کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پیکار در مرز هشتاد میلیون تومان


کد خبر : ۶۶۷۰یکشنبه، ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳:۰۰۱۳۴۷۱ بازدید

مقایسه اجمالی 3 خودرو پژو 407 , رنو مگان و زوتی اس 300 در بازار ایران ...

با وجود تنوع بسیار زیادی که در حال حاضر در بازار خودروهای داخلی وجود دارد، این رویه با قیمت گذاری‌های متفاوت و بعضا عجیب همراه شده است تا در کنار بسیاری از مدل‌های معتبر و با اصالت اروپایی، ژاپنی و حتی کره‌ای، یک رقیب چینی حضور داشته باشد، چیزی که حتی خوش‌بین‌ترین طرفدار خودروهای پر زرق و برق و با امکانات بالایی چینی نیز فکرش را نمی‌کرد. در بازار فعلی مدتی است که قیمت‌ها با آرامش و ثبات همراه شده تا بتوان انتخاب‌های دقیق‌تر و بهتری را انجام داد. اگر سقف بودجه شما حداکثر به 80 میلیون تومان می‌رسد ودر عین حال به دنبال یک خودروی مناسب خانوادگی هستید مطمئنا با انتخاب‌های متفاوتی روبه رو خواهید شد که در این‌جا قصد داریم سه خودرویی که هر کدام شرایط خاص خود را دارند در کنار یکدیگر برای رسیدن به بهترین انتخاب قرار دهیم.
 

o1o0e1rqtdt1dk3aa16j.jpg

خاص ترین خودروی این گروه شاید پژو 407 باشد که به واسطه عرضه محدود، تعداد زیادی از آن را در سطح شهر نمیتوان مشاهده کرد تا همین موضوع نیز تبدیل به نقطه قوت آن شود. البته 407 تنها خودروی پشنهادی زیر 80 میلیون تومان هم هست که نمونه صفر کیلومتر آن را نمی توان یافت تا مدلهای 2009 آن بسته به کارکد و تمیز بودن، در محدوده 70 تا 80 میلیون تومان خرید و فروش شود.رنو مگان که به واسطه تولید در داخل کشور و عرضه نسبتا زیاد ( نه در حال حاضر ) توانسته جایگاه خوبی در بازار داشته باشد یکی از انتخاب های قابل قبول در این سقف پولی به نظر میرسد. البته برای در اختیار داشتن این خودرو باید کمی توقعات خود را کاهش دهید زیرا در چنین محدوده ای، تنها مدل مجهز به پیشرانه ضعیف تر 1600 سی سی ( همان پیشرانه استفاده شده در تندر90 ) با گيربكس پنج دنده دستی قابل خریداری خواهد بود، اما در قالب یک خودروی صفر کیلومتر.

سومین عضو گروه، جدیدترین محصول چینی عرضه شده توسط یکی از دو خودروساز بزرگ داخلی است که البته حرف و حدیث های فراوانی را نیز به دنبال خود داشته است. شاید خود سازنده اصلی خودرو نیز فکر نمی کرد که محصول تولیدی آن روزی رقیبی در کنار دو خودروی سرشناس فرانسوی باشد ولی خواسته یا ناخواسته، »زوتی اس300« برچسب قیمت رسمی در حدود 76 میلیون تومان دارد تا انتخاب کردن آن با تامل همراه باشد.در این میان دو خودرویی که از جمع گزینه های موجود حذف شدند، محصول تازه وارد بهمن موتور یعنی فاو بي50 بسترون است که به واسطه قیمت پایینتر از 70میلیون و البته قوای محرکه به مراتب ضعیف تر از سه خودروی مورد بحث است و در عین حال عرضه بسیار محدود، عملا نمیتواند رقیبی برای سه خودروی این بررسی باشد. حذف شده دیگر خودروی جیلی 7 اتوماتیک محسوب میشود که در کنار قیمت خالص بالاتر از 80 میلیونی عملا نیاز به بودجه 90 میلیون تومانی برای خرید دارد ضمن اینکه در شماره های پیشین این خودرو را در کنار محصولات دیگر مورد نقد قرار داده بودیم، ولی به هر صورت اگر توانایی افزایش رقم پرداختی را داشته باشید، جیلی یکی از انتخاب های خوب به حساب می آید.

jfwfb5rmk0bdnyrmt3vl.jpg

407 ، مگان یا اس 300 ؟

در میان این سه خودرو، پژو 407 تنها گزینه کاملا وارداتی است که برای افرادی که به دنبال یدک کشیدن نام خارجی برای خودروی خود هستند مطمئنا گزینه خوبی خواهد بود. در این محدوده میتوان مدل فول آپشن این خودرو که از یک جعبه دنده چهاردنده اتوماتیک بهره میبرد را انتخاب کرد. سیستم تعلیق 407 واقعا یکی از بهترین ها در این رده به حساب می آید و تقریبا تمام دست اندازها را به خوبی در خود جذب کرده و کمتر به اتاق انتقال میدهد. اگر اهل تند رفتن با خودرو باشید برنامه الكترونيكي پایداری استاندارد آن (ESP) نیز در بیشتر جاها شاید در نقش یک منجی برای شما ظاهر شود! اما شاید نقطه ضعف 407 ( در مقایسه با پیشرانه های هم حجم خودروهای دیگر ) در پیشرانه چهارسیلندر دو هزار سی سی 141 اسب بخاری آن قرار داشته باشد که حداقل در مدل مجهز به جعبه دنده اتوماتیک شتاب سریع و کشش مورد انتظار را برای شما به همراه نخواهد آورد. ولی در حالت کلی برای افرادی که به دنبال یک خودروی متفاوت و کمیاب تر از دو خودروی دیگر باشند که راحتی سواری بسیار خوبی را برای سرنشینان خود به همراه می آورد، پژو 407 واقعا انتخاب بی نظیری خواهد بود.

شرایط حاکم بر 407 تقریبا با کمی تفاوت در مورد رنو مگان نیز صادق است. مدل مجهز به جعبه دنده دستی این خودرو در داخل کشور با پیشرانه چهارسیلندر 1600سی سی که توانایی تولید قدرتی برابر با 115 اسب بخار را دارد عرضه میشود که همین پیشرانه و گیربکس که با كمي تغيير در نرم افزار ecu ، در تندر90 نیز استفاه می شود بدون شک برگ برنده این خودرو خواهد بود. با توجه به اینکه مگان در این محدود قیمتی در تیپ 2 در دسترس است طبیعتا سطح تجهیزاتی چندانی را در اختیار افراد قرار نمیدهد ولی کیسه های هوا برای راننده و سرنشین کناری، سیستم ورود بدون کلید و استارت خودرو به کمک دکمه، کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان، آیینه های جانبی گرم کن دار، پرده شیشه های جانبی و عقب، ترمزهای دیسکی خنک شونده در محور جلو و رینگ های آلومینیومی، در مجموع چندان هم اتاق خودرو را خالی نشان نخواهد داد.

bma68ds64dd8mn9mkob.jpg

اما پس از بررسي اجمالي دو خودروي صاحب نام اروپايي، خودروی چيني زوتی اس300 همانند سایر هموطنان خود در هر زمینه ای که عقب تر از دو خودروی دیگر باشد، فهرست مناسبي از تجهیزات را با خود به یدک میکشد که از جمله آنها میتوان به سانروف، سیستم صوتی با قدرت خوب و قابلیت پخش فایلهای تصویری، دوربین و حسگرهای دنده عقب، صندلی چرمي، شش کیسه هوا، کامپیوتر سفری و... اشاره داشت. یکی از نقاط قوت این خودرو در پیشرانه آن قرار دارد که اتفاقا شرکت سازنده نیز مانور فراوانی روی آن میکند. تكنولوژي و طراحي این پیشرانه چهارسیلندر به حجم تنها 1600 سی سی در واقع نمونه A924 میتسوبیشی متعلق به اواخر دهه 80 میلادی است که با وجود حجم یکسان با مگان، از قدرت بیشتری برابر با 120 اسب بخار بهره میبرد و این نیرو به وسیله یک گيربكس چهاردنده اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود . اس 300 به کمک این پیشرانه، به زمانی برابر با 12.5 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت نیاز دارد تا کندترین عضو گروه لقب گیرد. در مورد پژو 407با آنکه در قیاس با رقبای هم تراز پیشرانه دو لیتری این خودرو از عملکردی چندان قابل قبولی برخوردار نیست ولی همین پیشرانه شتاب اولیه در حدود 10.5 ثانیه را برای اين خودروی اروپايي به ارمغان می آورد تا با عبور از شتاب 11 ثانیه ای مگان، چابك‌ترین خودروی این جمع باشد که البته این برتری در حداکثر سرعت نیز با ثبت سرعتی بیش از 205 کیلومتر در ساعت پابرجا می ماند.

نتیجه گیری

در جمع بندی نهایی آنچه در مورد هر سه این خودروها می توان بیان داشت این است که بدون هیچ تردیدی به لحاظ کیفیت ساخت، مقبولیت در میان خریداران و البته برخورداری از پرستیژ یک خودروی اروپایی، پژو و رنو هر دو انتخاب کاملا برتری در برابر زوتی خواهند بود. اس300 با اینکه در میان خودروهای چینی گزینه تقریبا مناسبی به حساب می آید ولی سابقه کمتر آن در مقایسه با خودروهایی همچون جیلی و قیمت بسیار بالایی آن برای یک خودروی چيني مونتاژ ايران شاید نتواند فروش چندانی برای آن به همراه داشته باشد که البته باید این موضوع را در گذر زمان مشاهده کرد. در نهایت پژو 407 كاركرده به عنوان مناسب ترین گزینه با اختالف بسیار اندکی در مقایسه با مگان 1600 صفر كيلومتر به عنوان بهترین خودروی قابل خرید در این محدوده قیمت قرار میگیرد و زوتی اس300 نیز چاره ای جز قرارگیری در رده آخر گزینه های قابل انتخاب نخواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها