کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت زمین مسکونی در نقاط مختلف تهران


کد خبر : ۶۸۵۰چهارشنبه، ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۸:۱۳۴۶۲۴ بازدید

زمین در تهران نایاب است. بیشتر ساخت وسازها در پایتخت ناشی از تخریب خانه‌های کلنگی است. اما هنوز هم در فایل‌های خرید و فروش قطعات کوچکی ...

زمین در تهران نایاب است. بیشتر ساخت وسازها در پایتخت ناشی از تخریب خانه‌های کلنگی است. اما هنوز هم در فایل‌های خرید و فروش قطعات کوچکی از زمین‌های خام را که بیشتر آنها فاقد مجوز ساخت‌و‌ساز هستند، می‌توان یافت.

مسکن متاثر از قیمت زمین است، قیمت‌ها با نوسانات بازار تغییر می‌کند و بخش عمده ساخت و سازها به نرخ زمین باز‌می‌گردد. یک کارشناس بازار مسکن در این رابطه می‌گوید: قیمت زمین  در بیشتر کشورهای دنیا 20درصد قیمت مسکن را شامل می‌شود، درحالی که این سهم در بازار ایران حدود 60درصد است.  قیمت زمین در تهران از متری 2 میلیون و 500 هزار تومان در مناطق حاشیه‌ای و جنوبی تهران آغاز می‌شود و در برخی مناطق به متري 30 میلیون تومان هم می‌رسد. بازار زمین در پایتخت همیشه مشتری‌های خاص خود را دارد و کمتر بی‌رونقی بازار را تجربه کرده است. حتی وجود انبوهی از آپارتمان‌های نوساز خالی و بی‌مشتری هم سبب نمی‌شود فعالان ساخت‌و‌ساز مسکن انگیزه‌ای برای خرید زمین در موقعیت خوب در پایتخت نداشته باشند.

او درباره شاخص‌های تاثیرگذار بر قیمت مسکن می‌گوید:‌ عوامل زیادی از جمله تورم و بخشی از تولید، قسمتی از عوامل تاثیرگذار در این بخش هستند. در واقع قیمت زمین دست اشخاص خاصی نیست بلکه بستگی به کشش بازار دارد و می‌توان گفت بخش اعظم ساخت و سازها به قیمت زمین برمی‌گردد. نرخ کارگر، قیمت مصالح و... عوامل دیگری است که سبب افزایش قیمت در بازار مسکن می‌شود.  فایل‌های خرید زمین‌های خام در پایتخت را که بررسی کنیم متوجه می‌شویم بیشتر این زمین‌ها بایر و فاقد مجوز ساخت و برخی نیز دارای سند قولنامه‌ای هستند. اگر زمینی دارای سند شخصی و مجوز ساخت باشد، فروشنده هزینه‌ای جداگانه برای دریافت مجوز از خریدار خواهد گرفت. موقعیت و ابعاد زمین، شمالی و جنوبی بودن و... مواردی است که باید در هنگام خرید زمین به آن توجه کرد.  به‌طور مثال زمینی  300 متری در سوهانک دارای سند منگوله دار، تفکیک نشده دارای بر 10 به قیمت متری 6 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.

یا زمینی 235 متری با بر 16 متر فاقد جواز ساخت، متري 3 میلیون و 700 هزار تومان برای فروش گذاشته شده است.  هنگام خرید زمین باید به اصلاحیه‌های اعمال شده توسط شهرداري بر نقشه زمين که سبب کوچک‌تر شدن مساحت زمین می‌شود دقت کرد. گاهی بیش از نیمی از زمین در طرح‌های توسعه شهری قرار می‌گیرد که عملا معارض محسوب مي‌شوند و باعث مي‌شود كل این زمین‌ها از ارزش کمتری برخوردار شوند. به‌طور مثال زمینی 430 متری در منطقه سبلان  که 262  متر آن اصلاحی است به قیمت 5 میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.
 

671u99s8gnu3s80d4mt3.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها