کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

حضوری متفاوت از لامبورگینی مورسیه لاگو در شیراز

کدخبر:۶۷۰۰دوشنبه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۹:۰۶۱۵۸۱۰ بازدید

هرکسی بالاخره از خودروهای اسپرت سر‌در‌می‌آورد و مطمئنا از 5 شرکت تولیدکننده خودروهای اسپرت، نام لامبورگینی را هم در لیستش جای می‌دهد. به این معنا نیست که محصولات ...

 هرکسی بالاخره از خودروهای اسپرت سر‌در‌می‌آورد و مطمئنا از 5 شرکت تولیدکننده خودروهای اسپرت، نام لامبورگینی را هم در لیستش جای می‌دهد. به این معنا نیست که محصولات لامبورگینی خوب یا بد هستند؛ فقط منظور شناخته‌شدن است. علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت با شنیدن نام لامبورگینی بدون‌شک یاد سمبل خشونت‌آمیز آن یعنی گاو خشمگین می‌افتند؛ گاو خشمگینی که توانسته خیلی از سوپر اسپرت‌ها را در لانه خود طلسم کند اما هنوز نتوانسته اسب چابک فراری را مغلوب کند، پس هنوز باید شاهد تغییرات متحیرکننده‌ای باشیم که هیچ وقت به اتمام نمی‌رسد مگر آنکه زمین نابود شود.

مورسیه لاگو محصول اصلی لامبورگینی محسوب می‌شود چون در وسط یک پروتکل قرار دارد؛ یعنی پدرش دیابلو و فرزندش اونتادور و همین مورسیه لاگو توانست در سال‌های حضورش بدون وقفه رقیبان را با شاخ گاو از مسیر بیرون بیندازد. این محصول که از سال 2001 تا 2010 حضور پررنگی داشت در 2 نسل تولید شد؛ نسل اول آن در 2 نوع کوپه و رودستر با موتور 12 سیلندر 6.2 لیتری چهره‌ای جدید از موتورهای غول‌آسا را نشان داد. ماکزیمم قدرت آنها در حدود 572 اسب بخار بود و شتاب صفر تا 100 آنها به 3.8 ثانیه می‌رسید. به دلیل خاص بودن این خودرو در سال 2004 تولید نمونه رودستر در چرخه ساخت مورسیه لاگو قرار گرفت و حتی سال 2005 این خودرو در کنار ستاره فیلم بت من ایفای نقش کرد و از همان سال دل‌ها را جذب کرد. نوبت به ایجاد تغییراتی در ظاهر رسید از جمله رینگ و دریچه‌ها تا نسل دوم آن شکل تازه‌ای به خود بگیرد. نسل دوم از سال 2007 کلید خورد و نام LP640 با گوش‌ها آشنا شد؛ آشنایی علاقه‌مندان تا جایی پیش رفت که دل کندن از آن مانند ترک اعتیاد برای معتادان بود! گاو خشمگین 12 سیلندر وارد گود شد تا دهان خیلی از رقیبان را ببندد پس نیاز به تفاوت و قدرت بالا داشت. همین امر باعث شد موتور 12 سیلندر 6.5 لیتری روی آن ایفای نقش کند و البته در 2 نمونه کوپه و رودستر ظاهری بی‌همتا را به رخ بکشد. باز هم بازیگری در فیلم سینمایی در برنامه‌های مورسیه لاگو قرار گرفت و این موضوع به سال 2008 در فیلم The Dark Knight برمی‌گردد. 

کمی که از حضور LP640  گذشت، نوبت به برگ برنده لامبورگینی با رونمایی LP670-4 SV رسید که دیگر حرفی باقی نماند تا رقبا بخواهند کلامی حرف بزنند. این خودرو در سال 2009 با همان موتور 6.5 لیتری 12 سیلندر اما این‌بار با قدرت تقریبی 660 اسب بخار و صفر تا 100، 2.8 ثانیه، تیر خلاصی را به رقیبان زدند و بعد از آن حضور لامبورگینی اونتادور برای انتقام‌گیری از گذشته پدرانش رأس کار قرار داشت. شهر شعر و آواز کشورمان میزبان یک گاو خشمگین زرد‌رنگ به‌نام لامبورگینی مورسیه لاگو LP640 تولید 2007 بود و تیم خودرو امروز بدون کوچک‌ترین وقفه توانست در شهر شیراز آن را مورد آزمایش و بررسی قرار دهد.

قامتی کوتاه اما بدنه‌ای عریض

در میان دوستان خود شاید بارها این سوال پیش آمده باشد که اگر یک لامبورگینی مورسیه لاگو داشتید، چه می‌کردید!؟ جواب‌ها متفاوت است و این‌بار جواب آن‌را به ما بسپارید. با داشتن چنین خودروی خاصی نمی‌توانید در شهر پدال گاز را فشار دهید چون صدایش باعث اذیت دیگران می‌شود، نمی‌توانید برای دل خودتان دور دور کنید چون انسان‌های عقده‌ای هر لحظه مزاحمت ایجاد می‌کنند، نمی‌توانید برای خودتان از شتاب لذت ببرید چون آنقدر دست‌انداز است که لبه سپر گیر کرده و می‌شکند، نمی‌توانید برای یک لحظه شیطنت کنید چون در کمتر از 5 دقیقه شماره دوست‌تان روی گوشی نمایان می‌شود؛ بله اینگونه است البته ما از برادران نیروی انتظامی که بی‌دلیل مالک را متهم می‌کنند، فاکتور گرفتیم. 

محصولات لامبورگینی یک اصالت را در پروسه طراحی خودشان حمل می‌کنند و آن‌هم دهانه‌های قطور با دماغه رو به پایین سر جلو خودرو است. از جلو چراغ‌هایی با زاویه شکسته، آینه‌های بلند در دو‌طرف و دهانه‌هایی که پشت کابین راننده دیده می‌شود و حتی می‌توان خودرو را به موشک تشبیه کرد، چون در جلو عرض کمی دارد اما به عقب که نزدیک می‌شویم پهن‌تر می‌شود.تمام بدنه این خودرو به‌جز سقف و لایه بیرونی درها برای ایمنی بیشتر از فولاد هستند و مابقی از فیبر کربن ساخته شده‌اند.شاید در عکس‌ها این خودرو خیلی عظیم‌الجثه به‌نظر برسد اما بدانید که حدود 320 میلی‌متر از پراید صندوق‌دار و 150 میلی‌متر از تویوتا GT86 هم کوتاه‌تر است اما 282 میلی‌متر عریض‌تر و 370 میلی‌متر طویل‌تر از تویوتا GT86 است. اینها را گفتیم تا تقریبی از اندازه دست‌تان بیاید. 

ارتفاع سپر جلوی این خودرو تا سطح زمین 7 سانتی‌متر است در صورتی‌که سپر عقب به‌دلیل خمیدگی رو به بالا 23 سانتی‌متر ارتفاع دارد و اگر بخواهیم وسط این‌دو یعنی ارتفاع رکاب تا زمین را بگوییم عدد 14 سانتی‌متر است. به دلیل ارتفاع کم سر جلوی خودرو نداشتن سیستم چرخش چراغ، نور چراغ‌های جلو دید مناسبی را برای راننده مهیا نمی‏کنند. در حقیقت طول این خودرو 4610 میلی‌متر است که از دیابلو 150 میلی‌متر بیشتر بوده اما 170 میلی‌متر کمتر از اونتادور؛ پهنای 2057 میلی‌متری آن 17 میلی‌متر بیشتر از پدرش دیابلو و 208 میلی‌متر کمتر از فرزندش اونتادور است؛ ارتفاع کل آن 1135 میلی‌متر بوده که 30 میلی‌متر بیشتر از پدرش و 35 میلی‌متر کمتر از پسرش است و در آخر فاصله دو محوری که تکلیف هندلینگ را مشخص می‌کند، مورسیه لاگو LP640  2665 میلی‌متر بوده که 15 میلی‌متر بیشتر از دیابلو بوده اما 35 میلی‌متر کمتر از اونتادور.

از رینگ‌های 5 پره‌ای دوبل آن نمی‌توان گذشت زیرا خیلی از تماشاگران نظرشان این است که چرا رینگ آن‌را عوض نمی‌کنند و با احترام باید بگوییم به نظرتان با داشتن این خودروی خاص و سوپر اسپرت بازهم کسی تمایل به تغییر وضعیت در ظاهرش دارد؟! بعضی مواقع نظراتی می‌شنویم که کودکانه است.دو دریچه ورودی هوا در پشت کابین راننده قرار دارد که توسط دکمه روی کنسول خودرو به‌طور برقی باز و بسته می‌شوند و وظیفه‌اش ثبات در نیروی رو به پایین یا آیرودینامیک بهتر و همچنین خنک‌سازی محفظه موتور است. پشت آن چراغ‌هایی با دو پره طراحی شده‌اند که همین ظاهر، نمونه‌ای خاص در نوع خودش است. خروجی‌های لانه‌زنبوری هوا در دو طرف تک خروجی اگزوز که در مرکز سپر عقب قرار گرفته، نمای متحیر‌کننده‌ای را تقدیم نفرات پشت سری می‌کند تا خیال کورس خیابانی را از سر بیرون کنند.دستگیره درهای خفاشی مورسیه لاگو را فشردیم و آن‌را با کمی فشار بالا آوردیم و در محفظه موتور را توسط دستگیره کروم رنگ کنار گلگیر عقب باز کردیم و پیشرانه 12 سیلندر لامبورگینی با پوشش فیبرکربن نمایان شد.

قلب آهنی در پشت گاو خشمگین

این خودرو اسپرت 2در حامل یک موتور 12 سیلندر 6496 سی‌سی آلومینیومی بدون توربو است که با 48 سوپاپی که عمل ورود سوخت و خروج دود را بر عهده دارند، می‌تواند ماکزیمم توان 640 اسب بخار در دور موتور 8000 RPM از خود خارج کند و توسط گیربکس 6 سرعته دنده‌دستی آن به هر چهار چرخ منتقل کند. ماکزیمم گشتاوری که برای آن رقم می‌خورد 660 نیوتن‌متر در دور موتور 6000 RPM است که بدون وقفه با یک دنده بلافاصله ورود به دنده‌2 شتاب صفر تا صد 3.4 ثانیه‌ای خودش را ثبت کند. برای اینکه موتور در محفظه عقب خودرو قرار گرفته نیروی اتلافی کاهش پیدا می‏کند و البته مقدار تقریبی 30درصد نیرو توسط یک میل گاردان به چرخ‏های جلو انتقال پیدا می‏کند تا در زمان شتابگیری و حتی مانوردهی در حفظ و افزایش ثبات به کمک راننده بیایند. حداکثر سرعتی که راننده می‌تواند با این خودرو تجربه کند 211 مایل یعنی 340 کیلومتر در ساعت است. موتور 6.5 لیتری این خودرو می‌تواند 12 لیتر روغن در خود جای دهد و محفظه نگهدارنده گیربکس آن‌هم 3.5 لیتر روغن می‌گیرد.

کابین جنگنده زمینی

جنگنده‌ای که شاید به مخیله خیلی از افراد خطور نکند، سادگی کابین آن در نوع خود خصوصیات منحصربه‌فردی دارد. با توجه به زردبودن رنگ بدنه خودرو در داخل کابین از ادغام چرم مشکی و زرداصل تودوزی شکیلی را به ارمغان آورده بود. نخ‌های زرد روی چرم مشکی و همچنین صندلی کاملا اسپرت آن با فرمان نیمه اسپرتش دنیای دیگری را نمایش می‏داد. دسته دنده بلند و سر دنده کروی شکل کروم یک تضاد داشت که از لامبورگینی بعید بود! خبری از پلاستیک نامرغوب نبود و تمام چرم‌ها اتاق را کاملا مطبوع کرده بودند. ارگونومی خودرو خبر از یک خودروی سوپر اسپرت می‌داد که هیچ نیازی به آرامش وجود ندارد و به همین دلیل در کنسول وسط دکمه‌های تنظیم‌کننده آینه‌های جانبی، بالابر شیشه برقی‌ها، کنترل‌کننده سیستم TCS، کنترل‌کننده دهانه‌های ورودی عقب، بازکن در باک، جفت راهنما و کنترل آینه‌های تاشو تعبیه شده بودند که در سمت راست فرمان هم فندکی برای افراد علاقه‌مند به دخانیات جاسازی شده بود اما سیستم روشنایی کجاست؟! دکمه‌هایی در سمت چپ فرمان صف کشیده‌اند که مسئولیت کنترل چراغ‌های عقب، جلو و مه‌شکن‌ها را بر عهده دارند.

ایربگ SRS راننده با حجم 60 لیتر روی فرمان و سرنشین با 130 لیتر حجم روی داشبورد قرار گرفته و می‌توان در صورت تمایل توسط کلیدش آن‌را غیرفعال کرد (ایربگ راننده همیشه فعال است). سرنشین می‌تواند سیستم تهویه مطبوع را توسط دکمه‌های دایره‌شکلی که روی داشبورد قرار گرفته تنظیم کند و بعد درپوش پلاستیکی مشکی رنگ آن‌را ببندد. در پایین آن یک مانیتور 6 اینچی کنوود (چنجر 6 سی‌دی) تعبیه شده و می‌توان از سیستم صوتی نهایت لذت را برد. در وسط صفحه کیلومتر یک LCD کوچک دیده می‌شود و راننده می‌تواند با تغییر تنظیمات سرعت متوسط، سوخت متوسط، مصرف لحظه‌ای سوخت، میزان سوخت باقیمانده بر اساس مسافت و میزان باد لاستیک‌ها را مشاهده کند.

افزایش آدرنالین با گاوبازی

زمان نشستن روی صندلی آنقدر پایین بودیم که گویی روی زمین نشسته‌ایم. صندلی حرفه‌ای راننده را توسط دسته مکانیکی تنظیم کردیم، بستن کمربند، چرخاندن کلید و دیگر هیچ، چون غرشی مبهوت‌کننده از خروجی قطور و موتور 12‌سیلندرش به گوش رسید. کلاچ سفت آن‌را تا انتها فشردیم و دنده یک را جا زدیم؛ هنوز یک متر جلو نرفته بودیم که ماشین‌ها در کنارمان صف کشیده بودند تا طراحی این ایتالیایی خاص را تماشا کنند؛ دخترها با جیغ زدن و پسرها با گشاد‌شدن چشمشان اساس خنده ما را فراهم کردند؛ جلوتر که رفتیم خودروهای مختلفی همچون پورشه باکستر، مرسدس بنز S500 و ب‌ام‌و Z4 به هر نحو سعی بر دعوت ما برای کورس خیابانی داشتند که تنها لحظه‌ای طول نکشید زیرا در همان دنده یک پدال گاز را تا انتها فشردیم، هرزگردی شدید و یک غرش متحیر‌کننده به گوش این جوانان رساند تا پشیمانی را در چشمشان بتوان دید. جالب است که بدانید ماکزیمم سرعت همین دنده 1 به 103 کیلومتر در ساعت می‌رسد البته اگر آسفالت نرم نباشد تا هرزگردی به حداقل خود برسد. به‌دلیل ارتفاع 7 سانتی‌متری سپر جلو تا زمین و دست‌اندازهای نامناسب تردد شهری بسیار مشکل بود و حتی تعویض دنده با کلاچ سفت آن‌هم به این سختی‌ها اضافه شد. باید خیلی آرام آسفالت‌ها را پشت سر گذاشت و  سیستم تعلیق چهار‌نقطه‌ای مستقل با کمک فنرهای هیدرولیکی ضد‌رول و ضد‌جهش تکان‌ها را به بالاترین میزان وارد اتاق می‌کردند به‌حدی که می‌توانستیم کوچک‌ترین برآمدگی را هم حس کنیم. تقسیم وزن 58 (عقب) به 42 (جلو) درصد و لاستیک‌های 245/35 با رینگ 18 اینچی با دهانه 8.5 اینچ در جلو و 335/30 با رینگ 18 اینچی و دهانه 13 اینچ در عقب توانستند با وزن 1665 کیلوگرمی این گاو خشمگین، راننده را در بهترین وضعیت تسلط برای مانوردهی کمک کنند و با اینکه نیروی کشش لاستیک‌ها  AA(عالی) بود، باز هم در فشار ناگهانی پدال گاز شاهد هرزگردی بودیم که البته به آسفالت نرم هم برمی‌گردد.

نوبت به شتابگیری رسید و البته با کلی گشتن یک فضای مناسب را برای آزمایش شتاب پیدا کردیم. خودرو دنده‌ای بود و دیگر نیازی به تنظیم کردن نبود. دنده یک را جا زدیم و با فشردن پدال گاز و یک جهش ناگهانی کارمان را آغاز کردیم؛ هر کاری کردیم که هرزگردی را حذف کنیم، نشد اما کمتر شد! بلافاصله با اتمام دنده یک عدد 100 کیلومتر تسخیر شد و در مدت زمان 3.94 ثانیه این عدد به‌دست آمد که بیشترین دلیل آن سوخت نامرغوب کشورمان است که حتی به خودروهای داخلی هم آسیب وارد می‌کند، دیگر خدا به این گذرموقت‌های هیولا رحم کند! بار دیگر آزمایش شتاب را در اتوبان انجام دادیم؛ نه اینکه تایم بگیریم بلکه این‌بار می‌خواستیم ماکزیمم عدد کیلومتر‌شمار در هر دنده را ببینیم؛ دنده یک و استارت. دنده یک 103 کیلومتر، دنده دو 152 کیلومتر، دنده سه 204 کیلومتر، دنده چهار 257 کیلومتر، دنده پنج 299 کیلومتر و دنده شش 315 کیلومتر در ساعت را نشان داد و به‌دلیل محدودیت‌ها دیگر ادامه ندادیم؛ آنقدر به سرعت تعویض دنده می‌دادیم و خودرو را کنترل می‌کردیم که برای 40 ثانیه تمام زندگی را فراموش کرده بودیم و عرق سرد بر بدنمان نشست و بعد از دقایقی استراحت به آزمایش ادامه دادیم!

این خودرو در آزمایشاتی که توسط سایت‌های معتبر انجام شده، نشان می‌دهد که مسافت 400 متر را در 11.2 ثانیه با سرعت 205 کیلومتر در ساعت پشت سر می‌گذارد و مسیر یک کیلومتر را در 20.1 ثانیه با سرعت 267 کیلومتر در ساعت فتح خواهد کرد.  این خودرو در شتاب صفر تا 100 از فراری 458 ایتالیا یک ثانیه ضعیف‌تر است اما از پورشه 911 GT2 در حدود یک ثانیه سریع‌تر است. مورسیه لاگو LP640 در شتاب صفر تا 200 از خودروی فراری 599 GTB حدود یک ثانیه سریع‌تر بوده اما از SLS AMG Black Series یک ثانیه عقب می‌افتد. از عدد‏بازی‏های شتاب که بگذریم به آزمایش سیستم ترمز می‏رسیم‌. خودرو مورد آزمایش در جلو از دیسک‏هایی با قطر 380×34 و در عقب از دیسک‏های 355×32 میلی‌متری استفاده می‏کند. تکنولوژی‌های TCS (کنترل کشش/ Traction Control)ا، DRP (سیستم متعادل‌ساز بخش انتهای خودرو با همکاری سیستم ABS‌؛ این سیستم میزان تاثیر وزن سرنشینان و ... را می‌سنجد و بر اساس آن عملکرد متعادلی برای ترمز‌های عقب در نظر می‏گیرد‌)‌، سیستم ترمز ضد‌قفل (ABS) نیز در کنار این مجموعه قدرتمند از دیسک‏ها عملکرد فوق‏العاده‏ای در توقف امن و راحت خودرو داشتند.

لازم است کمی با هم صادق باشیم؛ این خودرو مجهز به دیفرانسیل‌های قفل‌دار است که دیفرانسیل جلو یک لیتر روغن و دیفرانسیل عقب 2.5 لیتر روغن در خود جای می‌دهند. مخزن سوخت مورسیه لاگو 100 لیتر حجم دارد و در هر 100 کیلومتر تردد شهری 31.4 لیتر سوخت مصرف می‌کند در حالی که این عدد برای رانندگی در جاده به 20.2 لیتر کاهش پیدا می‌کند. این خودرو برای تردد‌های شهری مناسب نیست مگر آنکه بتوانید خودتان را کنترل کنید و 12 سیلندر آن‌را نا‌دیده بگیرید و با سرعت 50 تا 80 کیلومتر در ساعت رانندگی کنید که با افزایش آن و چشم‌پوشی از دست‌اندازها یک سپر 17.5 میلیون تومانی را فاکتور کنید. برخلاف سیستم تعلیق خیلی خشک آن، شتابگیری و صدای فوق‌العاده‌ای داشت، ترمزگیری هم مانند هندلینگش حیرت‌آور بود و در کل باید این گاو خشمگین را تحسین کرد. 


1n4t2mlkxs0023x85mrg.jpg

xobb5hsft3hdfnydcu0k.jpg

hp7szfskgjtm45mdlqkv.jpg

zw62j7qgx6rs505w3dot.jpg

f7npxxpsmwomovzvj0m4.jpg

1hx4r7yjnjckgjm0t.jpg

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

amin: 1393/6/1718:53:35،
180
43
ناز شصتش داره سوار میشه
حواله پارس tu5: 1393/6/1720:01:55،
63
32
باریکللو
درسته: 1393/6/1721:33:53،
46
117
ماشین اشغالی است فقط تیبی لگن و ال لگن خودمان
محمدعلی: 1393/6/1722:22:27،
109
47
نوش جونش. بره صفاشو ببره
وحیددد: 1393/6/1722:45:28،
50
128
زشترین مدل لامبورگینی همین مدله.فقط اونتادور
ss: 1393/6/1802:49:12،
53
59
به گرد پای اونتادور نمیرسه.چه از لحاظ ظاهری و چه شتاب و قدرت.تو تبریز اونتادور تو جاده ایل گلی یه گازی داد که زمین زیر پام لرزید
امیر: 1393/6/1809:38:28،
62
24
این ماشین مخصوص جادهست و خیابونهای بدون دست انداز ... توی دبی لامبورگینی اگه سوار شی و یه وقت فرض مثال که اصن دست انداز نداره یه دست انداز پیدا شه میتونی از کل دولت و شهرداری دبی شکایت کنی تا خسارت بهت بدن ... اینجا که لامصب هر دقیقه یکبار یه دست انداز به دست اندازهای کشوری به اندازه خندق اضافه میشه بری شکایت کنی میگن دندت نرم میخواستی سوار نشی !
کف گرگی: 1393/6/1812:17:16،
35
48
به آوانتادور تبریز نمی رسه .
شیرازی: 1393/6/1718:56:24،
155
37
ساکن: بام شیراز. مکان: خیابان ارم، نارون و چنچنه. علت: نشان دادن خود به مردم خصوصا دختران جوان!
آفرودر حرفه ای: 1393/6/1722:07:59،
97
23
دادا قبولت دارم ولی شونصد داده شونصد گرو گذاشته اینو بیاره شیراز فقط یه دختر جا داره با این پول دوتا لکسوس هشت نفره می گرفت حرم سرا سلطان بار می زد می برد!!!
Shz: 1393/6/1722:10:40،
62
33
يعني موندم تو اين حرف تو!!! يعني خداييش تو جاي اين بودي خودنمايي نميكردي؟ قربون فروتنيت تو بايد رهبر ميشدي
ایوب: 1393/6/1809:41:32،
50
27
250 گرم ارزش این همه ... داره عقل کل
یاسر: 1393/6/1811:08:25،
41
24
طرف ماشین بازه من اگه یه روزی بطونم سوار شم فقط واسه دله خودمه نه هیچ دختری
علی: 1393/6/1718:59:13،
77
51
از خیابونای ایران سرتره
علی: 1393/6/1719:19:46،
123
31
یعنی توی کورس از پس پراید وانت با جالیوانی و حوله و شرت هم بر می اید؟
DJ: 1393/6/1719:33:06،
28
42
چقدر بی جنبن مردم اینا کین دنبالش راه افتادن تو عکس
repsol: 1393/6/1719:42:16،
35
23
خوش بحالشون.فقط نمیدونم اون پیکان اونجا چی می گه؟
پراید: 1393/6/1719:52:01،
37
63
این خودرو حیف برای شهری مثه شیراز که همش دست انداز هستش و حتی یه اتوبان نداره که توش دور برگردون نباشه !!!

سینا: 1393/6/1808:13:16،
55
45
جدیدا یه سر بیا شیراز تا ببینی چندین تاطرح فرا ملی داره اجرا میشه، یک اتوبان هوایی دارن از روی باغات شیراز و چمران میکشن که بی شک یکی از زیباترین اتوبان های دنیاست،
در ضمن شیراز مهد تمدن و فرهنگ، اصالت واقعی پارس از سرزمین کوروش شروع شده.
هوتن: 1393/6/1808:24:41،
40
26
کی میگه اتوبان و بزرگراه نداره - میرفت کمربندی - اونجا نمی تونست تست کنه ؟ میرفت حسین الهاشمی ...
بیشتر بخاطر خودش بوده که هیجان مردم رو ببره بالا تو شهر این کار رو کرده
شیرازی: 1393/6/1808:55:28،
32
39
در جواب به سینا و هوتن: منظورتون از اتوبان هوایی همون پروژه نیمه تعطیل شده هست که الان وارد سال پنجم شده؟! از کی تا حالا اسم 30 متر پل شده اتوبان هوایی ؟!. خیابان حسین الهاشمی که پر از دست انداز و چاله چولست! هنوز هم تکمیل نشده! در ضمن مهد تمدن و فرهنگ شیراز نبوده و نخواهد بود!
پراید: 1393/6/1810:46:28،
33
25
اون دوستی که میگه حسین الهاشمی یا ...

داداش من خودم بچه شیرازم ، هر شبم بیرونم

هیچ کدام از شهرهای ایران اتوبان یا بزرگراهشون تئش دوربرگردون نداره مثه شیراز

چمران یا سرعت گیره یا دوربرگردون

دلم میسوزه که شهردار چرا به این شهر رسیدگی نمیکنه



شیراز مهد تمدن و فرهنگ نبوده

ولی از اصیل ترین و با فرهنگترین شهرهای ایرانه

شاید بگم اولیشه

چه فرهنگی چه تاریخی


سعید: 1393/6/1811:16:59،
44
25
من 10 سال پیش شیراز رفتم با خیابانوش کاری ندارم ولی مردمانی خیلی خوب و با فرهنگی داره
پاسخ به سعید: 1393/6/1812:15:22،
36
41
منظورت از فرهنگ همون قمه کشی و ارازل و اوباش گری در شیراز هست؟!
تبریزی: 1393/6/1813:26:18،
34
26
بعنوان یک تبریزی عاشق شیراز و مردمشم. واقعا مهمان نواز بی تعارفن. نه مثل اوناییکه هروقت گزارشگر تلوزیون ازشون میپرسه اولین حرفشون اینه که شهر ما به مهمان نوازی معروفه اماااا وقتی میری شهرشون دریغ از یک مهمان نوازی
دکتر عباسی: 1393/6/1814:50:28،
36
22
مگه تمدن ایران از کجا شروع شده که شیراز نیست .البته من شیرازی نیستم ولی تخصصم تاریخ هست برین تخت جمشید پاسارگاد بیشاپور را ببینید تا بدانید مهد فرهنگ ایران کجاست. برترزارتوس تاریخ دان مشهور میگوید تخت جمشید یکی از سه مکان بی همتای تاریخ بشریت میباشد.
شیرازی: 1393/6/1816:51:19،
22
47
آقای دکتر عباسی! مردوشت با شیراز 50 کیلومتر فاصله داره و جز شهر شیراز نمی باشد! در ضمن اگر جدیدا سری به مجموعه تخت جمشید بزنید خواهید دید که دیگر هیچ سر ستون و اثری باقی نمانده و همگی زیر آفتاب و باران اسیدی نابود شده رفته! صرفا جهت اطلاع!
وحید: 1393/6/1720:06:02،
29
89
315 کیلومتر سرعت ؟ اگر در اتوبان هیچ ماشینی هم نباشد مگر میشود به این سرعت دست یافت با دیدی که راننده از جلو دارد
جنوب ایران: 1393/6/1822:08:26،
27
10
آقای دددددکتر تمدن وزندگی از کنار دریاها آغاز شده که تمدنی مثل تخت جمشید درست شد ک البته رو چشم تمام ما جا داره جهت اطلاع بندر سیراف در بوشهر با قدمتی بالای هشت هزارسال مبادله جنس با کشورهای دور مثل زنگوار و ملیوار و آفریقا داشته که حتی اون موقع اثری ازتخت جمشید که چه عرض کنم که کل شیراز هم وجود نداشته ۰۰ ژاپنیها هنوز توش موندم که چطور با کشتیهای چوبی وبا چه مهندسی اونهارو می‌ساختند وبا صدها تن بار از اقیانوسها رد میشدن۰۰ زنده باد پرشین گلف و تمام ایرانیان با اصالت۰۰۰
نوید: 1393/6/1721:02:22،
16
74
به عکس اول توجه کنید از موتوری گرفته تا پرادو همه دارن لامبورگینی رو دید میزنن و کف میکنن
من: 1393/6/1721:05:15،
35
21
به عکس اول نگاه کنید. انگار ماشینا اسکورتش هستن!!! بیچاره مردم ما!
وحید یوسفی: 1393/6/1721:40:29،
34
24
سعدیا مرد پولدار نمیرد هرگز
مرده آن است که نامش به بی پولی ببرند
حمید: 1393/6/1721:43:35،
38
29
عجیبه این دوست شیرازی حالشا داشته بره این ماشینا بیاره
محمد رضا: 1393/6/1820:22:38،
28
22
حمید جان من بچه بوشهر هستم این نمونه ماشینا کم بیش مدل بالا وغیره رو زیا د تو گمرک به وسیله لنج ودیگر شناورها میارن ۰۰این ماشینا مال پول دارای شیخ عربه مخصوصا عربستان و کویت ۰۰که فصل تابستان که میشه میان از گمرک بوشهر ماشیناشون رو گذر موقت و مرخصی میگیرن برای مدت محدود میرن دور ایران میگردن بعدشم میارن کشورشون ۰۰۰ بین این ماشینا جگوارانواع شورلت۰۰لادا۰۰۰انواع بنز با آبکار نقره طلا هم دیده میشه۰ حالا تو ایران مردم اگه نگاه کنن یا دنبال اینا برن خوب براشون تازگی داره ماشینهای روز دنیا۰۰۰
ارس وند: 1393/6/1721:48:36،
84
27
بیا تو ارس دارن lp700 سوار میشن.
محمد رضا: 1393/6/1821:07:33،
20
20
ارس وند تو که عاشق اسم ماشینی برو بندر عباس یا بیا بوشهر از این ماشینهای رنگها رنگ زیاده۰۰۰۰ اینجا بابا تو نمایشگاه ماشینش همش خارجیه از کشور کره این کشوره سگ خور که سگ مثل کله پاچه می‌پزن بعد میخورن تا انواع پژو فرانسه این کشور خیانتکار۰۰۰ و بنز۰۰۰ بی ام و ۰۰۰ وغیره ۰۰ بایا فشار رو خودت نیار تو حالا حالا باید زندگی کنی ۰۰حق مسلم توست۰۰
کاکو: 1393/6/1721:59:37،
27
18
اینکه مورسیه کاکوئه نه لاکو!!
50: 1393/6/1722:07:56،
26
38
مفت نمی ارزه نیسان gtr با قیمته خیلی کمتر میخوردش -- مصرفه 31 لیتر فا جعه اس
لاکچری: 1393/6/1822:26:51،
29
49
شما نخرش چون با سهمیه بنزینت ماهانه 200 کیلومتر بیشتر نمیتونی بری......
Ali: 1393/6/1722:09:13،
32
79
خيلي صداي نازي داره انگار جيغ ميكشه.مباركه صاحبش ايشاالله ماشيناي بهتري وارد كنه تا چشممون به سوپراسپرتاي خارجي هم بخوره.از بس اين فانتوماي ساخت داخلو ديديم خسته شديم
حامد: 1393/6/1722:12:55،
23
22
یعنی اینقدر عجیبه که باید تو سایت ها ازش خبر سازی کنند، کجای دنیا هست که وقتی یه ماشین میبینن این چنین ذوق زده میشن و شروع می کنن به این که وااااااااای فلان ماشین، لامبورگینیه ایران جیب عزیز فقط یه لامبرگینی آنچنان چیز عجیبی نیست که رسانه ای بشه جای زیاد دوری هم لازم نیست تشریف ببری که از این مدل ماشین هارو به وفور ببینی همین مناطق آزاد ایران خودمون زیاد برای دیدن هست، نکنیم کاری که بگن ایرانیا چقدر بدبختن که با دیدن یه ماشین این چنین ذوق زده میشن. پول تو این کشور زیاده و قدرت خرید همچین ماشینی رو هم خیلی ها دارن تنها مشکلش اینه که واردات این مدل ماشین ممنوعه، چنان جلوه ای به خبر میدن انگار که ندیده هستن ایرانیا، شما که داری از محاسن این ماشین میگی دیگه حضور متفاوتش چیه فلان ماشین با فلان امکانات وسلام همانند ......
محمد: 1393/6/1810:05:48،
23
22
جاهای دنیا که ماشین های سوپر اسپرت و بروز دنیا رو فقط تو عکس ها و مقالات و مخیلات تصور می کنند، نه بصورت روزمره تو خیابوناشون
امین: 1393/6/1812:00:24،
24
23
من هم با نظر حامد موافقم. نویسنده خیلی با ذوق زننده ای مقاله رو نوشته! خیلی جالب نبود متنش!
علی: 1393/6/1722:14:24،
25
36
نوش جونش لیاقتشوداره که سوارمیشه چون بچه فارس کوروش کبیره نوش جونش زنده باد فارس.
جوان ناکام: 1393/6/1722:23:32،
31
22
اون موتوریه رو !!!
سرش رو کاملا کج نکرده و یه کم با ادعا و مثلا برام مهم نیست داره به ماشینه نیگاه میکنه,عجبا!!!
آراز: 1393/6/1813:29:48،
23
19
اون موتوریه در قطر ماشین قرار گرفته و بخاطر همین زاویه دیدش اونجوریه اگه سرشو 90 درجه بچرخونه اونوقت پشت ماشینو میبینه اقای خوش نیت
سلام: 1393/6/1722:53:45،
27
35
ايران جيب اينً قدر بزرگ كردي كه مطلب رو ....
تو تبريز يك سري به پاركينگهاي شهري بزن كه با پلاك ارس سوار ميشند براي ما تبريزي ها عادت شده چيز مهمي نيست ....
سیامک: 1393/6/1723:00:06،
19
28
Murciélago

بــا اُبهت ترین اسم ماشینی که تا الان شنیدم .
خودشم: 1393/6/1723:04:06،
27
30
اگه مصرفشو کم کنن شاید خریدم پولم به بنزینش نمیرسه
امین: 1393/6/1723:50:02،
27
23
واقعا ایراد گرفتتن از این ماشینها اعتماد به نفس می خواد!
Mmmmmmmmmmmmmm: 1393/6/1801:08:00،
85
19
فكر كنم تا جند هزار سال بعد هم نتونيم يه ماشين ، تو اين مايه ها توليد كنيم.!!!!!
ایرانی با عشق: 1393/6/1805:47:05،
24
31
تصور کنید زیر ماشین یا زیر سپر گیر کنه به دست انداز های تپه ای یا بیفته رو چاله چوله های ماشین قر کن، اونوقت چی میشه!
دلواپس: 1393/6/1808:26:14،
28
31
تا اين لامبورگيني تو ايران هست خوبه يه مقايسه اي با تيبا شود
امین : 1393/6/1808:58:29،
26
23
با سلام بیشتر تبلیغ فست فود برج هست چون شبها هم جلوی فست فود پارک میکنه
محمد: 1393/6/1810:13:26،
36
28
من تو نید فور اسپیدم پولم نمیرسه اینو بخرم :)
طرفدار حرف حق: 1393/6/1811:15:22،
35
47
اولأ اين كه دوستان تبريزي اينقدر پلاك ارس پلاك ارس نكند چون هر كسي نفهمه ميگه اينها خيلي ... بودن و هستن .ضمنأ مطمعن باشيد همين طور كه همه مردم ايران ميدونن شيرازي ها تمام درآمدشون رو خرج تفريح و عشق و حالشون ميكنن و اگر شيراز هم منطقه آزاد بود الان شاهد ده ها اونتادور و ٤٥٨ بوديم نه اين كه كل تبريز با يه اونتادور و يه ٤٥٨ بيشتر از ما تهراني ها هم ادعا داشته باشند .
ss: 1393/6/1817:03:26،
26
25
آقا اصن خوب میکنیم پلاک ارس پلاک ارس میکنیم.چشم هرچی حسود و بخیله بترکه ایشالا.بزن دس قشنگرو به افتخار مناطق آزاد ایران
طرفدار حرف حق: 1393/6/1811:23:10،
59
24
دومأ در جواب اون دوست شيرازي كه گفته بودن شيراز مهد تمدن نبوده و نخواهد بود بايد بگم كه شما احتمالأ شيرازي نيستي كه اين حرف رو زدي. من هر سال يك مسافرت به شيراز دارم و واقعأ قدمت و تمدن و هنر ايران زمين رو توي شيراز ميشه مشاهده كرد و خيابان هاي شيراز چاله چوله زياد داره اما همين تهران هم اينطور هست و فكر كنم فقط اصفهان و مشهد از اين نظر بهتر از ديگر شهر ها باشه، ضمنأ حسيني الهاشمي خيابان نيست و اتوبان هست !!!!!!! تا اونجا كه من يادمه خيلي هم آسفالتش ساف بود و قيمتي از كمربندي هم بود مه از شهر بيرون ميرفت،
طرفدار حرف حق: 1393/6/1811:32:19،
17
22
سومأ توي كشوري كه واردات ماشين بالاي ٢٥٠٠سي سي هزار تا مشكل داره ديدنه ماشين ٦٠٠٠ سي سي و گوش دادن ب صداش و نگاه كردن بهش يه كار عادي باشه فكر كنم. اما دوستاني كه به واردكنندگان اين اتومبيل ها متلك ميندازن فكر كنم از كمبود و حسادتشون باشه ، بجاي اين كه قبول كنيم كه واردات اين جور ماشين ها باعث شاد تر شدن چهره شهري خواهد شد تا اينكه همش پرايد و پژو ببينيم و چون كاري از دستمون بر نمياد به ايران خود رو و سايپا فحش بديم، شايد مسعولين هوشيار شدن و اجازه واردات به ماشين هاي لوكس دادن بلكه خودروساز وطني يه كم خجالت بكشه.....
ناشناس: 1393/6/2009:21:03،
48
21
آره دوست عزیز که طرفدار حق هستی آره من حسادت میکنم به استعدادی که این آقا توی کلاه برداری و رانت خواری و پول مفت در آوردن داشته من افسوس میخورم که رفتم دنبال درس و تحصیل و شدم مهندس از دانشگاه درجه یک ایران و الان باید به پژو پارس با هزار تا ترس و لرز سوار بشم که مبادا بهش خط بیفته حالا فهمیدی چرا بعضی ها حسادت میکنن؟ البته بگم خیلی ها هم هستن که اصلا حسادت بلد نیستن مثل اون کارگر بینوایی که میره سر میدون تا شاید از 30 روز ماه 10 روز کار گیرش بیاد حالا برو و از حق طرفداری کن
ramin: 1393/6/1812:28:50،
30
23
من اصلا ماشین باز نیستم ولی اولین بار که اوانتاتورو تو تهران دیدم ی تغیراتی تو ادرنا لین خونم اتفاق افتاد ۰سفینه فضایی ه تا ماشین
علیرضا: 1393/6/1817:00:24،
24
20
تو عکس پنجم چرا تودوزیش اونجوریه؟!!! نکنه پاچه ی زرد انداخته رو صندلیش!!!
کاظم: 1393/6/1906:52:52،
25
24
این ماشین ابادانیه
عکس های ابادانشو دارم
سعید: 1394/1/1415:29:05،
22
23
کاکو این که برای دوستم بود تازه یه هامر هم دارن یه مدت دیگه میخوان جیمز بیارن تیلیاردر هستن

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل