کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آیفون 6 یا آیفون 6 پلاس ؟


کد خبر : ۶۸۹۳جمعه، ۲۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲:۴۳۲۱۳۶۷ بازدید

آیا آیفون 6 باریک و زیبا و خوش تراش 4.7 اینچی گزینه‌ی مناسب شماست یا آیفون 6 پلاس با صفحه نمایش 5.5 اینچی؟

فارنت : فروش فوق‌العاده آیفون 6 و آیفون 6 پلاس در روز جمعه 19 سپتامبر آغاز شده است. اکنون بسیاری از طرفداران پر و پاقرص اپل می‌دانند که کدام یک از این دو گوشی را خریداری خواهند کرد اما هستند کسانی که اگرچه قصد خرید یکی از دو مدل آیفون 6 را دارند اما بین انتخاب یکی از این دو مدل مردد هستند. آیا شما هم از این دسته هستید؟ پس ما در این مطلب همراه باشید.

آیا آیفون 6 باریک و زیبا و خوش تراش 4.7 اینچی گزینه‌ی مناسب شماست یا آیفون 6 پلاس با صفحه نمایش 5.5 اینچی؟ آیا پس از مدتی از اندازه بزرگ آیفون 6 پلاس خسته خواهید شد یا ممکن است از خرید آیفون 6 کوچکتر پشیمان شوید؟ این‌ها چیزهایی هستند که احتمالاً در زمان انتخاب این رفیق کوچک ذهن شما را درگیر می‌کنند.علاوه بر این، شاید فکر کنید که آیا واقعاً آیفون 6 از رقبایی همچون گلکسی اس 5، HTC M8 و موتو X سرتر است؟ ما سعی می‌کنیم با بررسی و مقایسه این دو گوشی در انتخاب گزینه‌ی مناسب به شما کمک کنیم.

صفحه نمایش

بزرگترین تفاوت بین آیفون 6 و آیفون 6 پلاس اندازه صفحه نمایش آنهاست. آیفون 6 با صفحه نمایش 4.7 اینچی HD رتینا با رزولوشن 750 در 1350 عرضه می‌شود در حالی که آیفون 6 پلاس دارای صفحه نمایش 5.5 اینچی HD رتینا و با رزولوشن 1080 در 1920 خواهد بود. آیفون‌های 4، 5 و 5S در مقابل این دو مدل کوتوله به نظر می‌رسند.
 

73kz8e3zyixjax4t16.jpg

اگر شما جزو کسانی هستید که علاقه‌مند به مرور صفحات وب یا تماشای فیلم روی گوشی خود هستند، آیفون 6 پلاس برای شما مناسب است. البته آیفون 6 با صفحه نمایش کوچکتر هم درست مانند برادر بزرگش دلرباست. 4.7 اینچ چندان هم کوچک نیست اما برای کارهای مولتی‌مدیا آیفون 6 پلاس گزینه بهتری است.

آیفون 6 پلاس با صفحه نمایش بزرگتر نه تنها برای مرور بهتر وب و تماشای فیلم مناسب است بلکه می‌تواند برای کسانی که مشکلات بینایی دارند مفید باشد. هر دو گوشی دارای قابلیت بزرگنمایی صفحه نمایش هستند اما مسلماً در آیفون 6 پلاس با توجه به بزرگتر بودن صفحه نمایش، این قابلیت می‌تواند کارامدتر باشد.
 

pxkty092pf89cwhdea3x.jpg


آیفون 6 پلاس همچنین دارای یک نمای افقی جدید است که به برخی اپلیکیشن‌ها چهره‌ای تازه می‌بخشد. اگر شما گوشی را به یک طرف بچرخانید، تصویر می‌چرخد تا دید بهتری به شما بدهد. برای مثال اپلیکیشن ایمیل در حالت افقی به چند قسمت تقسیم می‌شود. در سمت چپ لیست تمام ایمیل‌ها و در وسط و راست پیامی که باز شده است دیده می‌شود.آیفون 6 که صفحه نمایش کوچکتری دارد از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند، پس اگر دوست دارید گوشی‌تان نمای پویاتری داشته باشد و برای چشمتان راحتتر باشد آیفون 6 پلاس گزینه مناسبتری است.
 

453joy0iv56gcv13v5z8.jpg


البته باید در نظر داشته باشید که داشتن صفحه نمایش بزرگتر به معنای وجود یک گجت بزرگتر در جیب شماست که استفاده از آن با یک دست کمی مشکل خواهد بود. اگر زیاد اهل وبگردی نیستید و فکر می‌کنید صفحه نمایش 5.5 اینچی کمی بزرگ است. آیفون 6 برایتان ایده‌آل خواهد بود.

اندازه

صفحه نمایش بزرگتر یعنی گوشی بزرگتر. ابعاد آیفون 6 0.68 در 6.6 در 13.7 سانتی متر و وزن آن 130 گرم است درحالیکه ابعاد آیفون 6 پلاس 0.71 در 7.8 در 15.7 سانتی متر می‌باشد و 173 گرم وزن دارد.
 

p7fq76jdankhp9ewc4db.jpg

آیفون 6 پلاس از لحاظ ابعاد هم رده‌ی گلکسی نوت سامسونگ است. احتمالاً قرار دادن این گونه گوشی‌های هوشمند در جیب شلوار کمی مشکل باشد، خصوصاً اگر شما شلوار جین چسب بپوشید. با این حال آیفون 6 از این لحاظ مشکلی نخواهد داشت.

برای اینکه خیالتان راحت باشد که می‌توانید به راحتی با یک دست با آیفون‌های جدید کار کنید اپل قابلیت جدیدی به آن اضافه کرده است. با دو بار لمس دکمه هوم، بالای تصویر کمی پایین می‌آید تا به راحتی در دسترس انگشت شما قرار گیرد. با این حال هنوز ممکن است آیفون 6 پلاس برای کسانی که دست‌های کوچکی دارند بزرگ باشد.
 

uwfl4gye78lmq2be6zth.jpg


در نهایت اگر بخواهید درک درستی از اندازه گوشی داشته باشید باید امتحان کنید و آن را در دست بگیرید. در فروشگاه‌های محلی اپل شما می‌توانید مدل‌های مختلف را در دست بگیرید تا ببینید چه حسی به شما می‌دهند و آن‌ها را چگونه ارزیابی می‌کنید.

دوربین

هر دو آیفون 6 و 6 پلاس دارای دوربین‌هایی با سنسورهای 8 مگاپیکسل، فوکوس اتوماتیک پیشرفته و با پیکسل‌های بزرگ هستند. دوربین‌های آیفون 6 و آیفون 6 پلاس تنها یک تفاوت با هم دارند. آیفون 6 پلاس دارای لرزشگیر اپتیکال است در حالی که آیفون 6 لرزشگیر دیجیتال دارد.
 

if6ioeofyb4afytqgfso.jpg


شاید این تفاوت کوچک به نظر برسد، اما در عمل تأثیر بسزایی در عکاسی دارد. خصوصاً در عکاسی در نور کم باعث می‌شود تصویر واضحتری داشته باشیم. لرزشگیر اپتیکال با حرکت فیزیکی لنز مانع از بروز اختلالات ناشی از لرزش دست در تصویر می‌شود درحالیکه لرزشگیر دیجیتال با استفاده از الگوریتم‌های نرم افزاری تلاش می‌کند اثر لرزش دست را تصحیح کند و به اندازه‌ی لرزشگیر اپتیکال کارامد نیست.
 

0h3o0q5x7skjd7gfvus2.jpg

بنابر این اگر می‌خواهید مطمئن باشید که در هر شرایطی می‌توانید بهترین عکس ممکن را بگیرید به سراغ آیفون 6 پلاس بروید، اما اگر عکاسی در نور کم زیاد برایتان اهمیت ندارد آیفون 6 برایتان مناسب است.

قیمت و حافظه

نسخه 16 گیگابایتی آیفون 6 مانند آیفون S5 در سال گذشته با قیمت 200 عرضه می‌گردد در حالیکه قیمت آیفون 6 پلاس با 300 دلار شروع می‌شود. به حافظه بیشتری نیاز دارید؟ نسخه‌ی 64 گیگابایتی آیفون 6، 300 دلار و نسخه‌ی 64 گیگابایتی آیفون 6 پلاس 400 دلار قیمت دارد. در صورتی که این مقدار حافظه، برای عکس‌ها و ویدئوهای شما کافی نباشد اپل برای اولین بار نسخه‌ی 128 گیگابایتی از گوشی‌های هوشمند خود را ارائه می‌کند. نسخه 128 گیگابایتی آیفون 6، 400 دلار و نسخه مشابه آیفون 6 پلاس 500 دلار قیمت دارد.
 

nde01gn1mzvkxrvgel.jpg


قبل از اینکه تصمیم بگیرید که 200 دلار برای نسخه‌ی 16 گیگابایتی آیفون 6 یا 300 دلار برای نسخه مشابه آیفون 6 پلاس بپردازید، چند دقیقه در مورد نوع استفاده‌تان از گوشی فکر کنید. اگر شما زیاد با گوشی‌تان عکس و فیلم می‌گیرد و یا اپلیکیشن‌های زیادی دانلود می‌کنید و یا موسیقی یا فیلم‌های زیادی ذخیره می‌کنید احتمالاً 16 گیگابایت فضا برایتان کافی نیست.

 

zhxjr4rhacfl53dwm93z.jpg


در حقیقت، شما بهتر است نسخه 64 گیگابایتی آیفون را تهیه کنید. البته قطعاً نسخه 128 گیگا بایتی بهترین است، شما که نمی‌خواهید لحظه‌های تکرار نشدنی را به خاطر پر بودن 64 گیگا بایت حافظه‌تان از دست بدهید. با این وجود اگر شما می‌خواهید در خرید گوشی صرفه جویی کنید و یا اگر شما ترجیح می‌دهید از ذخیره سازی ابری استفاده کنید احتمالاً نسخه 16 گیگابایتی آیفون 6 یا آیفون 6 پلاس برای شما مناسب خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها