کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نرخ احتمالی پروازهای ایران به آمریکا


کد خبر : ۶۷۳۶چهارشنبه، ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴:۵۵۱۲۸۷۴ بازدید

درغیاب رسیدگی به وعده خط هوایی مستقیم ایران-آمریکا، شرکت های هواپیمایی کشورهای عربی و اروپایی دست به کار شده اند و مسافران ایرانی آمریکا را به ینگه دنیا جابجا می کنند.

ایران و امریکا رابطه خوبی با هم ندارند، بارها «دیپلماسی» های مختلفی بین تهران و واشینگتن در دوران هایی که هر دو پایتخت در نظر داشتند کم کم یخ روابط را آب کنند استفاده شد.

حدودا یک سال قبل بود که روحانی در سفر به نیویورک و شرکت در اجلاس سالانه سازمان ملل و برنامه های جانبی آن اتفاقات تازه ای را در سیاست خارجی ایران رقم زد. در یکی از این رویدادها روحانی با ایرانیان مقیم آمریکا نیز دیدار کرد، دیداری که به گفته وی مفید و صمیمی بود. یکی از موضوعات خروجی این دیدار برگزاری خط پرواز مستقیم ایران – آمریکا بود.

در تیرماه ۹۲، فردی که خود را نماینده وینابل (تنظیم‌کننده قوانین و مقررات دولتی ایالات متحده) در جمهوری‌اسلامی ایران معرفی کرده بود از آمادگی لازم برای آماده‌سازی یادداشت تفاهم مورد نیاز دولت‌های آمریکا و ایران در برقراری خطوط پروازی بین شهرهای دو کشور خبر داد.

مجید جاودانی‌تبریزی، نماینده وینابل در گفت‌وگویی مدعی شد: «با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته در واشنگتن، در صورت موافقت ایران آماده انجام مذاکرات به نمایندگی از طرف ایشان (دولت جمهوری‌اسلامی) با ادارات مرتبط در واشنگتن و آماده‌سازی یادداشت تفاهم مورد نیاز است.»

وی همچنین از خطوط هوایی دلتا به‌عنوان طرف آمریکایی مورد نظر مبنی بر ارائه خدمات در این خط پروازی به اتفاق هواپیمایی جمهوری ‌اسلامی (هما) خبر داد.

درنهایت برقراری مجدد پرواز ایران - آمریکا به عنوان یکی از تصمیمات و سیاست‌های دولت یازدهم و سازمان هواپیمایی کشوری مطرح شد و به همین دلیل اکبر ترکان به عنوان مشاور ارشد رئیس‌جمهور و سرپرست معاونت امور بین الملل ریاست جمهوری، نامه‌ای به شرکت‌های هواپیمایی نوشت و خواست تا آمادگی خود را برای برقراری‌ پرواز مستقیم ایران و آمریکا اعلام کنند.

همچنین اعلام شد برای برقراری این پرواز، سه شرکت‌ هواپیمایی ایرانی از جمله ماهان، هما و آسمان و چند شرکت خارجی نیز اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گفته مدیرعامل هما نیز این شرکت که قبلا پرواز مستقیم به نیویورک داشته درحال حاضر نیز چهار فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ دوربرد با ظرفیت سوخت گیری بالا دارد که برای پرواز طولانی روی اقیانوس مناسب هستند.

در سوی دیگر اما مقامات آمریکایی قرار داشتند. با وجود هیاهوی داخلی از راه اندازی خطوط پروازی مستقیم ایران – آمریکا، مقام ارشد آمریکایی به طور تلویحی از برقراری این پرواز اظهار بی‌اطلاعی کرد. آلن ایر سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه درباره سرنوشت پرواز تهران _ واشنگتن گفت: «گزارشات در مورد از سرگیری پرواز مستقیم ایران – آمریکا را در بعضی رسانه‌های ایرانی دیدیم.»

تهران به نیویورک چند؟
اکنون چندین ماه از وعده راه اندازی خط مستقیم ایران و آمریکا می گذرد و این وعده نیز ظاهرا به جمع بایگانی های دولت پیوسته است. 

درغیاب رسیدگی به وعده خط هوایی مستقیم ایران-آمریکا، شرکت های هواپیمایی کشورهای عربی و اروپایی دست به کار شده اند و مسافران ایرانی آمریکا را به ینگه دنیا جابجا می کنند. 

در حال حاضر خطوط هوایی، امارات، الاتحاد و قطر ایرویز از کشورهای عربی و ترکیش ایرویز، لوفتانزا و آلیتالیا از کشورهای اروپایی مسافران هوایی ایران به آمریکا را جابجا می کنند و درآمد حاصل از این جابجایی نیز به ارتقای شاخص های اقتصادی این کشورها اختصاص می یابد.

کافی است صفحات آگهی روزنامه ایران را ورق بزنید تا از قیمت پروازهایی با مقصد لس آنجلس، واشنگتن و نیویورک و دیگر شهرهای ایالات متحد آمریکا مطلع شوید. با یکی از آژانس های ارائه دهنده این پرواز ها تماس می گیریم. کانتر فروش پروازهای آمریکا می گوید: تمام پروازها با خطوط هواپیمایی شرکت های عربی و اروپایی انجام می شود و زمان آغاز پروازها نیز از اواخر مهر ماه است.

وی که می گوید پروازها مستقیم انجام نمی شود، می افزاید: بسته به نوع پرواز، مسافران توقف ۲ تا ۳ ساعته در یکی از کشورهای اروپایی خواهند داشت.

ظاهرا هر کدام از این پروازها به مقصد کانادا یا آمریکا حداقل ۱۶ تا ۱۷ ساعت به طول می انجامد.

اما قیمت این پروازها چگونه است؟ قیمت ها بسته به مقصد و شرکت هواپیمایی متفاوت است. اما در کل قیمت پروازهایی که خطوط هواپیمایی امارات ارائه می کند، بالاتر از سایر خطوط هوایی است؛ به طوریکه قیمت پرواز دو طرفه بیزنس کلاس این شرکت در برخی از خطوط هوایی به ۱۹میلیون تومان نیز می رسد. به طور مثال، قیمت بلیط دو طرفه لس آنجلس پرواز بیزنس کلاس امارات ۱۹میلیون تومان است در حالیکه هواپیمایی ترکیش ایرویز این پرواز را با قیمت ۱۳میلیون و ۹۰۰هزار تومان ارائه می کند. در کل قیمت پرواز بیزنس کلاس از تهران به لس آنجلس از ۸میلیون تومان آغاز شده و تا ۱۹میلیون و ۴۰۰هزار تومان نیز می رسد.

پروازهای تهران به آمریکا، به دو دسته پروازهای اکونومی و بیزنس کلاس تقسیم بندی می شوند. که پروازهای بیزنس کلاس قیمت بالاتری دارند و پروازهای اکونومی نیز به سه دوره ۱۴ روزه یا سه ماهه، سه ماهه یا شش ماهه، شش ماهه یا یکساله تقسیم بندی می شوند. هرچه مدت زمان بین رفت و برگشت بیشتر باشد قیمت ها نیز گران تر می شوند.

قیمت پرواز اکونومی به نیویورک، از ۳میلیون و ۶۰۰ هزار تومان آغاز می شود و شرکت هواپیمایی الاتحاد ارزان ترین قیمت را برای این کلاس ارائه می کند. گرانترین قیمت پروازی به قلب تپنده آمریکا، نیز متعلق به شرکت امارات است که با اخذ ۵میلیون و ۸۰۰هزار تومان مسافران ایرانی را به نیویورک می برد. در بخش بیزنس کلاس نیز، قیمت ها از ۵میلیون و ۸۰۰هزار تومان (شرکت الاتحاد) آغاز و تا ۱۸میلیون تومان (شرکت امارات) می رسد. قیمت پروازهای ایران-نیویورک به قدری متنوع است که مسافران می توانند به راحتی انتخاب خود را انجام دهند. به طور مثال شرکت هواپیمایی قطر ایرویز با ۷میلیون و ۸۰۰هزار تومان یا شرکت هواپیمایی لوفتانزا، با ۸میلیون و ۴۰۰هزار تومان مسافران بیزنس کلاس ایرانی را از ایران به نیویورک می برد.

قسمت اعظم لس آنجلس را ایرانی ها تشکیل می دهند و می گویند در خیابان های لس آنجلس ایرانی ها را به راحتی می توان شناسایی کرد. در کلاس اکونومی تهران به لس آنجلس، ارزان ترین خط پروازی ۴میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت دارد و گران ترین نیز با ۷میلیون تومان دراختیار شرکت هواپیمایی ترکیش ایرویز است که هرروزه مسافران را به لس آنجلس می رساند. در بخش بیزنس کلاس نیز قیمت پرواز ترکیش ایرویز، لوفتانزا و امارات هرکدام به ترتیب ۱۴میلیون، ۱۵میلیون و ۵۰۰هزار و ۲۰میلیون تومان است.

پروازهای اکونومی واشنگتن نیز از ۴میلیون تومان آغاز شده و تا ۶میلیون تومان نیز می رسد. پروازهای این خطوط همه روزه انجام می شود و سه خط هوایی امارات، قطر ایرویز و ترکیش ایرلاینز کار جابجایی مسافران ایرانی را انجام می دهند. در بخش بیزنس کلاس نیز، شرکت هواپیمایی امارات گرانترین جابجایی را با هزینه ۱۸میلیون و ۴۰۰هزار تومانی انجام می دهد؛ در حالیکه هزینه دو شرکت هواپیمایی دیگر در حدود ۸میلیون و ۵۰۰هزار تومان است.

ارزان ترین قیمت پرواز ایران – آمریکا، مربوط به پرواز اکونومی (دوره ۱۴ روزه تا ۳ماهه) تهران به مقصد لس آنجلس با قیمت ۳میلیون و ۳۰۰هزار تومان و مربوط به خطوط هوایی قطر ایرویز است. گرانترین قیمت پرواز نیز مربوط به پرواز بیزنس کلاس امارات به مقصد هوستون با قیمت ۱۹میلیون و ۵۰۰هزار تومان است.

لازم به ذکر است که آتلانتا، بوستون، هوستون، نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، دالاس، شیکاگو، سیاتل و سانفرانسیسکو شهرهایی هستند که پروازها از مبدا تهران به آنها انجام می شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها