3008:40:54،
16
11
کلا فکر کنم به جایی میرسه که با احتساب ارزش افزوده و کارمزد کارتخوان و و و و و یه جنس رو باید 2 برابر قیمت فروشش پول بدی.حالا بماند که همون فروشنده 200 300 درصد داره سود میگیره.

خیلی وقته دیگه نفسی از ما در نمیاد.اینکه فکر کنیم زنده ایم فقط یه توهمه
احسان: 1393/6/3009:32:56،
24
12
تا حالا مگه از بیت المال نمی دادین ؟
مگه بیت المال مال ما مردم نیست؟
خب ما اجازه میدیم. بازم بدین!
خسته ازکشورم: 1393/6/3010:36:10،
23
33
من که از مشتری کم میکنم میخواد ناراحت بشه میخاد نشه بره پول نقد بیاره من در روز حداقل 50 تراکنش دارم یعنی 10000 تومان ماهی 300 تومان سالی 3600 تومان!!!!!!!!!!!!!ازم کم بشه عمرا
بهداد: 1393/6/3010:48:18،
8
21
تو همه اين كامنتها فقط با بابك موافقم دقيقا داره درست ميگه اونايي كه منفي دادن اصلا نفهميدن چي گفته
مسعود: 1393/6/3013:13:01،
11
22
اینکه مگید میکشیم رو جنسها یه حرف بیخودی هست

چون فروشنده جماعت تا اون جائی که جا داشته جنس را گرانتر به خریدار میفروشه و دیگه جائی برای فشار دادن نداره


شاید بقال جماعت یخورده مقاومت کنند که اون هم یه یک ماه نمیکشه که جو فرو کش خواهد کرد

داستان این بقال چقال ها و سو پر ها تا چند سال دیگه تمام خواهد شد و مردم فروشگاههای زنجیرهای را بیشترترجیح می دهند
عباس: 1393/6/2919:59:43،
76
10
دلیلی نداره هر مغازه چند تا کارتخوان داشته باشه... اول کل شبکه بانکی را یکی کنید...اون وقت یه کارتخوان کافیه...به جای فکری واسه کم کردن هزینه شرکت های مربوطه.آسان ترین راه یعنی گرفتن کارمزد از فروشگاه را انتخواب کردید...
مسعود: 1393/6/2923:12:52،
15
94
بهترین کاره

تعجبم چرا زودتر اینکار را نکردن

مشتری برای خرید هزار تومان هم کارت میکشید

انصاف هم خوبه ...

امیدوارم این فروشنده گان مرد باشند و روی حرفشان باشند و پوز را جمع کنند ببینم بانک ضرر میکنه یا جمع کننده پوز

اگر جمع کنند برای امسال بنده که حاضرم پوز هام رو زیاد هم کنم

بازار بازار رقابت این جمع میکنم ها جایگاهی توش نداره
سردرگم: 1393/6/3008:07:42،
19
15
آقا "مسعود".
میدونید این مغایر با بانکاری الکترونیکه. مسلما خریدار هم این مبلغ رو روی جنسش میکشه البته نه 200 تومن کارمزد. جنس 20 تومنی رو 21 میده یا 22. من خریدار اگه بخوام بابت هر خریدم یه مقدار هم پول کارمزد بدم. چه بهتر که پول نقد بزارم تو جیبم که اینجوری قدرت چونه زنیم هم بیشتره.
همین که حساب پوزدارها توی حساب بانکها هست باید خدارو هم شکر کنن. همینجوری سود زیادی میبرن. خب شاپرک از بانکها بگیره این کارمزد رو.
مهرداد: 1393/6/3008:34:29،
19
11
اقا مسعود مگه بازار بازار رقابت نیست؟
حالا من مشتری از فردا تو مغازه ای که کارتخوون داشته باشه اصلا خرید نمی کنم.
حالا برو رقابت کن.
ابوالفضل: 1393/6/2920:04:48،
92
16
سر جدتون يبارم شده هماهنگ باشيدو همه دستگاهها رو پس بديم
محمود: 1393/6/2920:16:59،
45
12

بنده خداها چقدر به فکر مردم هستند که این کارتخوان ها رو در اختیار فروشگاه‌ها قرار دادن الهی خدا خیرشون بده اونا اصلا به فکر پول جمع کردن نیستن
چرا بانک ها وسیله انتقال و جابجایی وجه رو در اختیار مردم نمیذارن فقط رویه گرفتن پوله اونم با هزینه خودشون
وحید ص: 1393/6/2920:22:33،
57
16
عجب
مغازه داران عزیز از فردا ۲۰۰ تومن ناقابل می‌کشن رو جنساشون اونوقت مشتری ۵ قلم جنس میخره میشه ۱۰۰۰ تومن برای اینکه با شبکه ای فرسوده مواجه نشویم و مردم گرفتار نشوند. یعنی واقعا این پاراگراف آخر تو حلقم.
علی: 1393/6/2920:25:14،
31
16
بله مثال خودم ماهیانه براشون 15000000 تومان درامد داره چیزی نیست صد تا دستگاه رو که خیلی کمه میشه ماهی یک میلیاردو پانصد میلیون تومان چیزی نیست
امید: 1393/6/2920:25:48،
44
15
من آهن فروشم < خم برش نورد و....< من کیلویی میخوام 200 تک تومنی بگیرم اونم باید بره تو جیب شما؟ چقدر سود کارمونه آخه تو این بازار رقابتی.این آقا میگه 200 تومن چیزی نیس. همین 200 تا 2میلیون نفر کارمزد بدن ببین چقدر تو حسابتون میری شاپرک جان !
بابك: 1393/6/2920:26:42،
52
13
شما نگران نباش هميشه مردم هستند جور همه چيز را بكشند...مملكته داريم...؟؟؟
amir: 1393/6/2920:31:43،
48
27
برا ۱۰۰ تومن سریع حول میشین جیبه همدیگرو میزنین ای کاش برای ماشین و چیزای دیگه که میلیونی گرون میشن هم انقدر اتحاد داشتینو نمیخریدین
دمت گرم: 1393/6/3015:41:48،
11
13
دمت گرم حالا فهمیدم 1نفر حواسش به دورو برش هست
حسن: 1393/6/2920:36:20،
97
12
آقای حکیمی نیاز نیست شما دستگاه هارو جمع کنید ما خودمون براتون میاریم تا کف کفشاتون ساییده نشه و بخوان پول زور بگیرین و شما مقام مسئول بانک مرکزی فقط در جوابت بگم بچرخ تا بچرخیم
صدای مردم: 1393/6/2920:41:40،
30
16
مردم و بویژه فروشندگان نباید این اراجیف گوش کنند الان با نرخ پایین شروع میکنند بعد آروم آروم زیادش میکنند مثل ارزش افزوده که سال به سال دارند زیادترش میکنند
مسعود: 1393/6/2920:45:15،
25
10
اگر میخواهید تحریم کنید باید خریدار و فروشنده با هم متحد شوند چون هر کدام اگر تک روی کنند این کار تحریم آخرش شکسته و پیروز مسابقه کسی نیست جز شاپرک خانم
ایران عزیزم: 1393/6/2920:49:24،
26
12
عجب . هر دم از این خرابه بری میرسد
خدا وکیلی . وجدانا هریک از این مدیران و یا مسئولان بیخودی اگر کارمند نبودند و حقوق بیخودی از بیت المال نمی خوردند . همگی از گشنگی تلف میشدند .
جالبه دم از حق ملت و بیت المال میزنند .
بیت المال همون چیزی که شما حرومش میکنید.
hamed: 1393/6/2920:49:50،
26
14
اینم شورای رقابت مربوط به کارتخوانه
داریوش: 1393/6/2920:53:11،
28
13
تکلیف این سود پولهایه ما که 1روز تو حسابتون میمونه پس چی میشه.نکنه اون بیت المال نیست خوردنش حلاله.آقا نمیخواد شما زحمت بکشید که دستگاهاتون جمع کنید.ما خودمون براتون میفرستیمش.جمع کردن دستگاه ها بیشتر از اینکه به ضرر ما باشه به ضرر بانکه مربوطه هستش.
محسن : 1393/6/2921:02:56،
34
14
200تومان به قول اقای حکیمی پولی نیست وخودشم میگه 2میلیون مغازه در کشور هسته.این دومیلیون مغازه اگه روزی یک تراکنش فقط داشته باشن حداقل حداقل روزانه 400 میلیون تومان درامدشونه
ودرماه12میلیارد پول ناقابل به جیب میزنند.ضمنا توجه داشته باشید فقط یک تراکنش درروز اینقده میشه .حساب کن هرپایانه چند تراکنش داشته باشه چه پولی به جیب میزنند
مسعود: 1393/6/2921:08:30،
27
11
هر دم از این باغ بری میرسد...
سالار: 1393/6/2921:10:41،
33
14
خدا لعنت کنه اون کسی که برای اولین بار این شاهپرک خانم رو اورو ایران.
سورن: 1393/6/2921:15:25،
19
46
مساله اينه كه بخاطر 100 تومن فروشنده ها 10000 گرونتر ميكنن. همه چي هم مصرف كننده بد بخت بايد بده، پول كارمزد، ماليات ارزش افزوده،​ پول دكور مغازه، اون لامپ پر نوره كه روشنه، پول اجاره مغازه و خلاصه هر هزينه اي كه به نظر اون عزيز فروشنده اضافي هست و يكي ديگه تخميل كرده، آخر سر مشتري پرداخت ميكنه. no problem !!!
دلبری: 1393/6/2921:24:26،
27
16
میگن بیت المال.همین بانک های دولتی که وام 30% به بالا به مردم میدن میگن بیت المال مشکلی نیست. ولی الان که کمی هزینه میکنن شده پول بیت المال:تازه سود پول مردم که تو حساب شاپرک و بانک میمونه هیچی
ALI: 1393/6/2921:24:45،
18
17
بهتر بیاین جمع کنید ببینیم کی ضررشو میده.وجود این دستگاه ها واسشون سوده و همینکه پول نقد جا به جا نمیشه به نفعشونه
رضا: 1393/6/2921:26:45،
24
10
قبلا گفته میشد هزینه چاپ اسکناس میلیاردها تومان است .خوب حالا دیگه هزینه چاپ بانکها ندارند و برای ارایه خدمات بایستی هزینه کنند نه اینکه از مردم بگیرند اگر غیر اینست بانکها خودشان را کنار بکشند تا مردم تکلیفشام روشن شود .همیشه میخواهند از دوش مردم بالا بروند.........
عبدالله: 1393/6/2921:28:05،
25
11
آخه عزیز من اولا که فروشگاه سرش درد نمیکنه یا میکشه رو جنسش یا کارت قبول نمیکنه
دوما خب با این پولی که از پوز مغازه میاد به حساب شما دارید کار میکیند
برا رضای خدا که دستگاه پوز ندادین دست مغازه دار!!!
shokri: 1393/6/2921:33:32،
23
12
حتی 1 ریال از مشتری هم کم نمیکنیم امروز این فردا یه چیز دیگه نه نه نه نه اصلا امکان نداره به هیچ عنوان برید بابا مردم یکدست بشید نذارید سوارتون بشن
نوید: 1393/6/2921:37:42،
25
11
اگه اینجور شه من همه دستگاه های کارت خوان مغازمو جمع میکنم.تا پول نقد هست چرا کارمزد بدم؟
شروین: 1393/6/2921:51:14،
92
9
این طرح سالهاست در اروپا و آمریکا اجرا میشه اما من یه سوال دارم از آقایان بانکی ... آیا همه امکاناتی که اروپا به مردمش میده رو شما میدید که دست گذاشتید رو این ؟ یه وام رو با سود چند برابری نسبت به اروپا بازپس میگیرین ؟
چرا هر چیزی که به نفعتونه رو سریع اجرا میکنید اما چیزهایی که براتون نون و آب نشه پشم ؟
ناشناس: 1393/6/2921:56:28،
27
12
یعنی خاک بر سر سیستم بانکی که همه جای دنیا میگن یه درصدی سود بهتون میدن اونوقت اینجا یه چیزی هم میخوان
حسین: 1393/6/2922:03:07،
27
14
این هزینه رو بانکها باید بپردازن نه مغازه دارها
سامان: 1393/6/2922:04:28،
23
13
اولشه که فقط 200 تومان کسر میشه بعدش مثل مالیات بر ارزش افزوده کم کم بیشترش میکنن
س.د: 1393/6/2922:05:28،
22
13
کم کردن کارمزد با انتقال و گرفتن پول از عابر بانک کم بود ،کارتخوان هم اومد روش.اخه مردم چقدر درامد دارند که از همه روش جیبشون رو خالی میکنید؟
بریده: 1393/6/2922:25:50،
29
11
ببندید حلقتو بابا جناب حکیمی .باید اسم کشور عوض کنیم بذاریم سرگردنه.فردا رو پول تو جیبمونم کارمزد میبندن اینا.پاتونو از رو حلق مردم بردارید بی زحمت
علی: 1393/6/2922:48:26،
30
11
همچین میگه کجا دستگاه هفتصد هزارتومانی به مردم مجانی میدن انگار مردم با هاش میرن مهمونی خوب ندید
Z: 1393/6/2922:51:35،
61
13
شما نمیخواد نگران استفاده مردم از شبکه فرسوده باشید چرا که بسیاری از زیرساختهای کشور فرسوده و متعلق به سالها قبل است.
ارش: 1393/6/2922:57:45،
30
11
بی خودی حرف نزنین. مگه برا برداخت قبض گاز و برق و تلفن و اب از طریق عابر بانک کارمزد ۵۰۰ تومانی کم نمیشه؟؟؟؟؟ کسی بیدا شد که اعتراض کنه؟ کسی بود که قبض گاز و برق رو غیر از عابر بانک برداخت کنه؟ این کارمزد هم روش.. بخدا حق مردم ایران همینه.......
خ: 1393/6/3000:06:43،
16
14
ملت همیشه درهرصحنه حقتونه.........
جواد: 1393/6/3000:10:55،
15
14
چی سرهم کردی پرداخت قبض که کارمزد نداره اون انتقال .از500تا900کارمزدی هست/کارشون باج گیریه
پویا: 1393/6/3000:28:43،
18
10
البته این خرابی و فرسودگی را بیشتر در راس حکومت میتوان دید! به حال آن فکری بکنید...
مجید: 1393/6/3000:35:07،
16
10
چرا به جای کارمزد،بابت دستگاه پول ثابتی نمی گیرند تا در مکانی چندین دستگاه بی استفاده وجایی نیز دستگاهی نداشته باشد
علی: 1393/6/3000:39:33،
45
32
لابد آقایون از پول حساب ها استفاده میکنند مهم نیست اما مستهلک شدن دستگاه ها که در مقابل پول های پذیرند هیچی نیست اما اندک هزینه ها شون زش میکنن
ok: 1393/6/3001:19:47،
20
14
میخوام سوال کنم مغازه داری که جنس ۸۰۰ تومانی با ۲۰۰تومان سود ۱۰۰۰ میفروشه .و بابت این ۱۰۰۰ تومان باید ۲۰۰ کارمزد تراکنش بده .پول برق و تلفن دستگاه هم باید بده .پس این چه کاسبی داره میکنه که بابتش باید مالیات هم بده .مثلا اگه کسی یک مداد ۵۰۰ تومانی بگیره ۲۰۰ بول کارمزدش میشه خیلی جالبه
کوکو: 1393/6/3008:43:47،
11
15
دوست گرامی حق با شماست.ولی همه چیز از اساس خرابه.

همه چیز ما اروپائیه.کارمزد و جریمه راهنمایی و رانندگی و و و و

حالا به بحث درآمد مردم که میرسه ناله 1000 تا مسول در میاد و 100 تا جدول میارن که نداریم نداریم.یعنی هر جوری میخوای زندگیت رو اداره کنی نمیشه.بخدا دیگه خسته شدم
مهراد: 1393/6/3001:34:24،
24
13
یک بار هم شده عاقلانه فکرکنیم خریداروفروشنده با هم . ونگذاریم رباخورها هرکاری با ماکنند من برای خریداران باپول نقد 5درصد تخیف می گذارم مشتری هم راضی خواهد بود.
احمد: 1393/6/3008:22:30،
21
15
اصلا تخفیف هم که نگذارید من به عنوان مشتری استفاده از کارت رو با این اوضاع فراموش میکنم.
فقط پول نقد، چشم بانک ها کور....
ما: 1393/6/3005:40:00،
22
78
کجا دستگاه هفتصد هزار تومانی به مردم مجانی میدند؟؟ شما دستگاه رو فقط به کاسب میدید درسته؟؟ حالا لطفا یه مقدار تحقیق کنید و بعد حرف مفت بزنید. همین الان در کانادا بانکی که من حساب دارم به هر نفر یک دستگاه اپل آیپد مینی میدهد اونم مفت و مجانی و با احترام برات پست میشه، تازه به همسرم هم جداگانه دادند. یعنی به هر نفر بالای 18 سال یک دستگاه. حالا نمیدونم خجالت میدونید چیه؟ همینه دیگه وقتی هر چی بیسواد و ... میزارن رییس بشند وضع مملکت بهتر از این نمیشه
شاه جهان: 1393/6/3007:21:56،
10
14
شاه پرک...
مسجدسلیمانی: 1393/6/3009:03:23،
14
11
سلام راههای زیادی برای اخاذی از بازاریا هست تو رو خدا کاری نکنید که دوباره فشارش رو مردم باشه بابا شما که هر بلایی دوست داشتید سر مردم اوردید این یکی رو بیخیال شید ، یادتونه مالیات طلا فروشها خواستند که طلا فروشها پرداخت کنن الان کی داره پرداخت می کنه ؟ این یکی هم سر مردم فلک زده تموم میشه این خط این هم نشون """"""|__________________|"""""""""""
,وحید: 1393/6/3009:10:16،
48
63
مگه دیوانه ام که پول مفت به اینا بدم میرم پول نقد میگیرم.
دوستان فقط پول نقد
اینقد از خودپردازها نقدی میگیریم تا جونشون درآد.

پول++++

کارت---------
پارسیان: 1393/6/3009:56:22،
18
11
سلام به همه . من یه فروشگاه بزرگ دارم . 6 دستگاه کارتخون دارم در طول روز متوسط 100 تراکنش دارم که اگه در 201 ضرب بشه میشه ماهی حداقل 603000 تومان فرض بر اینکه من درامدم خوب باشه ایا دلیل میشه که من ماهی 603000 پول اضافی بدم به شاپرک . این کارمزدو باید بانک مرکزی بده که کلی از زحمات چاپ اسکناس حمل پول ایجاد شعبه جدید شلوغی باجه واسکناس تقلبی و هزار دردسر دیگه راحت میشه پرداخت کنه نه منه مغازه دار
بنده خدا: 1393/6/3012:21:23،
11
9
یه مغازه ای کهصدبارکارت میکشه در روزبایدروزانه 20000هزارتومن بده بهشمه خودش چقدرسود داره که بخواد600هزارتومانشو بده به ایا بایدکرایه بده عوارض بده مالیات بده وهزار کوفت وزهرماردیگه
رضا: 1393/6/3016:19:35،
55
12
پول +.+++ كارت----- شركت كنيد لطفا!
جوان ناکام: 1393/6/3100:40:58،
11
14
هر جا به ضررتون بود,گفتین بیت المال...هرجا به سودتون بود,گفتین بیت المال

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل