کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اختلاف قیمت در تورهای ترکیه


کد خبر : ۶۸۶۵چهارشنبه، ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰:۰۰۷۷۹۴ بازدید

یک فعال حوزه گردشگری گفت: حجم بسیار زیاد تبلیغات پیامکی تورهای خارجی، شهروندانی را که قصد سفر دارند، دچار شک و تردید کرده است.

سیدسام حسینی، رئیس هیات مدیره شرکت خدمات مسافرتی سام‌سیر با انتقاد از فعالیت ناهماهنگ آژانس‌های مسافرتی گفت: این روزها، تورهای خارجی که توسط آژانس‌های مسافرتی به شهروندان پیشنهاد می‌شود با تنوع قیمتی بسیار زیادی روبرو هستند. این تنوع و پراکندگی قیمت‌ها سبب شده تا شهروندان نسبت به خدمات آژانس‌ها دچار تردید شوند. در حالیکه مدیران آژانس‌های مسافرتی باید با هم هماهنگ شوند و به جای رقابت‌های بی‌مورد جلوی هزینه‌های بی‌مورد تبلیغاتی گرفته شود.

وی در توضیح علت متفاوت و متنوع بودن نرخ تورهای ترکیه گفت: بازار تورهای ترکیه در حال حاضر با اختلاف قیمت حدود یک میلیونی مواجه است. آژانس‌ها با توجه به زمانی که تا شروع تور باقی مانده و همچنین با در نظر گرفتن تعداد صندلی‌های خالی پرواز، قیمت را تغییر می‌دهند. اگر یک آژانس، هواپیمایی را چارتر کرده باشد و تا زمان پرواز کمتر از یک هفته وقت داشته باشد، حتی قیمت‌های خودش را هم می‌شکند تا بتواند پروازش را پر کند و به اسم همان تورهای لحظه آخری به فروش می‌رسد. در مقابل آژانس‌هایی که از طریق شبکه فروش، اقدام به پذیرش مسافر می‌کنند استرس ندارند و قیمت‌ها را پایین نمی‌آورند. به همین خاطر ما شاهد یک بازار آشفته و شلوغ در تورهای خارجی، به خصوص تورهای ترکیه هستیم.

نرخ ارز در صنعت گردشگری نقش کلیدی و حیاتی دارد

این فعال صنعت گردشگری در تشریح نقش قیمت دلار در این صنعت گفت: مؤلفه اصلی کار آژانس‌های مسافرتی قیمت دلار است چرا که نرخ تورهای خارجی و خدماتی که در تورها ارائه می‌شود از جمله بلیت، هتل‌ها، رستوران‌ها، ترانسفر و... همگی به دلار محاسبه و تسویه می‌شود. بنابراین عدم ثبات در قیمت دلار سبب می‌شود تا قیمت تورها به صورت مداوم دچار نوسان شود و هم مسافران و هم مدیران آژانس دچار نگرانی و سردرگمی دائمی باشند. وی در پایان خاطر نشان کرد: آژانس‌ها با مشکلات ناشی از تحریم‌های سیستم بانکی کشور نیز دست و پنجه نرم می‌کنند. انتقال پول و پرداخت هزینه‌های تور در کشور مقصد برای آژانس‌ها سخت‌تر از قبل شده است. حتی آژانس‌ها برای تمدید عضویت خود در یاتا هم با چالش روبرو هستند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها