کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
iRest
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

نگاهی به هاچ بک های بازار / از پراید 111 تا مینی کوپر

کدخبر:۶۹۲۳یکشنبه، ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴:۳۲۱۵۷۹۲ بازدید

هاچبک ها از جمله خودروهای به حساب می آیند که همواره طرفداران بسیاری از قشر جوان گرفته تا افراد میان سال و حتی پا به سن گذاشته را به سوی خود می کشانند، چیزی که در سطح ...

هاچبک ها از جمله خودروهای به حساب می آیند که همواره طرفداران بسیاری از قشر جوان گرفته تا افراد میان سال و حتی پا به سن گذاشته را به سوی خود می کشانند، چیزی که در سطح خیابان های شهر نیز به آسانی میتوان آن را مشاهده کرد. دلایل فراوانی میتوان در مورد این مساله عنوان داشت ولی به طور اجمالی مصرف سوخت کمتر، ابعاد کوچکتر که به خصوص در ترافیک های شهری و پیدا کردن جای پارک در مکان های مختلف که به خوبی خود را نشان میدهد در کنار پتانسیل های بیشتر برای افزودن بر جذابیت های بصری از عمده مواردی هستند تا بازار خودروهای هاچبک حتی در شرایط فعلی نیز همچنان داغ و مهیج باشد. برخی از مدلها همچون پراید و پژو 206 را به وفور میتوان در سطح شهر دید تا به ویژه برای نمونه دوم، نشانی از محبوبیت این خودرو با وجود قیمت تقریبا بالا باشد. )شاید برخی به نبود انتخاب دیگر این موضوع را ربط دهند ولی باید پذیرفت که در این محدوده کلاسهای دیگر خودرویی کم نیستند!( اما با وجود گذشت زمان و ورود خودروهای جدیدتر از خاور دور و اروپا آیا باز هم 206 همچون گذشته توانسته اقتدار خود را حفظ کند؟ در همین راستا تمامی هاچبک های شهری موجود در بازار فعلی که قابل خریداری باشند را در کنار این خودرو در نظر گرفتیم تا به دور از پارامتر قیمت به بررسی کلی آنها بپردازیم.
 

ues4idttrgj4vfj7b14m.jpg


از ابتدای ورود این فرانسوی به داخل کشور تیپ های مختلف آن در اختیار مشتریان قرار گرفتند، ولی بدون تردید تیپ پنج 206 با وجود بهره گیری از امکانات رفاهی و ایمنی خوب و البته یک پیشرانه پرتوان 1.6 لیتری از دیرباز جایگاه خود را به عنوان یک هاچبک سریع شهری حفظ کرده است. در کنار این موارد وجود طیف وسیعی از تجهیزات جانبی استاندارد و ساخت شرکتهای دیگر برای تقویت و بهینه سازی بدنه و بخش های فنی باعث شده تا سلطان تیونینگ و تيون خور بودن نیز در میان هاچبک های کوچک از آن این خودرو باشد. 110 اسب قدرت، 142 نیوتن متر گشتاور، وزن خالص تقریبی 1080 کیلوگرم و یک گيربكس پنج دنده هماهنگ با این پیشرانه باعث شده تا 206 برای رسیدن به تندي 100 کیلومتر در ساعت از حال سکون به تنها 11.5 ثانیه زمان نیاز داشته باشد و حداکثر سرعت آن نیز بیش از 190 کیلومتر در ساعت است. با وجود چنین توانایی های عملکردی، قیمت این خودرو با در نظر گرفتن نوسانات چند سال اخیر به رقمی کمتر از 37 میلیون تومان رسیده تا همچنان گزینه مطرح بودن خود را حفظ کرده باشد. بدون لحاظ کردن سقف بودجه در خرید، رقبای زیادی را میتوان در بازار داخلی برای این خودرو مشاهده کرد که بعضا ارزانتر و اکثرا گرانتر از 206 هستند.قبل از رفتن به سراغ خودروهای دیگر باید به برادران تنی این خودرو یعنی تیپ 6 و 207i نیز اشاره کنیم که اولی مدل اتوماتیک تیپ 5 و دومی نمونه فیس لیفت شده و به روزشده این خودرو به حساب می آید که در مدل دستی و اتوماتیک به بازار عرضه میشود و در واقع به دلیل اینکه واریانت های دیگری از 206 هستند از آنها به عنوان رقبای تیپ پنج یاد نمی شود. 


y7qpn6mbt6342khdafjm.jpg


پراید 111یا همان مروارید، ارزانترین هاچبک صفرکیلومتری است که در حال حاضر می شود آن را از بازار تهیه کرد. این خودرو که با برخی تغییرات در ظاهر، اتاق و ارتقای اندک پیشرانه نسبت به مدل هاچبک پراید (نسیم) همراه شده همچنان مدلی بسیار پرفروش در محدوده 20 میلیون تومان است. پیشرانه 1.3 ليتري با قدرت 63 اسب بخار و گشتاور 103 نیوتن متر هر چند وزن تنها 900 کیلوگرمی را پیش روی خود می بیند ولی شتاب اولیه ای برابر با 14.5 ثانیه و حداکثر سرعت 170 کیلومتر همه آن چیزی است که 111 می توان در شرایط ایده آل به همراه داشته باشد.تیبا 2 هاچبک نیز رقیب تازه نفس دیگری است که البته همچنان به تعداد بسیار اندک در اختیار مشتریان قرار ميگيرد. این خودرو با قیمتی در حدود 27 میلیون تومان از همان پیشرانه 1.5 لیتری مدل سدان با قدرتی برابر با 80 اسب بخار و گشتاور 126 نیوتن متر سود میبرد تا شتاب اولیه حدود 13 ثانیه اي نتیجه آن باشد. 

اما در محدوده قیمتی یکسان، رقیب اصلی 206 تیپ پنج بدون شک ام وی ام 315h است که یکی از چینی های خوش تيپ بازار نیز به حساب می آید.این خودرو از پیشرانه 1.5 لیتری 109 اسب بخاری بهره میبرد تا تقریبا به لحاظ فنی با رقیب ایرانی خود یکسان باشد. اما چند دلیل باعث شده تا این خودرو همچنان در پس 206 قرار گیرد. با وجود اين كه اين خودرو از ظاهر به روزتر و جوان پسندتري برخوردار است، قمیت بالاتر، شتابگیری کندتر و خدمات پس از فروش محدودتر در کنار عرضه كم، عمال حاشیه امنیت 206 را به خطر نینداخته است. هاچبک چینی دیگر، مدل J3 جک است که در حال حاضر دیگر عرضه نمی شود ولی نگاهی به مشخصات آن خالی از لطف نیست. یک پیشرانه 1300 سی سی با قدرت 93 اسب بخار و گشتاور 114 نیوتن متر وظیفه تامین نیروی این خودروی 1100 کیلوگرمی را بر عهده دارد تا شتاب اولیه 16 ثانیه ای در کنار حداکثر سرعت 160 کیلومتر در ساعت ماحصل آن باشد، با این وجود قیمت نمونه صفر کیلومتر آن در حدود 34 میلیون تومان است که منجر به عدم استقبال کافی از این خودرو شده است.

تا این بخش، هاچبک های ارزانتر یا هم قیمت با 206 مورد بررسی قرار گرفته اند که همگی چه دربخش فنی و چه در مورد تجهیزات به شکل ملموسی در پس این خودرو قرار میگیرند. اما ورود به بخش هاچبک های گرانتر بازار شاید بر جذابیت های این مقایسه گروهی بیشتر بیفزاید. جیلی امگراند 7 هاچبک یکی از خودروهایی است که تقریبا توانسته از دیدگاه کیفیت پایین خودروهای چینی خود را حفظ کند و به عنوان یکی از بهترین نماینده های خاور دور عرضه شده در کشور به حساب آید. قیمت مدل دستی این خودرو برابر با 66 و نمونه اتوماتیک آن 81 میلیون تومان است که هر دو آنها به جز گیربکس در سایر بخش های فنی مشابه هستند. یک پیشرانه 1.8 لیتری با قدرت 137 اسب بخار و گشتاور 172 نیوتن متر وظیفه تامین نیروی این خودرو را بر عهده دارد تا شتاب اولیه 12 ثانیه و حداکثر سرعت 185 کیلومتر در ساعت (برای مدل دستی) از جمله قابلیت های حرکتی این خودرو باشد. با وجود قدرت بیشتر در مقایسه با 206 اما این خودرو در حدود 200 کیلوگرم نیز سنگین تر از آن است تا در نهایت نتواند پا به پای تیپ 5 حرکت کند.

کیا پیکانتو با قیمت حدود 72 میلیون تومان هاچبک دیگری است که اتفاقا از جذابیت های بصری بسیار خوبی نیز برخوردار است هرچند که این رویه در مورد بخش فنی چندان صادق نیست. پیشرانه 1.3 لیتری آن قدرتی برابر با 85 اسب بخار و گشتاور 121 نیوتن متر را در اختیار راننده قرار میدهد تا شتابگیری اولیه این خودرو با داشتن گيربكس چهاردنده تیپ ترونیک تنها 11 ثانیه و حداکثر سرعت آن 170 کیلومتر در ساعت باشد. البته وزن 855 کیلوگرمی آن نیز برای رسیدن به چنین شتاب خوبی بی تاثیر نبوده ولی به هر حال قیمت دو برابر در کنار ابعاد جمع و جورتر از معایب آن در مقایسه با 206 به حساب می آید. در همین بخش مزدا 2 قرار دارد که با برچسب قیمت 83 میلیون تومانی خود از یک پیشرانه 1.5 لیتری به قدرت 102 اسب بخار و گشتاور 135 نیوتن متر بهره میبرد. با وجود وزن یک تنی، این خودرو شتاب اولیه 12 ثانیه ای و حداکثر سرعت 170 کیلومتر در ساعت را برای راننده فراهم میکند تا در این زمینه ارزش پایین تری در مقایسه با پیکانتو داشته باشد.

یکی دیگر از مدلهای وارداتی، هیوندای آي20است که از قیمتی بالاتر از مزدا 2 نیز سود میبرد. این خودروی 90 میلیون تومانی در زیر کاپوت کوتاه خود از یک پیشرانه چهارسیلندر به ظرفيت 1400 سی سی استفاده میکند که توانایی تولید قدرتی برابر با 99 اسب بخار و گشتاور 137 نیوتن متر را دارد. شتاب اولیه این خودرو نیز 12.9 ثانیه و بیشترین سرعت قابل دسترسی با آن 170 کیلومتر در ساعت است.

نسل جدید یاریس هاچبک نیز که با جهشی قابل توجه در مقایسه با آي20 رقمی در حدود 107 میلیون تومان قیمت دارد ارزانترین انتخاب تویوتاسواران به حساب می آید. پیشرانه 1.5 لیتری این خودرو قدرت 106 اسب بخار و گشتاور 121 نیوتن متر را از طریق گيربكس چهاردنده تیپ ترونیک به چرخ های جلوی آن منتقل می کند تا به لطف وزن 1050 کیلوگرمی شتاب اولیه 12 ثانیه ای و حداکثر سرعت 175 کیلومتری در ساعت برای این خودرو به دست آید. چند خودروی بیان شده تا این بخش هر چند تا بیش از سه برابر تیپ 5 قیمت دارند ولی به لحاظ توانایی های حرکتی همچنان در رده ای پایین تر ازاین خودرو قرار میگیرند تا تنها توجه به تجهیزات ایمنی و رفاهی بیشتر و همچنين ظاهر به روزتر، بتواند توجیه منطقی برای خرید آنها باشد.

اما بخش سوم هاچبک های موجود در بازار عمال رقیب تیپ 5 محسوب نمی شوند زیرا یا در کلاسی بزرگتر قرار دارند و یا از قوای محرکه به مراتب قویتریسود میبرند. ارزانترین هاچبک اسپرت بازار که بتوان آن را خریداری کرد هیوندای ولوستر استاندارد است که با قیمت 110 میلیون تومانی خود از طراحی جذاب و البته توانای هایی حرکتی خوبی سود میبرد. پیشرانه 1.6 لیتری این خودرو قدرتی برابر با 137 اسب بخار و گشتاور 167 نیوتن متر را از طریق یک گيربكس شش دنده اتوماتیک دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل میکند تا این خودرو برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حال سکون به تنها 10 ثانیه زمان نیاز داشته باشد و حداکثر سرعت آن نیز بیش از 200 کیلومتر در ساعت در نظر گرفته شود. در میان این رده از هاچبک ها دو نماینده از آلفارومئو نیز جزء گزینه های محبوب بازار به حساب می آیند که مدل کوچکتر میتو از پیشرانه 1.4 لیتری توربو به قدرت 135 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتنمتر بهره میبرد و مدل جولیتا نیز از پیشرانه ای به همان ظرفیت ولی قدرت و گشتاوری به ترتیب برابر با 170 اسب بخار و 250نیوتنمتر استفاده میکند تا شتاب اولیه یکسان هشت ثانیه و حداکثر سرعت بیش از 215 کیلومتر در ساعت از جمله توانایی های منحصر به فرد حرکتی آنها باشند. قیمت آلفا میتو 136 و مدل جولیتا 168 میلیون تومان در بازار است.

برای افرادی که به دنبال هاچبک های خاصتر نیز هستند همچنان انتخابهای دیگری نیز وجود دارد. فولکس واگن بیتل که برچسب قیمتی 200 میلیون تومانی را به خود می بیند از یک پیشرانه دو لیتری توربو به قدرت 200 اسب بخار و گشتاور 280 نیوتن متر برخوردار است که به واسطه گيربكس دوکلاچه DSG شتاب اولیه 7.9 ثانیه و حداکثر سرعت 220 کیلومتر در ساعت را برای آن به ارمغان می آورد.

البته این خودرو خاص ترین هاچبک بازار به حساب نمی آید تا مینی کوپر اس با پیشرانه 1.6 لیتری توربو و قدرت 170 اسب بخاری (گشتاور 240 نیوتن متر) هرچند که به لحاظ تعداد اسب های بخار ضعیف تر از بیتل است ولی شتاب اولیه هفت ثانیه ای برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت 225 کیلومتر در ساعت از آن هاچبکی فوق سریع به وجود آورد. البته نباید از برچسب قیمت 320 میلیون تومانی این خودرو نیز غافل ماند!در نهایت با وجود چنین گستره ای از انتخاب ها، محصول آشناي داخلي با قیمتی معقول نسبت به بسیاری از مدلهای دیگر شاید در بخش تجهیزات رفاهی و نيز از جنبه ظاهري گزینه اول نباشد ولی ارزش بالایی در برابر رقم پرداختی با وجود گذشت سالها در اختیار دارد تا همچنان به عنوان يكي از محبوب ترین خودروهای هاچبک بازار داخلی بتوان به خريد آن فكر كرد.

 

hol0vddgjazk2ssvzrw3.jpg

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

دم: 1393/6/2920:10:17،
88
26
بزودى مينى كوپر پرايد را خواهـيد ديد
١: 1393/6/2923:05:29،
67
30
دوستان ٢٠٦ اصل فرانسه سالاره ولي ٢٠٦ الان مفت نمي ارزه.
البته اون ٢٠٦ فرانسوي ديگه گير نمياد.
ایرانی با عشق: 1393/6/3000:00:08،
46
49
206 TU5 بهترین خودرو تو رنج 40 میلیونه،هم از لحاظ ظاهری هم از لحاظ شتاب و فنی و امکانات، و در صدر جدول خودروهای باکیفیت مونتاژ داخلی هست ، بگذریم تمام ماشین ها بدلیل تحریم افت کیفیت داشتن، ولی بنده بجز کلاچ مشکلی نداشتم با مدل 92 و خرجی تا الان نکردم و واقعا نرم و پرشتاب و خوش دسته
مجی درایور: 1393/6/3000:24:17،
77
43
امگراند هاچ بک 80 میلیونی که هیچ، تا رنج 150 میلیونم خودرویی نمیتونه از پس تیپ 5 بربیاد، چون تو 10 ثانیه به سرعت 100 میرسه
خود من با مدل 92 با خیلی ماشینها کورس گذاشتم و هر خودرویی به راحتی نمیتونه تو کورس منو پس بزنه!
بابك: 1393/6/3000:27:27،
32
23
من واقعا نميدونم اين مقاله هارو چرا بدون مطالعه ميزارين رو سايت نسل جديد ياريس 1500cc هستش و 107 اسب بخار قيمت داره قيمتش هم 106 مليونه در مدل هاچ بك يكم دقت كنيد
206 tu5 سالاره: 1393/6/3000:29:29،
39
31
ایران جیب دمت گرم
وقتی میگفتم تا رنج زیر 200 میلیون کسی تو کورس نتونسته منو جا بذاره، به مزاج بعضی ها نمیساخت و خوبه که تو یه مقاله تخصصی به خیلی ها ثابت کردی!
خوشم اومد گفتی تا 3 برابر قیمت خودرویی نتونسته به پای تیپ 5 برسه
بابك: 1393/6/3000:30:31،
39
27
بعد من متوجه نشدم توانايي حركتي چيو گفتين از چي بيشتره؟ شوخي كردين اگه منظورتون ٢٠٦ بوده ديگه
ایلامی: 1393/6/3000:51:32،
42
31
ممنون از ایرانجیب جالب بود
۲۰۶ هم ۲۰۶ های قدیم ،۳۶ میلیون دادم تیپ ۵ اینترفیس کار نمیکنه ،میزنی روی سرعت گیر چراغ ای بی اس روشن میشه ،چراغ ایربگ راننده روشنه
امیر : 1393/6/3001:01:00،
37
24
بله اگه راست میگین واردات رو آزاد کنید تا بشه یک مدل پایین تره ولستر را با قیمت پراید خرید اونوقت ببینید قیمت خودروهای داخلی معقوله یا غووووله
مهران: 1393/6/3008:14:56،
42
27
206 اس دي با اين مشخصات فني، قدرت و شتاب در حد خودروهاي 100 ميليوني عمل ميكنه، قيافه ظاهري 206 با هيچ ماشين توليد داخل قابل مقايسه نيس.
m.h.a: 1393/6/3009:17:12،
25
22
تو منطقه آزاد ارس قيمت ماشين ميني كوپر زده بودن 30 هزار دلار آخه چقد تفاوت خدا
الی: 1393/6/3011:04:46،
38
25
گل گفتی فقط رنوساندرو...من که عاشقشم......
پاسخ به 206 tu5سالاره: 1393/6/3011:12:15،
64
26
اصلن 206 تو بوگاتی ..اصلن لامبورگینی..خخخ

چقد تو شانس داری 30 تومن دادی بوگاتی گیرت اومده...خخ
كأم : 1393/6/2920:11:22،
128
38
پژو جديد كاملا چينى و مفت گران
راد: 1393/6/2920:23:03،
76
29
در اينده كاميون پرايد امبولانس پرايد تريلى پرايد اتوبوس پرايد لودر و ليف تراك پرايد كه از عجائب هـفت گانه پيشى خواهـد گرفت در مجموعه سايپا لگن توليد خواهـد شد منتظر محصولات اينده باشيد
ali: 1393/6/2920:23:08،
112
29
فقط پراید ۱۱۱،سالار جاده از در عقب
امین: 1394/2/2622:00:27،
17
19
اینم لایک...
sami: 1393/6/2920:29:54،
35
56
دوستانی که تیبا 2 دارن یا سوار شدن ، لطفاً اطلاعات بدن.
بهنام: 1393/6/2921:54:41،
34
76
من یه تیبا 2 داشتم که فروختم (چون از بس تحویلش طول کشید یه ماشین دیگه خریده بودم!) 10- 15 روز دستم بود. به نظر من ماشین خوبی اومد. شتابش از 206 تیپ 2 خیلی بهتره سیستم تعلیقش هم روی دست اندازها خوب بود. در کل نمره خوبی بهش می دم اما بیشتر از 25 میلیون نمی ارزه.
امیرو: 1393/6/3008:33:18،
35
26
یه تیبا هاچ بک به مدت نیم روز در اختیارم بود و حدود 20 کیلومتر باهاش رانندگی کردم . کابین و صندوق عقبش از 206 بزرگتره . شتابش نسبت به تیپ دو بهتره . با وجودیکه کولر روشن بود اما در مقایسه با پراید توانایی بسیار بالاتری داشت . در کنار اینها کیفیت ادوات کابین پایین بود .البته یه مقدار بهتر از پراید .مونتاژ بسیار بد انجام شده بود . ریموتش رو باید چند بار بزنی تا کار کنه و ... ضمنا به لحاظ دید راننده قابل قبول بود .
تام: 1393/6/2920:52:10،
49
26
تيبا نسبت به ماشينهـاى هـم رديف توليد داخل خيلى نرمه و ترمز خوبى داره من با تيبا ٥٠٠٠٠ كيلومتر راه رفتم ولى واقعيت اينه كه كيفيت قطعات مطلوب نيست
آرش: 1393/6/2921:56:44،
50
35
206 نخرید ..از ما گفتن از شما تعمیر گاه رفتن
جواب به آرش: 1393/6/3000:42:01،
63
30
گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف!
اونی که از ماشین سر در بیاره میخره و اونی هم که از ماشین سر در نیاره و مقالات تخصصی مثل همین مقایسه رو نتونه هضم کنه، خوب میره تیبا میخره
خلایق هر چه لایق
اندو: 1393/6/3011:09:35،
68
86
والا من خودم 206 دارم ..نمیدونم چرا بعضیا انقد اغراق
میکنن ..فک کنم قبل از 206 ..پیکان سواربودن..خخخ
ایمان: 1393/6/3011:27:49،
40
23
چرا فک میکنی هر کی آشغال نمیخره ..پولشو نداره؟؟؟

من خودم فعلن 50تومن رو دارم..ولی نمیتونم پول پای آشغال بدم.
بیژن: 1393/6/2921:56:49،
33
24
شرکت های چینی و هندی کارخانه های خودروسازی انگلیس ها و ایتالیایی ها که در بحران مالیند می خرند سایپاو ایران خودرو وکرمان موتور وسایر هر زمانی یک مدلی از یک برند مونتاژ می کنندتا حسابی که خزه شد سراغ مدلی دیگر میروند
hasan: 1393/6/2923:37:51،
33
27
پراید ۱۱۱ برای دنیا و آخرت
دادا: 1393/6/2923:52:22،
40
29
شتاب تیپ 5 9/6ثانیه است.من مدل 90 دارم تو کفی به این شتاب رسیدم.سرعتم 205 تا رفتم.تازه این مدلا موتور بوش.مدلای قدیمی تر که موتور زیمنسن خیلی سریعترن
ایرانی(جواب به دادا): 1393/6/3012:56:36،
36
41
داد موتور بوش و زیمنس نه، ECU بوش و زیمنس!
حسن: 1393/6/3001:07:47،
145
27
هفته پیش 206 تحویل 5 روزه ثبت نام کردم که 3 روزه تحویل ذاذن. فعلا ABS و استارتش خرابه. کارت گارانتی هم هنوز نیومده. قبلا 206 مدل 89 داشتم و ازش راضی بودم ولی این یکی انگار واقعا چینیه. خدا رحم کنه!
نیما: 1393/6/3011:05:57،
30
24
هنوز اولشه..باش تا اموراتت بگذره..
everlasting: 1393/6/3008:46:33،
45
32
خیلی مغرضانه نوشته شده. نویسنده اطلاعات کافی در مورد همه خودروها نداشته احتمالا خودش هم ۲۰۶ داره.
بهداد: 1393/6/3010:43:40،
38
25
ياريس بهترين وامن هاچ بك دنيا شناخته شده بعد نويسنده اونو با ٢٠٦ مقايسه كرده نويسنده اگه اطلاعات داشت ميفهميد كه ياريس جديد ١٥٠٠ cc هست و ١٠٨ اسب قدرت داره البته از ايران جيب توقعي به غير اين نميره
مهران : 1393/6/3010:45:23،
37
25
تو هاچ بك جديد فقط ياريس من موندم نويسنده با چه رويي ياريس رو با ٢٠٦ مقايسه كرده هههههههه
بابك: 1393/6/3011:29:37،
34
29
نويسنده عزيز حالا كه اصلاح كري اطلاعات مربوط به ياريس رو حداقل درست اصلاح كن ١٠٧ اسب بخار و١٠٦ مليون درسته در ضمن شتابش كمتر از ١٢ هست واسه چي اخه از خودت عدد ميزني و اينكه تو هندلينگ تويوتا رو با ٢٠٦ مقايسه كردي ميدوني ياريس ٢ سال متوالي بهترين هاچ بك دنيا و كم اصطحلاك ترين و مقرون به صرفه ترين هاچ بك دنيا بوده واسه چي اون جمله اخرو زدي كه با ٢٠٦ مقايسه شه اخه چي فكر كردي واقعا اصلا سوارش شدي تا حالا
جواب به بابک: 1393/6/3012:58:50،
32
29
مثل اینکه شما فقط به برند و اسم و مقدار پول میگی ماشین
مقاله بالا در مورد مسائل فنی شتاب و امکانات صحبت کرده که همونطور که به درستی بهش اشاره شده، یاریس ضعیف، نمیتونه به پای تیپ 5برسه و حقیقت تلخه عزیزم
بابك: 1393/6/3015:34:28،
30
26
عزيزم در جوابت اينجا داريم با بچهه ها كلي ميخنديم اره تو خوبي
amir: 1393/6/3015:38:16،
35
40
دوست خوبم آقای بابک خان.در قابلیتهای یاریس هیچ شکی نیست. اما اگر دقت کرده باشید. نویسنده مقاله با در نظر گرفتن قیمت خودرو ها مقایسه ای انجام داده که به نظر مقاله ی بدی هم نیست. هر کس به اندازه پولش خرید میکنه و لذتش رو میبره. اما واقعیتی هم هست که باید قبول کرد. بعد از این همه سال که از عمر ۲۰۶ گذشته هنوز هم طراحی به روزی داره. کاش ۱۰۸- ۲۰۸ و ۳۰۸ هم به ایران وارد میشد تا ببینیم یاریس بهتره یا ...
جمشید: 1393/6/3014:17:34،
30
20
سمند نخرید صفر خریدم تا الان 4دفعه امدا اومده درست کرده 2 بار هم با جرثقیل بردن نمایندگی وسط خیابون خاموش میشه استارد میخوره روشن نمیشه
farshad: 1393/7/216:38:40،
30
24
خدایا العفو پراید شده ماشین خانواده پرشیا شده جوان پسند پس اونوقت مگان واسمون رویا شده

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما