کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
iRest
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

ایرلاین‌ها منتظر تطبیق بازار با نرخ‌های آزادشده بلیت نباشند

کدخبر:۶۷۱۴سه شنبه، ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴:۱۶۱۶۱۰ بازدید

معاون بازرگانی هما گفت: با اجرای آزادسازی نرخ بلیت، ایرلاین‌ها باید خود را با بازار منطبق کنند نه اینکه بخواهند بازار را با خود تطبیق دهند و اجرای این امر وظیفه واحد بازرگانی ایرلاین ...

معاون بازرگانی هما گفت: با اجرای آزادسازی نرخ بلیت، ایرلاین‌ها باید خود را با بازار منطبق کنند نه اینکه بخواهند بازار را با خود تطبیق دهند و اجرای این امر وظیفه واحد بازرگانی ایرلاین است؛ در یک تعامل دوطرفه هم مشتری و هم ایرلاین منتفع می‌شوند.

محمدرضا خوشنویسان در بررسی نحوه اجرایی شدن آزادسازی نرخ بلیت هواپیما اظهار داشت: سابقه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در دنیا‌ به قبل از سال 1990 میلادی برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه از سال 1985 ‌صنعت حمل و نقل هوایی مقوله آزادسازی را تجربه کرد، افزود:‌ یاتا (انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی) قبلاً نرخ بلیت هواپیما را در مسیرهای مختلف در کمیته‌هایی هماهنگ ‌و در کتاب‌های PTA توزیع می‌کرد که این کمیته‌های نرخ در ژنو سوئیس فعال بودند.

معاون بازرگانی ایران‌ایر با تأکید بر اینکه این موضوع با قوانین مشتری‌مداری در تناقض بود، اظهار داشت:‌ در اوایل هزاره سوم، یاتا متقاعد شد حق تعیین نرخ برای فروش ندارد زیرا این مورد قدرت انتخاب را از مشتری می‌گیرد بنابراین به موضوع آزادسازی پرداختند.

ایرلاین در مقوله آزادسازی نرخ بلیت تابع تصمیمات خود نیست/ تقاضای مسافر نرخ را تعیین می‌کند

‌معاون بازرگانی هما ‌تأکید کرد: آزادسازی نرخ بلیت باید به رونق صنعت بینجامد،‌ ایرلاین در مقوله آزادسازی نرخ‌ها تابع تصمیمات خود نیست بلکه این تقاضای مسافر است که نرخ‌های بلیت هواپیما را می‌سازد.

وی ادامه داد: همانگونه که همیشه می‌گوییم‌ صندلی هواپیما یکی از فاسدشدنی‌ترین کالاهای دنیا است‌، به محض بسته شدن درب هواپیما، صندلی خالی هیچ ارزش ریالی ندارد.

خوشنویسان با تأکید بر اینکه باید با درایت به سمت آزادسازی نرخ بلیت گام برداریم، بیان کرد: ‌آزادسازی نرخ بلیت هواپیما فرایندی است که به تدریج اجرا می‌شود و اگر به قوانین آزادسازی اعتقاد داریم، باید به حفظ حقوق مسافر بیشتر اعتقاد داشته باشیم.

معاون بازرگانی ایران‌ایر با تأکید بر لزوم حمایت دولت از ایرلاین‌‌ها در اجرای دقیق آزادسازی نرخ بلیت، اضافه کرد: قطعاً با حمایت دولت از ایرلاین‌ها، کم‌کم و به تدریج آزادسازی به صورت کامل اجرا خواهد شد.

* ایرلاین‌ها در آزادسازی نرخ‌ها باید خود را با بازار تطبیق دهند و دنبال تطبیق بازار با نرخ خود نباشند

خوشنویسان بیان کرد: ایرلاین‌ها باید در آزادسازی نرخ‌های حمل و نقل هوایی‌ پیش از نگاه تجاری به این امر، فرهنگ‌سازی کنند و این امر حداقل در شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران مورد توجه است؛ وظیفه خود می‌داند در فرهنگ‌سازی آزادسازی نرخ‌ها ابتدا مردم را توجیه کرده و سپس به طور علمی و بازرگانی عمل کند، ضمن آنکه به هیچ عنوان دنبال سوء استفاده نیستیم.

معاون بازرگانی ایران‌ایر با تأکید بر اینکه در یک تعامل دو طرفه هم مشتری و هم ایرلاین منتفع می‌شوند، اضافه کرد: شرکت هواپیمایی باید خود را با بازار منطبق کند نه اینکه بخواهد بازار را با خود تطبیق دهد و اجرای این امر وظیفه بخش بازرگانی ایرلاین است.

* تعیین نرخ بلیت بر حسب تقاضا

وی در تشریح نحوه تعیین نرخ‌ها در آزادسازی قیمت بلیت هواپیما، توضیح داد‌: توجیه ما این است که وقتی کشش در بازار وجود داشته باشد، نرخ امکان افزایش دارد اما وقتی کشش در بازار وجود نداشته باشد باید نرخ‌ها کاهش یابد بنابراین بسته به موقعیت آن پرواز هر چقدر تقاضا کمتر باشد با قیمت‌های پایین‌تری پرواز می‌کنیم‌.

معاون بازرگانی ایران‌ایر با تأکید بر اینکه ایرلاین‌ها نباید به گونه‌ای عمل کنند که سوء استفاده از مقوله آزادسازی نرخ‌ها انجام شود، بیان کرد: ‌اصلاً ‌مهم نیست که این قانون را از چه زمانی اجرا کنیم اما قبل از آن ترجیح می‌دهیم که مسافر توجیه شود، قوانین آزادسازی را بشناسد و در نهایت به نحوی عمل کنیم که هم ایرلاین و هم مسافر ‌از این قانون منتفع شود.

 آزادسازی قیمت‌های بلیت هواپیما در دو مرحله انجام می‌شود که گام اول آن متنوع‌سازی و گام دوم آزادسازی کامل است؛ مرحله اول که این روزها آغاز شده است متنوع‌سازی نرخ‌های بلیت هواپیما است.

بنا به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در حدود قیمت‌های مصوب سال 91 لازم بود امسال نیز افزایش قیمتی در نرخ‌های بلیت هواپیما اعمال شود که شرکت‌ها اجازه یافتند 30 درصد کمتر و بیشتر از نرخ‌های مصوب قبلی در نرخ‌های جدید در قالب متنوع‌سازی اعمال کنند البته ‌این تنوع برحسب زمان پرواز، زمان خرید بلیت، مسیر و خدمات متفاوت است؛ در این مدت نقاط ضعف و قوت اجرای این قانون مشخص خواهد شد و در آزادسازی کامل مشکل چندانی نخواهیم داشت

بنا به گفته علی‌رضا جهانگیریان‌ در راستای وفق شرکت‌ها با این موضوع پیش‌بینی شده است 6 ماه قانون متنوع‌سازی نرخ بلیت هواپیما اجرایی شود و پس از آن (اوایل دی‌ماه امسال) آزادسازی‌ عملیاتی خواهد شد.

 

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

عمله: 1393/6/1812:39:41،
32
12
اگه با هوا پیمای تولید داخل بریم اون دنیا به برو بچه هامون دلار میدند یا اینکه ریال میدند ؟البته اگه دلار بدند منم سوار میشم
محمد: 1393/6/1812:57:27،
27
12
برای ما که از هر آزاد شدن نرخی به معنی گرونی بیشتر و عدم بهبود خدمات بوده. حالا چطور ایشان می گن به نفع مشتری هم میشه من نمی دونم.
ایوب: 1393/6/1813:00:22،
18
15
مثل همه چیزمان رقابتی وجود نداره اگه مثل دیگرکشورهاچندین وچندشرکت هواپیمای وجودداشت الان اینطوری نبودخودتان هستین ببرین وبدوزین کی به کیه بهترین خدمات وبدون تاخیرپروازمیکنین!!!!اعتراض وارد نیست
مهدی: 1393/6/1813:30:09،
40
14
آزاد سازی در بازار رقابتی امکان پذیر است نه در بازار انحصاری.
مسعود: 1393/6/1818:54:52،
11
17
خود اير لاين ايران اير بيشترين سو استفاده را از ازاد سازى قيمتهاكرده و اگر هم با صندلى خالى هم پرواز كنه پول صندليهاى خالى راگرفته زيرا اينجانب ٤ بليط اهواز مشهد گرفته بودم كه بنا به عللى ٤روز قبل پرواز كنسل نمودم كه در كمال تعجب ٣٠ درصداز بهاى بليط را بعنوان جريمه كسر نمودند
ددی جواد: 1393/6/1821:28:49،
16
14
داداش زیاد فکرشو نکنین این خانه از پایه ویرانه است تو این کشور یه کار مثبت تو این 35 سال نشون بدید از بس مسئولین هر دوره بیلیاقت بودند و هستند هر کی یه دوره میاد میگه اون قبلیها بلد نبودند و ما استادیم واین داستان همچنان ادامه دارد وخواهد داشت.یه نفر بگه این شرکتهای هواپیمایی صاحب اصلیشون کیه؟مطمئن باشید که به یه جایی متصل میشه یا اقازاده یا خود اقاقاها
حمید: 1393/6/2112:48:53،
9
13
همانطور که دوستان دیگری هم متذکر شدند ؛ بنده هم بعید می دانم که مشتری مداری سرلوحه کار ایرلاین ها باشد .همه در این مملکت(دور از جون بعضی ها) به فکر منافع بیشتر هستند.نکته ای که میخواهم بگویم اینکه : آخه وقتی نوع هواپیما و خدماتشان (از هر نوع) و اینکه چه زمانی بلیط خریداری شود ؛ در قیمت گذاری تاثیر نداشته باشه ! پس این همه ادعا برای چیه؟ فوکر سوار شی و یا ایرباس ؛ازسه ماه پیش بلیط تهیه کنی و یا یک روز قبل از پرواز.....ول معطلیم ...باور کنید هیچوقت درست نمیشه .

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما