کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

اولین ملاقات و تجربه رانندگی با بایک سابرینا در ایران

کدخبر:۶۶۰۰چهارشنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱:۴۴۱۱۲۶۱ بازدید

دیار خودرو شرکت کوچکی در شهر گلپایگان است که در چند سال گذشته با مونتاژ خودروهای چینی روزگار گذرانده.اولین محصول این شرکت وانت DEER بود که علیرغم ...
اولین ملاقات و تجربه رانندگی با بایک سابرینا در ایران

دیار خودرو شرکت کوچکی در شهر گلپایگان است که در چند سال گذشته با مونتاژ خودروهای چینی روزگار گذرانده.اولین محصول این شرکت وانت DEER بود که علیرغم عرضه محدود توانست ذهنیت مطلوبی را از نام دیار خودرو در بازار ایجاد کند.این شرکت در قدم بعدی به سراغ وانتی موسوم به وینگل رفت و حالا هم با همکاری دو کمپانی بزرگ BAIC و GREAT WALL چین به مونتاژ خودروهای سواری و SUV می پردازد.گریت وال اختصاصا تولید کننده خودروهای شاسی بلند است،اما BAIC به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان چین،محصولاتی را با همکاری کمپانی های مختلف خارجی نظیر مرسدس بنز،جیپ و هیوندای می سازد و به تازگی نیز بخشی از تکنولوژی مهندسی مورد نیاز خود را از کمپانی ورشکسته SAAB سوئد خریده است.شاید کمی گیج شده باشید،اما به هرحال اولین سری از خودروهای BAIC سابرینا به خریداران تحویل داده شده و چندی پیش فرصت آزمایش فنی یکی از آن ها فراهم شد.خودرویی که در دو نمونه سدان و هاچ بک و با قیمتی حدود 60 میلیون تومان عرضه می شود و از تازه ترین های بازار چینی شده این روزهای کشورمان است.

مشخصات فنی و طراحی ظاهری

عجیب نیست اگر با دیدن مدل هاچ بک سابرینا به یاد مرسدس بنز B CLASS بیافتید،حتی خود کمپانی هم ابایی ندارد که به شکل غیر رسمی این خودرو را مرتبط با مرسدس بنز معرفی کند.البته اشتراکات سابرینا با ستاره پرفروغ سرزمین آلمان ها به همین بدنه کپی برداری شده و شاسی مشترک با مدل چهار درب اسمارت محدود می شود و در بخش موتور و گیربکس شاهد حضور قطعات فنی با نشان میتسوبیشی هستیم،چنین آرایشی پیش تر در برخی محصولات میتسوبیشی دیده شده بود،چرا که میتسوبیشی روزگاری با دایملر کرایسلر سهام مشترک داشت.خلاصه که E150  BAIC یا همان سابرینا از نظر فنی به میتسوبیشی کلت شبیه است اما در زمینه طراحی می توان آن را نمونه ای محو شده از نسل اول مرسدس بنز B CLASS دانست که برخی جزییات و زیبایی های خود را از دست داده است.شاید مهمترین تفاوت به غیر از نشان بزرگ و نامشخص BAIC،چراغ های جلو متفاوت نسبت به مرسدس بنز باشد که تا حد زیادی آسیایی بودن خودرو را نشان می دهد.به نظر می رسد که عرض کلی خودرو،اندکی کمتر از مرسدس بنز است و به همین دلیل اگر سخت گیر باشید، کمی عدم تطابق ابعادی را در طراحی سابرینا مشاهده خواهید کرد.در نمای جانبی یافتن تفاوت نسبت به بنز واقعا آسان نیست اما در نمای پشتی بازهم چراغ های عقب هستند که می توانند نشان دهنده چینی بودن خودرو باشند.در مجموع طراحی سابرینا می تواند از دیدگاه بسیاری افراد قابل قبول باشد، اما در مورد زیبا بودن یا نبودن آن به سختی می توان نظر داد، به خصوص که این خودرو نمی تواند احساس استحکام مخصوص خودروهای آلمانی را نیز به بیننده منتقل کند و از این نظر بسیار با مرسدس B CLASS متفاوت است.

نمای داخلی و فضای سرنشینان

خوشبختانه طراحان BAIC بر خلاف دیگر خودروسازان چینی در هنگام پرداخت سابرینا خلاقیت به خرج نداده اند و فضای داخلی مرسدس را کامل و دقیق کپی فرموده اند.مزیت این روش،ارگونومی مناسب، زیبایی و راحتی است که می تواند حس و حال نشستن در یک خودرو مهندسی شده و دقیق آلمانی را به سرنشینان سابرینا منتقل کند.جنس و کیفیت صندلی ها خوب است و راحتی قابل قبولی را به ارمغان می آورند.هماهنگی اجزای داخلی از نظر طراحی و کیفیت ساخت نیز دست کمی از خودروهای درست حسابی ندارد و در مجموع همه چیز رضایت بخش به نظر می رسد.طراحی داشبورد بی هیچ کم و کاستی بر اساس الگوی اشتوتگارتی ها انجام پذیرفته و از پلاستیک نسبتا خشک شکل گرفته که البته بدتر از سایر خودروهای این رده قیمتی نیست.جالب است که فرمان تا حد زیادی مشابه فرمان ب ام و های جدید طراحی شده است.سر دنده هم اصلا شبیه به سر دنده مربوط به گیربکس اتوماتیک مرسدس نیست و شاید بتوان گفت که از روی خودروهای کلاسیک آمریکایی،نظیر شورولت کامارو کپی شده است.مهمترین ویژگی سابرینا شاید این باشد که فضای داخلی به خصوص برای سرنشینان عقب کافی و مناسب است و بر خلاف خانواده پژو 206 ناچار به گدایی کردن فضا از فردی که صندلی خود را عقب داده است،نخواهید شد.البته باید گفت که صندلی عقب تا حدی حالت نیمکت مانند دارد و خشک تر از خودرویی چون MVM 315 احساس می شود،اما این خشکی به نظر اصولی تر از صندلی ها نرم و خسته کننده برخی خودروهاست و در بلند مدت خستگی کمتری را به ستون فقرات سرنشینان تحمیل می کند.

رانندگی

پس از نشستن پشت فرمان سابرینا،نباید انتظار دیدن درب موتور را داشته باشید.با این حال میدان دید مناسب است و تسلط پیدا کردن بر ابعاد خودرو نیز کار سختی نیست.در حد فاصل دو نشانگر آنالوگ سرعت سنج و دور سنج،نمایشگر کریستال مایع قرار گرفته است که اطلاعاتی چون وضعیت دنده در گیربکس، مصرف سوخت، دمای محیط و….را به نمایش در می آورد.اگر قرار باشد یک نشانه از چینی بودن خودرو وجود داشته باشد، آن قطعا عدم تقارن در دکمه های قرار گرفته بر روی فرمان است که تنها در سمت چپ کار گذاشته شده اند.با این وجود فرمان طراحی خوبی دارد و به خوبی در دست قرار میگیرد.گیربکس را در حالت درایو قرار می دهیم و با آزاد کردن ترمز دستی به راه می افتیم.تعویض دنده ها به نرمی انجام می شود و عملکرد سیستم تعلیق هم بر روی مسیر ناهموار و غیر آسفالت از آنچه فکرش را می کنیم بهتر است.در واقع تعلیق آنقدر نرم است که گاهی حرکات ارتعاشی فنرهای جلو بیش از آنچه باید تکرار می شود و احساسی از موج سواری را به سرنشینان منتقل می کند.به محل مناسب برای تست عملکرد خودرو می رسیم.دکمه S را نماد لغت SPORT است در کنار اهرم تعویض دنده می فشاریم و در لحظه رها کردن پدال ترمز،گاز را تا انتها می فشاریم.سابرینا با شتاب نسبتا خوبی به راه می افتاد و دنده ها با ضربه ای مختصر در دور موتور های نزدیک به RED LINE تعویض می شوند.طبیعتا با توجه به قدرت 113 اسب بخاری پیشرانه،توقع شلیک شدن را از خودرو نداریم،اما عملکرد در مجموع مناسب است و حداقل از خودرویی همچون L90 اتوماتیک بسیار بهتر به نظر می رسد.متاسفانه ترمز چرخ های عقب به صورت کاسه ای است و علیرغم بهره مندی از سیستم های کمکی،نمی تواند در حد و اندازه ترمزهای فوق العاده خانواده پژو 206 تیپ پنج و شش ظاهر شود که در هر چهار چرخ به صورت دیسکی هستند.هندلینگ برگ برنده سابرینا نسبت به سایر هاچ بک های شهری ایست که این روزها در کشورمان عرضه می شوند،شاید باورش سخت باشد، اما شاسی طراحی شده توسط مرسدس بنز حتی با وجود این تعلیق نرم هم می تواند،عملکردی قابل پیش بینی و دقیق را در مانورهای ناگهانی برای سابرینا به ارمغان آورد و این درست نکته ایست که در پژو 206 به خوبی احساس نمی شود.در تست اسلالوم مشخص شد که در شرایط سخت خودرو اندکی دچار کم فرمانی می شود و می توان در مانورهای ناگهانی صدای جیغ کشیدن تایرهای جلو را به وضوح شنید.اگر قرار بر مقایسه باشد،باید گفت که این اتفاق در خصوص خانواده پژو 206 با کاهش چسبندگی چرخ های عقب و حتی جدا شدن آن ها از سطح زمین همراه می شود.وضعیتی که حوادث بسیاری را در جاده های کشورمان رقم زده است.

نکته ارزشمند دیگر در خصوص سواری بایک سابرینا این است که اثری از کوبش های آزار دهنده در عملکرد تعلیق عقب وجود ندارد و این ویژگی به خصوص با توجه به وضعیت فاجعه بار راه ها، می تواند امتیاز مثبت بزرگی برای این چینی ناشناخته باشد.خوشبختانه سامانه رهیاب ماهواره ای (GPS) هم بدون دردسرهای نرم افزای به خوبی کار می کند و مالک از عملکرد این سامانه حداقل در تهران،رضایت کامل دارد.

شرایط بازار و جمع بندی

بایک سابرینا بر خلاف بسیاری هاچ بک های دیگر،سواری لذت بخش و کیفیت ساخت قابل توجهی دارد اما قیمت 58 میلیون تومانی،آنهم برای هاچ بکی که توسط یک خودروساز خصوصی کوچک عرضه می شود،شرایط را برای سابرینا دشوار می کند.نمونه سدان این خودرو از نظر طراحی به هیچ عنوان جذابیت نمونه هاچ بک  را ندارد و از این رو بعید است که بتواند بدون تبلیغات زیاد در بازار موفق ظاهر شود.با این حساب آیا می توان خرید سابرینا را به خوانندگان مجله توصیه کرد؟پاسخ شامل دو بخش می شود، نخست اینکه سابرینا قطعا در بازار فروش دست دوم همچون 206 یا 207 سکه رایجی نخواهد بود و ممکن است مالکین را دچار ضرر ناشی از افت قیمت کند.مسئله دوم هم تعهد دیار خودرو به ادامه عرضه محصولات BAIC در بلند مدت و خدمات دهی مناسب به آنها مربوط می شود،چند و چوند آینده محصولات BAIC برای ما هم روشن نیست اما پاسخ این پرسش،آنقدر تعیین کننده است که می تواند خرید سابرینا را به انتخابی هوشمندانه یا اشتباهی استراتژیک تبدیل کند.
 

k4bj52doqpncc93iho2c.png

همراه مکانیک



دیدگاه ها

AAA: 1393/6/1217:05:41،
125
48
چقدر مایه گرفتی این متن رو واسه تبلیغ این چینی گذاشتی تو سایتت ایران جیب ؟
کوکو: 1393/6/1218:33:43،
51
212
تو ایران فقط ال 90


فنی در حد جنگ ستارگان و آواتور مرگ نداره

ال90 تا 100می ارزه
مسعود : 1393/6/1218:47:16،
62
38
واقعا مردم ایران مردم ظاهر پسند و ساده ای هستن که یه داشبور کرم و یه سانروف بی کیفییت سریع جو گیر میشن و اصلا به اصالت ماشین توجه نمیکنن ...دلیل فروش روز افزون خودروهای چینی تو ایران همینه و...البته ناگفته نماند که خودرسازهای داخلی هم تو خواب 200 ساله به سر میبرن.
علی جون: 1393/6/1223:29:46،
40
58
این ماشینو ول کن برو اونایی که خریدن رو نشون بده
آخه که 60 میده به این آشغال؟!
کارشناس: 1393/6/1309:31:12،
40
26
با سلام
اگر می خواهید همیشه پولهای خود را بصورت بهینه خرج کرده و هزینه اضافی و سربار نداشته باشید باید جنس با کیفیت در همه زمینه ها خرید و مضایای آن
1- دوام بالا و استهلاک پایین
2-طراحی زیبا و با کلاس
3- هر چند بار هم که استفاده کنی باز می گن فلان برند است و در مورد خودرو نهایتا به یک ماشین کلاسیک تبدیل می شود و وقتی مونتاژ نمی شود قیمت آن بخاطر یادآوری کیفیت خود بالا و بالاتر خواهد رفت
کسی که دنبال چیز ارزان می گردد همیشه متضرر خواهد بود
گلپایگان؟: 1393/6/1217:06:18،
55
28
حالا که اینجوره منم میخام کارخونه بزنم!!!!! پول پیش میگیرم باهاش کارخونه میزنم 1 سال بعد با کلی منت ماشینو تحویلشون میدم
داوود: 1393/6/1300:30:32،
32
36
بزرگترين عيب اين ماشين
١- چينيه و هيچ وقت جنس خوب چيني ايران نيومده
٢- توجه كنيد خدمات پس از فروش خيلي مهمه كه ما توجه نميكنيم شركتهايي مثل ايرانخودرو و سايپا با اين همه پرسنل و دك و پز توش موندن بعد يه شركت دلال صفت ميخواد چه خدماتي بده
لطفا براي پولي كه به زحمت در مي آوريد ارزش بزاريد ....
GM: 1393/6/1217:15:00،
44
69
فقط و فقط GENERAN MOTORS . GM خیلی بهتر از MG چینی
k,k: 1393/6/1217:54:38،
46
39
خدا روزیتو جای دیگه بده ، بعدشم دیگه دیره از اینجور حرفها ، فقط خواجه حافظ شیراز بود که نمیدونست ام جی انگلیسیه که به لطف شما ام جی ستیزها فهمید.
آخ چه حالی میکنم وقتی میبینم به چه تقلایی افتادین .
??: 1393/6/1218:20:19،
71
48
نه تو رو خدا ! خودت ربط حرفت رو فهمیدی ! مگه این MG هست ؟
مهران در پاسخ GM: 1393/6/1315:22:05،
26
27
آخه اين موضوع كه گفتي ربطي به اينجا نداره بابا جان معلومه خيلي از دست برند MG انگليسي كه بقول خودت بايد اونو با برندهايي مثل GM آمريكا و يا ساير برندهاي ديگه اروپايي مقايسه كرد حالت گرفته شده كه ربط و بي ربط كارت شده بدگويي از اون، بي خيال :-)
zlt: 1393/6/1321:55:30،
27
45
بی خود پای ام جی رو وسط نیارین
هر وقت بحث بی ام و کرایسلر فورد آلفا تویوتا اینا وسط بود
اونوقت راجبه ام جی بریتانیایی نظر بدید
مهندس: 1393/6/1217:17:15،
50
28
چرا این آشغال ها باید اینقدر گران باشن؟
پاسخ به مهندس: 1393/6/1217:27:18،
41
31
چون میخوان پول درشت و راحت الحلقوم دشت کنن. برای خودشون نهایت 15میلیون درمیاد.
I LOVE CHINA: 1393/6/1217:32:35،
30
100
بهترین انتخاب هاچ بک تا 60 تومن است
Mahdi: 1393/6/1219:18:27،
40
27
گرونترین خودرو چینی به پول مانهایتن 20میلیونه,بااین شرایط اگه ایرانخودرو برای دنا50میلیونیقیمت بذاره من دنا میخرم حداقل لوازم گیر بیاد نه این آشغال که اگه کارخونش مثل فیات سینا جمع شد نزنم توسرم بخاطر اشتباهم
مهرداد: 1393/6/1221:47:32،
22
30
خدمات پس از فروش ایران خودرو ضعیف . رفتم یه جلو داشبورد کرم ۴۰۵ بگیرم هیج جا گیرم نمیومد. پدرم در اومد.
reza: 1393/6/1222:51:16،
33
49
نمایندگی دیار خودرو توی مشهد پولای مردمو برداشته و فرار کرده. هر روز کلی ادم اونجا در حال دعوا و اعتراضن اما جوابی نمیشنون. ماشینایی هم که تحویل داده هیچکدوم نه سندش اومده نه پلاکش!!!!
مهردادج: 1393/6/1300:03:52،
16
22
يكي ازدوستان بنده سابرينا خريده 4ماهه پلاكش نيومده ميخواد پسش بده آقارضاراست ميگه
احسان: 1393/6/1308:40:08،
26
34
میری ی 206 تیپ 5 میخری 36 تومن .میهمی چی سوار میشی پدر مادرش کیه.
امکاناتشم بد نیستم
حالا شاید ی کم کیفیتش پایین باشه.
کل اپشن های این ماشین چینی ها یک ماه اول کار میکنه
كليدور: 1393/6/1309:10:17،
28
25
كوكو چند گرفتي براي ال لگن تبليغ مي كني
MAZI: 1393/6/1310:17:49،
49
74
بهتر نبود برااینکه این ماشینی که میخواید تبلیغ کنید ماشینای دیگه رو تخریب نکنید . اگه مقایسه است تمامی مشخصات مثل خدمات پس از فروش و استهلاک و بررسی های موتور وگیربکس را به صورت کامل امتیاز بندی کنید ، اگه بالاتر بود میشه نقطه مثبت این خودرو. اگر که نیست بذارید مردم کاملا خودشون بررسی کنند.
امیرضا: 1393/6/1311:03:46،
21
41
ماشین خوبی است ولی
به پزو 405نمیرسد
پزو 405 0تا100ان 10ثانیه است
دانیال: 1393/6/1316:49:03،
34
25
من کیا اسپرتیج دارم و به نظرم اونم همچین مالی نیست. بخدا از ایرانی بودنم خجالت میکشم که واسه یه مشت آت و اشغال اصلا مطلب مینویسن یا وقت میذارن.
حتی یک ریال هم نمی ارزند. هم ماشینای ایرانی هم چینی.
بدبختی که شتخ و دم نداره
mohsen128: 1395/4/2513:23:26،
24
18
من قصد خرید سابرینا دارم و 206 ام را میفروشم

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

نتایج انتخابات ریاست جمهوری - 30 اردیبهشت 96 / نتایج شمارش آرا به تدریج اعلام خواهد شد
مکانیک به زبان ساده / عواقب تاخیر در تعویض تسمه ها
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بیانیه حجت الاسلام رئیسی؛ بعد از اعلام نتیجه انتخابات
بازی خطرناک چری برای بازار ایران!
احتمال پیش‌فروش خودروی جدید پژو 2008 از سوم خردادماه
جدول شرایط پیش فروش کلیه محصولات ایران خودرو - خرداد 96
شرايط پيش‌فروش محصولات پارس‌خودرو به مناسبت آزادسازی خرمشهر
شرایط ویژه فروش نقدی و اقساطی خودروهای سراتو، چانگان و آریو - اردیبهشت و خرداد 96
تولید 2 خودروی سواری در کشور به صفر رسید
شرايط فروش نقدی، اقساطی و ليزينگی محصولات شركت سايپا - خرداد 96
قیمت مدل‌های صفر پرفروش‌ترین خودروهای تولید داخل + جدول
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - خردادماه 96
خودروهای روسی که به ایران می‌آیند، چه شکلی هستند؟
لیست قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو در خردادماه 96
آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما