کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

چرا فولکس‌واگن رسماً به بازار ایران ورود پیدا نمی کند ؟

کدخبر:۶۷۶۹شنبه، ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱:۲۰۵۹۵۷ بازدید

هرگاه از خیابان شریعتی تهران به سمت جنوب می‌رویم و نمایندگی خودروسازی سینا را که تنها چند خودروی کار در آن قرار دارد را می‌بینیم؛ آهی از نهان می‌کشیم که چرا جای این برند در بازار ایران ...
چرا فولکس‌واگن رسماً به بازار ایران ورود پیدا نمی کند ؟

فولکس‌واگن نمادی از قدرت صنعتی آلمان‌ها در دهه ۳۰ میلادی است و در آن زمان هیتلر به فردیناند پورشه که یکی از نوابغ صنعت خودروسازی بود فرمان داد تا خودرویی اقتصادی و مردمی طراحی کند که به نمادی از پیشرفت اقتصادی و صنعتی جامعه آلمان تبدیل شود.

نتیجه کار تولید مدل افسانه‌ای بیتل بود که در زمره تاثیرگذارترین خودروها در تاریخ صنعت خودروسازی قرار گرفت. پس از مدل بیتل مدل‌های بسیار معروف و اسطوره‌ای همچون گلف و پاسات تولید شد که هر یک ‌بنیانگذار کلاس و استاندارد جدیدی بودند. فولکس واگن در زبان آلمانی به معنی خودروی مردم است.فولکس‌واگن هم‌اکنون جزو غول‌های بزرگ صنعت خودروسازی و بزرگ ترین تولید‌کننده خودرو در اروپا است و همچنین مالک شرکت‌های معتبری چون آئودی، لامبورگینی‌، بنتلی، بوگاتی‌، اشکودا، سئات و همچنین سهامدار پورشه نیز می‌باشد که برخی از این برندها خود به تنهایی برگ زرینی در تاریخ صنعت خودروسازی هستند مانند بنتلی، لامبورگینی و بوگاتی.

فولکس‌واگن قدیمی‌ترین و پرتیراژترین خودروساز در بزرگترین بازار مصرف خودروی دنیا یعنی چین است و دارای سایت‌های بزرگ و متعدد تولید در آمریکای‌جنوبی ‌نظیر برزیل و مکزیک می‌باشد.این شرکت در ایجاد پلت‌فرم مشترک و انتقال دانش فنی نیز تجربیات بسیار موفقی را با شرکت‌های اشکودا و سئات داشته ‌و توانسته برندهای زیر‌مجموعه قوی را به بازار ارائه نماید. آئودی از دیگر زیر‌مجموعه‌های این برند، امروزه به درستی نمادی از یک خودروساز پیشرو و لوکس‌سازی و کیفی‌سازی به شمار می‌رود که در بسیاری از بازارها و تست‌های مجلات معتبر لقب برترین خودرو را از آن خود کرده است.

امروز فولکس‌واگن با برند خود از خودروهای کوچک شهری مانند آپ و لوپو تا سدان فول سایز فیتون و مدل شاسی‌بلند توآرگ را روانه بازار می‌نماید. اما با این همه چرا فولکس‌واگن رسماً به بازار ایران نمی‌آید و اکنون سال‌هاست که دیگر از حضور این شرکت آلمانی در بازار ایران خبری نیست؟

سابقه حضور گسترده فولکس‌واگن‌ در ایران به دهه ۳۰ باز می‌گردد. این حضور با عرضه مدل بیتل میسر شد که در ایران معروف به مدل (قورباغه‌ای) است.، خودرویی اقتصادی و جذاب با استهلاک پایین که بدل به خاطره‌ای خوش و نوستالژیک برای مصرف‌کننده ایرانی شد.پس از آن در دهه ۵۰ نیز مدل‌های گلف و پاسات راهی بازار کشور شدند‌، خودروهایی بی‌نقص و با دوام که همواره برای مصرف‌کننده ایرانی به ضرب‌المثلی از کیفیت و کارایی بدل گشتند.اما پس از پیروزی انقلاب و بعد از پایان جنگ تحمیلی با ورود دوباره خودروی خارجی این بار شرکت خودروسازی سینا اقدام به واردات تعداد محدودی از مدل‌ گلف (‌نسل دوم) و ون ترانسپورتر نمود که با توجه به سابقه ذهنی مثبت با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو گشت. همچنین همزمان با جنگ خلیج فارس تعداد محدودی مدل پاسات دست دوم عمدتاً مدل‌های ۸۸ وارد بازار کشور گردید.

شرکت خودروسازی سینا در آن سال‌ها برنامه‌ریزی ایجاد خط تولید این خودروها را در استان همدان داشت تا محصولات متنوع از فولکس‌واگن را تولید و روانه بازار نماید که بنا به دلایلی این امر محقق نشد. شاید این به آن خاطر بود که در آن زمان واردات همچنان پرسودتر از تولید بود اما حضور فولکس‌واگن بار دیگر همزمان با خرید کامل سهام شرکت دوو کره‌جنوبی توسط شرکت جنرال‌موتورز آمریکا به طور کامل متوقف شد.

این بار گروه خودروسازی کرمان‌موتور به دنبال شعبه برزیلی‌ فولکس‌واگن رفت و مدل گل را که بر پایه مدل پولو نسل گذشته بنا شده بود برای تولید انتخاب نمود، همچنین بنا بود تا مدل بورا نیز از شعبه مکزیکی برای تولید انتخاب گردد که متاسفانه این امر نیزمحقق نگردید.همزمان با شروع تحریم‌های بین‌المللی بر علیه کشورمان خط تولید مدل گل نیز با خودروهای چینی جایگزین گردید تا فولکس‌واگن به طور کامل از بازار بحران زده کشورمان خداحافظی نماید. و اخیرا تعداد محدودی بیتل نیز وارد بازار کشور شده که البته وارد‌کننده با نام یک شرکت تیونینگ اقدام به عرضه محدود نموده است.

اما چرا هیچ‌‌گاه فولکس‌واگن در بازار ایران بر عکس سایر بازارها حضوری قدرتمند نداشته است‌؟

هرگاه از خیابان شریعتی تهران به سمت جنوب می‌رویم و نمایندگی خودروسازی سینا را که تنها چند خودروی کار در آن قرار دارد را می‌بینیم؛ آهی از نهان می‌کشیم که چرا جای این برند در بازار ایران خالی است؟

خیلی‌ها می‌گویند ای کاش بازار خودروی کشور امروز به جای جولان برندهای نه چندان معتبر تجربه حضور چنین برندی را در خود داشت و دست خودروسازان و یا فعالان این صنعت در دست چنین شرکت‌هایی گره خورده بود.

متخصصان بازار خودرو معتقدند کار کردن با شرکت‌هایی نظیر فولکس‌واگن و به طور کلی (‌آلمانی‌ها و ژاپنی‌ها) نسبت به فرانسوی‌ها بسیار متفاوت است. در نبود آلمانی‌ها و ژاپنی‌ها، شرکت‌های فرانسوی توانسته‌اند به شرکای قدیمی صنعت خودروسازی کشور تبدیل شوند‌، چرا که آلمانی‌ها بسیار متعصب بر روی برند خود و ارتقاء زیرمجموعه‌های خود هستند و گویی اعتبار خود را در پیشرفت و بالا بردن زیر‌مجموعه‌های خود که با آنان کار می‌کنند می‌دانند و امروزه محصولات اشکودا و سئات که کیفیتی مشابه محصولات فولکس‌واگن دارند خود گواهی‌دهنده این ادعا می‌باشند.

آلمانی‌ها برخلاف فرانسوی‌ها، قوانین و استانداردهای بسیار سختگیرانه‌ای در زمینه تولید و خدمات پس از فروش دارند که گاهی این استانداردها خود انصراف بسیاری از مونتاژکنندگان و یا وارد‌کنندگان از همکاری با آنها آنها را باعث می‌شود‌. آلمانی‌ها بر سر کیفیت محصولاتشان شوخی ندارند و بر عکسِ فرانسوی‌ها حاضر به همکاری که منجر به لطمه زدن به برند آنها شود نیستند حتی اگر بدانند فروش بالایی خواهند داشت.

آلمانی‌ها در ازای این سخت‌گیری‌ها زیر‌مجموعه‌ها و شرکای خود را حمایت‌های مالی و فنی می‌کنند که حاصل آن را در ارتقاء برندهای زیر‌مجموعه آنان می‌توان دید. فولکس واگن به دنبال شرکایی می‌گردد که ارزش‌ها و خواسته‌های آنان را به درستی درک نموده و جامه عمل بپوشانند و مفهوم درست از تولید و تجارت داشته باشند و نه صرفاً سود‌گرا و تاجر باشند.شرکایی علمی که نگاه درست به بازار و مشتری داشته باشند و ارزش اصلی آنان ارتقاء و پیشرفت با دید طولانی‌مدت باشد.

به راستی فولکس‌واگن نمادی از مدیریت صحیح و امروزی با قدرت پوشش دادن تمام مشتریان و حتی مشتریان خاص می‌باشد و امروز در هر جا در مورد این برند پرسیده شود پاسخ، خودروهایی با کیفیت برای کلیه اقشار جامعه است و به راستی که فولکس‌واگن خودروی مردم است.مشتریان بازار اظهار امیدواری می‌کنند تا در آینده و با بازگشایی فضای اقتصادی شاهد حضور برند فولکس‌واگن در بازار ایران باشند تا این بار آلمانی‌ها با استانداردهای قوی و محکم خود سیستم خودروسازی و قطعه‌سازی و همچنین کیفیت و خدمات را در ایران متحول کنند.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

خسرو: 1393/6/2216:07:33،
131
38
آخه میترسن آریایی های همنژادشون!!با مدلهای پراید کابریوت و پراید بیتل و پراید گلف به استقبالشون برن و ورشکست بشن!ههههههه
ابراهيم بوستاني: 1393/6/2216:36:10،
66
28
چقدر اين ماشين خوشگله.........
مجید.ح: 1393/6/2222:10:11،
75
50
آقا اگر رسما وارد بازار شود پس چه کسی میتواند این ماشین را با این قیمت های نجومی بفروشد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مصرف کننده: 1393/6/2222:48:05،
33
26
آخه اونا کارشون حساب و کتاب داره هر کی هر کی نیست که کارشون دیمی باشه
حسن: 1393/6/2222:58:28،
39
21
واسه اینکه آلمانی باج بده نیست جنسشم انقدر تو کشورای درست و حسابی مشتری داره و رو دست میبرن که حالا حالاها نیازی به بازارای درپیتی مثل بازار ایران نداره.
خسرو شیرین دهنان: 1393/6/2216:13:09،
75
33
من نمیدونم چرا چند سالیه از مسوولین مملکت گرفته تا پایین همه میگن "ورود پیدا کرد"!! یعنی چی؟ خوب باباجان به پارسی شیوا بفرمایید "وارد شد"
مرتب تو تلویزیون میگن "فلان کس به موضوع ترافیک ورود کرد، فلان سازمان به امر فلان ورود پیدا کرد"
از دار دنیا یک زبان شیرین داشتیم که اونم...
فردوسی، سعدی، حافظ و بقیه... شرمنده ایم!!
رضا: 1393/6/2222:15:42،
34
40
آی قربون دهنت حرف دل منو زدی، آدم حالش بد میشه این اصطلاح من درآوردی رو میشنوه. معلوم نیست از کجا سر زبونا افتاده.
پارس: 1393/6/2216:28:14،
72
41
اینجا ایران است.... کشوری که از اول تاریخ قویترین و موفق ترین کشور جهان بود....کشوری که اساس قوانین امروزی مثل بیمه و دستمزد را سه هزار سال زدوتر از همه داشت......کشوریکه اگر دست نخورده باقی میماند الان چندین برابر بقیه کشور ها تکنولوژی داشت....کشوری که مردم دنیا حسرت زندگی در ان را میخوردند.....کشوری که هنوز هم بعضی از تکنولوژی هاش اسرار آمیز باقی مونده،تکنولوژی هایی که بعضی هاش با علم امروز هم قابل تحقیق نیستند....اونوقت توی این دو سه صده اخیر چند نفر تا اونجایی که میتونستند نابودش کردند،کارو به جایی رسوندن که المان و فرانسه ای که زمان هخامنشیان هنوز توی غار و بالای درخت زندگی میکردند الان پز قوانین عالی و فرهنگشون رو میدن،خدا لعنت کنه هرکی رو که ایران رو به این روز انداخت،که محتاج غارنشین های قدیم باشیم...
خسرو: 1393/6/2219:47:48،
47
43
قویترین کشور از عربا و ترکا و ازبکا و مغولا و افغانها و یونانی هاو...شکست میخوره؟!کدوم تمدن کدوم فرهنگ!هخامنشیان کجا تکنولوژی داشتن وقتیکه خط میخی و ساختن چرخ و دروازه زدن و... رو از بابلی ها وعیلامی ها یاد گرفتن.قابل توجه تو قدیمی ترین انسانی که همراه با ظروف فلزی و سفالی پیدا شده در المان و انگلستان بوده.ولی اینا همش 1ذره ارزش ندارد.مهم اینست که الان کشورا چه وضعیتی دارن.عربایی که تو اسپانیا 700 سال حکومت کردن ولی تو ایران 100-200 سال اما بلافاصله تمام ایرانیا مسلمان شدن دلایلشو میتونی بگی؟؟بغیر از بجوش آمدن از ظلم موبدان زردشتی دلیل دیگری میتواند باشد؟
محمد: 1393/6/2220:39:57،
33
57
ایران ایران ایران
پارس پارس پارس
هخامنشیان هخامنشیان هخامنشیان
100 نار بده آش عزیزم اینا همش حرف مفته
ما در ط.ل تاریخ هیچی نبودیم
پارس: 1393/6/2220:56:15،
33
32
وقتی چیزی نمیدونی حرف نزن،برو تمام اون حمله هایی که به ایران شد و شکست خورد رو مطالعه کن،به یک جمله برمیخوری:فلان کس با ترس یا ضعف حکومتی یا توطعه باعث شکست ایران شد،در ضمن،بابل و ایلام اونموقع وسط کشور ایران بود عزیزم!اونها هم نژاد پارس بودند که توی اون شهرها زندگی میکردند،مدارک تاریخیش هم موجوده،قابل توجه تو بی عقل هم هزاران چیز پیشرفته تر و قدیمی تر از اون توی ایران پیدا شد،مثل اولین چشم مصنوعی جهان،درضمن،ایرانی ها به عقل و منطقشون معروف بودند،یکم تحقیق کن،وقتی اسلام اومد و بهشون ثابت شد که اسلام درسته ایمان اوردند،نه همینطوری و از دست موبدان زردشتی!
پارس: 1393/6/2221:02:54،
35
29
توی ایران چیزهای خیلی مهمتری که فقط هوش و منطق ایرانی هارو میرسونه هم هست،یکیش هم همون بیمه سه هزار سال پیش هخامنشیان،همون ممنوعیت برده داری چهارهزار سال پیش ماد ها و هزاران چیز دیگر،تازه تو به یه چیزی توجه نکردی:یک سری چیزهایی کشف شدند که باعلم امروزی مغایره،مثل اون سقف تمام سنگی که توی تاریخ نوشته شده و بالای اون ستون ها بوده،با تخمین بچگانه هم حساب کنیم حداقل صد تن وزن داشته،باچی بلندش کردند؟با چی و چجوری خرابش کردند که الان اثری ازش نیست؟؟!!حتی چیزهای اسرار امیز تر دیگه،مثل پیدا شدن چیزهایی مربوط به جنگنده!مثل اثرات پیداشده از یک تکه اهن که دقیقا شبیه جنگنده های امروزیه!همونی که بعد از یه مدت از همه سایت ها مطلبش حذف شد...
خسرو: 1393/6/2302:33:53،
29
38
همین دلیل و منطق ار گفته هایت میباره!یکبار میگی عیلام و بابل پار بود!یکبار میگی چون اسلام با منطق اومد قبول کردن ولی عربا خودشون قبول ندارن زیاد منطقین چون دلاوری و جنگاوری تو ذاتشونه.حالا بعد میگی جنگنده میساختن 3000 سال پیش!پس الان چطور نمی تونن بسازن!اصلا این همه تکنولوژی رو باید یک انسان بسازه دیگه نه از کره ماه اومده؟!!!پس راست میگی از همون انسانهای قبل اسلام یک نفر دانشمند فقط 1 دانشمند مثل ارسطو افلاطون حوارزمی جابربن حیان نام ببر.تو خواب و رویا که نمیشه موند.الله متعال هم در قران فرموده که شماهارا بصورت قوم قوم آفریدیم.هرکسی هم تلاش کنه درسست کار کنه به نتیجه میرسه.بقول تو عربای باده نشین الان دارن بزرگترین تجارتهای دنیارو انجام میدن...
خسرو: 1393/6/2302:39:06،
33
28
کشورهایی مثل ترکیه که بالاخره 40 سال پیش خیلی از رفاه و امکانات از ایران عقب بودن حالا داره F16 مونتاژ و تولید میکنه و تو پروژه F35 عمودپرواز یکی از مهمترین کارارو اجرا میکنه.اصلا مگه المان غار داره!کلش جنگله! در هرصورت من دارم المانی میخونم تا ایشالا برم بورسیه دانشگاشونو بگیرم.حتی اگه اونجا کارگری هم بکنم بسیار بهتر ار مهندسی اینجاست.از غارهای هامبورگ برایت ارزوی موفقیت خواهم کرد!
AAA: 1393/6/2216:32:16،
117
30
ای جونم....درود بر آلمان و هر چی ماشین آلمانیه...............
mahyar: 1393/6/2216:58:48،
70
34
هرچی از قدرت و برتری آلمانها بگیم کمه

همین آلمان تو جنگ جهانی تو کمتر از یک هفته فرانسه رو نابود و اشغال کرد


اما حیف که در آخر شکست خوردن.
کشکول طلایی: 1393/6/2218:30:33،
42
28
خودرو استاندارد برای جاده وخیابانهای استاندارد...پراید وپژو برای جاده های ایران کافیست!!!!! هم نون داره هم آب.آره عزیزم!!!!!
حق و صبر: 1393/6/2221:31:47،
47
32
اگه به متن دقت کنید چند بار عبارت "بنا به دلایلی این امر محقق نشد" رو می بینید
ولی به نظر شما چرا محقق نشد؟
خوب من با پیشینه ای که از خودروسازی کشور سراغ دارم میتونم حدس بزنم چرا، فکر کنم بقیه هم راحت باشه براشون حدس بزنن
ایران خودرو و سایپا نگذاشتن ! چون آلمانی ها بیان تو ایران فرانسویا باید برن بیرون که طبیعتا ایران خودرو و سایپا هم باید تخته بشن!!
حق دارم اینجوری فکر کنم نه؟؟
کامران: 1393/6/2309:37:35،
30
28
حالا چرا آهی از نهان میکشی آقای نویسنده مطلب؟ یعنی کل مشکلت همینه؟؟
امین: 1393/6/2412:03:39،
22
28
مشکل عمده تحریم خارجی ها و بالطبع تحریم داخلی هاست
چرا باید تمام کشورها به راحتی برن ماشین و بخرن اما اینجا اجازه ورود نداره؟
مشکل همه جوره جلو پای خودروساز هاست
شهریار: 1394/12/113:18:22،
35
32
اگه گلف بیاد تو بازار ایران واسه مدل r32گلف خونمو میفروشم میگیرمش واقعا ماشین جیگریه خدایی

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما