کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
iRest
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

قیرهای نامرغوب در داخل کشور مصرف می‌شود

کدخبر:۶۸۵۲چهارشنبه، ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۱:۳۶۲۲۷۵ بازدید

شرکت‌های متقلبی که اقدام به صادرات قیر نامرغوب می‌کنند اغلب یکبار مصرفند، یعنی به محض اینکه شناسایی شدند تعطیل می‌شوند اما دوباره در ...

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: برخی راه‌هایی که ما برای صادرات محصولات نفتی از آنها استفاده می‌کردیم توسط تحریم‌کنندگان شناسایی شده البته توانسته‌ایم 2 تا 3 محموله نفتی را به خارج از کشور ارسال کنیم.

حسن خسروجردی اظهار داشت: اخیرا برای صادرات نفت و فرآورده به چین تا حدی راه‌ها باز شده و امکان صادرات گسترش یافته است و به شرکت‌های بیشتری فرصتی مضاعف برای صادرات داده شده است. رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی درباره اینکه آیا بعد از لغو تحریم پتروشیمی مشتریان این محصولات افزایش یافته یا خیر؟ به ایلنا گفت: ما همچنان مشتریان قدیمی و بازار قبلی خودمان را داریم و اخیرا برخی کشورهای اروپایی از جمله آلمان، ‌اسپانیا، ترکیه و اروپای شرقی نیز با توجه به تحریم‌هایی که علیه روسیه اعمال شده ایران را جایگزین تامین نیازهای خود کرده و به جمع مشتریان محصولات پتروشیمی کشورمان پیوسته‌اند و در این راستا یکی از اقلامی که متقاضی بیشتری داشته گاز LPG بوده است. وی درباره بحث صادرات نفت از سوی اتحادیه نیز تصریح کرد: برخی راه‌هایی که ما برای صادرات محصولات نفتی از آنها استفاده می‌کردیم توسط تحریم‌کنندگان شناسایی شده البته توانسته‌ایم 2 تا 3 محموله نفتی را به خارج از کشور ارسال کنیم اما از اینکه محصولات چگونه و به کجا برده شده‌اند نمی‌توان سخنی به میان آورد زیرا وقتی یک شرکت شناسایی شود جرایم سنگینی علیه آن اعمال خواهد شد. خسروجردی خاطرنشان کرد: اخیرا برای صادرات نفت و فرآورده به چین تا حدی راه‌ها باز شده و امکان صادرات گسترش یافته است و به شرکت‌های بیشتری فرصتی مضاعف برای صادرات داده شده است.

وی درباره اینکه آیا صادرات قیر نا‌مرغوب همچنان ادامه دارد نیز توضیح داد: شرکت‌های متقلبی که اقدام به صادرات قیر نامرغوب می‌کنند اغلب یکبار مصرفند، یعنی به محض اینکه شناسایی شدند تعطیل می‌شوند اما دوباره در جایی دیگر اقدام به تاسیس شرکت و ادامه روند قبلی خود می‌کنند. رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی با بیان اینکه قیرهای نامرغوب در داخل کشور نیز مصرف می‌شود، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که هست اینکه وزارت راه و شهرسازی از قبل حواله قیر را نمی‌دهد و وقتی بدهکار یا بستانکار می‌شود به جای پول، حواله قیر می‌دهد و آن هم بعد از اینکه قیر ریخته شده و آسفالت شد، انجام می‌شود. وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۰ تا ۴۰ درصد قیر مصرفی در داخل و همچنین قیر صادراتی از نوع نامرغوب است به همین دلیل قیری که در داخل کشور استفاده می‌شود خراب بوده و در سال اول آسفالت ترک برمی‌دارد. خسروجردی همچنین گفت: صادرکنندگان قیر نامرغوب برای سود بردن بیشتر نیمی از بشکه قیر صادراتی را با قیر نامرغوب که از مازوت و قیر طبیعی ترکیب می‌شود پر کرده و قسمت بالایی بشکه را با قیر مرغوب پر می‌کنند تا در زمان نمونه‌برداری با مشکل مواجه نشوند. وی درباره سرانجام تشکیل کنفدراسیون بررسی کیفیت قیر‌ها نیز گفت: این کنفدراسیون هنوز تشکیل نشده اما پیگیر برگزاری و تشکیل آن هستیم.

فروش قیر تقلبی به وزارت راه و شهرسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی از طراحی استاندارد‌های جدید تشخیص کیفیت قیر برای کنترل میزان قیرهای تقلبی خبر داد. حسین میرشفیع تصریح کرد: بالا‌ بردن عمر راه‌ها و جاده‌ها، در گرو بهبود کیفیت قیر مورد استفاده است، از این‌رو در تلاشیم با سنجش کیفیت قیر‌ها از طریق شاخص PG که براساس عملکرد مشخص می‌شود، عمر راه‌ها را بالا ببریم. وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته درصد قیرهای تقلبی بالا رفته است، اظهار کرد: با وجود آنکه وزارت راه، قیر باکیفیت خریداری می‌کند اما برخی سودجویان با اضافه کردن برخی مواد خلوص قیر را پایین می‌آورند و این موضوع دردسرساز می‌شود. معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: این قیر‌های تقلبی باعث می‌شود کیفیت آسفالت‌های جدید پایین آید و این موضوع در شرایط اقتصادی کشور به‌صرفه نیست. میرشفیع از مذاکرات با وزارت نفت برای مرتفع شدن این مشکل خبر داد و گفت: امیدواریم با طراحی مکانیزمی جدید که به روند تحویل قیر اشراف کامل داشته باشد این موضوع حل شود. به گفته وی، پایین بودن قیمت نفت کوره نسبت به قیر اصلی‌ترین عاملی است که سودجویان را برای ورود به این بازار تحریک می‌کند. به گزارش ایسنا، اخیرا وزیر راه و شهرسازی از مذاکرات با وزیر نفت برای افزایش سهم قیر دریافتی از سوی این وزارتخانه خبر داده است و به نظر می‌رسد در صورت نهایی شدن توافقات، قیری ارزان‌قیمت در اختیار این وزارتخانه قرار خواهد گرفت.

رعایت استاندارد و کیفیت در قیرهای صادراتی بورس کالا  

مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: اخیرا قیرهایی به صورت قاچاق صادر شده که موجب نارضایتی مشتریان خارجی شده است اما قیرهایی که از طریق تالار صادراتی بورس کالا صادر می‌شود دارای استانداردهای فنی هستند. حسین پناهیان در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این سوال که انتقادات اخیر مطرح شده در خصوص کیفیت قیرهای صادراتی و به دنبال آن نارضایتی مشتریان خارجی از کجا نشأت گرفته است، گفت: اخیرا قیرهایی به صورت قاچاق از کشور صادر می‌شود که موجب نارضایتی مشتریان خارجی شده است. وی با بیان اینکه قیرهای صادراتی که از مسیر بورس کالای ایران معامله می‌شوند دارای استانداردها و الزامات فنی و کیفی هستند، افزود: مباحث مطرح شده در خصوص کیفیت پایین قیرهای صادراتی، مباحث مربوط به خارج از بورس کالا است چرا که در صورت صادرات انواع کالا از طریق سازوکار بورس باید استانداردها و الزامات به طور کامل رعایت شوند. مدیرعامل بورس کالای ایران با اشاره به اینکه کالاهای قاچاق معمولا استانداردها و مختصات دقیقی ندارند، گفت: قیر صادر شده به صورت قاچاق مشکلاتی را برای مشتریان خارجی ایجاد کرده است. به گزارش فارس،‌ اخیرا قیرهایی خارج از سازوکار معاملاتی بورس کالای ایران به خارج از کشور صادر شده‌اند که موجب نارضایتی مشتریان خارجی شده است؛ به عبارت دیگر عده‌ای افراد سودجو برای فرار از فضای شفاف بورس کالا اقدام به صادرات قاچاقی قیر به خارج از کشور حتی با نام برندهای معتبر داخلی کرده‌اند. در این خصوص بسیاری ار معامله‌گران و کارگزاران معتقدند باید مسؤولان نظارتی و بازرسی کشور با نظارت بیشتری نسبت به موضوع تخریب نام برندهای ایرانی و فرار از سازوکارهای شفاف معاملاتی اقدام کرده و قطعا با این پدیده نامتعارف برخورد کنند.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

محمد: 1393/6/2608:09:21،
51
11
همین تقلب کاریهاست که باعث شده اجانب کلا ما ایرانیهارو متقلب بدونه دیگه
امیر: 1393/6/2609:00:20،
34
32
قیر نامرغوب ، کیفیت بد اساس و زیر اساس خیابونها ، نکوبیدن خاک ، ماست مالی کردن و زود تموم کردن کار ، احساس مسئولیت نکردن عوامل اینا همش عوامل ایجاد چاله و دست انداز در هر ثانیه به دست اندازهای کشوری میشه
دنیا دیده: 1393/6/2610:00:41،
27
14
عزیزان در تمام دنیا اول جاده را با بتون و بنتونیت میسازند بدون حتی 1میلیمتر دست انداز!!! به طوری که با200 کیلومترسرعت میشود رانندگی کرد سپس برای افزایش ضریب چسبندگی لاستیک خودرو حداکثر 1 سانتیمتر اسفالت ریزی میکنند بنابراین دلیل خرابی جاده های ایران زیرسازی با خاک است که با کوچکترین روزنه توسط آب باران سوراخ و تخریب کلی میشود یا با گرما جمع وتپه میشود و...
خسته ازکشورم: 1393/6/2610:13:18،
48
9
همه میگن بمیریم راحت میشیم اما فک نکنم با کارا اینا راحت بشیم
کوکو: 1393/6/2612:35:54،
23
9
قیر جزو بی ارزش ترین محصولاتیه که در پایین برج تقطیر از نفت خام استخراج میشه.جالبه کشوری هستیم که ماشاالله نفت هم کم نداریم.بازم این وضعیت آسفالت شهر هامون اینه.آخه بزرگواران توی تموم دنیا همه بهترین ها رو به مردم مملکت خودشون میدن.دوستان مسول فقط میخوان با این مردم بی پناه مشکلات خودشون رو حل کنن.تحریم میکنن نمیخرن یا ارزون میخرن میگن خب اشکال نداره به مردم خودمون گرونتر میدیم تا جبران بشه.پراید رو ازشون به زور 3 میلیون میخرن.بعدش میگن به مردم خودمون 21 تومن میدیم.یکم خجالت بکشید.
بی اعصاب: 1393/6/2611:17:05،
32
10
یادش بخیر
چهل و پنج سال پیش وقتی که خیلی کوچیک بودم توی روستامون یه جاده ساختن
خدا پدر سازندشو بیامرزه
اون جاده هنوز پارجاست و داره کار میکنه،با ترافیک روزی دو هزارتا ماشین
الان یه کوچه رو که آسفالت میکنن تا شروع فصل بعدی دوام نمیاره!!!
دانشمند: 1393/6/2611:53:42،
23
12
تازه یادشون افتاده که قیرامونم نامرغوبه!چیمون مرغوبه؟
Z: 1393/6/2611:56:05،
22
9
و قیرهای مرغوب صادر می شود!!!!!

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما