کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رشد اقتصادی مثبت شد


کد خبر : ۶۵۲۳دوشنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱:۲۶۱۹۲۲ بازدید

بی بی سی: علی طیب نیا، وزیر اقتصاد ایران گفته که بعد از دو سال رشد منفی اقتصادی همراه با تورم بالا، در بهار امسال رشد اقتصادی مثبت شده است.

سایت بی بی سی فارسی در خبری با عنوان"وزیر اقتصاد ایران: رشد اقتصادی مثبت شد" نوشت: آقای طیب نیا در مراسم افتتاح صندوق زمین و ساختمان گفته که "رشد اقتصادی در دوره مورد بررسی، مثبت شده و امیدواریم تا انتهای سال این روند صعودی به صورت فصل به فصل ادامه یابد."

بی بی سی افزود: «وزیر اقتصاد ایران اشاره ای به میزان رشد اقتصادی نکرده ولی گفته که "اگرچه این رقم کوچک است ولی روند روبه رشد دارد."

روز گذشته محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در نماز جمعه تهران گفته بود که رشد اقتصادی در بهار امسال نیم درصد مثبت شده است.

رشد اقتصادی در سال ۱۳۹۱ منفی ۶.۸ درصد و در سال گذشته منفی ۱.۹ درصد بوده است.»

به نوشته این سایت، "در این دوره علاوه بر رشد اقتصادی منفی، تورم نیز به بالای ۴۰ درصد رسید و اقتصاد ایران وارد یک دوره رکود طولانی شد.

به گفته وزیر اقتصاد ایران، رشد اقتصادی این کشور در زمستان منفی یک درصد بوده و اولین برآوردهای اجمالی از تولید ناخالص داخلی حکایت از این دارد که نرخ رشد اقتصادی سه ماهه اول امسال مثبت شده است.

 همزمان آخرین گزارشها نشان می دهد که تورم که در سال گذشته به بالای ۴۰ درصد رسیده بود در مردادماه امسال به ۲۳.۲ درصد رسیده است.

به گفته آقای طیب نیا، کمبود سرمایه، مطالبات معوق بانک‌ها، بنگاه‌داری بانک‌ها و بدهی دولت به نظام بانکی از مهمترین مشکلات نظام بانکی کشور است."

بی بی سی اضافه کرد: وزیر اقتصاد بخش مسکن را لوکوموتیو اقتصاد توصیف کرده و گفته که "هرگاه بخش مسکن وارد رکود می‌شود کل اقتصاد را به رکود می کشد و هرگاه از رکود خارج می‌شود باعث خروج اقتصاد از رکود می گردد، این در حالی است که چند صد بخش از تولید کشور وابسته به بخش مسکن است و دولت قصد دارد با رونق مسکن زمینه خروج از رکود را فراهم کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها