کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

مسکن به این زودیها گران نمی‌شود

کدخبر:۶۵۳۶دوشنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷:۲۹۵۱۱۷ بازدید

در برنامه شب گذشته پایش مدیر عامل فرابورس و کارشناس بازار مسکن جزئیات تشکیل صندوق‌های زمین و ساختمان را تشریح کردند.

در برنامه دیشب پایش امیر هامونی مدیر عامل فرابورس در ارتباط تلفنی گفت: صندوق‌های زمین و ساختمان نهادهای مالی هستند که به موجب توسعه ابزارها در سال 88 با مصوبه مجلس، ایجاد می شوند.

وی افزود: در قانون تجارت شرکت‌های سهامی عام، شرکت‌های سهامی خاص، محصولات محدود و تضامنی را داریم. نهادهای مالی که به موجب قانون توسعه ابزارها ایجاد می‌شوند به عنوان یک شخصیت حقوقی جدید در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت می‌رسند پس صندوق زمین و ساختمان بعد از ثبت می تواند اقدام به جمع آوری و پس انداز وجوه خرد و کلان مردم بکند.

هامونی با اشاره به نظارت بر این صندوق‌ها گفت : نظارت‌های خاصی بر این صندوق می شود از جمله طراحی ارکانی مانند مدیر ساخت، ناظر ساخت، مدیر صندوق، حسابرس و سازمان فرابورس که اهدا کننده مجوز است نظارت‌های خاصی بر ارکان دارد و ارکان نیز خود بر همدیگر نظارت می کنند.

وی ادامه داد : بحث مالکیت مشاع در این صندوق ها مطرح است منتهی همه در سود و زیان صندوق به تناسب پولی که آورده‌اند سهیم می شوند. پس برای هر متر مربع مسکن چهار هزار و 500 یونیت (واحد سرمایه گذاری) در نظر گرفته شده است یعنی با یک هزار تومان هم می شود ثبت نام کرده و با خرید سهام وارد بازار مسکن شد.

مدیر عامل فرابورس گفت: این صندوق ها سطح دسترسی عموم مردم را به بازار مسکن فراهم می کنند و مردم خودشان می توانند پوشش ریسک مناسب را نسبت به افزایش و کاهش قیمت و نوسانات در نظر بگیرند.

وی در پایان گفت: با توسعه این صندوق ها مردم این امکان و اختیار را نیز دارند که خودشان صندوق را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند.

 

*مسکن به این زودی ها گران نمی‌شود

در برنامه دیشب پایش، هادی کوزه چی، مشاور سرمایه گذاری و کارشناس بازار مسکن نیز اظهار داشت: عده‌ای از مردم علاقمند هستند که ملک گران شود و عده ای دیگر از سکون و رکود آن خوشحال می‌شوند، ولی حداقل در دو سه سال آینده مسکن گران نمی شود.

وی افزود: بازار مسکن شبیه بازار بورس، ارز و طلا نیست که تلاطم های سریع داشته باشد بلکه این بازار تقریبا سه سال طول می کشد تا از رکود خارج شود.

کوزه چی گفت: حدود سه سال قبل یعنی در سال 90 پیش بینی رشد قیمت ملک ایجاد شده بود و همه هجوم پیدا می کردند که ملک بخرند و افرادی که خرید کردند راضی و خوشحال شدند و افرادی که اوایل سال 91 مسکن خریدند خیلی خوشحال بودند که چقدر آدم باهوشی بودند و توانستند سود کنند؛ ولی افرادی که اواخر سال 91 و اوایل سال 92 ملک خریدند عموما با یک مشکل مواجه شدند به این ترتیب که وارد رکودی شدند که تصور کردند ای کاش نمی خریدند.

 

*در طی 20 سال گذشته قیمت ملک در تهران تقریبا 100 برابر شده است 

این کارشناس افزود: طبق آمار در طی 20 سال گذشته قیمت ملک در تهران تقریبا 100 برابر شده است و طی سالی که گذشت یک تورم بالایی داشتیم و این تورم بالاهمه را تشویق می کرد که کالاهای مختلف را از ملک گرفته تا بازارهای دیگر خریداری کنند اما خوشبختانه بعد از انتخابات تورم پایین آمده و سرعت رشد قیمت ها کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: البته هنوز هم آپارتمانی با قیمت متری چهار میلیون تومان در شهر تهران خیلی گران است و اکثر مردم قدرت خرید آن را ندارند و این گرانی در کنار رشد قیمت آهسته باعث شده که خرید کمتر شود. اکنون یک پدیده به شکلی که ریال در مقابل ارزها قدرتش بالا می رود را داریم که کمتر آن را تجربه کرده بودیم. در حقیقت اکنون مذاکرات هسته ای خوب پیش می رود که این مسئله باعث می شود رکود در بازار مسکن کاملا تشدید پیدا کند.

 

*مردم خانه نوساز و قدیمی را نمی خرند

وی افزود: طبق آمار مردم خانه نوساز و قدیمی را نمی خرند و رکود در بخش مسکن تشدید شده است و این رکود فرصتی را برای خریدارانی که برای خرید عجله ندارند ایجاد می کند در صورتی که در دوره های قبل مردم عجله داشتند ملک را زودتر خریده تا از تورم جا نمانند.

کوزه چی تأکید کرد: اگر وضعیت تقاضای ملک را بررسی کنیم متوجه می شویم درحال حاضر کسانی که می خواهند برای مصرف خود ملک بخرند یا آنهایی که قصد سرمایه گذاری در بازار مسکن را دارند هیچ عجله ای ندارند. در حقیقت سوداگران از بازار مسکن خارج شده و اکنون یک سال است که این بازار در آرامش قابل توجه ای قرار دارد که یک مقدار عجیب است و تا به حال کمتر این حالت را شاهد بودیم.

این مشاور سرمایه گذاری گفت: دلیل رشد بالای سال 90 و 91 تورم خیلی بالایی بود که طی این دو سال در ایران داشتیم و در بعضی از ماه های سال این تورم را حتی تا 8 درصد نیز تجربه کردیم. مردم در شرایط تورم بالا نمی دانستند که چه کاری باید انجام دهند و بنابراین به سمت بازار مسکن هجوم آورده و سعی می کردند با پول خود چیزی بخرند تا قدرت خریدشان را حفظ کنند.

وی افزود: خوشبختانه بعد از انتخابات تورم های ما نزدیک یک درصد آمده و اگر بخواهیم مقایسه کنیم با سپرده بانکی که تقریبا ماهیانه دو درصد به مردم سود می دهد کاملا روشن است که آنها تصمیم می گیرند تا در این دوره بیشتر پول خود را در بانک ها گذاشته و یا اینکه در بورس سرمایه گذاری کنند.

این کارشناس بازار مسکن گفت: به صورت کلی در ایران دو دوره داریم اول اینکه قبل از انتخابات مردم به خاطر تورم بالا که معادل سالانه 50 درصد بود همه به خرید ملک و کالا هجوم آورده بودند ولی اکنون پول خود را در بانک گذاشته اند. در زمان تورم بالا مردم همه دوست داشتند وام بگیرند ولی اکنون همه دوست دارند وام ها را باز پس دهند.

این کارشناس اقتصادی گفت: اکنون مالکین بیشترین افرادی هستند که ضرر می کنند چون قدرت فروششان را در این وضعیت اقتصاد از دست داده اند و کسانی که مسکن خریداری نمی کنند بسیار از اینکه پول خود را در بانک گذاشته و بین 20 تا 25 درصد سالانه سود دریافت می کنند خوشحال هستند.

 

*جهش ملک در هر دوره شهر تهران تقریبا سه برابر شده است

کوزه چی با پیش بینی دوران رکود شدید برای دو سال آینده بازار مسکن گفت: جهش ملک در هر دوره شهر تهران تقریبا سه برابر شده است. بعد از جهش قیمت سال 91 املاک در بخش کلنگی، آپارتمان و زمین یا وارد رکود می شوند و یا اینکه افت قیمت پیدا می کنند. بازار مسکن شبیه بازار بورس، ارز و طلا نیست که تلاطم های سریع داشته باشد بلکه این بازار تقریبا سه سال طول می کشد تا از رکود خارج شود.

وی تصریح کرد: اکنون در شهر تهران ساخت و ساز در مقابل سه برابر تقاضا صورت می گیرد و مدت ها طول می کشد تا املاک ساخته شده به فروش برسد بنابراین یک فرصت برای خریداران ایجاد شده ولی سازنده ها ضرر کرده و با خواب پول و مشکل فروش مواجه می شوند.

کوزه چی گفت : بعضی از سال ها ملک 100 درصد طی یک سال رشد داشته در صورتی که درآمدها هیچ وقت بیشتر از 20 درصد در سال افزایش ندارند.سال 91 رشد املاک کلنگی در تهران 160 درصد و در حقیقت دو و نیم برابر و رکودها نیز سنگین بوده است.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: بعد از دوران جنگ چهار سیکل مسکن داشتیم و اکنون تا دو سال دیگر در بازار مسکن رکود داشته و رشد قیمت مسکن نسبت به تورم، کالا و خیلی از مسائل دیگر کمتر است. از سال 88 و 89 تعداد ازدواج ها در حال کاهش است و این کاهش به بازار مسکن فشار وارد می کند به گونه ای که تعداد تقاضا کننده های اصلی مسکن در حال کاهش است و قیمت املاک نوساز نیز کاهش بیشتری پیدا می کند.

کوزه چی خاطر نشان کرد: سازنده ها به طور مستمر ملک ساخته ولی باید بدانند چون قیمت ملک گران شده مردم نیز قدرت خرید آن را ندارند. نیاز سالانه ما 800 هزار واحد است که در شهرها بیشتر از این نیاز ساخت و ساز می شود و از سال 88 تعداد واحدهای مسکونی از تعداد خانوارها بیشتر شده و کشور با  پدیده واحدهای خالی مواجه است.

وی ادامه داد: اکنون مردم متقاضی خرید مسکن قدرت مذاکره بیشتری در مقابل سازنده ها دارند و در کشور سونامی ساخت و ساز را مشاهده می کنیم. در تهران به طور متوسط 10 میلیون متر مربع ساخت و ساز داشتیم که طی چند سال اخیر به 40 میلیون متر مربع رسیده است و سازنده ها با مشکل خواب پول مواجه شده و مجبورند با خریداران کنار بیایند.

 

*سازنده ها هنوز هم سه برابر تقاضای موجود ساخت و ساز می کنند

وی ادامه داد: در حالی که تقاضاها کاهش پیدا کرده ولی سازنده ها هنوز هم سه برابر تقاضای موجود ساخت و ساز می کنند.در گذشته شهرداری تهران سالانه 100 هزار مجوز ساخت و ساز ارائه می کرد ولی اکنون این تعداد به رقم 250 هزار واحد طی سه سال تبدیل شده است و بزرگترین مشکل سازنده ها فروش است.

کوزه چی گفت: به طور متوسط در کل کشور حجم ساخت و ساز دو برابر شده و از 60 میلیون متر مربع به 120 میلیون متر مربع رسیده است. در سال 72 هر متر ملک در شهر تهران 50 هزار تومان و وام مسکن دو و نیم میلیون تومان بود ولی در طی 20 سال گذشته وام مسکن 35 میلیون تومان شده و قدرت خرید وام خیلی کمتر شده است. بنابراین مردم واقعا قدرت خرید ندارند و بازار از عدم وجود قدرت خرید و رشد خیلی خیلی زیاد ساخت و ساز تعادل خود را از دست داده است.

این مشاور بازار مسکن گفت : در حال حاضر عرضه در بازار مسکن زیاد و تقاضا در حال کاهش، تورم پایین آمده و وام خرید کم است، قدرت خرید کاهش پیدا کرده، رشد نقدینگی کمتر شده و مصرف کننده باعث می شود که ثبات در بازار مسکن نگه داشته شود. مردم بیشتر انتظار ثبات بازار مسکن را دارند و خوشبختانه تا یک سال آینده قیمت ها ثبات خوبی دارند.

وی در پایان گفت: پیشنهاد ما به مردم این است که عجله ای برای خرید مسکن نداشته باشند و شهرداری ها نیز با کاهش منابع درآمدی مواجه می شوند. احتمال کاهش قیمت نوسازها به دلیل اینکه مالکین آنها نیاز به سرمایه دارند بیشتر است. وقتی رشد ملک وجود داشته باشد باید برنامه های حمایتی تدوین شود.

کوزه چی در پاسخ به این سوال که با توجه به رکود مسکن چرا قیمت کاهش پیدا نمی کند گفت: چون فروشنده ها در تعیین قیمت ملک هنوز هم مقاومت می کنند.

وی در واکنش به دریافت مالیات از خانه های خالی گفت: به این نوع اقتصادی نیازی نداریم و باید تعداد ازدواج ها بیشتر شود.متاسفانه در چند سال گذشته وزارت خانه ها ساخت و سازها را کنترل نکردند و ساخت و ساز ها بیشتر در مناطق لوکس و شمال شهرهای بزرگ اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: قرار است تا بافت فرسوده نوسازی شده و در بخش مرکز شهر نیز ساخت و سازها افزایش پیدا کند. ساخت وساز اضافه در شمال شهر باعث افت قیمت بیشتر برای آنها نیز می شود.امسال اجاره ها آرام است چون بسیاری از سازنده ها پول نیاز دارند و مجبورند منازل خود را اجاره دهند.

 

*مسکن نخرید بهتر است

وی در پاسخ به این سوال که اگر پول داشته باشیم برای سرمایه گذاری نسبت به خرید مسکن اقدام کنیم گفت: این کار را انجام ندهیم بهتر است.

کوزه چی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است دوباره قیمت مسکن چند برابر شود گفت: این زودی یعنی تا سه سال دیگر این اتفاق نمی افتد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر بانک ها مجبور شوند املاک خود را بفروشند قیمت مسکن کاهش پیدا می کند گفت: حتما این گونه می شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا قیمت وام مسکن دو تا سه برابر شده گفت: چون تعداد اوراق نسبت به تقاضا کم بود.

وی در ارتباط با سوالات در زمینه قیمت مغازه ها گفت: در تهران مراکز خرید و پاساژ ها بیشتر شده ولی قیمت مغازه کنار خیابان ها بیشتر است و مالکین قدرت بیشتری برای چانه زنی با خریدار دارند.

کوزه چی اضافه کرد:دولت مسکن را به سه بخش تقسیم کرده است که اول، لوکس که چندان کاری به این بخش ندارد و عرضه در آن فراوان است دوم، مسکن طبقه متوسط را با صندوق ها تامین می کند و سوم، مسکن طبقه پایین را با مدل های اجاره ای تامین می کنند نه به شکل مسکن مهر که مالک باشند.

وی اضافه کرد:توصیه من به سازنده ها این است که پروژه جدید را شروع نکنند و در پروژه های قبلی با خریداران کنار بیایند. مالکان اجاره بدهند چون بازار اجاره آرام است. شهرداری ها آماده باشند که جوازها کم می شود و به دنبال درآمد پایدار باشند.

کوزه چی تاکید کرد:دولت از طبقه پایین و متوسط به شکل متفاوت تری حمایت کند. صندوق ها برای افرادی که مبالغ پایین تری دارند و می خواهند در بازار سرمایه حضور داشته باشند می تواند مفید باشد.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

نیما: 1393/6/1013:47:29،
99
126
سلام دوستان واقعا تحلیل دقیق و خوبیه. تو یک سال گذشته دقیقا همین بوده و در یک سال آینده هم وضع همینه. شاید در پایان سال 94 یه خبری باشه
ابراهيم بوستاني: 1393/6/1013:51:08،
152
116
مسكن تا پايان 93 شايد هم 94 در ركود كامل به سرميبرد.
آینده: 1393/6/1013:51:10،
103
81
با این رشد 500% که در دو سال گذشته داشته باز هم انتظار دارید بالا برود؟
تصديقي: 1393/6/1013:51:58،
26
34
من آخرش فرق ركود و ركورد را نفهميدم!!!!!!!
شهاب: 1393/6/1013:59:04،
104
40
اینها سیاستهایی دارند تا آب از آب تکان نخورد قبل از طوفانهایی که قرار است با پایین آوردن سود بانکها ، خروج پول از سپرده های بانکی و افزایش وام مسکن اتفاق بیافتند.
تمام گردن کلفتهایی که دور برمان میبینیم دارند پولشان را از بانک خارج و ملک خریداری می کنند . ما که سری در اوون بالاها نداریم الله و اعلم
کوکو: 1393/6/1014:13:10،
55
89
کاملا با نظر کارشناس موافقم.
مسکن حالا حالاها گران نخواهد شد.چون تو این چند سال درآمد به اندازه قیمت رشد نکرد.هرچند یکی از مقصران اصلی خود دولته.وقتی دولت در راس گرون کردن خدمات اعم از پروانه و خلافی و اوراق بانکی و غیره مربوط به ساختمانه واقعا خنده داره که واسه ارزونی تلاش میکنه.
به قول معروف نمیدونیم قسم روباه رو باور کنیم یا دم خروس رو
به هر حال تعیین کننده قیمت فقط و فقط مردم هستند.خداروشکر میکنم که هنوز دلال جماعت نتونسته کنترل رو دستش بگیره.نخرید تا همشون به خاک سیاه بشینن.
محمدرضا: 1393/6/1014:22:41،
66
24
کاملا با شهاب موافقم اینها در طی این 30 سال بهترین کارنامه را نشان داده اند که در این مملکت که هیچ نشانی از صنعت و تولید نیست اگر به ساخت و ساز و رونق مسکن توجه نکنند چنان رکودی کشور و اقتصاد را در بر میگیرد که همه را زمین گیر میکند اینها چاره ای جز تحریک بازار مسکن و رونق آن ندارند وگرنه این رکود پدر همه را در می آورد اما به هر حال جلوی تورم افسار گسیخته و بی منطق را هم باید گرفت
پدربزرگ: 1393/6/1014:49:04،
41
23
کوکو جان در دنیای پیچیده امروز تعیین کننده قیمت مردم و تعیین کننده اینکه مردم چی را تعیین کنند حاکمان هستند .!!
alexsandra: 1393/6/1014:49:04،
53
21
نظرات این به اصطلاح کارشناس من رو یاد دیبی تو کلاه قرمزی انداخت
رضـا: 1393/6/1014:51:06،
46
18
زیاد به حرفا اینا هم اعتباری نیس !
بعدشم اینکه نظر در سطح وزرا خیلی احتمالش بیشتره !
اونا هم که هنوز دقیق نگفتن گرون میشه یا نه !
خلاصه وضع عجیبیه معلوم نیس چی به چیه !
کوکو: 1393/6/1022:01:53،
43
15
متاسفم واسه جملات 2 پهلو.
تمامی این افرادی که دلالن با انتقاد از دولت دنبال منافع شخصی خودشونن.فقط به این جمله ای که بارها تو کامنت ها گفته میشه نگاه کنید."" تو این سال ها فقط گردنتر شده ".یه قسمت انتقادی هم واسه جملشون میزارن مثلا دولت بی لیاقت،یا مردم بیچاره.ولی در نهایت دارن با جمله هاشون گرونی رو به مردم القا میکنن.دوست گرامی یا بهتر بگم دلال گرامی که تو پوست میش میای و با لحن دلسوزانت میگی گرون میشه و از پشت سر به ارزونی منفی میدی.نکن این کارو.ما خودمون جایزه بگیریم واسه ما زیر و رو نکش
بی نام: 1393/6/1112:06:53،
14
20
من موندم کسایی که اینجا نظر میدن یا بچه هستن یا از هیچی سر در نمیارن.عموجون ببین وقتی عوارض شهرداری و بیمه و مصالح و خلافی چند برابر شده از روی کدوم حساب و کتابی میگین که ارزون میشه .واقع بین باشین یه ذره
علی: 1393/6/1013:57:16،
79
26
وای از روزی که این مسئولین شعاری میدهند .
در این 35 سال گذشته هروقت تکذیبی شد بزودی زود تاییدی شد . اصولا همیشه شعارهای این مسئولین یک نوع سیگنال است به زیرکان بازار . هروقت شعاری دادند دقیقا" نقطه عکس آن اتفاق افتاده است.
هر وقت گفتند گران نمی شود قطعا بدانید گران قرار است بشود و هروقت گفتند به این زودیها خبری از چیزی نیست قطعا به همین زودی ها خبری می شود.
شاهین: 1393/6/1014:01:26،
42
39
ببخشید مثلا چقدر دیگه باید گرون بشه ؟ متری 50 ملیون خوبه ؟ البته جای تعجب هم داره وقتی شب میخوابیدیم صبح پا میشدیم همچی گرونتر شده بود چند وقتی رکود واقعا واسه خودش یجور پیشرفته
سهیل: 1393/6/1014:13:28،
89
23
من املاک دارم خدا کنه ملک ثابت بشه نه ارزون نه گرون هیچ کدام از این نوسانات به نفع هیچ کس نیست بهترین حالت ثباته
در حقیقت در ثبات هست که خرید و فروش رونق می گیرید و در ثبات مدم می توانند برای آینده اشان برنامه ریزی کنند و استفاده کنند
پیروز: 1393/6/1014:33:41،
84
18
بله دقیقا درسته
دوستان نه گرانی خوب است نه ارزان شدن و سقوط قیمت
از گرانی مصرف کننده ها ضرر می کنند و توان خرید نخواهند داشت و از سقوط قیمت سرمایه گذاری که 2 3 میلیارد از سرمایه اش را که باعث ایجاد حداقل 100 شغل و نان خوردن 1000 نفر ار قبال یک ساختمان شده است.
همه باید طرفدار رونق بازار باشیم و حمایت کنیم از تثبیت قیمت و ایجاد کار . بزرگترین ام الفساد بیکاری است .
بیکاری مادر همه ناهنجاری های و فساد هاست اگر کار ایجاد شود همه مردم به همه چیز می رسند حتی خانه دار شدن
منصور: 1393/6/1014:57:35،
54
27
من سازندم دوستان و دوست ندارم گرون شه چون باید زمین بعدی رو واسه ساخت گرون بخرم ولی از 5 ماه پیش یعنی سال 93 اینایی که میگم به درصد افزایش داشته:
دستمزد کارگر که حدودا 30% هزینه ی ساخت هست 50% افزایش
هزینه ی نظام مهندسی سال 93 حدودا 40%افزایش
هزینه ی بیمه ی کارگاه 100% افزایش
سیمان 25%افزایش مصوب
انشعابات آب،برق،گاز 100% افزایش
شن و ماسه 50% افزایش
زمین تو منطقه ای که من کار میکنم 60% افزایش
یعنی تقریبا هزینه ساخت 50% بعد عید بالا رفته ولی فقط رکود مانع افزایش قیمت هست
فقط کسایی که ساختمون ساختن میدونن چقدر این کار سخت
ایشالا با همین قیمت بیشتر نه به رونق بیفته
محمد: 1393/6/1014:58:00،
44
28
قیمت مسکن شدیدا" وابسته به مذاکرات فقط در صورتی رکود تا دو سه سال دیگه میمونه که مذاکرات به یه جایی برسه و اگه شکست بخوره که احتمالشم خیلی زیاد وا مصیبتا!!! دوباره داستان گرون شدن ساعتی دلار سکه مسکن......
پس هر کی قصد خرید داره بخره به این کارشناسای در پیت هم کاری نداشته باشه
رضا2: 1393/6/1016:39:05،
25
31
من اقتصاد خوندم (ارشد) و باید بگم برعکس گفتی. برخی کالا ها در یک کشور در بحران رشد میکنند مثل طلا و دلار و برخی کالاها در ثبات و رونق اقتصادی بیشتر رشد میکنند مثل مسکن و سهام کارخانجات. پس اگر توافق شود مسکن رونق بیشتری خواهد گرفت.
ساسان: 1393/6/1016:59:27،
33
26
دوست عزیز رضا2 این اقتصادی که تو خوندی منشا و منبعش اروپا و آمریکاست و مبانی اون اقتصاد در مورد اقتصاد بی در و پیکر و ورشکسته ایران صدق نمی کنه
حمید: 1393/6/1015:00:43،
31
25
ءوستان یکی از پیشنهادهای کارشناس محترم برای سرمایه گذاری در بورس بود که همین امروز کلی افت داشت. نکته با اهمیت می گفتند که اگر اتفاق رخ ندهد ولی کلی تغییر در اقتصاد وسیاست خارجی و...هر ان اتفاق میافتد که نتیجه ان صد برابر شدن قیمتها در قبل شده و بعد هم میشود ولی برای همه فعالان بهترین حالت ثبات است ولی به تورم هم باید توجه داشت
محمد: 1393/6/1015:20:03،
40
23
100 برابر شدن ملک در طول 20 سال یعنی متوسط سالانه 26 درصد رشد . این اقا می خواهد اون صندوق را فعال کند بنا بر این اطلاعات غلط می دهد . اتفاقا برای مصرف کننده بهترین زمان خرید زمان رکود است که امکان خرید ملک با قیمت و کیفیت مناسب تر مهیاست .
ساناز: 1393/6/1015:39:37،
30
25
درسته بهترین زمان خرید الانه وای به روزی که دوباره شروع به بالا رفتن کنه یا حتی شایعه اش بیاد سر زبونها دوباره نیشه خرید
مسکن ساز: 1393/6/1015:40:09،
59
21
کاملا مشخص بود که میخوان با این حرفها از ریزش بشتر بورس جلوگیری کنن چون سود بورس بیشتر تو جیب دولتی میره که در همه جای اقتصاد سهم داره جدیدا پولها از بورس بیرون میاد و به طرف مسکن میره اقای حیدری لطف کن کمتر ... اگه مسکن گرون شد که میشه تو یا اون کارشناس میاین جواب مردمو بدین ؟
بابک: 1393/6/1015:52:53،
35
29
ظاهرا دلالان محترم مسکن از دلالان خودرو فعال ترند که به هر کامنتی که نظر کارشناس بالا را تایید و پیش بینی گران نشدن مسکن را می کند منفی داده اند
مسکن حالا حالا ها بالا نمی رود مردمی که پول خرید ماشین چند ده ملیونی را ندارند پول خرید خانه چند صد ملیونی را اصلا ندارند با حقوق یک ملیونی یا حتی کمتر
پاسخ به بابک: 1393/6/1020:17:29،
16
25
آره بابک جان اینا این روزا نیس که همش بیکارن اتوبوسی لشکرکشی کردن اینجا دارن نظر میدن. هر کس که ایران جیب رو یه مدت دنبال کرده باشه خیلی راحت میفهمه که دلالا اینجا فله ای بر علیه حرفهای درست این کارشناس نظر دادن. حالا بیایین انقدر به من منفی بدین که منفی دونتون پاره بشه! خخخخخخخخخخخ
کوکو: 1393/6/1022:03:41،
17
19
بابک جان من شغلم طوریه که روزانه کل معاملات مسکن رو رصد میکنم.بخدا دارم راست میگم.به قدری حجم معاملات پایین اومده که حد نداره.خیلی خیلی کم شده.دلالان عزیز بی زحمت دنبال یه شغل شریف دیگه باشید
فرید: 1393/6/1016:03:00،
13
21
بابا اینو هم گرون کن بره دیگه
واقعیت: 1393/6/1016:16:05،
35
26
سلام. ماشالا چقدر دلال مسکن تو ایرانجیب هستن !!!
حرفه حق شدیدا تلخه و به مزاج دلال ها و سازنده ها خوش نیومد
درسته قیمت همه چی گرون شده ولی خیلی طول میکشه که درآمد مردم متناسب با قیمت ملک بشود. نمودار ها هم نشان می ده هر موقع قیمت ملک رشد سریعی داشته حداقل 3-4 سال طول میکشه تا رونق به این بخش بیفته
رو منطق نظر بدید اگه ملاک خانه دار شدن عموم مردم جامعه است این قضیه واقعیته وگر نه واسه یه سرمایه دار چه فرقی میکنه
فریدون : 1393/6/1017:30:18،
15
19
سلام
اقای دکتر مرتضی حیدری دست شما درد نکنه . برنامه ی دیشب پایش شما انگار از زبان ما مستاجر ها صحبت میکردید . ممنون و خسته نباشید
به نظر من هیچ نهاد و سازمان ووزارت خانه ای به اندازه سیمای جمهوری اسلامی نمیتونه این گرونی ها و علی الخصوص مسکن رو کنترل کنه از این دست برنامه های هدایت کننده بیشتر و بیشتر تولید و پخش کنید لطفا
ضمنا باایجاد یک برنامه ی دیگر جلوی تخصیص وامخرید خانه را بگیرید که دراینصورت اگر به ازای هرمترمربع هزار تومان وام بدهند به اندازه ی شش هزار تومان گران میشود
تشکر
xxx: 1393/6/1018:01:48،
23
15
دلالها شروع کردند به منفی دادن چیه باد کرده می سوزید
AF: 1393/6/1018:08:54،
16
24
با در نظر گرفتن اینکه تورم خیلی‌ بالاست، قیمت خانه بالاتر از بقیه کالا ها پیش نرفته است، این ارزش پول ماست که از بین رفته، در ضمن همه میگویند که مردم قدرت خرید ندارند، این حرف درست است، ولی‌ چه طور تا دو ساله پیش مردم قدرت خرید داشتند و بازار رونق بود؟
مشکل جای دیگر است، آینده مملکت روشن نیست، و در هیچ بخش اقتصادی سرمایه گذاری نمی‌شود،
فقط یک بازار است که در ایران رونق دارد و آنهم بازار دارو و مواد مخدر است.
آرمین: 1393/6/1018:42:41،
17
18
تا دلال های مسکن یاد بگیرن با زندگی مردم بازی نکنن
محسن: 1393/6/1018:44:16،
18
12
بهترین کار برای پایین آوردن قیمت مسکن ،گرفتن مالیات سنگین بر خانه های خالی است تا سرمایه دار براش صرف نکنه سرمایه خود رو به بخش مسکن ببره. یکی رو میشناسم که تو کشور کانادا کار میکنه پول مازادش رو میاره ایران مسکن میخره و میگه که در کانادابه خاطر گرفتن مالیات سنگین نمیشه بیشتر از یک مسکن داشته باشی .این کار باعث میشه سرمایه داران نتونند با استفاده از پولشون فضای بیشتری از یک شهر محدود رو اشغال کنندو میدان نصیب افراد نیازمند هم میرسه.فقط و فقط این سیاست باعث میشه افراد بی خانمان ، خانه دار شوند.
Ninja: 1393/6/1018:46:19،
19
22
خدا وکیلی بهتوون ثابت نشده هرچی میگن بر عکس میشه؟؟؟
ملت: 1393/6/1021:04:50،
35
40
درسته بعضی ها خارج از ایران نماینده و وکیل دارند که اینجا مسکن خریدن. چون پولشونن رشد میکنه. البته سرمایه داران زیادی هم هستند که پول خودشون نیست و با پول راه اندازی تولیدی و کارخانه ملک خریدن تا گرون بشه. البته به هدفشون هم با التهاب بازار بدست اوردن. و وک
بی خیال: 1393/6/1022:47:47،
12
19
من یه خونه خریدم یه میلیارد الان شده چهار میلیارد ،من که چهار ندادم اگه پایین هم بیاد مال همه هم پایین میاد،من نمیدونم این کجاش ناراحتی داره ؟با با مگه از کار و تولید در دراز مدت این پول رو داشتین؟همه چی ارزون بشه قدرت ریال بالا میره و این یعنی منفعت ملی .تو رو خدا اینهمه کوته بین نباسیم!!!!
siya: 1393/6/1023:05:34،
16
16
نمیخوام کسیو تشویق کنما.ولی به نظر من یارو چرت گفته.به یکی از اشناها گفتم بیا یه واحد بخر گف بابا من مگه دیونم میرم با پولم کار میکنم.رف دنبال دلالی که انصافا هم پول خوبی توشه دیگه.اونروز بعد اینهمه سال میگه کاش اونموقع یه زمین میگرفتم مینداختم میموند الان بیشتر کاسب بودم.ملک=طلا
خسرو: 1393/6/1103:48:06،
13
18
زمين وساختمان از پايان سال كاهش ميابد چون توجيه اقتصادي خريد ندارد افزايش بيش از حد قدرت خريد حذف شده و قيمت تاپنج سال ثابته.درضمن سازنده هميشه سود ميبرد
Z: 1393/6/1110:06:26،
14
15
دیگه قدرت خریدی نمانده!!!

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل