کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شرایط جدید واردات خودروهای لوکس


کد خبر : ۶۸۴۸سه شنبه، ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۳:۰۸۱۳۶۲۳ بازدید

مصوبه جدید دولت در خصوص واردات خودروهای سواری با حجم موتور بالای 2500 سی سی ابلاغ شد.

بر این اساس خودروهای سواری با حجم موتور بالای 2500 سی سی و مشمول مقررات متروکه قابل عرضه به بازار نبوده و صرفا امکان مرجوع نمودن به خارج از کشور را دارند.

هیئت وزیران در جلسه 93.06.19 به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل 138 قانون اساسی تصویب کرد: خودروهای سواری با حجم موتور بالای 2500 سی سی و مشمول مقررات متروکه قابل عرضه به بازار نبوده و صرفا امکان مرجوع نمودن به خارج از کشور را دارند.

همچنین ورود و ترخیص هرگونه خودروی سواری از محل مصوبه های قبلی و سایر مصوبات مشابه صرفا برای خودروهای با حجم موتور 2500 سی سی و پایین تر مجاز است.

بر اساس مصوبه دولت، تردد خودروهای با پلاک مناطق آزاد صرفا در محدوده این مناطق مجاز است و ورود آنها به قلمرو گمرکی با رعایت قوانین و مقررات مربوط امکانپذیر است.این مصوبه در تاریخ 93.06.23 از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است.

بر اساس اعلام گمرک جمهوری اسلامی ایران ظرف 5 ماه نخست سال جاری 116 خودرو با حجم موتور بیشتر از 2500 سی سی وارد کشور شده که مربوط به تعهد دولت محمود احمدی نژاد بوده است.  در دولت گذشته تسهیلاتی برای واردات خودرو به ورزشکاران و جانبازان اعطا شد که دولت یازدهم موظف به اجرای این تعهد بوده است. بر این اساس 116 خودرو با ظرفیت بیش از 2500 سی سی وارد کشور شده که از این تعداد 41 دستگاه خودرو توسط سفارتخانه های سایر کشور ها وارد شده است. 

گفتنی است محمد باقر نوبخت سخنگوي دولت اخیرا در حاشيه كنفرانس خبري هفتگي خود خبر ممنوعيت واردات خودروهاي بالاي 2هزار و 500 سي سي به كشور را اعلام كرد. به گفته او خودروهاي بالاي 2هزار و 500 سي سي با روش هاي مختلفي به خيابان هاي شهرهاي ايران راه مي يافتند كه هيات دولت با بررسي شرايط همگي اين راه ها را بسته است.

بر اساس اعلام روابط عمومي گمرك جمهوري اسلامي ايران ، از سوي ديگر در تازه ترين گزارش خود به انتشار جزئيات واردات خودرو پرداخته است. براساس گزارش گمرك طي پنج ماه گذشته از سال جاري تنها 116 دستگاه خودروي بالاي 2هزار و 500 سي سي به كشور وارد شده است.

همين گزارش نشان مي دهد از اين تعداد 41 دستگاه توسط سفارت خانه هاي كشور وارد شده و 75 دستگاه ديگر نيز توسط ورزشكاران و جانبازان و برخي نهادهاي ديگر به كشور وارد شده است. مجوز واردات خودرو توسط ورزشكاران و جانبازان نيز در دولت گذشته صادر شده بود. گمرك نيز تنها اقدام به ترخيص خودروهايي كرده اند كه مجوز واردات آنها صادر شده بود. برهمين مبنا گزارش گمرك نشان مي دهد در راستاي تصيمات جديد هيات دولت، مرزهاي كشور به روي خودروهاي بالاي 2هزار و 500 سي سي بسته شده است. تنها اين خودروها در صورتي مي توانند وارد كشور شوند كه حائز يكي از شرايطي باشند كه دولت دهم به افراد يا نهادها واگذار كرده بود. 

برهمين اساس در حال حاضر بازار تنها ميزبان 116 دستگاه خودروي سواري بالاي 2 هزار و 500 سي سي شده است. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها