کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

یارانه‌ای برای شیر در نظر گرفته نشده است


کد خبر : ۶۵۵۰سه شنبه، ۱۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱:۲۷۱۵۵۱ بازدید

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور درباره پرداخت یارانه به صنعت شیر، گفت: 4800 میلیارد تومان از محل منابع هدفمندی برای طرح تحول سلامت ...

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور درباره پرداخت یارانه به صنعت شیر، گفت: 4800 میلیارد تومان از محل منابع هدفمندی برای طرح تحول سلامت کنار گذاشته شده و اکنون پرداخت می‌شود، همچنین لزوما یارانه جداگانه برای شیر در نظر گرفته نشده و می‌توان از یارانه 5200 میلیارد تومانی تولید استفاده کرد.

محمدباقر نوبخت در نشستی خبری پیش‌بینی دولت از رشد اقتصادی 6 ماه ابتدایی سال را یک درصد عنوان کرد و گفت: از 2/4 میلیارد دلار منابع مالی آزادشده ایران، هیچ رقمی وارد بودجه نشده است. وی اظهار داشت: طبق بررسی‌های مرکز آمار، برآوردهای اولیه از رشد اقتصادی نیم‌درصدی طی 6 ماه اول امسال حکایت دارد. نوبخت ادامه داد: البته این رقم تا پایان ماه جاری نهایی می‌شود و پیش‌بینی ما این است که طی 6 ماه اول  امسال بیش از یک درصد رشد اقتصادی داشته باشیم و این رقم تا پایان سال به نزدیک 2 درصد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در صورت در نظر گرفتن وضعیت فعلی، تمام اعتبارات عمرانی استانی در سال جاری اختصاص خواهد یافت، گفت: همچنین پیش‌بینی می‌کنیم همه طرح‌هایی که قابلیت اتمام در سال جاری را داشته باشند در حال حاضر 246 طرح هستند و تا پایان سال به طور کامل تخصیص اعتبار می‌شوند. نوبخت با بیان اینکه طی سال جاری اعتبارات تبصره 22 مربوط به برقراری توازن بین مناطق مختلف نیز به طور کامل تخصیص خواهد یافت، اظهار داشت: بودجه برنامه ششم توسط دولت انجام شده و پیش‌نویس این برنامه با 14 جلد پیوست به دفتر مقام معظم رهبری ارائه شده تا با اصلاحات به ما ابلاغ شود.

نوبخت با اشاره به آخرین گزارش منتهی به 6 شهریور امسال، گفت: در این مدت 71هزار و 821 میلیارد تومان منابع بودجه عمومی شامل درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و دارایی‌های مالی حاصل شد و به این ترتیب با وجود شرایط تحریم وضعیت منابع نسبت به سال گذشته در همین مدت 5/1 برابر شد که این مساله نشان می‌دهد حتی شرایط تحریم نیز نمی‌تواند در این باره تاثیرگذار باشد. وی با بیان اینکه از 2/4 میلیارد دلار منابع مالی آزاد شده ایران هیچ رقمی وارد بودجه نشده، گفت: از ابتدای امسال تا 6 شهریور امسال 56 هزار میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای اختصاص یافت که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3/1 برابر شده است و اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل 7/3 برابر شده است. «وطن امروز»‌ از نوبخت پرسید با اینکه دولت داعیه سلامت جامعه را دارد اما متاسفانه سرمایه‌گذاری پایداری چون اختصاص یارانه به شیر برای دسترسی آسان عموم به این ماده غذایی مهم به چشم نمی‌خورد آنگونه که سلامت آینده جامعه را تضمین کند، آیا دولت برای اختصاص شیر برنامه‌ای دارد؟

معاون رئیس‌جمهور با قدردانی از پیگیری مسائل جامعه توسط ما  که مشکلات مردم (بویژه قشر کم‌درآمد جامعه) را دنبال می‌کند، گفت: لزوما یارانه جداگانه برای شیر در نظر گرفته نشده و این بخش باید از یارانه 5200 میلیارد تومانی تولید استفاده کند. وی ادامه داد: در گذشته 300 میلیارد تومان به شیر یارانه پرداخت شد که برخی دامداران عنوان کردند یارانه نگرفته و برخی کم گرفتند اما در عین حال از ارزان شدن شیر استقبال می‌کنیم. نوبخت اضافه کرد: بی‌شک با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها و تخصیص اعتبار بودجه سال آینده به موضوع شیر توجه بیشتر خواهد شد به‌طوری که تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان از تصمیم‌گیری دولت در این زمینه راضی شوند. وی با اشاره به حمایت رهبر انقلاب برای اختصاص 2 میلیارد دلار برای مهار آب‌های مرزی، تصریح کرد: برای طرح‌های ناتمام آب در مناطق مرزی این منابع اختصاص خواهد یافت و نیز سال خوبی برای پرداخت بدهی پیمانکاران خواهد بود. به گفته معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، بودجه سال 94 به وقت و به صورت عملیاتی با حذف تمام تبصره‌های تکراری به مجلس ارائه خواهد شد و نیز از ماه‌های آینده با شکل گرفتن برنامه ششم نوع نگاه و رویکرد دولت ارائه می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی گفت: از درآمدهای هدفمندسازی یارانه‌ها فقط سهم صنعت 3400 میلیارد تومان است که در قالب تسهیلات ارزانقیمت و پرداخت مابه‌التفاوت سود تسهیلات و سود بانکی پرداخت می‌شود. وی با بیان اینکه سهم تولید از درآمدهای هدفمندسازی یارانه‌ها 5200 میلیارد تومان است، گفت: در این زمینه عقب نیستیم و قرار نیست از آن پول به بانک‌ها بدهیم چرا که سررسید تسهیلات پرداخت شده توسط بانک‌ها تاکنون اعلام نشده است. نوبخت در ادامه گفت: تا به حال مجموع درآمد پیش‌بینی شده از محل فروش نفت به طور کامل محقق نشده و حدود 92 درصد آن به خزانه واریز شده است. وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اختصاص منابع مالی از صندوق توسعه ملی جهت پرداخت وام ازدواج نیز گفت: دولت موافق برداشت از صندوق توسعه ملی نیست و بهتر است 500 میلیون دلار را صرف پروژه‌های عمرانی کنیم.

نوبخت درباره برنامه دولت برای خروج از رکود با وجود کاهش قدرت خرید مردم نیز گفت: 2 اتفاق باعث کاهش قدرت خرید مردم می‌شود که یکی از آنها موضوع تورم و دیگری کاهش ارزش پول ملی در برابر پول‌های خارجی است. وی با بیان اینکه در حال حاضر نرخ تورم کاهشی است، گفت: به هر میزان که تورم کاهش یابد قدرت خرید مردم افزایش خواهد یافت و علاوه بر این با توجه به ثبات نسبی نرخ ارز شاهد تقویت پول ملی هستیم که در واقع این 2 مساله به معنی افزایش قدرت خرید مردم است که البته کافی نیست و باید ادامه یابد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها