کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دلیل افزایش نرخ دلار در هفته ای که گذشت


کد خبر : ۶۶۱۶پنجشنبه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰:۰۳۴۸۹۵ بازدید

قیمت دلار به یکباره در هفته ای که گذشت تا 3165 تومان نیز رسید اما دیری نپایید تا هیجان ایجاد شده فروکش کرد و در روز سه شنبه قیمت دلار به 3150 تومان رسید.

هنوز چند ساعتی از انتشار خبر تحریم های جدید آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران نگذشته بود که به یکباره روند قیمت دلار صعودی شد. بر اساس ادعای تحلیل گران بازار، قیمت دلار در واکنش به اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران افزایش پیدا کرد و در مسیر صعودی گام بر داشت.

بر این اساس قیمت دلار به یکباره در هفته ای که گذشت تا 3165 تومان نیز رسید اما دیری نپایید تا هیجان ایجاد شده فروکش کرد و در روز سه شنبه قیمت دلار به 3150 تومان رسید.

اتفاقی که سبب شد تا هیجان افزایش قیمت دلار از تب و تاب بیفتد و بار دیگر بازار شرایط با ثباتی را داشته باشد. اتفاقی که با انتشار خبرهای امیدوار کننده ای که از دور جدید مذاکرات ایران با 1+5 همراه شد و همین موضوع شرایط قیمت دلار را در وضعیت ثبات بیشتری قرار داد.

این اتفاق در شرایطی است که پیش از این خوش بینی به مذاکرات بر سر پرونده هسته ای سبب شده بود تا قیمت دلار به کف 3100 تومان برسد. موضوعی که برخی تحلیل گران بازار آن را برای آینده ای نزدیک دوباره پیش بینی می کنندو بر این باور هستند افزایش قیمت دلار تداوم نخواهد داشت. بنا به گفته این گروه از تحلیل گران بازار نباید تحت تاثیر هیجان ایجاد شده افزایش قیمت دلار قرار گرفت چرا که صعودی بودن قیمت دلار ادامه نخواهد داشت.

علاوه بر هیجان ایجاد شده که به افزایش قیمت دلار منتهی شد در اواخر مرداد کارشناسان تاکید کرده بودند که با افزایش سفرهای تابستانی در شهریور احتمال افزایش قیمت دلار تا حدی وجود دارد. اتفاقی که به وقوع پیوست و در حدود 30 تومان قیمت دلار افزایش پیدا کرد. 

گفتنی است قیمت دلار در پایان معاملات روز چهارشنبه با افزایش 22 تومانی به 3185 تومان رسید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها