کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

2 شرط دولت برای حذف يارانه پردرآمدها


کد خبر : ۶۵۴۰دوشنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷:۳۰۶۲۴۶ بازدید

وزير اقتصاد 2 شرط دولت براي حذف يارانه پردرآمدها را اعلام کرد.علي طيب نيا در پاسخ به سوالي درباره دليل عدم توفيق دولت در متقاعد ساختن پر درآمدها براي ...

علي طيب نيا در پاسخ به سوالي درباره دليل عدم توفيق دولت در متقاعد ساختن پر درآمدها براي انصراف از يارانه، گفت: دولت قبل در ابتدا اشتباه را مرتکب شد.

شما وقتي مي آييد و در مرحله اول هدفمندي يارانه ها، يک پولي را به مردم پرداخت مي کنيد و مردم به اين پول عادت مي کنند و براساس آن، برنامه ريزي مي کنند و بعد هم تبليغ مي کنيد که اين پول، پول امام زمان است، خيلي ها حتي از باب تبرک مي آيند و اين پول را دريافت مي کنند.

البته امروز خوشبختانه فضا بسيار اصلاح شده است به هر حال در مقطعي، عده اي از مردم واقعاً کم درآمد و محروم جامعه، روي اين پول حساب و برنامه ريزي کرده اند. دولت هم هيچ وقت قصد نداشته است که اينها را از دريافت يارانه حذف کند. منتها شما ديديد که در اين دور جديد، دولت کاملاً سعي کرد منطقي رفتار کند. يعني درآمدي که در اين مرحله از افزايش قيمت حامل هاي انرژي به دست آمد، بخشي از آن در حوزه سلامت هزينه شد که تاکنون نتايج خيلي مثبتي هم داشته است و عموم مردم هم راضي هستند.

وزير اقتصاد درباره حذف پردرآمدها گفت: دولت مايل بوده و هست که به تکليف قانوني و عقلاني عمل کند. منتها، بايد به صورت کاملاً عاقلانه، سنجيده و دقيق عمل شود. اگر دولت به صورت نسنجيده و شتابزده، اقدام به حذف بخشي از افراد جامعه مي کرد و با اين اقدام با مشکلات و خطاهاي شديد مواجه مي شد، آن زمان شما قضاوت مي کرديد که نتيجه کار بسيار بدتر و نامناسب تر شده است.

طيب نيا در پاسخ به اين سوال که چه زماني به حذف آن دهک هاي پردرآمد مي رسيم و چه زماني اين حذف انجام مي شود، گفت: آقاي دکتر ربيعي، وزير محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعي در دولت مسئول کارگروه مربوط به اين موضوع است و روي اين موضوع کار مي کند و شما مي توانيد اطلاعات دقيق تر را از ايشان بشنويد. در صورت موفقيت دولت در دستيابي به يک بانک اطلاعاتي از کاربران و تغيير فرهنگي در به باور رسيدن بخش بزرگ و غير نيازمند مردم جهت نگرفتن يارانه، دولت مي تواند چاره اي براي سامان دهي طرح هدفمندي يارانه بيابد. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها