کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

کیا ریو جدید در ایران موفق خواهد بود ؟

کدخبر:۶۶۵۷شنبه، ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳:۱۴۱۸۷۵۹ بازدید

وقتی صحبت از یک خودرو جمع‌و‌جور شهری به میان می‌آید بازار خودرو ایران ریو را همیشه به خاطر دارد‌. سدان شهری کیا در کلاس C بیش از 14 سال است که به سکوی پرتابی برای کیا در بازار‌های جهانی تبدیل شده است .
کیا ریو جدید در ایران موفق خواهد بود ؟

ریو در طول 14 سال در حالی 3 نسل از خانواده‌اش را به بازار‌های جهانی معرفی کرده که عمده رقبای این ببر کوچک کیا حداکثر 2نسل عوض کرده‌اند و این موضوع از تلاش برای تغییر  با سلایق مردم توسط کیا خبر می‌دهد‌.

ریو برای ایرانیان با نسل اولش شناخته می‌شود و هنوز هم در بازار شاهد رونق خرید و فروش این خودرو کره‌ای هستیم‌. این روز ها در حالی خبر ورود خودرو‌های جدید به گوش می‌رسد که عمده مردم در بازار تصور می‌کنند دسترسی‌شان به آنها به علت قیمت بالا غیر‌ممکن است. کیا برای پاسخ به این سوال یکی از پرفروش‌ترین محصولاتش در جهان را برای عرضه به بازار کشورمان انتخاب کرده است تا توسط اطلس‌خودرو نماینده رسمی این کمپانی کره‌ای به خیابان‌های ایران قدم بگذارد. ریو نامی آشنا برای مشتریان ایرانی است که این‌بار شیک‌تر و با طراحی چشم‌نواز و امکاناتی به‌روز برای رقابت در ایران آماده شده است. بر اساس خبری که هفته گذشته در خودرو‌امروز منتشر شد، اطلس خودرو قصد دارد حداکثر تا 3 ماه آینده پای ببر کوچک کیا را در 2 مدل سدان و هاچ‌بک به بازار ایران باز کند تا بازار وارداتی‌های این برند کره‌ای سهمی برای مشتریان زیر 100 میلیون تومانی در کنارمحصول دیگر این شرکت یعنی کیا پیکانتو داشته باشد‌. کیا ریو در نسخه‌های هاچ‌بک و سدان رقبای زیادی را در ایران پیش روی خود می‌بیند اما با اتکا به طراحی خاص و امکانات به‌روزش مطمئن است که می‌تواند از این کارزار سربلند بیرون بیاید‌. در ادامه ضمن بررسی دقیق هر دو مدل این خودرو ، شرایط فروش و جایگاه نسل سوم ریو ( 2 نسل بعد از ریو تولید شده در سایپا) را در بازار ایران مورد بررسی قرار خواهیم داد .

ریو، گذشته و آینده!

پیشینه حضور محصولات کیاموتورز در ایران به اوایل دهه‌70 میلادی و واردات کیا پراید، سدان کامپکت خط تولید آن روزهای کیا موتورز و البته پدر ریوی امروزی، باز‌می‌گردد؛ خودرویی که با قیمت مناسب، مصرف سوخت بهینه و ظاهر شکیل در روزهای نخست عرضه، توانست به موفق‌ترین محصول بازار داخلی مبدل شود و کماکان روی خط تولید سایپا قرار داشته باشد. اما نخستین نسل از ریو در سال 2000 و بر پایه پلت‌فرمی مشترک با هیوندای اکسنت، روی خط تولید قرار گرفت. در سال 2002 دستخوش فیس‌لیفت مینور(جزئی) شده و این خودرو با چهره جدید، در سال 1384 شمسی به بازار ایران رسید. ریو در روزهای نخست عرضه، در برابر خود رقبایی همچون هیوندای ورنای گران‌قیمت‌تر، پراید نه‌چندان مطلوب و همچنین 206 تیپ‌2 ضعیف‌تر را می‌دید که البته موفق هم شد و پس از خروج از خط تولید گروه سایپا در سال 1391، با وقفه 2ساله حضور نام ریو در بازار ایران مواجه بودیم و حال این نام با سومین نسل خود که در ماه سپتامبر سال 2011 روی خط تولید این خودرو‌ساز قرار گرفت، در 2 نوع هاچ بک 5‌در‌ و سدان، به ایران رسیده و هم اکنون توسط اطلس خودرو با شرایط مناسب و اختصاص سود مشارکت به فروش می‌رسد.

جذابیتی در پی تجربه

تیم کیا موتورز به لطف بهره‌گیری از تجارب پیتر شریر طراح مطرح گروه خودروسازی آئودی آلمان، شمایلی ساده،جذاب و به ظاهر ماندگارتر خلق می‌کرد. اپتیما، سورنتو و کادنزا به عنوان 3 سردمدار این نهضت، در بازارهای مختلف مورد استقبال قرار گرفتند و حال نوبت به عضو کوچک خانواده کیا، یعنی ریو رسیده تا با ظاهر جذاب خود دلربایی کند. شریر در کیا طرحی با عنوان«دماغه ببر(Tiger Nose)» را پایه‌گذرای کرد زیرا به نظر او خودروهای کیا نیازمند هویتی مستقل بودند و این طرح با تغییراتی در بخش جلو محصولات کیا شروع شد . ریو نیز در بخش جلو از امضای جدید کیا(دماغه ببر)  یعنی پیوستگی جلوپنجره و چراغ‌ها، البته چراغ‌هایی که با طراحی خشن‌تر و گرافیک بسیار زیبا به تکنولوژی LED مجهز شده‌اند، بهره می‌برد و این داستان در بخش سپر جلویی و دریچه هوای طولانی و به هم پیوسته، در‌برگیرنده یک جفت پروژکتور ادامه پیدا می‌کند که از این زاویه، برتری غیر قابل انکار ریو نسبت به اکسنت قابل مشاهده است. خط کمر منحصر به فرد این خودرو به انضمام آینه های تاشوی مجهز به راهنمای LED ظاهری جذاب به ریو بخشیده است. تا اینجای کار، جزئیات در نمونه سدان و هاچ‌بک یکسان بود. به بخش انتهایی و وجه تمایز اصلی دو خودرو می‌رسیم. ریو سدان در برابر میتسوبیشی لنسر، مدرن‌تر و در برابر هیوندای اکسنت جذاب‌تر به نظر می‌رسد؛ اما در برابر رقیب با‌کیفیت و سرسخت خود –یاریس سدان- باید به دنبال کسب برتری در نگاه مشتریان باشد. همچنین در نمونه  هاچ‌بک، با قرار‌گیری در برابر خودروهایی همچون هیوندای i20 و مزدا2، چهره‌ای جذاب‌تر دارد‌ و البته در کنار یاریس هاچ بک، وضعیتی مشابه با نمونه سدان خواهد داشت.  از جمله امکانات ریو که در ظاهر این خودرو به چشم می‌خورند و آن را از رقبا متمایز می‌کنند می‌توان به رینگ اسپرت 17 اینچی روی لاستیک‌هایی به سایز 205/45R17 اشاره کرد .

کابین؛ چشم‌نواز با امکانات عالی

طراحی کابین در هر دو مدل سدان و هاچ‌بک یکسان است. چینشی ساده و در عین حال شکیل، با تریم های اسپرت همچون نشانگرهای پشت فرمان دایره ای، در کنار کنسول میانی ساده و مشابه به برادر بزرگ‌ترش، اپتیما، چیزی است که به محض ورود به کابین این خودرو جلب توجه می‌کند. اطلس خودرو به عنوان نماینده رسمی محصولات کیا موتورز، بیشترین میزان امکانات را برای این خودرو در آستانه ورود به بازار ایران در نظر گرفته است. غربیلک سه‌شاخه یا ترکیب نقره‌ای/مشکی، در‌بر‌گیرنده امکاناتی همچون کلیدهای کروز کنترل و هندزفری داخلی سیستم پخش صوت خودرو (که با استفاده از بلوتوث به تلفن همراهتان متصل می‌شود) است. کمی آن‌طرف‌تر، سیستم صوتی خودرو با قابلیت پخش MP3، رادیو و USB و البته دوربین دید عقب به همراه LCD کوچک و سنسورهای تشخیص فاصله، قرار گرفته است. همچنین سیستم تهویه مطبوع خودکار با 6 خروجی، چیزی بیشتر از رقیبی مانند میتسوبیشی لنسردر این بازه قیمتی به خریدار عرضه می‌کند. کیا برای این محصول، 2نوع تودوزی پارچه‌ای و چرمی، در رنگ‌های مشکی کامل، کرمی و خاکستری در نظر گرفته که اطلس خودرو نمونه طرح چرم آن را برای بازار ایران در نظر گرفته است و البته باید گفت از این حیث نسبت به کابین میتسوبیشی لنسر لوکس‌تر به نظر می‌رسد. 

ایمنی مناسب در مقابل رقم پرداختی

اگر به دنبال ایمنی فوق‌العاده در خودرو شخصیتان باشید، بدون شک محصولات کمپانی ولوو بهترین گزینه برای خریداری خواهند بود. اما با توجه به قیمت بالای محصولات این برند در بازار ایران باید به سراغ جدول امتیازات موسسات ایمنی رفت. کیا ریو در آزمون ایمنی سازمان Euro N-Cap موفق به اخذ 5 ستاره ایمنی، 92 درصد امنیت برای سرنشینان بزرگسال، 84 درصد کودکان و 46‌درصد عابر شده  است. در برخورد از جلو به دیوار بتنی، جلوبندی خودرو فدای کاهش انرژی جنبشی و عدم انتقال ضربه به کابین می‌شود و ستون های خودرو کاملا سالم باقی می‌ماند. همچنین سامانه های ترمز چهار‌چرخ دیسکی ضدقفل ABS و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD سعی در هدایت خودرو در مسیر دلخواه راننده هنگام مواجهه با حادثه یا ترمز‌های ناگهانی را دارند . 

مثل همیشه 4 سیلندر و کم‌مصرف

فلسفه ساخت خودروهای کامپکت و شهری به غیر از جثه کوچک برای استفاده راحت‌تر در سفرهای درون‌شهری، استهلاک و مصرف سوخت پایین این خودروهاست. به همین خاطر اکثر پیشرانه‌های مورد استفاده روی این دسته از اتومبیل‌ها، از بین نمونه‌های 4 و 3 سیلندر هر خودرو ساز انتخاب می‌شود. 3 پیشرانه بنزینی و 2 نمونه دیزلی، نیروگاه‌های کوچکی است که روی سومین نسل از کیا ریو قرار می‌گیرد و از این بین نمونه 1.4 لیتری گاما (لازم به ذکر است که نمونه دیگر پیشرانه گامای مورد استفاده روی کیا ریو از نوع 1.6 لیتری با سیستم پاشش سوخت GDI است که در حال حاضر به ایالات متحده آمریکا و برخی بازارهای خاص عرضه می‌شود)، برای عرضه در ایران توسط اطلس خودرو انتخاب شده.  این پیشرانه توانایی تولید 107 اسب بخار در دور موتور 6300 و 135 نیوتن متر گشتاور در دور موتور4200 را داراست که با توجه به انتخاب جعبه دنده 4 سرعته تیپ‌ترونیک شتاب صفر تا صد 13 ثانیه را برای این خودرو فراهم می آورد. پیشرانه ریو سدان در برابر موتور 1.6 لیتری هیوندای اکسنت، 15 اسب بخار و 24 نیوتن متر قدرت و گشتاور کمتری تولید می‌کند که البته این اختلاف در مقابل لنسر 1.6 لیتری به کمتر از 10 اسب بخار و 19 نیوتن متر گشتاور می‌رسد. به غیر از این، ریو با جعبه دنده اتوماتیک عرضه می‌شود و از این نظر ریو در مقایسه با رقیبی همچون لنسر (1.6 هم‌قیمت با ریو) با گیربکس دستی کاملا برتر است. در مقابل، ریو هاچ‌بک در برابر همزاد خود هیوندای i20، با پیشرانه 1.4 لیتری مشابه، 6 اسب بخار بیشتر و 3 نیوتن متر گشتاور کمتر تولید می‌کند. رقیب ژاپنی این خودرو یعنی مزدا 2 که حدود 2سال از توقف عرضه آن به بازار می‌گذرد نیز 7 اسب بخار قدرت کمتری در مقایسه با ریو تولید می‌کند. پس با این اوصاف می‌توان به این نتیجه رسید که ریو هاچ‌بک در بخش پیشرانه نیز میانه‌روی کلاس خود خواهد بود اما این ضعف اندک قدرت که ملاک مقایسه فنی نیست در مصرف سوخت کاملا جبران می‌شود . 

مصرف سوخت در 2 مدل سدان و هاچ‌بک ریو به ترتیب 6.4 و 6.3 لیتر در 100‌کیلومتر است و ببر کوچک کیا در بازار ایران به خوبی دندانش را برای رقابت در این زمینه تیز کرده. ظرفیت باک ریو در هر دو مدل 43 لیتر است . اگر تصور می‌کنید یاریس در هر دو مدل سدان و هاچ‌بک می‌تواند سخت‌ترین رقیب ریو در مصرف بهینه باشد، سخت در اشتباهید؛ چرا که یاریس حدود یک لیتر بیش از ریو در سیکل ترکیبی سوخت مصرف می‌کند.

آیا ریو موفق خواهد بود؟!

اصولا ما ایرانی‌ها برای خرید هر وسیله‌ای، به سراغ نام‌های شناخته‌شده در بازار می‌رویم. ریو نیز با توجه به پیشینه مناسبش در بازار ایران و عرضه نسخه کره جنوبی آن می‌تواند با آینده مناسبی مواجه شود. نکته جالب اینکه ریو در بازار ایران با تغییر پرستیژ و کلاس نسبتا زیادی مواجه شده. خودرویی که تا پیش از این به عنوان یکی از محصولات مردمی تولید داخل شناخته می‌شد، حال به بازار خودروهای وارداتی راه یافته و به نوعی کالای نیمه‌لوکس محسوب می‌شود.  قیمت 88 میلیون تومان (بدون مالیات و  ارزش افزوده) ریو سدان، در شرایطی در نظر گرفته شده که یاریس سدان در فروش فوق‌العاده ویژه ماه مبارک رمضان ایرتویا، با قیمت 105 میلیون تومان (با احتساب مالیات بر ارزش افزوده) عرضه می‌شود؛ لنسر با برچسب قیمت مشابه و همچنین اکسنت، 10 میلیون تومان گران‌قیمت‌تر به فروش می‌رسد. این برگ برنده تا جایی ادامه پیدا می‌کند که اطلس خودرو برای ریو شرایط ویژه فروش با 22 میلیون تومان پیش پرداخت، 22 میلیون تومان (20‌میلیون تومان برای هاچ‌بک) پس از یک ماه و مابقی مبلغ در موعد تحویل 120 روزه، با سود مشارکت 25.5 درصد را در نظر گرفته که با توجه به توضیحات فوق، هر دو مدل ریو را می‌توان بهترین گزینه موجود در این بازه قیمتی دانست.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

بابک: 1393/6/1516:58:36،
134
35
قیمت فول ابشن ریو در منطقه ازاد گیلان 50 میلیون هست.
فکر کنم با مالیات و ارزش افروده چیزی حدود 100 میلیون در میاد برای پلاک ملی.
که نظر من النترا -یاریس- اکسنت -ولستر بهتر هستن
پویا: 1393/6/1517:58:43،
41
51
به نظر من هم النترا بهتر جواب میده...
البته شخصات همین الان هم ریوی نسل اول را دارم و از آن راضی هم هستم. البته صفر و از کارخانه خریدم و فقط هم دست خودم بوده. ولی حاضر نیستم 100 میلیون بابت نسخه جدید آن بپردازم. ترجیح میدهم از کارخانه پیشرفته تری مثل هیوندای خرید کنم با این مبلغ!
بهزاد: 1393/6/1518:28:30،
60
34
کیا حرف نداره .
علل خصوص سراتو جدیدا
نيما: 1393/6/1519:27:16،
41
49
اقا من كه پولشو ندارم ولي سوار ياريس شدم خيلي نرمه خيلي عاليه اونيم كه داشت كه فوق العاده راضي بود حيف گرونه 106 مليونه ولي واقعا به كل اين اشغالهاي كرهاي مثل النترا و سراتو اينا مي ارزه
لول: 1393/6/1519:43:18،
61
48
ببینید تواین چند سال ریو تبدیل به چی شده وپراید قراره تا۲۰۱۵ به همین شکل غالب شه .
محمد: 1393/6/1617:44:58،
21
23
در منطقه آزاد انزلی قیمت فول این خودرو حدود 60 تومن و بیسیک 50 تومن است
بابک: 1393/6/1622:29:29،
14
18
محمد بیا من برات 50 میلیون بخرم.
هر وقت خواستی دارم.
هه: 1393/6/1517:01:37،
89
63
باز خوبه توليدش تو ايران متوقف شد ما از اينا تو شهر سوار شيم به اميد روزي كه 206 مدل 2015 بياد تو كشور
امید: 1393/6/1517:27:30،
48
51
206 مدل 2015 دیگه چیه؟!!!. نام گذاری پژو واسه کلاس 2 اینجوریه: 206 بعد 207 و الان هم 208.
محسن: 1393/6/1517:32:23،
74
70
206 2015؟؟!!
شما با این معلومات منتظر پیکان 2015 باش!
اصغر خان: 1393/6/1517:57:43،
35
37
نام كيا اپتيما هم عوض شده كادنزرا شده ديگه معلومه نظر اين بابا اين بوده ديگه خيلي وقته 206 به اين شكل ما منسوخ شده شما ها خيلي كم اي كيو هستين بخدا مثل بچه مهد كودكي ها بايد ده صفحه براتون شناسنامه 206 مينوشت ؟؟؟
هه: 1393/6/1518:09:52،
69
27
بعضي ها انقدر حقيرن منتظرن تا از ديگران ايران بگيرن باشه الان
Peugeot 208 GTi 30th Anniversary Edition (2015) بياد حالا راضي شدي در ضمن من انقدر در ضمينه علمي خودم سواد دارم كه بيكار نيستم مثل اين زاخارا عكس ماشين ها رو تومجله ماشين ببينم حفظ كنم كلي هم كيف كنم كه من مدل ماشين بلدم چقدر با سوادم شرمنده در اين ضمينه سواد ندارم من
رضا: 1393/6/1520:01:46،
30
14
امید راس میگه. پژو رقم سمت چپش کلاس اتاق رو نشون میده که هرچی بیشتر باشه اتاق بزرگتره و سمت راستش شماره نسل ماشینه مثلا ۲۰۶ یعنی نسل ششم از سری ۲. واسه همین پژو معمولا دو تا ماشین با شماره یکسان تولید نمیکنه مگر بعد از نسل ۹ که دوباره برمیگرده به ۱. الانم نسل هشتم از سری ۲ رو تولید میکنه که میشه ۲۰۸. واسه شاسی بلنداشم معمولا بجای یدونه صفر ۲ تا صفر وسط میزاره که ۴ رقمی میشه. البته استثناهایی هم داشته که تابع این قانون نبودن.
امید: 1393/6/1521:28:37،
37
37
ببخشید من حرف بدی نزدم که اکثرا منفی دادن. گفتم 206 دیگخ تولید نمی شه که بخواد مدل 2015 داشته باشه. در ضمن اینجا باید اطلاعات درست داد چون ممکنه همین 206 مدل 2015 بقیه رو به اشتباه بندازه. مثل همین جناب هه با اطلاعاتشون و اصغر حان که هنوز نمی دونه اپتیما همون کادنزا نیست. کادنزا تو ابعاد قیمت، و... یک کلاس (از نظر اتاقی) بالاتر از اپتیماست.. لطفاً اطلاعات رو درست بدید. اینجا مثل اینکه اطلاعات صحیح بدی بعضی ها شاکی می شن.
آرش: 1393/6/1708:54:10،
16
18
همونطور كه دوستان گفتن 206 مدل 2015 مفهومي نداره و 208 خودروي روز پژو در كلاس 2 است. سوال من اينه چرا به توضيحات دوستان م - دادين؟
مجید.ح: 1393/6/1517:03:29،
54
23
آقا هشتاد و هشت میلیون شده است علف خرس ؟
مارال: 1393/6/1517:12:43،
26
33
من یکی ازینا میخوام رنگ آلبالویی
رضا: 1393/6/1517:21:13،
45
32
خیر موفق نخواهد بود.
نیما مدرن اسپورت.ارومیه: 1393/6/1517:25:49،
26
40
تهش برسی ریو چینیه به سفارش برای بازار ایران
arash: 1393/6/1518:12:43،
38
23
چی؟!! موتور107 اسبی؟!! شتاب 0تا100 -13ثانیه؟!!!

با این موتور به هیچ عنوان موفق نخواهد بود.
من: 1393/6/1519:16:21،
31
22
تو این رنج قیمت اکسنت ولنسر هست به این راحتی نمیتونه موفق بشه تازه مردم اسم ریو روکه مشنون یاد مدل قدیمیش میوفتن
mahyar: 1393/6/1519:21:01،
28
35
3برابر 206 پول بودی ماشینی سوارشم که شتابش 13ثانیس با سرعت 170کیلومتر و 107 اسب بخار قدرت؟

مگه دیونم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
همون 206 tup5 هاچ بک سوار میشم با یک سوم قیمت و شتاب 9.6 و 110اسب بخار و سرعت 198

یا اگه اگه از این پولا داشتم یه آلفارومئو در حد 100میلیون میگرفتم نه این آشغال کره ایی
خ: 1393/6/1521:06:35،
29
31
والبته قطعات بي كفيت و تكنولوژي بيست سال پيش و استهلاك بالا كه اگه تا چهار پنج سال ديگه بر اثر تصادف نمرده باشم بايد چندين برابر. اين خودرو پول تعميرگاه و بنزين بدم
آرش: 1393/6/1708:55:51،
17
14
206 مدل 93 بخر هر هفته جلوي تعميرگاه باش حالشو ببر.
بی مفهوم: 1393/6/1519:39:12،
64
44
موتور 1.4 که فقط 107 اسب بخار اونم تو دور 6:300 و 13.5 ثانیه شتاب صفر تا 100 با قیمت 88 میلیون بدون مالیات وارزش افزوده! به نظر شما ارزش خرید داره!!!!
شاپرک : 1393/6/1519:43:46،
25
45
پژو در کلاس 20X دهها سال قبل مدل 201 را تولید کرد که در ابتدا با هندل دستی روشن میشد! ولی همیشه رو به رشد بود و مدلهای 202 و 203 و 204 تولید شد. 205 هم بعد تولید وارد ایران شد که شاید خیلی ها هنوز یادشونه چون درست مثل این بود که پژو 405 را بکنند هاچ بک. الان پژو 209 داره تولید میشه و طرح 210 هم دادن.
پویا: 1393/6/1522:15:24،
19
25
دوستان عزیز!
چرا دعوا؟
مسلما کسی که دسترسی به این مطالب دارد به راحتی می تواند در مروگر خود سایت پژو، کیا، هیوندای، تویوتا و ... را باز کند و تمامی اطلاعات را به راحتی به دست بیاورد!
قرار نیست شخصی دسترسی به این سایت داشته باشد ولی به بقیه اینترنت نه!!!

پس لطفا سعی نکنید اطلاعات بعضا غلط خود را به رخ هم بکشید.
این قسمت مربوط به نظرات است نه دادن اطلاعات.
هر کس نظری در مورد مطلب داشت عنوان می کند نه اینکه در قسمت نظرات بخواد اطلاعات به دیگران بدهد!

چرا ما در این کشور هیچ کاری را درست و در جای خود انجام نمی دهیم!
شاپرک: 1393/6/1700:05:15،
20
19
راست ميگي به خدا! منم این همه در مورد پژو 201 تا پژو 210 نوشتم تا بعضی ها دیگه نیان بنویسند پژو 206 مدل 2015!
بد بین: 1393/6/1523:10:40،
28
17
تو همین قیمتشم راه در رو بازه مثال.... خریدار:20 میلیون الان واریز میکنم 20 تا سر ماه خوب حالا 4 ماه سود 25 درصد میاد روش که میشه 3 تومن خب عالیه دیگه فقط 37 تا دیگه بدم ماشین ماله منه... شرکت: داداش 6 میلیون مالیات بر ارزش افزوده داره قیمتشم علی الحساب زدیم نرخ روزش شده 90 تومن شما باید 48 تا دیگه بدی یه 2 تومنم زحمت ما که کارگزاری کردیم برات میشه 50 تا شیرنی بچه هام هرچی کرمته ولی زیر یه تومن تاحالا نداشتیم که میشه 51 تومن خب حالا برو یه هفته دیگه ماشینت آمادس منتها اون رنگ که خواستی تموم شده زردش هست با قهوه ای سوختش اگه نمی خوای در خواست بده سر ماه بیا پولتو بگیر البته سودش اینجوری 22 درصد میشه میدونی که .... خریدار : ای تو روحتون با این ماشین فروختنتون
همیشه: 1393/6/1601:24:13،
23
20
همیشه پول خونمون هم تا جند دلار به توان 3 باید بهشون بدیم
نام: 1393/6/1609:02:30،
17
15
طبق معمول رپرتاژ آگهی بود نه گزارش
,وحید: 1393/6/1609:37:27،
20
14
با این موتور ضعیف به این قیمت نمیارزه و موفق نخواهد بود.
قیمت این ماشین با دلار ازاد میتونه حد اکثر 40تا 45 ملیون باشه. وخودشم در حد 206و.207
سامان: 1393/6/1614:13:30،
13
17
خوبه
امیر: 1393/6/1912:47:26،
18
15
دوستان کسی راجع به این فروش شرکتی 120 روزه اطلاعی داره ایا ارزش داره خریدن از شرکت یا خیر
شهرام: 1393/7/1901:44:55،
18
12
با سلام و عرض ادب
دوستان من تا بحال نديده بودم كه در دبى از يك ماشين كره اى تا اين اندازه كه از ريو جديد استقبال شده از خودر ديگرى چه كيا و يا هيوندا استقبال شده باشه ، بخصوص مدل هاچبك كه بسيار زيباست ، واسه همين تصميم گرفتم كه يه بررسى تجربى از اون بعمل بيارم و همينكه از دبى برگشتم از دوستان سوال كردم كه آيا كسى ريو را خريدارى كرده يا نه ( آخه من در اهواز زندگى ميكنم و تردد خودرو منطقه مجاز ميباشد) و خوشبختانه يكى از دوستان مدل ٢٠١٤ نيمه فول را بتازگى خريده بود ، سرتون رو درد نيارم قريب نيم ساعت با ماشين رانندگى كردم و دو روز بعد مدل ٢٠١٥ فول را از دبى سفارش دادم كه به اميد خدا همين روزها به دستم ميرسه. ماشين بسيار خوبى است ، شك نكنيد از اكسنت و i20 بهتره و اما به لحاظ قيمت ، آنجاييكه جيلى شده ٨٣ ميليون بعيد ميدونم كه ريو با اين قيمت گران باشد. موفق باشيد
امیر : 1393/8/613:11:12،
24
22
اقا شهرام میشه فرق فول با نیمه فولشو بگی
اطلس خودرو: 1393/10/1701:14:32،
20
7
با سلام خدمت شما عرض كنم كه اين مطالب كاملا اشتباه است و شتاب صفر تا صد اين خودرو 9 ثانيه هست نه 13
peiman: 1394/3/1900:35:09،
19
15
من اینو همش سوار میشم موتور 1400 پزو 206 l90 پارس همرو راحت میگیره موتوره 1600 با 138 اسب بخار زانتیارو هم میگیره من 1600 دارم 3ساله 70000 کارکرد فقط روغن عوض میکنم شتابشم اشتباه زدن 9 ثانیه هست فرمونشم واقعا نرمه امکاناته بالا اصلا اصلا با 206 قابل قیاس نیست رقیبش اکسنت که تو نظر سنجی برنده شده با تشکر
sana : 1395/8/510:28:41،
3
3
با تحقيق زياد ريو 5 رو انتخاب كردم به نظرم با وضعيت ترافيك و كمبود جاى پارك در اغلب مناطق تهران ، ديگه موعد خودروهاى بزرگ به سر اومده و با توجه به ظاهر زيبا و ايمنى بسيار بالاى اين خودرو ميتواند بهترين گزينه در رنج قيمت 100 ميليون باشد

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل