کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

تست و بررسی پورشه باکستر در نمایی نزدیک تر

کدخبر:۶۸۷۸پنجشنبه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳:۳۴۶۸۴۱ بازدید

باکستر یکی از ارزان‌ترین محصولات پورشه است به‌طوری‌که مدل 2011 این خودرو در خارج از کشورمان حدود 40 هزار دلار و در داخل قیمتی در حدود 300 میلیون تومان دارد و می‌تواند در مقایسه ...
تست و بررسی پورشه باکستر در نمایی نزدیک تر

باکستر یکی از ارزان‌ترین محصولات پورشه است به‌طوری‌که مدل 2011 این خودرو در خارج از کشورمان حدود 40 هزار دلار و در داخل قیمتی در حدود 300 میلیون تومان دارد و می‌تواند در مقایسه با رقیبانی همچون Z4 و 280SLK با قدرت مناسبش نیاز راننده را از همه لحاظ برطرف کند. بعضی از افراد بدون آگاهی باکستر را در مقایسه با دیگر محصولات پورشه خودرویی ضعیف می‏شمارند و این مقایسه کمی ناعادلانه است زیرا این خودرو توانسته با موتور کم‌حجم و قابلیت‌های حرکتی فوق‌العاده، خودش را از رقیبان جدا کند.

باکستر از سال 1996 پا به دنیای رودستر‌ها گذاشت و با اتاق‌های 986، 987 و 981 توانست تا به امروز 3نسل خودش را تکمیل کند. اتاق 986 با ظاهری ساده از 1996 تا 2004 تولید شد؛ تولید نسل دوم به سال‌های 2004 تا 2012 برمی‌گردد و نسل سوم آن‌هم 981 بوده که از سال 2012 تا به امروز تولید می‏شود. اما خودرویی که امروز به دست گروه تست خودرو امروز رسیده‌، نسل دوم با کستر است که با چهره‌ای به شدت خشن و جذاب‌تر از نسل اول ارائه شد‌.  


موتوری که آبروی پورشه را خرید

باکستر آزمایش‌شده نمونه پایه با موتور 6سیلندر 2.9 لیتری با حجم دقیق  2893 سی‌سی است. این موتور می‏تواند در 6400 RPM حداکثر توان 255 اسب بخار تولید کند. اگر بخواهیم با یک خودروی 3 لیتری در کشورمان که همه شما با آن آشنا هستید مقایسه کنیم، نیسان ماکسیما انتخاب خوبی است؛ موتور 2988 سی‏سی ماکسیما می‌تواند حداکثر توان 227 اسب بخار در 6400 RPM تولید کند که به وضوح اختلاف قدرت این موتور را مقابل رقبا نشان می‌دهد‌. گیربکس این خودرو همانند دیگر فرزندان پورشه نمونه 7 سرعته PDK(دو‌کلاچه Automanual) است که در دور موتور 4400 تا 6000 RPM حداکثر گشتاور 290 نیوتن‌متر را به چرخ‌های عقب منتقل می‏کند. به گفته کارخانه شتاب صفر تا 100 کیلومتر این خودرو برابر 5.6 ثانیه است و حداکثر سرعتش به 260 کیلومتر در ساعت می‏رسد.

کابین ساده اما دلنشین 

داخل کابین پر از شگفتی است و شروع کار را برای نگارنده کمی مشکل می‌کند‌. هنگام نشستن ‌روی صندلی‏های اسپرت تمام بدن به‌صورت خارق‌العاده در‌بر‌گرفته می‌شود  و حس سواری اسپرت به سرنشین داده می‌شود‌. این صندلی‌ها تماما برقی بوده و امکان ذخیره‌سازی برای 3 حالت مختلف را داراست و دکمه حافظه ‌روی در راننده تعبیه شده است. فراموش نکنید که سرنشینان در زمستان می‌توانند از سیستم گرمکن صندلی استفاده کنند و دکمه آن ‌روی داشبور پایین مانیتور قرار دارد.

از دیگر المان‌هایی که القای حس اسپرتی به راننده می‌دهد‌، قطر زیاد فرمان است و کیفیت بالای تودوزی داشبورد هیچ حرفی باقی نمی‌گذارد.  فرمان این خودرو ترکیبی از فیبرکربن مشکی رنگ و تودوزی چرم قرمز رنگ است که با قالب مهندسی شده انگشتان دست در جاهای معین شده حجت را تمام می‌کردند‌. هنگام گرفتن فرمان  به حالت 9:15 شیفتر‌های افزایش و کاهش‌دنده با دکمه دو‌حالته نقره‌ای‌رنگ زیر انگشت شست قرار می‌گرفت‌. روی داشبورد یک ساعت آنالوگ به‌صورت برآمده تعبیه شده است‌. روی کنسول وسط خبری از دکمه‌های چیده شده نبود ولی به موازات ترمز‌دستی یک درپوش قرمز رنگ دیده می‌شد که زیر آن فندک و زیرسیگاری جا داشتند و در کنار دسته ترمز‌دستی دکمه برقی کنترل سقف تاشو دیده می‌شود‌. تودوزی تمام قرمز (مارون) داخل خودرو زیبایی دلچسبی از این خودروی نیمه اسپرت را القا می‌کرد. تمام دکمه‌های سیستم اسپرت، اسپرت پلاس، سیستم اگزوز، بال عقب و حتی سیستم ترمز PSM ‌روی داشبورد و زیر سیستم تهویه جداگانه به صف شده بودند. آخرین کلام از سیستم صوتی BOSE نصب شده روی باکستر با خروجی 185 وات استریو برایتان بگوییم‌ که این خودرو مجهز به یک مانیتور 4.5 اینچی با 7 اسپیکر و یک ساب ووفر است. این سیستم مجهز به حسگر کنترل صداست و با افزایش سرعت میزان صدا به نسبت افزایش پیدا می‌کند؛ همین موضوع کمک بسیاری در افزایش آدرنالین و هیجان هنگام رانندگی می‌کند.

طلسمی به نام  چسبندگی که چندین‌بار شکسته شد 

طبق سنت پورشه محل قرارگیری کلید در سمت چپ فرمان بود و با چرخاندن آن قلب 6 سیلندرش به غرش درآمد‌. در زمان حرکت به علت ارتفاع کم و سیستم تعلیق خشک،  ترک‌های‌ روی آسفالت حس می‏شد. سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک‏فرسون مستقل آلومینیومی، فنر به علاوه نوار تثبیت‌کننده با شعاع منفی فرمان استفاده شده و محور عقب هم به سیستم مک‏فرسون مستقل آلومینیومی و نوار تثبیت‌کننده با زاویه کنترل تجهیز شده است. با توجه به سیستم کاملا اسپرت و خشک این خودرو و آسفالت‌های درام شهر شیراز و گذشت 3 سال از عمر خودرو و بر‌خلاف رقبای گران‌قیمتی همچون Z4 که پس از گذشت تنها یک سال مانند 206 قطعات داخلی آنها به صدا در‌می‌آیند‌، باکستر با سکوت هرچه تمام به حیات خود ادامه داده و حس رضایت‌بخش را ‌هنگام تست منتقل می‌کند. سقف را توسط دستگیره نقره‌ای‌رنگ بالای آیینه آزاد کردیم و با دکمه برقی آن‌را باز کردیم. راه افتادیم و در سرعت‌های 80 کیلومتر نسیم ملایمی حس می‏شد اما اذیت‌کننده نبود تا اینکه سرعتمان را از 110 کیلومتر افزایش دادیم و چرخش باد به‌حدی بود که ظاهر موهایمان را به هم ریخت. پیشنهاد می‌کنیم اگر برای مهمانی مجلل آماده شدید که قرار است سریع خودتان را به آنجا برسانید، سقف را ببندید یا اینکه سرعت‌تان از 100 کیلومتر بالاتر نرود. وارد پیست کارتینگ و محل تست‌های اصلی و حرکتی شدیم تا توانایی‌های حرکتی آن‌را آزمایش کنیم. به‌صورت نرمال پیچ‏ها را پشت سر گذاشتیم و کاملا روی فرماندهی خودرو تسلط داشتیم تا اینکه یک دور کامل زدیم، دور دوم حالت اسپرت خودرو و سیستم اگزوز را فعال کردیم و وارد پیچ شدیم، عملکرد خودرو کمی سفت‌تر و تازه کار حرفه‌ای آغاز شد. صدای غرش از خروجی اگزوزها بیرون می‌زد و همین موضوع هیجان دلچسبی را فراهم کرده بود‌. سرعت ورود به پیچ را افزایش داده  و خودرو را از حالت D  به دستی تغییر دادیم و کنترل را به دست شیفتر‏های پشت فرمان سپردیم. 

سیستم PSM را که عملکردی مشابه ESP دارد، غیرفعال کردیم‌. با دنده معکوس‌کشیدن صدای غرش این فلفل ریزه‌میزه به گوش می‏رسید اما بازهم پیچ‌ها را با تعادل پشت سر می‏گذاشت؛ کمی شیطنت در رگ‌هایمان جوش خورد و با معکوس دادن و فشردن پدال گاز تا انتها طعم دریفت با پورشه باکستر را تجربه کردیم‌، اما خیر، این‌بار هم به آسفالت چنگ می‏زد. قبل از پیچ اول پیست، تعادل خودرو را به هم زدیم تا اینکه کمی انتهای خودرو منحرف شد. بالاخره طلسم شکسته شد و در پیچ سوم با عملکرد بالای گاز خودرو بازهم باکستر طعم دریفت را تقدیم ما کرد. باکستر برای چنین هندلینگ و چسبندگی‌، نان بازوی فاصله دو محور 2415 میلی‌متری با لاستیک‌های 255/35R19 در جلو و 295/30ZR19 را می‏خورد. با اینکه چندین بار پیست کارتینگ را دور زدیم اما ضعفی در سیستم ترمز حس نمی‏شد و حتی در زمان عملکردی ترمزگیری فوق‌العاده‌ای داشت. در کل سیستم ترمزی که از گرد‌آوری ABS، ‌ABD‌‌(ترمز اتوماتیک دیفرانسیل)، PSM (مدیریت کنترل پایداری پورشه)، EBD (تزویع الکترونیکی نیروی ترمز)  و دیگر ترمزهای کمکی تشکیل شده مشخص بود در زمان غیرفعال کردن سیستم PSM هنوز در مدار حضور دارند زیرا بعد از کمی دریفت، خودرو به سرعت در مسیر قرار می‏گرفت. 

یکی از خصوصیات باکستر آن است که بلافاصله با رها کردن پدال گاز چنگک‏های ترمز ‌روی دیسک قرار می‏گیرد و آماده ترمزگیری ناگهانی می‏شوند و از همینجا می‌توان فهمید که این خودرو از شیطنت‌های خیابانی استقبال می‌کند‌. یکی دیگر از خصوصیات این خودرو هنگام شتاب‌گیری نمایان می‏شود؛ زمانی که حالت اسپرت‏پلاس فعال باشد و در هنگام حرکت پایتان را از پدال گاز رها می‌کنید، دور موتور در همان دور و همان دنده باقی می‌ماند تا برای شتاب‌گیری ناگهانی عملکرد فوق‌العاده‌ای را تقدیمتان کند. از پیست خارج شدیم و به بزرگراهی مناسب جهت تست شتاب رفتیم. حالت اسپرت پلاس خودرو را فعال کردیم و چراغ Sport Plus بالای فرمان روشن شد، سقف را بستیم و دنده را در حالت دستی قرار دادیم.

پدال ترمز تا انتها و پدال گاز هم تا انتها فشردیم، چراغ تأییدیه فعال‌سازی سیستم لانچ کنترل (Launch control) بالای فرمان کنار نام PDK نمایان شد. دور موتور در 4500 تا 4750 RPM بازی می‌کرد تا اینکه پدال ترمز را رها کردیم. در صندلی فرو رفتیم و عقربه کیلومترسنج عددها را طی می‌کرد تا اینکه دنده را در 7000 RPM عوض کردیم و بالاخره عدد 100کیلومتر در زمان 6.02 ثانیه توسط عقربه قرمز‌رنگ فتح شد.شتاب صفر تا 160 این خودرو در حدود 13.6 ثانیه و صفر تا200 کیلومتر آن‌هم 22.3 ثانیه است. اگر درگ یک کیلومتری با خودروی باکستر در پیش داشتید می‌توانید روی زمان 25.6 ثانیه حساب کنید.

این خودرو با وزن 1364 کیلوگرمی و مخزن سوخت 64 لیتر در شهر به ازای 100 کیلومتر 14 لیتر و در جاده 9.5 لیتر می‌سوزاند. شاید از نظر شتاب به پای پدرانش نرسد اما از نظر هندلینگ، ترمزگیری و امکانات چیز زیادی از آنها کم ندارد و می‌توانید برای یک کورس شهری روی آن حساب باز کنید. 

همراه مکانیک



دیدگاه ها

ایرانی: 1393/6/2711:24:56،
75
18
ما توی سمند و ال90 موندیم شما میگی پورشه ...
حيف: 1393/6/2711:41:47،
40
12
وای بر خودرو سازي ما كه همه ساله نصف داشجو هاي مكانيك داشگاه صنعتي شريف از كشور ميرن تو اين جور كارخونه ها رو هوا ميبرن شون البته ايران خودرو حقم داره چون هر اشكالي رو چه با كيفيت چه بي كيفيت با هر قيمتي بزنه ميخرن ازش سودش سره جاش به نظر شما تعداد پورشه باكستر هاي فروخته شده مدل 2014 تو كل جهان با تعداد پرايد هاي فروخته شده تو ايران از نظر تعداد چه فرقي داره؟
امیر: 1393/6/2712:55:31،
29
48
چرا اینقدر شما دیدگاهتون بسته اس؟
مگه تو کشورای دیگه همه مردمشون بنز و بی ام و و پورشه سوارن؟
همه کشورها همه قشر آدم دارن.
چه پولدار چه فقیر.
سایت ایرانجیب هم برای اطلاع عمومی و یا حتی تبلیغات این موضوع رو گذاشته.
به نظر من بررسی بسیار خوبی بود.
reza: 1393/6/2713:11:52،
12
12
اگر به جاي خودرو ساز از مملكت استفاده ميشد بهتر مي بود
ابراهيم بوستاني: 1393/6/2714:57:09،
25
16
اي ول به شيرازي ها.........
madi: 1393/6/2711:42:26،
22
13
از اینا میذارین ک مردمو حرص بدنین ؟؟؟؟؟
پرایدشو باید چار سال کنی و چیزی نخوری ک بتونی بخری اوخ شما .. :( :(
تهمورٍث: 1393/6/2715:06:21،
23
32
پاسخ به امیر:
دیدگاه ملت بسته که نیست,باز هم هست امیر :
این ماشینا توی کشورهای اروپایی برای همه قشری نیست!,چرا؟ چون اونا مثل ما منابع خدادی در حد بی نهایت ندارن و کشورشون اونچه که داره رو به طور عادلانه بین مردم تقسیم میکنه پس همه مردم نمیتونن پولدار باشن(حالا مثلا چی دارن!!؟ نفت و گاز که خیر...معدن که خیر...نیروی انسانی زیاد و جوان که خیر...مغزهای نابغه در حد وسعت کشورشون که خیر...حتی آفتاب هم ندارن که بخوان ازش به عنوان صنعت تبدیلی استفاده کنن و هزارتا چیز دیگه...جاذبه های تاریخی در حد ما که خیر....اما از هرچی که داشتن , به طور صحیح و قانونی و عادلانه استفاده میکنن)...اما تو کشور ما,تمام اون موارد بالا که گفتم رو داریم,این همه ثروت رو داریم,اما ملت هیچی ندارن جز یه یارانه 45000 تومنی که اون هم خیال میکنن دارن...
پس ما با این همه ثروت,میتونستیم پولدار باشیم...اما...
راشا: 1393/6/2711:42:31،
38
32
وقتی موتور باکستر رو با ماکسیما مقایسه می کنید بد نیس به سال تولیدشون هم یه دقتی بکنید!!!
دادا: 1393/6/2711:45:39،
38
15
مرسی.که راجع به این ماشینا توضبح میدی.به توضیحم بده که چه جوری بخریم
کوکو: 1393/6/2712:01:41،
23
29
پوشه؟
پوشه روغنی باشه یا کاغذی؟

یه باکس پوشه بگیرم؟؟؟؟؟؟
مهدی: 1393/6/2712:04:12،
105
11
من نمیدونم چرا ایرانجیب هر ماشینیو بررسی میکنه از قسمت هایی که توضیح میده هیچ عکسی نمیذاره
عاشق ماشین: 1393/6/2817:07:35،
35
12
آره خدایی خوب حرفی زدی!! ایرانجیب چند تا عکس گذاشتن که کاری نداره
ماکسیما دوست: 1393/6/2712:05:53،
29
18
ایرانجیب ،ماکسیمایی که توی کشور هست طراحیش مال ده سال پیشه،اونوقت تو موتورش را با این مقایسه میکنی؟اگه نیسان همین الان دوباره موتور سه لیتری بزنه بیشتر از سیصد اسب قدرت میده،تو اگه راست میگی برو با موتور دو لیتری بی ام و x3 مقایسه کن که با حجم دولیتر توی دور ۶۵٠٠ ،٢۴۵ اسب بخار قدرت داره!!!اونوقت میفهمی که اتفاقا باکستر چیز خاصی نیست(دوستان من x3 نسل جدید یا همون 2015 رو نمیگم ها،نیاید بگید اون جدیدتره)
X3: 1393/6/2713:19:50،
15
17
موتور x3 توربو شارژر داره و boxer تنفس طبىعى، مىشه با 200 اسب gt86 2.0L مقاىسه كرد كه بدونتوربو هست.
ماکسیما: 1393/6/2715:07:22،
20
18
ماکسیمای ایران طراحیش ماله ساله 1999 هست که تولیدش از سال 2000 شروع شد, یعنی تقریبا 16 سال پیش (از زمان طراحی)
بعدشم ایران جیب اینقد تو سر ماکسیما نزن, هنوزم تا 100 میلیون فقط ماکسیما 3>
ماکسیما دوست: 1393/6/2716:23:39،
15
11
X3 عزیز،مدل قبلی x3 توربوشارژر نداره،برو داخل سایت بی ام و،من خودشو توی نمایشگاه با کاتولوگ دیدم،نداره،به خدا نداره،به جان خودم نداره!!!
ماکسیما دوست: 1393/6/2716:37:34،
16
59
ولی جالبه ها،همین ماکسیمایی که ایرانجیب همش ازش بد میگه حتی از بی ام x3و530 شتاب بیشتری داره،حتی از باکستر و جنسیس کوپه!به خدا فیلمش تو اینترنت هم هست،فقط چیزیکه در مورد قدرت و شتاب ماکسیما مهمه اینه که رانندش عالی باشه!!
نیاید به من بگید که دروغ میگی و ماکسیما از باکستر سریع تر نیست،برید فیلماش رو نگاه کنید،بدون تقویت از باکستر شتاب بیشتری داره،ولی تو سرعت بالای صد کیلومتر کم میاره
a: 1393/6/2721:15:00،
12
12
چرا با پژو rcz مقایسه نکردی که با موتور 1600 سی سی بیشتر از 250 اسب بخار قدرت تولید میکنه و فناوری ساختشو به رخ بقیه اسپرت ها میکشه اتفاقا پورشه باستر با این موتورش واقعا ابهت به پورشه رو نداره.
امید: 1393/6/2712:10:00،
42
38
40000$=300میلیون تومان
اینجا ایران است...
Gt86: 1393/6/2712:35:54،
14
28
فقط gt86
با حجم موتور ٢٠٠٠ سى سى ، ٢٠٠ اسب ازش گرفتن

پا به پاى ماشيناى ٣٠٠٠ سى سى ميرههههههههههههههه
reza firooz: 1393/6/2714:12:00،
18
19
gt 86 هم توربو داره ! پورشه هميشه زبانزد بوده كه از حجم كم و موتور با تنفس طبيعي قدرت خوبي به نمايش بزاره ! موتور ٣،٦ پورشه ٣٤٠ اسب بخار قدرت داره ! من نميدونم چرا يه سري از آدما فقط اومدن تيكه بندازن
Gt86: 1393/6/2716:14:28،
14
13
Gt86 توربو ندارهههههه اقا
از بس با موتور ٢٠٠٠ سى سى قدرت خوبى داره ' همه فكر ميكنن توربو دارههه

واقعا با ٢٠٠٠ سى سى ،. ٢٠٠ اسب بخار معركست
نیسان جی تی آر: 1393/6/2716:37:49،
19
10
Gt 86 بدون توربو این توانو ایجاد می کنه.به جای ماکسیما از نیسان باید مدل 370z رو مقایسه کرد،اون موقع دیگه باکستر حرفی برا گفتن نداره،حدود 38 هزار دلار قیمتشه.کیمن از نظر توان با اون برابری می کنه نه باکستر.اگه یه سرم به نیسمو بزنی که باید با 911 کررا مقایسش کرد.نیسان جی تی آر هم که سالاره،پورشه مجبور شد مدل 911 توربو رو ارتقا بده، 911 turbo s اومد تا کم نیاره پورشه.
نیسان: 1393/6/2716:51:05،
18
15
پورشه شرکت خیلی معتبریه ولی نیسانم شرکت دست و پا بسته ای نیست،به جای ماکسیما،اونم نه ماکسیما مدل 98، که یه سدان لوکسه باید مدل 370z که 38 هزار دلاره رو باهاش مقایسه میکرد.اون موقع باکستر یه بازنده دست و پا بسته بود، و باید مدلای قویتر مثل کیمن رو برا رقابت در نظر می گرفت.نیسان جی تی آر رو اگه بشناسین اینجوری درباره نیسان قضاوت نمی کنین،با رکوردی که تو نوربرگ رینگ گذاشت پورشه رو مجبور کرد تا یه دستی به سر و صورت 911 توربو بکشه و مدل 911 turbo s رو تولید کنه.
جی تی 86 هم بدون توربو اون قدرتو تولید می کنه.
عجیب: 1393/6/2722:33:59،
10
24
اولا که اگه قرار نیست باکستر رو با ماکسیمای چند سال پیش مقایسه کنیم و می گید با مدل های جدیدتر مقایسه کرد پس از این ور هم باید با باکسترgts مقایسه بشه که 330 اسب بخار تولید می کنه.
دوما اگه قرار باکستر با محصولات دیگه ی نیسان مقایسه کنیم که مقایسه اشتباهیه و باید با 911 یا اسپایدر مقایسه بشن که برای نمونه اسپایدر با 887 اسب بخار و صفر تا صده 2.6 ثانیه حرفی برای گفتن نمی ذاره.
نیسان: 1393/6/2807:28:19،
14
14
مقایسه باکستر با ماکسیما درست نیست،منظورم مدل روزه نه مدلی که تو ایران هست.ماکسیما یه مدل 5 نفرست،باکستر 5 نفر توش جا می شه؟رقیب باکستر همون 370z می شه.
جی تی آر هم باید با مدل 911 توربو یا جی تی دو مقایسه بشه،هر چند از نظر قیمت در حدد مدل کررا هستش.می شه بگین قیمت 918 اسپایدر با 887 اسب بخار چنده؟اگه یه سرچی بکنی می بینی نیسان جی تی آرهای تفویت شده،به ویژه اونایی که برا درگ اصلاح شدن،با این که بازم قیمتشون از اسپایدر خیلی کمتره خیلی سریعترن،تواناشون براحتی به بالای 1500 اسب بخار می رسه.یه 350 z فیلم درگشو دیدم آخر مسبر 400 متر سرعتش رسید به 370.قیمتو در نظر بگیرین لطفا.
پاسخ به رضا فيروز: 1393/6/2814:23:56،
14
30
نظرت راجب علي فيلي چيه؟؟؟
reza firooz: 1393/6/2714:14:51،
24
12
كسايي هم كه ميگن ايرانجيب ما پول پايد نداريم تو از پورشه مطلب مينويسي ! خب مگه مجبورتون كردن نظر بدين ! حالا ما كه نداريم پورشه بخريم نبايد يه سري اطلاعات در مرودش داشته باشيم ؟
پورشه کاین: 1393/6/2716:01:56،
16
30
کاین دارم راضی ام ولی تو اپارتمان زندگی میکنم اینجوری ترجیح دادم نمایشگاه اتومبیل دارم اونم اجارس زندگی با این ماشیناس قسطی شده بخرید

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

نتایج انتخابات ریاست جمهوری - 30 اردیبهشت 96 / نتایج شمارش آرا به تدریج اعلام خواهد شد
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بیانیه حجت الاسلام رئیسی؛ بعد از اعلام نتیجه انتخابات
احتمال پیش‌فروش خودروی جدید پژو 2008 از سوم خردادماه
جدول شرایط پیش فروش کلیه محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بازی خطرناک چری برای بازار ایران!
کرمان‌موتور، 5 خودروی هیوندای مدل 2017 را بزودی عرضه خواهد کرد + جزئیات
فروش نقد و اقساطی خودروهای پژو پارس و پژو 207 بمناسبت آزادسازی خرمشهر - خرداد 96
لیست قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو در خردادماه 96
قرارداد پژو و شایعه‌ای که تالار شیشه‌ای را لرزاند
تولید 2 خودروی سواری در کشور به صفر رسید
شرايط فروش نقدی، اقساطی و ليزينگی محصولات شركت سايپا - خرداد 96
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - خردادماه 96
خودروهای روسی که به ایران می‌آیند، چه شکلی هستند؟
مقایسه خودروهای در محدوده 50 میلیون تومان در بازار ایران
آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما