کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

ورود نسل جدید IS به کشور با انگیزه انتقام گیری

کدخبر:۶۶۴۶شنبه، ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴:۲۴۷۴۰۵ بازدید

از جدیدترین خودروهایی که مجوز ورود به بازار ایران را دریافت کرده‌اند می‌توان به نسل جدید کیا ریو، کیا سراتو کوپه، اپل آسترا، اپل کورسا، نسل جدید لکسس GS و لکسس IS 2014 اشاره کرد.
ورود نسل جدید IS به کشور با انگیزه انتقام گیری

از جدیدترین خودروهایی که مجوز ورود به بازار ایران را دریافت کرده‌اند می‌توان به نسل جدید کیا ریو، کیا سراتو کوپه، اپل آسترا، اپل کورسا، نسل جدید لکسس GS و لکسس IS 2014 اشاره کرد. اما مهم‌ترین خودرویی که به تازگی قرار است وارد خیابان‌های کشور شود مرسدس‌بنز C کلاس ۲۰۱۵ است. در حال حاضر حدود ۳۰ دستگاه از نسل جدید Cکلاس در یکی از گمرک‌های کشور رویت شده که در انتظار ترخیص هستند. بنابراین نسل جدید مرسدس‌بنز Cکلاس پس از یک تأخیر طولانی قرار است به بازار خودرویی ایران آمده و با BMW سری ۳ رقابت کند که مدت‌هاست میخش را در این بازار کوبیده است!
اما مهم‌ترین خودرویی که اکنون از گمرک ترخیص شده لکسس IS 2014 است. خودروی مورد نظر هفته گذشته از گمرک شهریار ترخیص شده و اکنون در تهران منتظر دریافت پلاک است. نکته جالبی که در این بین وجود دارد این است که IS جدید با توجه به این که یک سال دیرتر از نسل جدید لکسس GS تولید شده اما اکنون زودتر از آن توانسته وارد بازار ایران شود. البته به زودی شاهد ورود GS جدید هم خواهیم بود.

ناکامی نسل دوم IS در ایران

لکسس IS در کلاس خودروهای سدان متوسط لوکس قرار داشته و با رقبای قدری همچون BMW سری ۳‌، مرسدس‌بنز Cکلاس، آئودی A4‌، کادیلاک ATS‌، اینفینیتی Q و … رو در روست. اما از میان رقبای آن تنها سری ۳ و Cکلاس در بازار ایران حضور دارند. سه سال پیش یعنی در سال ۱۳۹۰‌، نمونه صفرکیلومتر نسل دوم لکسس IS با قیمت ۹۲ میلیون تومانی خود از BMW 330i با قیمت ۱۳۵ میلیون تومانی و مرسدس‌بنز C350 با قیمت۱۵۸ میلیون تومانی خیلی ارزان‌تر بود.اما قیمت بسیار پایین آن نسبت به رقبای آلمانی‌اش هم نتوانست فروش خوبی را برای IS رقم بزند. دلیل این امر برتری و فاصله خیلی زیاد سری ۳ و C کلاس نسبت به آن بود. از نظر ظاهری لکسس IS قطعاً حرفی برای گفتن نداشت و از نظر فنی نیز خیلی با رقبایش فاصله داشت. همچنین از نظر شتاب و مصرف سوخت هم از رقبایش عقب بود. تنها برتری محسوس IS نسبت به رقبایش گارانتی آن بود که از طرف شرکت واردکننده طبق استانداردهای کمپانی لکسس ۷ سال یا ۵۰۰ هزار کیلومتر گارانتی شده بود. با این حال امکانات خوب لکسس IS در کنار گارانتی خوب و قیمت پایینش نتوانست فروش بیشتری برای آن نسبت به رقبای آلمانی‌اش رقم بزند.

نسل سوم برای انتقام!

نسل جدید (سوم) لکسس IS در سال ۲۰۱۴ وارد بازار جهانی شده و اکنون در نیمه دوم سال ۲۰۱۴ پایش به بازار خودرویی کشورمان هم باز شده است. لکسس IS از نظر ظاهری بسیار بهتر از نسل قبل خود شده و زیر کاپوت مدل IS250 آن یک پیشرانه شش سیلندر خورجینی ۲۴۹۴ سی‌سی قرار دارد که ۲۰۴ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. قدرت تولید شده توسط پیشرانه به کمک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این ژاپنی پر ادعا ۸ ثانیه بوده و حداکثر تا ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد.لکسس IS با ظاهر و خصوصیات جدید خود آمده تا انتقام پدرش را از Cکلاس و سری ۳ بگیرد. قضیه زمانی جدی‌تر می‌شود که بدانید لکسس IS در بین محصولات ۲۰۱۴ خودرویی جزو ۱۵ خودرویی است که بیشترین پیشرفت را نسبت به نسل قبلی خود داشته است. بنابراین این یک زنگ خطر جدی است برای BMW سری ۳ و مرسدس‌بنز Cکلاس!IS جدید با ظاهری بسیار زیبا و جذاب آمده تا تنور کلاس سدان متوسط‌های لوکس را در بازار ایران داغ کند. لکسس مورد نظر از نوع IS250 بوده و قیمت تقریبی آن حدود ۲۹۰ الی ۳۰۰ میلیون تومان عنوان شده است. این در حالی است که اکنون BMW 320i و مرسدس‌بنز C200 به ترتیب در بازار آزاد حدود ۲۷۰ و ۲۸۰ میلیون تومان قیمت دارند. یعنی این بار شرایط تغییر کرده و خودروی ژاپنی گران‌تر از رقبای آلمانی خودش است. البته جالب است بدانید از نظر فنی، شتاب و مصرف سوخت، ارزان‌ترین خودرو برترین بوده و گران‌ترین خودرو بدترین! اکنون باید منتظر ماند دید که پیروز میدان این بار کدام سدان متوسط لوکس است؟

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

mahyar: 1393/6/1511:57:34،
42
20
فکر نمیکنم لکسوس
قدرت رقابت با خودرو مکعبی شکل که شبیه تانکه و از پشت شبیه وانت باردو داره و ترمزاشم عین پیکان 40سال پیش کاسه ایه داشته باشه
کیوان: 1393/6/1512:20:16،
29
17
قیمتش بین 240-270 میلیونه اصلاح کنید
مهدی: 1393/6/1515:15:09،
14
20
سدان های متوسط لوکس
اگه متوسطه پس لوکس دیگه چیه؟
حتمض به خاطر قیمتش میگن لوکس ولی این خودرو ها در سطح جهان اصلاً لوکس به حساب نمیان.
Mmmmmmmmmmmmmm: 1393/6/1511:58:10،
28
12
تو ايران ظاهر ماشين اكه زيبا باشه قيمتش از حد نرمال بالاتر ميره ( كرانفروشي). هر قدر بازارها اروبا وامريكا رقابتيه و خودروهاي برفروش قيمتشو تخفيف ميدن توبازار ايران قيمت برفروشها رو به قصد سود بيشتر، كرونتر ميفروشن
بهرام : 1393/6/1512:23:38،
20
28
غير ممكنه با اين قيمت بتونه با بنز و بي ام و رقابت كنه و فروش خوبي داشته باشه
علی: 1393/6/1512:35:36،
23
16
نویسنده این مقاله اطلاعات فنی ناقصی داشته، لکسس IS نسل 2 به راحتی روی مصرف سوخت، هزینه های نگهداری خودرو، کیفیت متریال استفاده شده در کابین و لیست بلند بالای آپشن های خودرو از رقبای آلمانیش سر بوده و هست. در مورد شتاب و قدرت طبیعتا رقبای آلمانی با حجم موتور مشابه نظیر i325 یا i330 و c280 یا c350 بالاتر هستند، در عین حال c230, c200 , bmw 320 را به راحتی پشت سر میگذارد.
بنزين : 1393/6/1513:18:54،
12
16
bmw 320 توربو داره در مدل ٢٠١٢ به بالا is عمرا اگر بتونه شتاب ٣٢٠ بزاره
و تو اين رنج قيمت ٣٢٨ بي ام و كه ديگه ١٠٠ برابر از اين جمعات سرتر هست ...
Gt96: 1393/6/1513:37:38،
15
24
اقا با 150000000 يه جى تى ٨٦ بخر ، لذت همونارم بهت ميده
و: 1393/6/1514:03:45،
14
20
موافقم ٢٠٠٠ سى سى ٢٠٠ اسب بخار ،
حق: 1393/6/1523:47:39،
15
17
اینطور که شما میگین واز ماشینهای اروپایی تعریف می کنید یعنی از خودروها ی چینی و ایرانی بهتره????? پس چرا همه نیمخرن۰۰۰ بیخیال بابا ولش کن آزاد باشه یه چیزی گفت دیگه۰۰۰

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
پانی پی
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار