کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش قیمت خودرو قطعی است


کد خبر : ۶۵۱۰دوشنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۸:۲۲۶۹۰۹ بازدید

دبیر انجمن خودروسازان برای نیمه دوم امسال پیش‌بینی کرد. براساس فرمول شورای رقابت، تورم بخشی شش ماهه پس از گذشت نیمه ابتدایی سال مورد محاسبه قرار می‌گیرد و مقدار افزایش و کاهش آن در قیمت خودرو محاسبه ...

«براساس فرمول شورای رقابت، تورم بخشی شش ماهه پس از گذشت نیمه ابتدایی سال مورد محاسبه قرار می‌گیرد و مقدار افزایش و کاهش آن در قیمت خودرو محاسبه می‌شود که با توجه به افزایش تورم بخشی در شش ماهه ابتدای امسال چاره‌ای جز افزایش قیمت خودروها وجود ندارد، چراکه خودروسازان در حال زیاندهی هستند‌.» این سخنان را دبیر انجمن خودروسازان می‌گوید‌.

احمد نعمت‌بخش می‌گوید که ایران‌خودرو و سایپا دو شرکت بورسی هستند و به صورت دایم از سوی‌سازمان حسابرسی مورد بازرسی قرار می‌گیرند و براساس اطلاعات رسمی اعلام شده در مجامع این شرکت‌ها و‌سازمان بورس، متاسفانه امسال این دو شرکت زیانده هستند و افزایش قیمت محصولات حق طبیعی آنهاست‌. 

نعمت‌بخش با بیان اینکه بعضی از نمایندگان در ماه‌های اخیر به صنعت خودروسازی هجمه وارد می‌کنند، گفت: متاسفانه در ماه‌های اخیر بعضی از نمایندگان با هدفی جز خیرخواهی برای این صنعت موضع‌گیری کرده‌اند و با انجام مصاحبه‌هایی جهت‌دار به دنبال جمع‌آوری رای در حوزه‌های انتخابیه خود و کسب معروفیت بیشتر گام برداشته‌اند‌. 

وی افزود: بنده نه مثل بعضی از نمایندگان برای راضی کردن مردم و به دست آوردن رای آنها هستم و نه مشغول به کار دولتی هستم که برای خوش آمدن دولت مجبور به کتمان حقیقت باشم بنابراین از گفتن حقیقت هیچ‌گونه واهمه‌ای ندارم‌. 

دبیر انجمن خودروسازان گفت: درجلسه‌ای که با حضور رییس شورای رقابت و مدیران عامل دو شرکت خودروساز داخلی برگزار شده، رییس شورای رقابت به صراحت اذعان کرده‌اند که با شرایط موجود، افزایش قیمت 12 درصدی حق مسلم خودروسازان است ولی به دلیل مصاحبه سخنگوی دولت مبنی بر اعلام مخالفت دولت با افزایش قیمت خودرو این عدد بسیار کم و در حدود 5/5 درصد اعلام شد‌. 
وی گفت: در 15 ماه اخیر قطعات و مواد اولیه تشکیل‌دهنده خودرو از جمله فولاد، چدن، آلومینیوم، مواد پلیمری و‌.‌.‌. افزایش یافته ولی خودرو در بین تمام کالاها و لوازم کمترین افزایش قیمت را داشته است‌. 
نعمت‌بخش با حساس خواندن خودرو برای مردم خاطرنشان کرد: اگر نمایندگان با هدف خدمت به مردم به این موضوع رسیدگی می‌کنند بهتر است لوازم و کالاهای مصرفی چون تخم‌مرغ، لبنیات، نان و‌.‌.‌. که مایحتاج غذایی مردم است و به مراتب افزایش قیمتی بسیار بیشتری از خودرو داشته را بررسی و نسبت به آن واکنش نشان دهند‌. 

نایب‌رییس کمیسیون صنایع:کاهش قیمت خودرو منطقی نیست 
 از سوی دیگر نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی نیز با طرح این سوال که چرا از تولیدکنندگان قطعات خودرو و افزایش قیمت آنها انتقاد نمی‌کنید،‌ گفت:‌ باید حرف خودرو‌سازان را هم گوش دهیم و نباید یک‌طرفه قضاوت و رفتار کنیم‌. 

 نایب‌رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه باید حرف خودرو‌سازان را هم گوش دهیم و نباید یک‌طرفه قضاوت و رفتار کنیم، گفت: فولاد مبارکه قیمت ورق فولادی را که مورد مصرف خودروسازان است سه برابر افزایش داده است و قیمت مواد پتروشیمی دو تا سه برابر شده است‌. 
عزیز اکبریان در گفت‌وگو با خانه ملت‌ درباره بالا بودن قیمت خودرو و احتمال کاهش قیمت آن‌ گفت: فولاد مبارکه قیمت ورق فولادی را که مورد مصرف خودروسازان است سه برابر افزایش داده است و قیمت مواد پتروشیمی دو تا سه برابر شده است‌. 

نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که چرا از تولیدکنندگان قطعات خودرو و افزایش قیمت آنها انتقاد نمی‌کنید،‌ گفت:‌ باید حرف خودرو‌سازان را هم گوش دهیم و نباید یک‌طرفه قضاوت و رفتار کنیم‌. 

وی با تاکید بر اینکه خودرو در ایران گران تمام می‌شود،‌گفت: اینکه چرا خودرو گران تمام می‌شود را باید دولت بررسی کند‌. 

نایب‌رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه مردم از افزایش قیمت خودرو ضرر می‌کنند،‌ گفت: بخشی از افزایش قیمت خودرو به وام‌های بانکی با نرخ سود 31 درصدی برمی‌گردد‌. 
اکبریان با بیان اینکه باید تولید خودرو افزایش یابد، گفت:‌ دولت باید بیماری صنعت خودرو را حل کند، با توی سر زدن مشکلی حل نمی‌شود‌. 

نماینده مردم البرز در مجلس با تاکید بر اینکه دولت نمی‌خواهد مشکل خودرو‌سازان را حل کند، ‌گفت: هم انتقادات مجلس و هم حرف خودروسازان درست است و دولت باید وضعیت را سرو سامان دهد‌. وی افزود: قطعا افزایش قیمت خودرو به خاطر هزینه‌هایی است که تحمیل شده و باید ببینیم نسبت قیمت تمام شده با هزینه‌ها چقدر است بعد درباره کاهش قیمت تصمیم‌گیری کنیم‌. 
نایب‌رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این‌باره که چرا خودروسازان برای خرید قطعات ارزان‌تر تلاش نمی‌کنند،‌ گفت: بروند از خارج وارد کنند؟ ارزان‌تر از این نیست‌. 

این نماینده مردم در مجلس ضمن بیان اینکه خودرو گران است اما راه‌حل کاهش آن این نیست، افزود: قیمت لبنیات 50 درصد گران شده اما صدای هیچ رسانه‌ای بلند نمی‌شود‌. 

احتمال کاهش قیمت خودرو بیش از این بعید است 
همچنین نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس نیز در رابطه با احتمال بازنگری قیمت خودرو گفت: احتمال کاهش قیمت بیش از این بعید است اما باید با بهبود وضعیت به سمت واقعی کردن قیمت‌ها پیش رفت‌.  

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه برای سر و سامان دادن به صنعت خودرو تصمیمات زیربنایی نیاز است، گفت: اقداماتی از قبیل خصوصی‌سازی، رقابتی شدن بازار، خروج از انحصار و تشکیل قطب‌های جدید خودروسازی می‌تواند وضعیت را بهبود بخشد‌. 

موید حسینی‌صدر در رابطه با اقدام خودروسازان برای کاهش سه درصدی قیمت خودرو گفت: قمیت خودرو طی ماه‌های اخیر بیش از حد واقعی افزایش یافته و کاهش سه درصدی آن چندان منطقی نیست‌. 

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی افزود: این کش و قوس‌ها باعث بلاتکلیفی مصرف‌کننده، آسیب به صنعت خودروسازی و نابودی قطعه‌سازان می‌شود و زمان آن است که برای صنعت خودرو یک تصمیم زیربنایی و کارآمد اخذ شود چراکه وضعیت صنعت خودرو با تصمیمات مقطعی و کوتاه‌مدت بهبود نخواهد یافت‌. 

وی ادامه داد: برای رونق صنعت خودرو اقداماتی از قبیل خصوصی‌سازی، رقابتی شدن بازار، خروج از انحصار و تشکیل قطب‌های جدید خودروسازی نیاز است، همچنین بازنگری در تعرفه واردات و تصمیمات درست می‌تواند در رشد و بالندگی این صنعت تاثیرات محسوسی داشته باشد‌. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: همچنین برای سر و سامان دادن به بازار خودرو باید به مسایلی از قبیل خروج خودرو‌های فرسوده از چرخه حمل‌ونقل توجه ویژه داشت چراکه براساس اعلام مسوولان طی سال‌جاری 70 هزار دستگاه خودرو لوکس به کشور وارد شده و باید به ازای واردات هر دستگاه چهار خودرو اسقاط شود، در صورتی که مطمئنا طی سال‌جاری 280 هزار دستگاه خودرو فرسوده به هیچ عنوان اسقاط نشده و ابهامات این بخش آسیب‌های جدی به صنعت خودرو وارد کرده است‌. 

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس در رابطه با احتمال بازنگری قیمت خودرو نیز گفت: احتمال کاهش قیمت بیش از این بعید است اما باید با بهبود وضعیت به سمت واقعی کردن قیمت‌ها پیش رفت‌.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها