کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ورود نسل جدید IS به کشور با انگیزه انتقام گیری


کد خبر : ۶۶۴۶شنبه، ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴:۲۴۷۴۸۳ بازدید

از جدیدترین خودروهایی که مجوز ورود به بازار ایران را دریافت کرده‌اند می‌توان به نسل جدید کیا ریو، کیا سراتو کوپه، اپل آسترا، اپل کورسا، نسل جدید لکسس GS و لکسس IS 2014 اشاره کرد.
ورود نسل جدید IS به کشور با انگیزه انتقام گیریورود نسل جدید IS به کشور با انگیزه انتقام گیری

از جدیدترین خودروهایی که مجوز ورود به بازار ایران را دریافت کرده‌اند می‌توان به نسل جدید کیا ریو، کیا سراتو کوپه، اپل آسترا، اپل کورسا، نسل جدید لکسس GS و لکسس IS 2014 اشاره کرد. اما مهم‌ترین خودرویی که به تازگی قرار است وارد خیابان‌های کشور شود مرسدس‌بنز C کلاس ۲۰۱۵ است. در حال حاضر حدود ۳۰ دستگاه از نسل جدید Cکلاس در یکی از گمرک‌های کشور رویت شده که در انتظار ترخیص هستند. بنابراین نسل جدید مرسدس‌بنز Cکلاس پس از یک تأخیر طولانی قرار است به بازار خودرویی ایران آمده و با BMW سری ۳ رقابت کند که مدت‌هاست میخش را در این بازار کوبیده است!
اما مهم‌ترین خودرویی که اکنون از گمرک ترخیص شده لکسس IS 2014 است. خودروی مورد نظر هفته گذشته از گمرک شهریار ترخیص شده و اکنون در تهران منتظر دریافت پلاک است. نکته جالبی که در این بین وجود دارد این است که IS جدید با توجه به این که یک سال دیرتر از نسل جدید لکسس GS تولید شده اما اکنون زودتر از آن توانسته وارد بازار ایران شود. البته به زودی شاهد ورود GS جدید هم خواهیم بود.

ناکامی نسل دوم IS در ایران

لکسس IS در کلاس خودروهای سدان متوسط لوکس قرار داشته و با رقبای قدری همچون BMW سری ۳‌، مرسدس‌بنز Cکلاس، آئودی A4‌، کادیلاک ATS‌، اینفینیتی Q و … رو در روست. اما از میان رقبای آن تنها سری ۳ و Cکلاس در بازار ایران حضور دارند. سه سال پیش یعنی در سال ۱۳۹۰‌، نمونه صفرکیلومتر نسل دوم لکسس IS با قیمت ۹۲ میلیون تومانی خود از BMW 330i با قیمت ۱۳۵ میلیون تومانی و مرسدس‌بنز C350 با قیمت۱۵۸ میلیون تومانی خیلی ارزان‌تر بود.اما قیمت بسیار پایین آن نسبت به رقبای آلمانی‌اش هم نتوانست فروش خوبی را برای IS رقم بزند. دلیل این امر برتری و فاصله خیلی زیاد سری ۳ و C کلاس نسبت به آن بود. از نظر ظاهری لکسس IS قطعاً حرفی برای گفتن نداشت و از نظر فنی نیز خیلی با رقبایش فاصله داشت. همچنین از نظر شتاب و مصرف سوخت هم از رقبایش عقب بود. تنها برتری محسوس IS نسبت به رقبایش گارانتی آن بود که از طرف شرکت واردکننده طبق استانداردهای کمپانی لکسس ۷ سال یا ۵۰۰ هزار کیلومتر گارانتی شده بود. با این حال امکانات خوب لکسس IS در کنار گارانتی خوب و قیمت پایینش نتوانست فروش بیشتری برای آن نسبت به رقبای آلمانی‌اش رقم بزند.

نسل سوم برای انتقام!

نسل جدید (سوم) لکسس IS در سال ۲۰۱۴ وارد بازار جهانی شده و اکنون در نیمه دوم سال ۲۰۱۴ پایش به بازار خودرویی کشورمان هم باز شده است. لکسس IS از نظر ظاهری بسیار بهتر از نسل قبل خود شده و زیر کاپوت مدل IS250 آن یک پیشرانه شش سیلندر خورجینی ۲۴۹۴ سی‌سی قرار دارد که ۲۰۴ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. قدرت تولید شده توسط پیشرانه به کمک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این ژاپنی پر ادعا ۸ ثانیه بوده و حداکثر تا ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد.لکسس IS با ظاهر و خصوصیات جدید خود آمده تا انتقام پدرش را از Cکلاس و سری ۳ بگیرد. قضیه زمانی جدی‌تر می‌شود که بدانید لکسس IS در بین محصولات ۲۰۱۴ خودرویی جزو ۱۵ خودرویی است که بیشترین پیشرفت را نسبت به نسل قبلی خود داشته است. بنابراین این یک زنگ خطر جدی است برای BMW سری ۳ و مرسدس‌بنز Cکلاس!IS جدید با ظاهری بسیار زیبا و جذاب آمده تا تنور کلاس سدان متوسط‌های لوکس را در بازار ایران داغ کند. لکسس مورد نظر از نوع IS250 بوده و قیمت تقریبی آن حدود ۲۹۰ الی ۳۰۰ میلیون تومان عنوان شده است. این در حالی است که اکنون BMW 320i و مرسدس‌بنز C200 به ترتیب در بازار آزاد حدود ۲۷۰ و ۲۸۰ میلیون تومان قیمت دارند. یعنی این بار شرایط تغییر کرده و خودروی ژاپنی گران‌تر از رقبای آلمانی خودش است. البته جالب است بدانید از نظر فنی، شتاب و مصرف سوخت، ارزان‌ترین خودرو برترین بوده و گران‌ترین خودرو بدترین! اکنون باید منتظر ماند دید که پیروز میدان این بار کدام سدان متوسط لوکس است؟



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها