کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تندر90 اتوماتیک در برابر پژو 207 اتوماتیک


کد خبر : ۶۵۰۶یکشنبه، ۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳:۴۶۴۵۳۷۳ بازدید

با نگاهی به خیابانهای شهر، مطمئنا اولین نکته ای که در بیشتر موارد جلب توجه میکند حجم زیاد خودروهای عبوری است که البته در ساعتهایی از صبح، عصر و در برخی موارد شب تبدیل ...

با نگاهی به خیابانهای شهر، مطمئنا اولین نکته ای که در بیشتر موارد جلب توجه میکند حجم زیاد خودروهای عبوری است که البته در ساعتهایی از صبح، عصر و در برخی موارد شب تبدیل به ترافیک های به هم فشرده و سنگین میشود تا ساعتها پذیرای میهمانان خود باشد! برای همه ما به صورت روزمره پیش می آید که حتی شده دقایقی را در ترافیک سطح شهر یا بزرگراه های اصلی به سر ببریم. روبه رو شدن با این وضعیت آن هم به صورت همیشگی در شرایطی که بعد از خستگی کار نیز باشد، طبیعتا به معضلی جهت کاهش تمرکز فرد و در نتیجه بروز حوادث مختلف تبدیل خواهد شد. جدا از این مسائل به لحاظ آسایش نیز تعویض های مداوم دنده و کلاچ گرفتن ها اوضاع را از این هم بدتر میکند تا بسیاری عطای خودروهای دستی را به لقایشان بخشيده و به سمت مدلهای اتوماتیک بروند.

اما این خودروها به خصوص در داخل کشور در اکثر موارد با توجه به وارداتی بودن، طبیعتا از قیمت های بالاتری برخوردارند که دسترسی به آنها را برای بیشتر افراد دشوار میکند. در این میان همچنان با قیمت هایی کمتر از 50 میلیون تومان نیز می توان نگاهی به بازار اتومات ها داشت تا دو خودروی محبوب، پژو 207آي و تندر90 اتوماتیک که دومی منحصرا در ایران خودرو تولید میشود از بازیگرهای اصلی آن محسوب شوند که یکی در مدل کارکرده و دیگری با برچسب صفر خشک منتظر انتخاب گزینه مناسب تر باشند!

در مطالب پیشین هر کدام از این دو خودرو را به صورت مفصل مورد بررسی اولیه و حتی آزمایش بلند مدت قرار دادیم تا شناختی کلی در موردهر یک وجودداشته باشد. اما اگر به قصد خرید به آن‌ها نگاه شود مطمئنا پارامترهای جدیدی وارد معادله انتخاب بهترین گزینه می‌شود تا موضوع اصلی در این‌جا، بررسی همین مسائل و در نهایت نتیجه‌گیری کلی باشد.بدون هیچ شکی پژو 206 یکی از محبوب‌ترین خودروهای عرضه شده در داخل کشور است و ازقشر جوان گرفته تا خانواده‌های کم جمعیت و حتی پرجمعیت را سال‌هاست به سوی خود خوانده است.همین موضوع کافی‌است تا ايران‌خودرو برای به روزنگه داشتن یکی از بهترین محصولات خود دست به تولید مدل جدیدتری از آن بزند تا نوبت به حضور پژو 207آي ) مدل فیس‌ لیفت‌شده 206 ( برسد. از آن جایی که 207 عمال تمام خصوصیات برادر قدیمی‌تر را با خودیدک می‌کشد طبیعتا غیر از تغییراتی اساسی در بخش جلو و عقب و البته کابین کاملا متحول‌شده، به لحاظ گستردگی خدمات پس از فروش و قطعات یدکی درجایگاهی یکسان با آن قرار می‌گیرد.


s14v3lokgqz3murbcd2.jpg


باید پذیرفت كه تغیرات اعمال‌شده در پژو 207آي روح تازه‌ای در کالبد این خودرو دمیده و به نوعی برای هر فردی احساس رو به رو شدن با خودرویی به‌روز را به وجود می‌آورد تا همین موضوع برای فاصله گرفتن قیمت آن با 206 کافی باشد. در نتیجه 207 به عنوان خودرویی لوکس‌تر به صورت استاندارد از قدرتمند‌ترین پیشرانه موجود یعنی نمونه TU5 بهره می‌برد. این پیشرانه همان طور که می‌دانید توانایی تولید حداکثر قدرتی برابر با 110 اسب بخار و گشتاور 142 نیوتن‌متر را دارد تا توانایی حرکتی بسیار خوبی در محدوده قیمتی خود برای این خودرو فراهم کند. اما برای تکمیل جنبه‌های لوکسی خودرو، بهترین کار، انتخاب مدل مجهز به جعبه دنده اتوماتیک است.

این گيربكس چهاردنده ضمن مجهز بودن به حالت اسپرت، امکان تعویض دستی را نیز برای راننده مهیا می‌سازد تا حتی در سبقت گیری‌ها و سربالاییها تجربه خوبی به وجود آید. به صورت کلی چون 207 وزنی کمی بیش از یک تن دارد حتی با پیشرانه 110 اسبی و جعبه دنده اتوماتیک ) در صورت انتخاب حالت اسپرت یا تیپ‌ترونیک( خودروی سریعی است، هر چند باز هم این مدل دستی است که خودروی چابك‌تری به حساب می‌آید.

کنترل 207 آي دقیقا مشابه با تمام پژو 206‌های دیگر است و در دورهای شدید و در گردش‌هاي سريع، باید ملاحظه ابعاد و کلاس خودرو را کرد! در حال حاضر به واسطه توقف تولید، تنها امکان دسترسی به مدل‌های کارکرده آن وجود دارد تا بسته به تمیزی و کارکرد بتوان ان را با قیمتی در حدود 46 میلیون تومان خرید. البته برخي افراد با احتیاط به سمت مدل‌های اتوماتیک می‌روند زیرا از وجود يك مركز تخصصي تعميرات گيربكس در شبكه تعميرگاه‌هاي ايران‌خودرو آگاهي ندارند، مركزي كه جزء بهترين مراكز خدمات به گيربكس‌هاي خودكار در خاورميانه است!

j93toh383qjrdeaed2fb.jpg
 

در سمت دیگر، با این که تندر90 عملا در کلاسی متفاوت با207قرار دارد ولی به لحاظ محدوده قیمتی مشابه و مشخصات فنی بسیار نزدیک، به عنوان گزینه اصلی در برابر این خودرو به حساب می‌آید تا بیش‌ترافراد بیش‌تری را در انتخاب خودروی مناسب خود از میان این دو به چالش بکشاند. یکی از مزایای تندر90 در مقابل بیش‌تر تولیدات داخلی کیفیت بسیار خوب ساخت و قطعات آن به‌ویژه در بخش فنی است که همواره از کم‌ترین امتیاز منفی بهره می‌برد و همین موضوع دوام و استحکام بالایی برای این خودرو فراهم کرده، چیزی که بسیاری از افراد علت خرید آن را همین مورد عنوان می‌کنند. 

اما با وجود چنین خصوصیات مثبتی بزرگ‌ترین انتقاد وارده به تندر90 طراحی ظاهری ساده آن در هر دو بخش بدنه و داخل اتاق است که به شدت نشان از قرار‌گیری آن در رده خودروهای مياني دارد. البته با نگاهی به بازار به وضوح می‌توان دریافت که همین طراحی نیز به واسطه خصوصیات مثبت دیگر آن،به خوبی مورد قبول واقع شده ولی حداقل در برابر 207 نمی‌توان امتیاز خوبی به تندر90 داد. مدل اتوماتیک این خودرو در نمونه صفر کیلومتر قیمتی در حدود 46.5 میلیون توماد دارد تا با یک 207آي اتومات دست دوم )البته از نوع تمیز( تقریبا یکسان باشد. گیربکس به‌کار‌رفته در تندر90 دقیقا مشابه با پژو از نوع چهاردنده و با قابلیت تعویض دستی است تا راننده در سبقت‌ها نیز به خوبی بتواند از پس شرایط مختلف برآید. اما دو دلیل اصلی باعث می‌شود تا شتاب‌گیری این خودرو در رده‌ای پایین‌تر از 207 قرار گیرد: یکی قدرت کم‌تر پیشرانه تندر که حداکثر قدرتی برابر با 105 اسب بخار و گشتاور 148 نیوتن‌متر را تولید می‌کند و دیگری وزن بیش‌تر آن است تا این پژو باشد که هم در صفر تا 100 و هم در حداکثر سرعت، تندر را در پس خود ببیند. اما تعویض‌های دنده‌ها در تندر با نرمی بیش‌تری در مقایسه با 207آي انجام می‌شود و حساسیت این جعبه دنده به فشردن پدال گاز برای تبدیل شدن به حالت اسپرت نیز بیش‌تر است.

با این اوصاف، امکان انتخاب خودروی بهتر باز هم دشوار می‌شود. در حالت کلی اگر خانواده‌ای با جمعیتی بیش از چهار نفرهستیدو طی سال نیز به مسافرت‌های زیادی می‌روند بدون شک انتخاب مناسب‌تر برای شما تندر90 اتوماتیک خواهد بود که علاوه بر فضای داخلی بیش‌تر از صندوق عقب بزرگی نیز سود می‌برد. در طرف دیگر اگر از خودروی خود بیش‌تر در سطح شهر استفاده می‌کنید و زیبایی ظاهری وسیله نقلیه هم برای شما از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است طبیعتا این 207آي است که برای شما خودروی مناسب‌تری به حساب می‌آید هر چندکه باید توجه داشت برای خرید مدل‌های کارکرده خودرو نیاز به حساسیت بیش‌تری است و این در حالی است که صاحب تندر90 علاوه بر در اختیار داشتن یک خودروی صفر از دو سال گارانتی نیز برخوردار است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها