کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

کیا اپیروس بخریم یا نه ؟

کدخبر:۶۶۸۹دوشنبه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲:۳۴۱۹۷۲۲ بازدید

با انجام این بررسی در می‌یابیم که آیا اپیروس بعد از مدت‌ها کارکرد، در حفظ کیفیت فنی و ظاهری موفق بوده؟ و آیا ارزش خرید دارد یا خیر؟

چند سال پیش همزمان با آزادسازی واردات خودرو ، کمپانی پرتلاش کیا با کمک نمایندگی خود شرکت اطلس خودرو و همسو با دیگر برندهای معتبر، با هدف خارج‌سازی بازار انحصار‌طلب سدان‌های نیمه‌لوکس که در دستان نیسان ماکسیما بود، اپیروس را وارد کشور کرد. در سال‌های حضور این محصول در بازار، وجود گزینه‌های خرید گاه چشمگیرتری چون تویوتا کمری، هیوندای آزرا، هیوندای سوناتا، سیتروئن C5 و تا حدودی پژو 407 و چیرمن S500 CM در جلوی چشم خریداران، کار را برای خودرو مذکور سخت کرده بود. با این وجود، طراحی خاص و در عین حال الهام گرفته شده (و از نظر بسیاری کپی‌کاری) از محصولات به‌مراتب معتبرتر جهانی، اپیروس را در بازار داخلی ایران به یک شکست‌خورده تمام‌عیار تبدیل نکرد و تا حدودی پا به‌پای پر‌فروش‌ترین محصولات هم‌رده خود در به دست آوردن بازار موفق بود.

 این خودرو خوش خط و خال کره‌ای که در بازارهای آمریکا نیز جذب مشتری می‌کرد، حالا بعد از چند سال مجددا در بازار ایران روزهای نسبتا داغی را سپری می‌کند و همین ما را مجاب کرد تا همچون گذشته به انجام تست‌های بلند‌مدت رو آوریم. با انجام این بررسی در می‌یابیم که آیا اپیروس بعد از مدت‌ها کارکرد، در حفظ کیفیت فنی و ظاهری موفق بوده؟ و آیا ارزش خرید دارد یا خیر؟ 

نگاه کلی

قیمت مناسب زیر 100 میلیون تومان در قبال امکانات پر‌شمار و قدرت زیاد، از مهم‌ترین عواملی هستند که مالک محترم را به خرید مدل 2009 این خودرو ترغیب کرده‌اند. وجود المان‌های خاص طراحی که برچسب کپی‌کاری را نیز بر پیشانی سازنده چسبانده‌اند، در مجموع ظاهری خوب اما نه‌چندان عامه‌پسند را پدید آورده‌اند. در بحث طراحی بیرونی نمی‌توان اپیروس را به طور تمام و کمال با محصولات 2014 مقایسه کرد اما همچنان نکات مثبتی دارد که سبب شده برای بسیاری همچنان دلنشین باشد. ترکیب رگه‌هایی از طراحی‌های مرسدس بنز، جگوار و لینکلن و حتی به گفته برخی بنتلی، آنچنان نتیجه بدی هم نداشته و می‌توان از آن به عنوان یک خودرو با وقار و رسمی یاد کرد که آن را کاملا مناسب افراد کت‌وشلواری می‌کند! کیفیت رنگ فابریک بدنه و روکش‌های کروم‌کاری شده در حد روزهای اول حفظ شده‌اند اما متاسفانه در بخش‌هایی که رنگ‌شدگی توسط نقاشان داخلی انجام شده، به علت کیفیت پایین رنگ مورد استفاده، به مرور زیبایی و کیفیت اولیه خود را از دست داده است. در داخل کابین هر‌چند همه چیز خشک و یکنواخت به نظر می‌رسد اما می‌توان همچنان لقب شیک را به آن بخشید. از نظر میزان فضای پا و سر در قسمت‌های جلو و عقب، همانطور که از ابعاد بیرونی نیز پیداست، فضای کافی و غیرخسته‌کننده‌ای را در اختیار دارید (بیشتر از خودروهایی همچون نسل جدید هیوندای سوناتا) پس از استفاده چند‌ساله از این خودرو، افت کیفیت محسوسی در کیفیت پوشش‌های داشبورد و به طور کل تودوزی ندیدیم. کلیدها نیز همه مثل روز اول کار می‌کردند. با وجود آنکه مالک نیز در حفظ سلامتی خودرو کوشاست، اما استفاده از متریال‌های با‌کیفیت در ساخت اکثر قسمت‌های داخلی، سبب شده چیزی خلاف ادعای برخی از دوستان مبنی بر بی‌کیفیتی مطلق خودروهای کره‌ای را شاهد باشیم. البته برخی از دوستان نباید توقع کیفیت مرسدس بنز را از این خودرو داشته باشند! خودروی مورد نظر به جز رینگ‌های زیبای کروم‌کاری شده و مانیتور بزرگ، تمامی امکانات نمونه فول را به همراه داشت. لیست بلند‌بالای امکانات اپیروس، بیش از پیش شما را وسوسه می‌کند که به جای پرداخت مبالغی به‌مراتب بیشتر برای سدان‌های جدید بازار، به خرید یک اپیروس تمیز و سرپا اکتفا کنید. تودوزی چرم، مجموعه کامل ایربگ‌های راننده و سرنشینان، صندلی‌های جلو و عقب برقی (تنظیم صندلی راننده در 8 جهت)، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیت تنظیم جداگانه برای هر سرنشین، گرمکن صندلی‌های جلو، سانروف، سیستم صوتی با کیفیت اینفینیتی همراه با چنجر، کروز کنترل، نشانگر فشار باد لاستیک‌ها، تنظیم فرمان و پدال‌ها به صورت برقی، ترمز‌دستی پدالی، لامپ‌های زنون در جلو و LED در عقب (‌در برخی تیپ‌ها از چراغ عقب LED استفاده نشده است)، تزئینان چوب، سنسورهای فاصله‌سنج، پرده‌های عقب و جانبی (که البته کیفیت درجه یک ندارند)، مجموعه کامل سیستم‌های ایمنی و کمکی و.‌.‌. تنها بخشی از امکانات استاندارد کیا اپیروس هستند که باید کنسول جالب عقب که مجموعه کاملی از کلیدهای تنظیم صندلی، سیستم تهویه، سیستم صوتی، خروجی برق 12 ولت و.‌.‌. را در درون خود جا داده است، به این لیست اضافه کرد. یکی از ایرادات قابل ذکر، ضعیف‌بودن موتور برقی صندلی‌های عقب است که کمی در حالت فشار کار می‌کند، حتی اگر وزن سرنشین زیاد نباشد. یک ایراد کوچک دیگر در کابین، محکم نبودن بخش خیلی کوچکی از پوشش داخلی است که گاهی در هنگام زیاد بودن صدای سیستم صوتی، صدای لرزش آن اندکی به گوش می‌رسد. در رنگ‌بندی کابین نیز قالب بودن رنگ مشکی، ممکن است برایتان خسته‌کننده باشد (نمونه‌هایی با پوشش کرم‌رنگ نیز در بازار پیدا می‌شوند).

آزمایش رانندگی

به طور حتم این خودرو از نظر فنی از تمامی خودروهای صفر‌کیلومتر زیر 100میلیون بازار و حتی تا 150 میلیون تومان، بهتر است. موتور 6 سیلندر 3.8‌لیتری (3778سی‌سی) با قدرت 266 اسب بخار در دور 6000 و گشتاور 353 نیوتن‌متر در دور 4500، وظیفه به حرکت درآوردن اپیروس 1864 کیلوگرمی را بر‌عهده دارد. با پشت فرمان قرار‌گرفتن، بیش از هر چیزی راحتی صندلی‌ها شما را دلگرم می‌کند اما از نظر تسلط به اطراف، اپیروس در حد اعلا قرار ندارد و نقاط کور به لیست نقاط ضعف آن اضافه می‌شود. در آغاز حرکت با وجود آنکه گیربکس نسبتا قدیمی 5 دنده تیپ‌ترونیک وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد، شتاب قابل قبولی را تجربه کردیم. سازنده در ایده‌آل‌ترین شرایط شتاب صفر تا 100 را  7.5 ثانیه وعده داده که البته ثبت آن با توجه به فراهم‌نبودن تمام شرایط استاندارد، برای ما فراهم نبود و با کمی تاخیر سرعتمان سه‌رقمی شد. تا بیش از 230 کیلومتر نیز توانایی سرعت‌گیری وجود دارد. اپیروس موتور قدرتمندی دارد که شما را در مسیرهای مختلف هرگز نا‌امید نمی‌کند. 
در بحث انتقال قدرت، موتور و گیربکس تناسب و هماهنگی خیلی خوبی دارند اما برای افزایس سرعت تعویض دنده‌ها پیشنهاد می‌کنیم از تعویض دستی ( + و - ) استفاده کنید. سیستم تعلیق اپیروس در حفظ راحتی، انتقال کمتر ضربه درون اتاق و به طور کلی نرم بودن، برتر از رقباست اما یک ایراد اساسی که می‌توان به آن گرفت، این است که در سرعت‌های بالا، به نوعی حالت شناور پیدا می‌کند و حس و حال سطح مسیر را نه از طریق سیستم فرمان و نه تعلیق، به راننده و سرنشینان منتقل نمی‌کند. این امر قطعا برای سرنشینان راحتی خاصی را به دنبال دارد اما برای راننده با عدم اطمینان و تسلط همراه است و از لذت رانندگی بدون دغدغه می‌کاهد. اگر بخواهیم کلی نظر دهیم، با وجود این حس نامطلوب شناورشدن (انگار از سطح زمین فاصله دارد) چسبندگی خوبی شاهد بودیم اما این همه ماجرا نیست و با توجه به ابعاد این خودرو، طراحی و نوع ساختش، در مانورهای ناگهانی، هندلینگ ضعیف آن را حس می‌کنید. از ضعف هندلینگ این خودرو همین بس که شاسی‌بلندهایی چون سانتافه و سورنتو شتاب جانبی یا همان G بهتری نسبت به 0.72G اپیروس دارند. در هر صورت باید گفت اپیروس هنگام رانندگی، بیشتر یک خودروی نرم خانوادگی پر‌قدرت است تا یک خودرو پر تب و تاب جوان‌پسند. کشش موتور عالی است، فرمان‌پذیری بی‌نقص است و پدال‌ها نیز عکس‌العمل نسبتا سریعی از خود نشان می‌دهند. 
اپیروس 5‌متری هنگام پارک‌کردن با وجود جایگذاری 8 سنسور فاصله‌سنج، ممکن است برخی را به دردسر بیندازد  و در این خودرو نیز نبود دوربین دید عقب، از نظر ما نقص به شمار می‌رفت.  از دیگر نقص‌های این خودرو، کروز کنترلش است که توانایی ثابت نگه داشتن سرعت را ندارد و در سرازیری‌ها با کمال تعجب شاهد افزایش آن بودیم! اگر بخواهیم مختصر مقایسه‌ای با رقبا داشته باشیم، اپیروس از نظر قدرت فنی از آزرا، کمری، اپتیما و سوناتا نسل جدید و قدیم و... یک سر و گردن بالاتر است (در حد رقابت با جنسیس سدان و کادنزاست) از نظر امکانات داخلی نیز نه‌تنها چیزی از خودروهای مذکور کم ندارد، بلکه در بسیار از موارد همچون تنظیمات برقی صندلی‌های عقب، از آنها پیشی می‌گیرد. در بحث مقایسه طراحی داخلی و خارجی نیز همه چیز به سلیقه بر‌می‌گردد. حال به مهم‌ترین بخش ایمنی خودرو یعنی ترمزها می‌رسیم. اپیروس از مجموعه کامل سیستم‌های ایمنی برخوردار است. (دیسکی خنک‌شوندهABS - ESP - ESC - TCS  BAST‌‌) در هنگام ترمز‌گیری عملکرد منسجمی از آن ندیدیم، ABS‌ها کیفیت بالایی ندارند، پدال ترمز در یک نقطه ثابت قرار نمی‌گیرد و تمایل به پایین‌تر رفتن دارند و به نظر می‌رسد یکی از دلایل عملکرد ضعیف ترمزها نسبت به رقبا، وزن بالاتر آن باشد. در بحث مصرف سوخت اگر می‌خواهید مصرف صدی 20 لیتر را تجربه کنید، از تنظیم موتور این خودرو بپرهیزید و پر گاز رانندگی کنید! در صورت تنظیم کامل نیز اگر پر‌گاز رانندگی کنید، کامپیوتر خودرو رقم زیاد 15 تا 18 لیتر را نشان می‌دهد اما در حالت عادی این رقم‌ها در اتوبان 9 تا 10 لیتر و در شهر 12 تا 13 لیتر هستند. سازنده نیز مصرف ترکیبی را 10.9 لیتر در هر 100کیلومتر ذکر کرده است. البته کارکرد بیش از 130 هزار کیلومتری این خودرو، در بالا رفتن مصرف سوخت بی‌تاثیر نبوده است. 
 

 قیمت در بازار و برخی هزینه‌ها

در حال حاضر نمونه‌های کارکرده اپیروس با توجه به سال تولید، آپشن‌ها و کیفیت کلی، بین 85 تا 115 میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند که با توجه به امکانات و قدرت، به خصوص در صورتی که زیر 100میلیون تومان برای آن هزینه کنید، قطعا ارزش خرید دارد. از نظر فراوانی قطعه و همینطور وجود تعمیرکار، به مشکل جدی بر نخواهید خورد. قیمت‌های قطعات و تعمیرات نیز به نظر می‌رسد به نسبت قیمت‌های دیگر همکلاسان، مناسب باشند. طبق فاکتوری که از سرویس‌های این خودرو در تاریخ یک مرداد در اختیار داریم، قیمت‌های ذکر شده بدین شرح هستند: تنظیم موتور با دیاگ -50 هزار تومان، سرویس سوزن انژکتور- 60هزار تومان، سرویس دریچه گاز- 25هزار تومان، تسمه دینام- 135 هزار تومان، اجرت سرویس دو سوپاپ ocv- هر سوپاپ 25 هزار تومان، 2 عدد واشر قالپاق -140 هزار تومان، چسب موتور- 18 هزار تومان، اجرت رفع روغن‌ریزی موتور -150 هزار تومان، اجرت تعویض تسمه دینام -50 هزار تومان، 2 عدد اورینگ -60 هزار تومان. هزینه بیمه شخص ثالت نیز بدون تخفیف 750 هزار تومان و بیمه بدنه شامل اسیدپاشی و... 2میلیون و 10 هزار تومان است که با تخفیف برای این خودرو به 570 هزار تومان رسیده است.

جمع‌بندی نقاط قوت و ضعف اپیروس:

نقاط قوت اپیروس عبارتند از: آپشن‌های زیاد، قیمت مناسب، ظاهری تا حدودی اشرافی، قدرت بسیار خوب موتور، هماهنگی بی‌نقص گیربکس و موتور، قیمت و فراوانی نسبتا خوب قطعات و تعمیرکار، کیفیت ایده‌آل مواد داخلی، فضای بار و سرنشین خیلی خوب، نرم و راحت بودن، سیستم صوتی قوی و.‌.‌. نقاط ضعف نیز شامل این موارد می‌شوند: ترمزهای کمتر از حد انتظار، هندلینگ ضعیف، شناور‌شدن در سرعت‌های بالا، وجود نقاط کور، طراحی پر انتقاد، موتور ضعیف صندلی‌های برقی عقب، کافی نبودن سیستم‌های کمک پارک، طراحی داخلی کمی خشک و خسته‌کننده نسبت به خودروهای جدیدتر و حتی هم سن و سال و ...

dg6u5xwl7f64xfj1kbt.jpg

hqu5oa9rbj27n4pycey.jpg

zi7a2lkl6hdk435kc99.jpg

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

hamid: 1393/6/1711:07:52،
89
60
بخر اگه پولداری
رنگین کمان رهنان: 1393/6/1712:12:01،
62
70
عالیه من رفیقم دوماهه خریده ازش راضیه
وحید یوسفی: 1393/6/1713:21:29،
95
43
به نظر من که در رنج قیمتی زیر 100 میلیون بهترین انتخابه.
محمد: 1393/6/1713:49:12،
88
57
نویسنده با خودش چندچنده
تو نقاط قوت نوشته قدرت بسیارخوب موتور و کیفیت ایده‌آل مواد داخلی
تونقاط ضعف نوشته موتور ضعیف و طراحی داخلی کمی خشک
پاسخ به محمد: 1393/6/1715:28:38،
84
24
محمد جان!
موتور صندلی برقی با موتور خودرو فرق دارن با هم!
ms: 1393/6/1715:57:52،
101
31
به نظر دوستان راو 4 بهتره یا سانتافه
راو4 +
سانتافه -
اکبر: 1393/6/1711:08:36،
33
136
اگه دکتر احمدی‌نژاد در راس کار بود وضع قیمت خودروها (آهن آلات) کیلویی درست میشد.
سنتوریان: 1393/6/1711:58:29،
67
19
اگر اون بود این ماشین خیلی گرون تمام میشد دقت کن وزنش 1867 کیلوگرم است راستی به نظر شما کدام طرح دکتر بهترین تاثیر رو برای مردم شریف ایران به همراه داشت ؟
ss: 1393/6/1717:05:36،
50
25
اگه بود که خریدن پراید هم ارزوی میشد
دروغ چرا؟ : 1393/6/1723:17:36،
22
23
به نظر من بهترین طرحش همون لولو و ... بود، خیلی طرح قابل توجهی بود.
وحید: 1393/6/1711:23:57،
56
30
ایرانجیب واقعا ممنون
چند روزه دنبال یه مطلب واسه بررسی اپیروس میگردم
دمتون گرم
2014: 1393/6/1711:44:42،
67
42
فقط ماشینِ آلـــــــمـــــــــــانـــــــــــــــــی و بس.
مسعود : 1393/6/1711:46:12،
119
82
از همون اول که اومد واقعا عاشق طراحیش شدم و هنوزم دیوونشم بخدا ..حیف که پولشو ندارم و میترسم با 5 سال کار اذیتم کنه ...اگه پولم جور شد بگیرم + نگیرم-
داغون: 1393/6/1713:10:21،
42
32
مشکلی پیش بیاد باید تعمیر کارشو از مریخ بیاری ماشین فوق العاده ای ولی به این مشکلاتشم فکر کن من فروختم اسپرتیج خریدم
پیمان: 1393/6/1712:18:03،
78
27
به نویسنده بی اطلاع و یا با غرض این داستان باید بگم که این مدل کیا در زمان رونمایی چه از لحاظ طرحی ظاهری و چه از لحاظ فنی (بهینگی قدرت به مصرف) از دیدگاه سازمان نظارت بر تولیدات و حمایت از مصرف داخلی ایالات متحده کاندیدای بدترین ماشین سال شده بود. که از لحاظ رتبه دوم رو کسب کرد
امین: 1393/6/1715:27:26،
26
26
جهت دار بودن مقالات ایرانجیب کاملا روشنه! نمونه قبلیش مقایسه 407، مگان و اس 300! منطق کنار هم گذاشتن این سه تا منو کشت! جالبه به 407 اینجا هم اشاره شده.
امیر: 1393/6/1716:07:14،
16
29
دوست خوبم، آقای امین. میشه بگی ایرانجیب چطور میتونه مقاله ی جهت داری بنویسه که پژو ۴۰۷ رو تبلیغ کنه؟ کلا چند تا ۴۰۷ تو ایران هست که کسی بخواد تبلیغ هم بکنه! اگر تبلیغی هم شده باشه به نظر من در مورد لگن s300 بوده نه پژو ۴۰۷.
امین: 1393/6/1716:38:12،
28
22
منظورم تبلیغ برای اس 300 بود. خیلی ها دوست دارند با زور هم که شده برای این خودرو در کلاس بالاتر از اونی که هست جا باز کنند و از این طریق برای قیمتی که برای اون گذاشتن توجیه داشته باشند. و اگر نه راحت می تونستند اس 300 رو با جک 5 و جیلی دستی و ... مقایسه کنند.
امین: 1393/6/1716:46:11،
22
25
داشبوردش مثل ماشینهای دهه 90 میلادی هستش!
-: 1393/6/1712:19:04،
40
36
اين ماشين بنزين مصرف نميكنه بلكه ميخورتش. الان ممكنه زياد به چشم نياد ولي چند سال ديگه قيمت بنزين زيادتر بشه اين ماشين بدرد نمي خوره.
شب گول: 1393/6/1712:48:23،
30
107
نخرید شبیه ام وی ام530 هست
ماشین داخلی فقط پژو پاس دوگانه90
حسین: 1393/6/1714:24:02،
24
28
دمت گرم با این نظرت، والا من 530دارم بدک هم نیست ولی عاشق ظاهر و بخصوص قدرت اپیروسم یه 20هزار کارکردشو پیدا کردم عروسک، آخرشه هزارتا 530 می ارزه
فریدون : 1393/6/1713:44:41،
39
49
من حدود چهار ساله اپیروس دارم با جنسیس و ازرا مسابقه کردم اصلا به پام نیومدن خدایش یکی از بهترین ماشین هایی است که وارد ایران شده است بخرید خیلی از ازرا و جنسیس بهتره
زرنگ: 1393/6/1714:04:30،
35
34
رو دستت مونده؟ نه؟
امين: 1393/6/1715:24:44،
34
54
داداش من جنسيس ٢٠١١ فول شركتى دارم از صفر دست خودمه تا الان كه ٩٠ تا كار كرده، دعوتت ميكنم به مبارزه هر مدلى كه دوست دارى. فقط هركى باخت كليد ماشينشو با مدارك تحويل برنده ميده. من بردم ماشينتو ميدم مرغ دونى بكنن. تو بردى ماشين من ١٨٥ پولش بزن به زندگيت.
علی: 1393/6/1811:40:31،
22
24
چه حرف خنده داری :))) اپیروس به پای جنسیس هم نمیرسه دوست عزیز جنسیس 305 است بخار قدذتش هست و یک ماشین برای مسابقه و قدرت و شتاب ساخته شده اپیروس تو شتاب هم جنسیس و آزرا رو نمیتونه بگیره من اول اپیروس داشتم الان گرنجور دارم اصلا قابل قیاس نیست . خواهشا روی هوا حرف نزن آقا فریدون . من فکر کنم شما پراید هم نداری
رسول: 1393/6/1714:30:04،
27
34
قيافش مثل قورباغه اي ميمونه كه از بالاش رد شدن
امير: 1393/6/1714:42:51،
19
23
ميخواي بخر ميخواي نخر؟
احمد: 1393/6/1715:03:45،
22
22
ميخواي بخر ميخواي نخر
محسن: 1393/6/1715:08:58،
26
36
حيف پول نيست واسه ماشين قديمي بده آدم؟ماشين خصوصا خارجي وقتي ١ سال ازش گذشت از مدل ميافته در زماني كه ظاهر حرف اول رو ميزنه اينا ديگه بايد تشريف ببرن گورستان ماشين با ١٠٠ تا ياريس هست و خيلي انتخاب هاي جديد ديگه البته بعضيا قديمي دوست دارن ولي كلا ماشين خارجي قديمي بشه خيلي از چشم ميافته
lmp: 1393/6/1800:11:01،
23
58
در رنج
50 میلیون زانتیا
70 میلیون مزدا 3
80-90 تویوتا کرولا
90-110 مزدا 3 نیو / سوناتا 2012 /تویوتا یاریس 2014
110 بالاتر فقط ماشین های ژاپنی و آلمانی





اپیروس: 1393/12/816:20:27،
12
5
بهترین ماشینه
اپیروس: 1393/12/816:25:04،
10
8
اپیروس خیلی ماشین عالیه گرنجورم راحت میگیره اقا علی ولی با جنیسیس مسابقه نزااشتم که ببینم میگرتش یا نه من خودم اپیروس داشتم دوهزارو هشت بود 34تا هم کار کرده بود بهعلت پول نیازی فروختمش الن گرنجور دارم
سهند : 1393/6/1715:19:52،
36
51
منم موافقم با محسن ، ماشین خارجی باید نو گرفت حتی المانیاشو ؛ ادم قرار باشه هفتاد درصد ماشین نو رو بده کهنه ، بنظرم کار عقلانی نیست .
داری نو بخر حالشو ببر نداری نخر و به یه داخلی اکتفا کن تا بعد ...
جوان ناكام: 1393/6/1723:39:06،
34
29
شكله بنز
رضا رامسری: 1393/6/1800:57:01،
21
26
سلام فقط میگند لوازمش کمه فراوونی سوناتا ازرا رو نداره موتورش قویه ولی پر مصرف من ولی تو این رنج ازرا رو ترجیح میدم
فرامرز: 1393/6/1801:21:05،
30
23
من يه مدل دارم ازاول دست خودم بوده،فوق العادس.
تا كسي نداشته باشه متوجه بى نظير بودن اين ماشين نميشه...
صمد : 1393/8/1014:34:25،
15
9
من اوپیروس رو خیلی دوس دارم. فقط طراحی داخلش به دل نمیشینه و مانیتورش که خیلی کوچیکه. حالا موندم ازرا 2009 بگیرم یا اوپیروس.....
احسان: 1394/4/2719:22:12،
14
7
با عرض پوزش خدمت خوانندگان...
من نمیدونم طرف تا به حال پشت پیکان وانت نشسته اومده در مورد ماشین صد میلیونی نظر میده...تو هوندا هم نمیتونی سوار شی بعد میگه من جنسیس دارم و فلان...
متن جالبی بود,از نویسنده ممنون
حسين: 1394/6/2900:44:22،
12
7
من كل ماشينهاي هيونداي و كيا را داشتم و استفاده كردم، با بعضي از مدلهاي تويوتا و بي ام و ٥٣٠ خدايي هيچكدام به پاي اپيروس نميرسند، بالاتر از اپيروس تا ٢٠٠ م ماشين نداريم تو ايران، يك سال دنبال يه اپيروس تميزم اپيروس نباشه ماشين ديگه نميخرم
حسين: 1394/6/2900:47:03،
13
6
بالاتر از اپيروس تا ٢٠٠ م ماشين نيست، اكثر ماشينهاي هيونداي كيا و تويوتا را داشتم، ماشين باز حرفه ايم، هيچ يك از ماشينهايي كه داشتم به پاش نميرسن
خان: 1394/10/1015:33:10،
12
7
ولا من دارم امروز يكيشو معامله ميكنم قبلا ازرا ٢٠٠٩داشتم نمي دونم چكار كنم با اين حرفها رفتم تو فكر و دو دل شدم
Arash : 1395/3/1800:22:50،
20
24
بیست بیست
سالار: 1395/5/1916:51:58،
20
16
فقط ماکسیما
سانی: 1395/5/3013:52:02،
15
16
به نظر من اپیروس بهترین انتخاب تو این رنج قیمت هست ،مصرف بنزینش هم تو بد ترین حالت میشه مثل ماکسیما با اینکه 40 اسب قدرت بیشتری داری
فقط کم بودن قطعات و بازار برای فروشش رو باید به یاد داشت . شما با 90 تومن پول همه آپشنهای ماشینهای لوکس ، و قدرت 266 اسب بخار رو داری
ادمیرال: 1395/9/1317:00:10،
3
1
سلام ب همه ی دوستان من نه جنیسیس دارم نه اپیروس اما خواستم در باره شتاب اپیروس و جا موندن جنیسیس مطلبی رو متذکر بشم اولا جنیسیس سدان قدرتش 274 اسب بخاره و مدل کوپ 305 اسب بخاره در ضمن ناشی بودن ی ک راننده از عدم استفاده از نهایت قدرت موتور رو نباید ب اسم ضعیف بودن اون موتور قلمداد کرد اپیروس موتور قدرتمندی داره برای ازرا و سوناتا وحتی گرنجور اما بواسطه هندلینگ بالا و گشتاور و ایرو دینامیک جنیسیس باتوجه ب تجربه شخصی امکان برنده شدن با فاصله زیاددر شرایط برابر غیرممکنهالبته تفاوت قیمت 50تا 70میلیونی هم درنظر داشته باشید

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل