کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

این روزها چرا دلار بالا میرود ؟


کد خبر : ۶۸۸۰پنجشنبه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹:۲۴۶۶۸۴ بازدید

دلار بار دیگر در هفته جاری با افزایش قیمت خبرسازی کرد.

قیمت دلار که  با آرامش نسبی وارد هفته جاری شده بود به فراتر از 3200 تومان رفت.

به گزارش خبرآنلاین هر دلار آمریکا در روز یکشنبه با کاهش 10 تومانی خبر سازی کرد و بر اساس آن قیمت دلار به 3185 تومان رسید. اتفاقی که برای بازار ارز بسیار مهم جلوه کرد اما این رویداد زمان زیادی ثبات نداشت به طوریکه یک روز پس از آن قیمت دلار بار دیگر به 3200 تومان صعود کرد. دلار زمان زیادی در سطح 3200 تومان باقی نماند و قیمت آن با کاهش 5 تومانی به 3195 تومان رسید تا قیمت این ارز معتبر جهانی زیر 3200 تومان باشد.

دلار زیر 3200 تومانی در حالی برای فعالان بازار یک آرامش به شمار می آید که یکباره در روز سه شنبه این ارز به قیمت 3210 تومان معامله شد. بر این اساس قیمت دلار به فراتر از 3200 تومان صعود کرد تا فعالان بازار نگرانی های مربوط به مذاکرات هسته ای را دلیل اصلی این  افزایش قیمت عنوان کنند.

از سوی دیگر کاهش صادرات میعانات گازی در مرداد در کنار تقاضا ارزی ایجاد شده در روزهای پایانی شهریور که با سفر زائران حج تشدید شده است اصلی ترین دلایل افزایش قیمت ارز به زعم فعالان بازار است. موضوعی که سبب شد قیمت دلار تا پایان معاملات روز چهارشنبه در همین محدوده بیش از 3200 تومان در نوسان باشد.

گفتنی است فعالان بازار عامل « تقاضا» را اصلی ترین موضوعی می دانند که سبب رشد قیمت دلار شده است چرا که در روزهای آخرین تابستان بسیاری از شهروندان با همراهی خانواده هایشان راهی سفر های خارجی شدند و همین موضوع زمینه افزایش تقاضا برای خرید دلار را بالا برد. از سوی دیگر آغاز سفر زائران به حج نیز این موضوع را پر رنگ تر کرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها