کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت

انتصاب مدیران سیاسی ؛ دلیل عقب ماندگی صنعت ریلی

کدخبر:۶۶۲۵جمعه، ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲:۱۸۲۷۶۵ بازدید

در صنعت ریلی کشور به جای مدیران متخصص ،مدیران سیاسی گماشته شده اند و مدیران سیاسی هم به دلیل اینکه تخصصی در این زمینه نداشته اند خیلی نتوانسته اند در این زمینه برنامه ای تدوین ...

برخی از مسئولان به ساخت و توسعه صنایعی اصرار دارند که ایران در ساخت آنها هیچگونه مزیتی ندارد . این اصرار ها که بیشتر از ابعاد سیاسی انجام می گیرد تا اقتصادی، تنها چند فرودگاه زیان ده بر روی دست کشور گذاشته است و هواپیماهایی که گاه و بیگاه سقوط می کنند.

بنابراین شاید بهتر باشد هزینه ای که صرف ساخت فرودگاه های زیان ده می شود، صرف توسعه صنعتی شود که هم طرفداران بیشتری دارد و هم صرفه اقتصادی افزون تر. صنایع ریلی در ایران ظرفیت های زیادی دارد. 

سید محمد بیاتیان، نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی و دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با افکارنیوز می گوید: «اگر این کار انجام بگیرد تاثیر به سزایی دارد. صنایع ریلی هم در بخش جابجایی مسافر و هم حمل و نقل کالا و کمک به مباحث اقتصادی تاثر گذار خواهد بود. این استعداد نیز در داخل وجود دارد که ما بتوانیم خودمان تمام این کارها را بدون اتکا به خارج از کشور انجام دهیم. در صنایع هوایی ما یک کار ابتدایی انجام دادیم و نتیجه آن هم چیزی جز سقوط هواپیماهای ایران ۱۴۰ نبود. در بخش جاده ای نیز مشکلات جدی داریم که هنوز توفیقاتی حاصل نشده است . با وضعیت فعلی در بحث پروژه های جاده ای و حمل و نقل یا نیمه کاره مانده اند یا به سرانجامی نرسیده اند. بنابراین اگر بر صنایع ریلی سرمایه گذاری کنیم تاثیر به سزایی دارد.»

وی در جواب اینکه پس مشکل چیست که تاکنون به این بخش توجه نشده است ، معتقد است: «به نظر من مشکل قانونی نداریم که توجه دولت ها به این بخش معطوف نشده است. در کنار آن در خیلی از جاها به جای مدیران متخصص ، مدیران سیاسی گماشته شده اند و مدیران سیاسی هم به دلیل اینکه تخصصی در این زمینه نداشته اند خیلی نتوانسته اند در این زمینه برنامه ای تدوین کنند و براساس برنامه پیش بروند. بنابراین این جایگاه های تخصصی همیشه با تغییر دولت ها و وزرا دستخوش تغییر می شده است و این یکی از موانع اصلی بوده است.»

بیاتیان در ادامه می افزاید: «در کنار آن صنایع مربوط به صنایع ریلی تا امروز بخش خصوصی را وارد گود نکرده ایم و سرمایه گذاری خوبی صورت نگرفته است. ما در زمینه ساخت لوکوموتیو و واگن و چه در بحث ساخت ریل توانمندی های بسیار خوبی داریم.»

این عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به سوددده بودن توسعه صنایع ریلی، می گوید: «مطمئنا اینگونه است که این صنایع دارای تقاضا و همچنین امنیت بیشتری هستند بنابراین سود اقتصادی بیشتری هم دارند. از سوی دیگر ماندگاری این صنایع نسبت به صنایع حمل و نقل جاده ای و هوایی بالاتر است. هزینه نگه داری ریل پس از ایجاد بسیار کمتر از هزینه نگه داری حمل و نقل های جاده ایست. قیر یکی از موادی است که برای آسفالت جاده ها به کار می رود و قیمت آن در چند سال اخیر تا ۱۲۰۰ درصد افزایش داشته است. هزینه نگه داری آن نیز بالاست. بنابراین صنایع ریلی هم صنایع ماندگارتر و هم دارای هزینه کمتری هستند.»

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

موسوی: 1393/6/1409:35:44،
51
44
آقای دکتر آقایی شرکت پارس متال رو ورشکست کرد حالا نوبت راه آهن شده
0000000000000000000000000: 1393/6/1412:44:27،
19
22
... مردم هستن







هادی: 1393/6/1414:08:21،
44
20
اگه کمی به تاریخ مراجعه کنی و منصف باشی خدا را باید شاکر باشی امثالی مثل رضاخان بوده اند که پایه های صنعت ریلی رو بنا نهادند، ولی در این 40 سال اخیر غیر از اینکه همون زیرساخت ها ارتقا نیافته بلکه نابود هم شده.
درست مثل محافظت از آثار باستانی و محیط زیست می مونه که مربوط به یک نسل خاص نمیشه
متاسفانه در همه بخشهای صنعت این مشکل مدیر نالایق و سیاسی وجود داره
یه چیزی که برام جالبه اینه که این نماینده مجلس که سیاسی هم هستند احتمالا نتوستند پست مدیریتی واسه خودشون دست و پا کنند که این حرفها رو میزنند!
آقای محترم وقتی شما در مجلس قدرت اینو نداری که جلوی این کارها بگیری چرا تز میدی؟!
بجای بحث های بیهوده ساپورت خانمها بروید پیگیر این مباحث ریشه ای در صنعت کشور باشید!
خجالت آوره!!!
kkkkkkkk: 1393/6/1419:25:55،
47
18
مشکل این مملکت تنها این نیست که مدیراش سیاسی هستند.مشکل اینه که مدیران دینی ما سیاسی شدن و اینها خیلی زیاد فاصله دارن با مدیری که بر فرض مثال در یک کشور متمدن مدیریت میکنن
mrm7: 1393/6/1419:42:45،
28
20
انتصاب مدیر سیاسی عقب ماندگی در ورزش
انتصاب مدیر سیاسی عقب ماندگی در اقتصاد
انتصاب مدیر سیاسی عقب ماندگی درهمه چیز
یعنی ما چقد مدیر سیاسی لایق داریم
ناصر: 1393/6/1409:56:02،
73
19
مدیر؟اون دیگه چیه؟مگه ایران مدیر هم دارد؟؟؟اگه هم داشته باشه نمیتونه کار کنه.بهترین مدیر برای ایرانیا شاطره!که فقط نونشونو بپزه اوناهم بخورن!!
بنده خدا ۱: 1393/6/1413:06:41،
24
23
تو ایران فقط در صنایع ریلی مدیر سیاسی بجای مدیر متخصص ننشسته تمامی مملکت این وضع رو داره تازه چون هیچکدوم از تخصص هیچی حالیشون نیست میگن تعهد بالاتراز تخصصه بعد میان هواپیما میسازن تا مردمو نفله کنند
حرف حساب: 1393/6/1410:09:16،
41
30
تمام صنعت ایران همین گونه هست نه فقط صنعت ریلی. کاش به جای استفاده از مدیران نا لایق از نخبه هایی که از ایران فرار میکنند استفاده میشد
pepan: 1393/6/1410:18:58،
20
31
با این رانت خواری و سفته بازی و اینا تا سال 1450 هجری شمسی با همین لکوموتیو میگردیم..
بابا بیااین جاده هار و دو بانده کن تا آمار کشته ها کمی بیاد پایین .جاده ترانزینی عرضش تنها 6 متره..ریل رو میخوام چیکار
pepan : 1393/6/1414:23:09،
44
25
من موندم کسایی که منفی میدن به این حرفم یا عقل ندارن یا اونا هم از رانت خوارا همایت میکنن.
مهدی: 1393/6/1411:21:40،
17
22
نمونش مترو اهواز با این مدیریت افتضاح تا بخواد برسه انتهای خط ابتدای خط دیگه عمرش تموم شده باید تخریب بشه
ali: 1393/6/1411:23:17،
33
21
آقایان! خانمها! من پیشنهادم این است که ما ایرانیان به تاسی از برادران عرب حاشیه خیلج فارس، خودمان هیچ کاری نکنیم و متخصصان را از اروپا و آمریکا و کارگران را از آفریقا بیاوریم تا بیش از این گند نزنیم!! در ضمن برای اینکه بخور بخور سیاسیون تمام بشود با سویس قرارداد ببندیم تا ما را از نظر سیاسی (مثل برخی از کشورها که سرزمین دور از وطن اصلی دارند) بعنوان بخشی از کشور خود بپذیرند و مدیریت کشور را بدون بار مالی برایشان به آنها بسپاریم!!
و خودمان فقط به شعار پردازیمان ادامه دهیم!!
مجید.ح: 1393/6/1412:38:14،
53
21
آقا از این مدیران در سطح کشور بسیارند (آقای رنگرز شرکت شهاب یدک را با 40 سال سابقه به باد فنا داد دیگر هیچ)
م: 1393/6/1412:41:43،
18
19
باور فرمائید اگر از کره مریخ هم متخصص بیاوریم تا این باند بازی ها و پارتی بازی ها هست ایران همین است و همین است تا اقتصاد دولتی هست همین است و همین است تا ................ همین است و همین است .
حسین: 1393/6/1411:46:54،
18
20
با حمل سالانه 50 میلیون تن مواد معدنی از جمله سنگ آهن میتوان سالی 2000 میلیارد در آمد برای راهآهن داشت. مبدا خواف و سنگان و سنگ آهن افغانستان هم مرز ایران.مقصد بندر عباس.سالانه 500 میلیارد تومان هم در حمل واردات صرفه جویی میشه. یک خط راه آهن چهار ریله از خراسان جنوبی با گذر از طبس - یزد-سیرجان - بندر تا بار همه معادن را حمل کند.ارقام محاسبه شده نصف قیمت حمل جاده ای است.هزینه ریلی یک هفتم جاده.
اشکان ا: 1393/6/1412:36:53،
17
21
واقعا به مورد خوبی اشاره کردی.حتی میشه تو تبدیل سنگ اهن به شمش خودمون پیشرفت کنیم تا حداقل به ترکیه برسیم تا معادن افغانستان خام وارد و تبدیل کنیم. قطب فلزات دنیا میشیم.البته اگه کسی دلواپس نباشه.
Mmmmmmmmmmmmmm: 1393/6/1411:50:02،
15
20
ما تو حرف زدن خيلي بيشرفته ايم ولي يه صنعت رو نميتونيم اسم بياريم كه بيشرفتش در حد معمولي هم بوده باشه
حسین: 1393/6/1411:51:48،
19
18
قابل توجه: افغانستان هزاران میلیارد تن مواد معدنی دارد که تازه دارن شروع به استخراج میککند. بزرگترین خریدار چین میباشد. افغانستان مجبور به ترانزیت بار از ایران است. چین سالانه 800 میلیون تن سنگ آهن مصرف میکند.حالا خاک مس و سرب و روی و منگنز و دیگر عناصر را هم اضافه کنید. فزصت درآمد سالانه چند هزار میلیاردی و هزاران شغل .حمل ارزان صنایع و معادن داخلی را هم تقویت خواهد کرد
اشکان ا: 1393/6/1412:39:46،
45
20
حسین جان ممنون که اطلاعات داری و می گی. خلاصه صدای همه بایست دربیاد تا مسءولن ه فکر بیوفتن.
علی: 1393/6/1411:57:10،
13
20
وسایل مورد احتیاج ساخت و توسع خطوط ریلی.
بلوزر-گریدر-بیلمکانیکی-کمپرسی-سنگ سخ کوهی برای بالاست-سیمان برای بلوک زیر ریل-ریل ساخت اصفهان-نیروی انسانی- پول -بازار مصرف - توجیح اقتصادی . همه چیز غیر از آخریش رو داریم و هیچ ربطی به تحریم هم ندارد.
شاکی: 1393/6/1412:22:02،
15
20
اینا همه اش نتیجه همیننه که به افرادی به زور تعارف و خواهش می کنیم ومعدل ده و یازده مدرک دکتر ومهندس میدیم/فاتحه
متخصص ریلی : 1393/6/1418:17:24،
9
22
متاسفانه مدیر جدید راه اهن علیرغم سابقه زیادی که در این صنعت دارد بسیار باند باز و کوتوله پرور است قبلا ایشان مدیر بخش ریلی شرکت مپنا بود و میراث ایشان یک مشت مدبر نالایق می باشد
علی: 1393/6/1418:28:01،
13
17
اگر یک شرکت سهامی بخواهد ریل مخصوص حمل سنگ آهن احداث کند و سهامش تو بورس باشه . من تا میتونم سهامش رو میخرم. حمل و نقل ریلی پایه صتعت و اقتصاد هر کشوری هست و همیشه سود خوبی دارد
hamid: 1393/6/1419:24:06،
12
18
همه مملکت را باند و مافیا گرفته هیچ موقع مملکت با این وضعیت درست نمی شود مشکل اصلی همینه
رضا: 1393/6/1420:47:51،
13
17
بدبختی سیاسی هم نیستن حداقل که دلمون کمتر بسوزه، خیلی خیلی خیلی دست بالا بگیریم بردار زن رئیس بالا دستی هستن. احتمالا یه دیپلم ردیه دکترا دار از آکسفورد.
ريل قطار: 1393/6/1510:05:00،
16
30
كاش بعضي از مديراي بي لياقت دانشگاه علم و صنعت رشته صنايع ريلي رو ور مي داشتن اون وقت همه چي يه خورده درست مي شد،تنها قطب راه آهن همين دانشگاه علم و صنعته كه استاداش كاملا سياسين و هيچ توجهي به منافع ريلي واسه مردم ندارن به فكر ارتقا خودشونن بدبختا،با عذر خواهي از چند تا استاد خوبش

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل