کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

طرز برخورد هوندا سیویک جدید با رقبا در ایران

کدخبر:۶۶۷۵یکشنبه، ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲:۴۲۱۴۱۸۱ بازدید

هوندا سیویک در بسیاری از کشورهای دنیا یک ماشین معمولی است. اما در ایران ماجرا به گونه‌ای دیگر است. این متفاوت بودن نه به دلیل امکانات خارق‌العاده یا مشخصات ...

هوندا سیویک در بسیاری از کشورهای دنیا یک ماشین معمولی است. اما در ایران ماجرا به گونه‌ای دیگر است. این متفاوت بودن نه به دلیل امکانات خارق‌العاده یا مشخصات فنی توفانی آن، بلکه به دلیل خاطره‌ساز بودن آن است. هوندا سیویک زمانی که برای اولین بار وارد ایران شد هنوز درهای واردات خودرو به ایران باز نشده بود. ورود چند مدل هوندا آن هم به صورت محدود رنگ و لعابی به خیابان‌ها زد. از میان این مدل‌ها اما سیویک بود که دل جوانان را ربود. خودرویی که برای ماشین‌بازی جوان‌ها همه چیز داشت. هم طراحی به روزی داشت و هم شتاب آن می‌توانست آن‌ها را راضی کند. این‌گونه بود که از میانه دهه ۷۰ تا یک دهه بعد هوندا سیویک‌ها برای خودشان برو و بیایی داشتند.

ورود به بازی سخت

اما ورود مجدد سیویک به بازار ایران نتوانست سر و صدای گذشته را به پا کند. زمانه تا حد زیادی عوض شده و اگر چه هنوز تا هم سطح شدن با بازارهای جهانی راه درازی در پیش داریم اما حالا دیگر جوانان ایرانی هم ب‌ام‌و و پورشه و مازراتی سوار می‌شوند. از طرف دیگر در کلاس هوندا سیویک چه از نظر بدنه و چه از نظر فنی خودروهای زیادی حضور دارند. همین کار را برای سیویک دشوار کرده است. به خصوص که به طور سنتی هوندا همیشه در ایران زیر سایه نام‌های هموطنش مانند تویوتا و میتسوبیشی مانده است. از طرف دیگر پسر عموهای کره‌ای هوندا هم خوب توانسته‌اند در این کلاس بازار را به دست بگیرند. نتیجه آنکه سیویک برای آنکه یک بار دیگر سر زبان‌ها بیفتد راه سختی در پیش دارد.

سیویک ساده شد

در بازار ایران هوندا سیویک به طور مستقیم با خودروهایی مانند تویوتا کرولا، کیا سراتو و هیوندای النترا هم کلاس می‌شود. البته اگر صرفاً حجم موتور را در نظر بگیریم طیف بیشتری از خودروها را در بر می‌گیرد اما خب همه چیز که حجم موتور نیست. اگر بررسی را با خصلت اصلی سیویک که می‌شناسیم یعنی طراحی اسپرت آن آغاز کنیم باید بگوییم که در گذشته هوندا سیویک از تمامی خودروهایی که ذکر شدند طراحی اسپرت‌تری داشت. اما اکنون این‌گونه نیست. سیویک به خصوص در مدل سدانش به یک خودرو خانوادگی – اقتصادی نزدیک‌تر شده است تا یک خودرو اسپرت. وضعیت اکنون به گونه‌ای است که طراحی جلو تویوتا کرولا را می‌توان اسپرت‌تر از هوندا سیویک دانست. بعد از آن هیوندای الانترا قرار می‌گیرد و بعد نوبت هوندا سیویک است. هر چند همچنان ظاهری اسپرت‌تر از کیا سراتو دارد.در طراحی آن المان شاخصی که مختص آن باشد دیده نمی‌شود. شاید زمان آن فرا رسیده که هوندا دست کم سیویک را به LED مجهز کند. در طراحی عقب خودرو وضعیت بهتر است و با خطوط بازی شده و چراغ خطر دو تکه آن حس خوبی به بیننده منتقل می‌کند.

رانندگی مطمئن

همان‌گونه که ظاهر سیویک از تهاجمی بودن بیرون آمده، رانندگی آن نیز آرام‌تر شده است. هوندا با کم کردن از خصلت‌های اسپرت سیویک تلاش کرده تا این خودرو را برای طیف بیشتری از خریداران مناسب سازد. در رانندگی با سیویک دو برتری وجود دارد اول اینکه مصرف سوخت آن به طور چشمگیری پایین است و دیگر اینکه خودرو سیستم تعلیق بسیار نرمی دارد.از این نظر فقط تویوتا کرولا از سیویک نرم‌تر است و در مقابل هیوندای الانترا و کیا سراتو برگ برنده در دست سیویک خواهد بود. این قابلیت برای خیابان‌های تهران و همچنین رانندگی‌های طولانی بسیار مناسب خواهد بود.با این حال هندلینگ سیویک در مقایسه با الانترا و سراتو کمتر است. البته نه آنقدر که شما را نگران کند اما مثلاً برای لایی کشیدن خودرو مناسبی نیست.

از طرف دیگر یک تغییر مهم استفاده از گیربکس CVT در مدل جدید سیویک است. این گیربکس باعث شده تا مصرف سوخت خودرو با از بین رفتن ضرایب دنده کاهش پیدا کند. اما عیب آن این است که گیربکس‌های CVT چندان در دنده معکوس کشیدن‌ها خوب عمل نمی‌کنند و همچنین شتابگیری آن‌ها نیز ناگهانی نیست. با این حال اگر به دنبال یک خودرو با موتور بدون سر و صدا و رانندگی مطمئن هستید که در مواقع ضروری بتوان با آن رانندگی نیمه اسپرت را هم تجربه کرد، هوندا سیویک از تویوتا کرولا و کیا سراتو بیشتر شما را راضی می‌کند. جدای از ارتقا فنی موتور، عامل دیگری که باعث کاهش مصرف سوخت این خودرو شده است طراحی زیر خودرو است. در این طراحی جریان هوای زیر خودرو به سرعت به سمت عقب هدایت شده و از ایجاد مقاومت در برابر هوا جلوگیری می‌شود.اگر چه سیویک دیگر رانندگی اسپرت نسل‌های گذشته را ندارد اما همچنان یک ویژگی از آن دوران را حفظ کرده است و آن خاصیت تند فرمانی یا در اصطلاح فرمان تیز آن است. این قابلیت اگر با یک موتور پر قدرت همراه می‌شد آن وقت می‌توانست طرفداران رانندگی اسپرت را بیشتر راضی کند.

پرچمدار آپشن در کلاس

اگر از منظر طراحی و فنی هوندا سیویک کمی از رقبا عقب می‌افتد، اما از نظر طراحی داخلی و آپشن‌بندی به طور قطع در کلاس خودش از پرچمداران بازار ایران به حساب می‌آید. با آنکه سیویک یک خودرو در کلاس جمع و جور به حساب می‌آید اما از فضای داخلی آن به صورت بهینه استفاده شده است. صندلی‌ها در عین حال که آرگونومیک و استاندارد هستند فضای خوبی هم در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند. به گونه‌ای که ما توانستیم فردی با قد ۱۸۸ سانتی‌متر را به راحتی در صندلی عقب بنشانیم.

اما برای به دست آوردن این فضای راحت در داخل خودرو، طراحان ناگزیر شده‌اند بخشی از فضای صندوق عقب را فدا کنند. به این ترتیب فضای بار صندوق عقب هوندا سیویک از رقبایش کمتر است. البته این به اندازه‌ای نیست که یک عیب اساسی به حساب بیاید و تنها در مقام مقایسه خودش را نشان می‌دهد. در بخش آپشن هم علاوه بر اینکه امکانات دیگر خودروهای همکلاسش مانند تهویه مطبوع هوشمند، فرمان قابل تنظیم و کروز کنترل را دارد، امکاناتی مانند صفحه نمایش عریض، امکان مشاهده مصرف لحظه‌ای سوخت و میزان بنزین باقیمانده در باک و همچنین سیستم اتصال بلوتوث برای پاسخگویی به تلفن همراه را هم دارد. همچنین درگاه اتصال وسایل پخش موسیقی اپل مانند آیپاد و آیفون را هم به این امکانات اضافه کنید. جلو داشبورد خودرو نیز بسیار شلوغ و در عین حال چشم‌نواز است به این ترتیب این حس را به شما می‌دهد که خودرو پولی که بابت آن داده‌اید را برگردانده است. البته اگر مدل EX سیویک را انتخاب کنید آن وقت از دوربین دید عقب و دوربین نقاط کور نیز بهره خواهید برد و نمایشگر خودرو نیز ۷ اینچی می‌شود. ویژگی اصلی کابین هوندا سیویک دو طبقه بودن نمایشگرها در جلو راننده است. این طراحی و نمایش سرعت به صورت دیجیتالی باعث می‌شود تا حس اسپرت بیشتری به راننده منتقل شود.

sifehtfvqolzv6i53crq.jpg

bfgiuwh0spdvwr40h4g.jpg

ye3i866kg5r8duzpdmi.jpg

yshgnf5uvqf5p9bn7p2.jpg

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

احسان: 1393/6/1616:14:28،
249
57
اصلا این ماشین رو نباید با النترا مقایسه کرد
کلا سیویک بهتره
تا پشتش نشینی و باهاش یه تیکه هزار کیلومتر رانندگی نکنی متوجه حرف من نمی شی
تحليل گر : 1393/6/1617:03:35،
106
23
اين يكي از بهترين ماشين ها و برند هاي دنياست تاجايي كه در بعضي كشور هاي پيشرفته مردم هيوندا و كيا رو نميشناسن ولي هونداي ژاپن رو جز برند هاي خوب ميدونن ولي تو ايران زياد طرفدار نداره اگه بخري صاحب اول و اخرش خودتي يا با نصف قيمت ابش كني
-: 1393/6/1617:05:51،
61
22
فقط جلو پنجره ش یکم زشته، وگرنه از همه نظر از هم کلاساش سزه
باخبر: 1393/6/1617:06:14،
91
24
حالا شما بفرمایید رانندگی باش چه جوریه. به قول معروف نصف العیش وصف العیش.
(ما عمرا بتونیم تجربه کنیم. شما هم تجربه رانندگی ما ها را عمرا بتونید تجربه کنید).
خی خی خی خی o_O.
محمد رضا: 1393/6/1617:44:15،
24
136
لطفا نظر بدید:گرنجور 2014 بهتره یا لکسوس es250 2014? گرنجور + لکسوس - با توجه به قیمت برابر
sajad afshar: 1393/6/1622:20:33،
23
25
اقا یکفش تن تاک بخر .............دیگه بقیوشو نگم.
پاسخ به محمدرضا: 1393/6/1622:21:19،
21
97
هر کی میگه لکسوس es250 2014 از گرنجور 2014 بهتره یعنی هیچی از ماشین سرش نمیشه.
واقعا که، همه گفتن لکسوس، هه هه هه.......!!! چه نظرای خنده داری....!
آقا محمدرضا بین این دوتا شک نکن گرنجور بهتره
نون: 1393/6/1700:49:23،
22
22
در كلاس خودروهاى اكونوميك در كانادا سه برند زير بيشترين انتخاب كاناداييها بودند:
١- فورد
٢- هوندا
٣- تويوتا
٤- GM
مسعود: 1393/6/1701:32:01،
42
21
خداپدرشون روبيامرزه من يه موتورهوندا١٢٥داشتم خيلي ازش راضي بودم
حتماماشينش هم خوبه
دلواپس: 1393/6/1707:59:00،
28
48
پس مزدا ٣سوار نشدي ببينيكه چقدر از هوندا سيويك سر تره
zlt: 1393/6/1717:33:30،
14
27
هوندا حرف نداره ولی با این پول ام جی 6 خرید بهتری هست
پاسخ به محمدرضا: 1394/12/2717:09:21،
8
8
خوب معلومه كه لكسوس اصلا چجورى دارى اين دوتارو مقايسه مى كنى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اكسوس ١٠٠ ميليون از اون گرون تره واز همه مهم تر ژاپپپپنننننننييييييييىيييه!!!!!
jalil: 1393/6/1616:18:40،
71
31
خیلی مجهزه و کامل با کیفیت اما قشنگ نیست یکمی سلیقه چاشنیش می کردن بهتر میشد
amin: 1393/6/1617:19:16،
34
22
و چه بسا اگه زیباتر بود و سطح اتکای لازم پشت خدمات پس از فروشش بود مانع فروش بقیه میشد
heeeeelp: 1393/6/1701:29:17،
23
39
دوستان من بین پژو پارس سال وslx tu5 موندم ممنون میشم راهنمایی کنی

slx tu5 —–>> +++++++++

pars sal —->> ________
وحید: 1393/6/1616:20:11،
126
23
من که ماشین هوندا سوار نشدم ولی یه موتور هوندا 125 داشتم خیلی با حال بود
من: 1393/6/1701:45:57،
49
37
عالی بود !!!!!!!!!!!!
خریدار عـــاصی: 1393/6/1616:27:42،
77
22
خدا لعنت کنه خودرو سازهای بی مسئولیت و نمایندگی های بی وجدان رو!
پریشب دنده ماشینم برای بار صدم گیر کرد و زنگیدم امداد خودرو و طرف اومد و بازور دندمو در آورد و جگرم کباب شد و گفت خودتو اسیر نکن برو بیرون بده درست کنند ماشینتو!
حرفی که تاحالا از بیش از ده نمایندگی شنیدم حتی مسئول بازرسی ایران خودرو بعد شکایت خداوکیلی بهم گفت"حساس نباش ماشینت داره راه میره فعلا و شتاب خوبی داره" و اون یکی مسئول هم خدایی گفت من ماشین صفر نمیخرم خودم!
خدا سر خودتون بیاره این گرفتاریهارو
Mamlash: 1393/6/1616:35:44،
31
36
مزدا ٣ رو يادت رفت، كه از نظر شتاب رتبه اول رو بين رقيباش كسب مى كنه، و تو اين كلاس ميشه MG و لنسر رو هم دخالت داد، دنده سيويك هيچ معنايى براى رانندگى اسپرت نداره و خريد و فروش خوبى هم نداره.
میلاد: 1393/6/1616:36:37،
61
18
ماشین های ژاپنی از نظر استاندارد و کیفیت قطعات حرف ندارند
فوق العاده و بی نقص هستند!!
فقط نمی دونم چرا اخیرا برای طراحی بدنه خلاقیت به خرج نمیدن؟!!
نسبت به برندهای کره ای ظاهر جذابی ندارند ):
فضولی: 1393/6/1619:28:56،
34
19
اگه قیفاش از نظر شما بی ریخته و دوسش نداری بده به من اصلا با چند تا چکش هم بزن رو در و کاپوت و صندوق عقب , خواستی شیشه هاشم بشکون و چند تا خط خفن هم روش بکش , ولی همین هوندا رو بده به من با این همه بلا که سرش گفتم بیاری ,
راحت تا 6, 7 سال اذیتت نمیکنه , فقط روغن و بنزین بزن تو این 6 , 7 سال و نهایت لاستیک
از فرغونای ایرانی که بهتره
reza: 1393/6/1616:39:06،
14
66
دوستان هوندا با هیوندای چه فرقی داره
با: 1393/6/1616:47:42،
104
18
اگه اشتباه نکنم هیوندا یه ی بیشتر داره.
-: 1393/6/1617:07:20،
31
21
دو تا خودروساز متفاوتن که آرمشون هم با هم فرق داره.
ارم سیویک که تو عکس معلومه، ارم هیوندای یه H کج ه (ایتالیک)
وینچنزو: 1393/6/1619:38:24،
32
19
گرفتیمونا!؟
پارسا: 1393/6/1616:46:49،
35
20
من يكي داشتم ازش تا چند ماه پيش ماشين خيلي كم اصطلاك خيلي خيلي نرم و كم مصرف و البته كم آپشن بود،كلاً به درده شهر مي خوره
مصعود: 1393/6/1617:03:36،
33
58
استهلاک. نه اصطلاک
معلم: 1393/6/1620:14:08،
63
20
مسعود اشتباه راهنمايي نكن
ممد: 1393/6/1707:42:36،
25
39
از نوشتن اسمت معلومه چقدر سوات داری ...........مصعود
امید: 1393/6/1616:57:30،
27
20
هوندا برند ژاپنی است و هیوندای کره . البته الان شده هیوندای موتورز امریکا .
کلا برند تویوتا لکسوس نیسانس ایینفینیتی مزدا هوندا سوبارو بهتر و با کیفیت تراز برادران کره ای هستند
امیر: 1393/6/1617:33:58،
41
19
ماشینهای ژاپنی همه برندهاش عالی هستند از نظر کیفیت با کره ایی قابل مقایسه نیستند ولی بعضی از برندها مثل هوندا در طراحی همچین دلچسب نیست. ولی مزدا نیو بد نیست جوان پسنده و عقب مزدا نیو تقریبا شبیه لکسوس می مونه. ولی کره ایی ها در طراحی موفق تر هستند.
نیما مدرن اسپورت.ارومیه: 1393/6/1618:56:56،
34
21
طراحی فقط شرکت سایپا.ببین تیبا رو چی کرده مازراتی کم آورده
نميدوني نگو: 1393/6/1620:21:25،
16
25
مصعود جان استهلاك درسته بابا ياد بگير لطفا
درپاسخ مصعود: 1393/6/1620:27:05،
15
25
استهلاك
meysam: 1393/6/1621:17:00،
15
23
من سفیدش رو تو کیش داشتم ماشین بیصدا و محکمی بود خیلیم خوشگل بود ولی موتورش ۱۸۰۰بود ضعیف بود و یه صدا مثل قمقمه ازش میومد که هر کاری کردم پیداش نکردم
خنگو: 1393/6/1621:38:53،
53
39
بچه ها موضوع برنامه چیه مارم در جریان بزارید
محمد: 1393/6/1700:51:23،
18
22
بیمه مرکزی امریکا 3 برند تویوتا مزدا هوندا رو بهترین خودرو در سال 2014 اعلام کرده.هیوندای توی کشورهای شرق اسیا تاکسی هست و بقیه دنیا اعتنایی بهش نمیکنن.
علی: 1393/6/1709:42:54،
18
18
دوست عزیز در اینکه ژاپن حرف اول رو میزنه شکی نیست ولی باید توجه داشته باشی در سال 2013 هیوندا پنجمین برند پر فروش جهان بود .
Mohammad: 1393/6/1702:09:04،
22
16
بدون تعصب
اخه اين جلو پنجرست يا تورى مرغى
كو چراغ مه شكنش
ژاپنيا دارن افول ميكنن
یه مهمون: 1393/6/1707:52:41،
13
25
آقا چرا دندش مثل پراید نیست؟ من تا حالا فکر می کردم دنده همه ماشینا حالت H داره
فرزاد: 1394/3/2701:37:16،
21
13
جلو پنجره توری مرغی؟؟؟ هه خیلی برندا مطرح از جلو پنجره مشبک لونه زنبوری استفاده کردن و میکنن.

کسی که لای پراید و آر دی بزرگ شده بیشتر از این نباید ازش توقع داشت

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل