کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

جدیدترین کوپه ای که به ایران رسید

کدخبر:۶۴۷۰شنبه، ۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶:۵۱۷۸۵۶ بازدید

از تولد کوپه‏ های جوان کره‏ ای حدود 2 دهه می‏گذرد و یکی از این تحولگران چشم ‏بادامی که برای رقابت با خودرو‏های مطرحی همچون هوندا سیویک کوپه دندان تیز کرده سراتو کوپ است که نسل قبل ...
جدیدترین کوپه ای که به ایران رسید

از تولد کوپه‏ های جوان کره‏ ای حدود 2 دهه می‏گذرد و یکی از این تحولگران چشم ‏بادامی که برای رقابت با خودرو‏های مطرحی همچون هوندا سیویک کوپه دندان تیز کرده سراتو کوپ است که نسل قبل آن از سال 2009 به ایران نیز راه یافت و توانست موفقیت ‏های زیادی در زمینه آمار فروش کسب کند‌. هم‌اکنون بر اساس خبر‌های رسیده از شرکت اطلس خودرو نماینده رسمی محصولات کیاموتورز کره جنوبی در ایران نسل جدید این خودرو با قیمت 126.8 میلیون تومان به زودی روانه خیابان‌ها می‌شود.

محصول اسپرت جدید کیا موتورز، از نخستین زاده‌های دستان توانمند «پیتر شریر» (طراح اسبق آئودی و مدل مطرح TT )، بر پایه مدل سدان بود که پیش از معرفی به عنوان مدل تولیدی، به عنوان نسخه‌ای کانسپت از نخستین کوپه این کمپانی معرفی شده بود. کُره‌ای خوش‌چهره با ورود به بازار 20 هزار دلاری‌ها در برابر خود رقبایی همچون هیوندای النترا کوپه، هوندا سیویک کوپه و ... را می‏دید؛ خودروهایی که با محور فعال جلو اگرچه درصد آدرنالین خون را چندان تغییر نمی‏دادند، اما در عوض ظاهر و توجیه اقتصادی مناسبی داشتند.  نخستین نسل از این خودرو طی سال‌های 2008 تا 2012 در سایت‌های تولید کره جنوبی، چین، روسیه و قزاقستان تولید می‏شد و با معرفی نسل جدید سراتو سدان و‌ هاچ‌بک، دومین نسل از سراتو کوپ نیز در اواخر سال 2012 معرفی شد و لازم به ذکر است که تولید این خودرو به اواخر سال 2013 (به عنوان مدل 2014) موکول شد.


سراتو کوپ در انظار
یکی از مهم‌ترین عوامل انتخاب خودروهای کوپه، برخورداری از ظاهری زیبا در بین دیگر خودروهای ساده موجود در بازار است. در بازه قیمتی کمتر از 200 میلیون تومان، خودروهای صفر کیلومتری همچون تویوتا GT86، رنو لاگونا کوپه، هیوندای ولوستر قابل دسترسی خواهند بود که در این میان، اگرچه موارد مذکور به هیچ وجه رقیب حقیقی سراتو کوپ محسوب نمی‏شوند، اما این خودرو از به‌روز‌ترین طراحی در این جمع بهره می‏برد. زبان طراحی جدید کیاموتورز با الهام‌گیری از دماغه ببر (با اصطلاح داخلی Tiger Nose)، نسل‏های جدید محصولات این خودروساز را دستخوش تغییرات جالبی خواهد کرد. سراتو کوپ جدید نیز همچون نسل گذشته به نسبت مدل سدان، از طراحی جذاب‌تری برخوردار است. دماغه دیگر کشیده نیست و به جای آن، چراغ‌هایی با گرافیک خاص که از طریق جلوپنجره محصور در قابی کرومی به همدیگر پیوسته شده است، قرار گرفته که حتی نسبت به رنو لاگونای بزرگ‌تر با چهره‌ای نا‌متعارف و شاید اندکی قدیمی، زیبا‌تر به نظر می‌رسد. در نمای جانبی، اگرچه ارتفاع بلند شیشه‌ها آن را اندکی از سایر کوپه‌ها متمایز می‌کند اما همین ارتفاع تاثیر بسزایی در راحتی فضای سرنشینان عقب و به غیر از این، دید بهتر شیشه‌های جانبی را در پی خواهد داشت. اطلس خودرو از بین 6 رینگ 15 تا 18 اینچی با طرح‌های مختلف، بزرگ‌ترین و زیباترین گزینه یعنی 18 اینچی C-Type (نمونه D-Type تنها روی خودروهای مجهز به GDI نصب می‌شود) با 5 پره را برگزیده که با توجه به وجود تریم نقره‌ای/ مشکی در این رینگ‌ها، هماهنگی خوبی با جزئیات مشکی‌رنگ خودرو و همچنین خطوط کمر دوگانه خودرو برقرار می‌کند. در بخش عقب، چراغ‌های کشیده به همراه گرافیک زیبا در هنگام ترمزگیری، بی‌شباهت به نسل قبل نبوده و این موضوع در کنار برآمدگی اسپویلر مانند صندوق، تریم دو‌رنگ سپر و همچنین دیفیوزرهای طرح فیبر‌کربن، چهره‌ای جذاب به این خودرو بخشیده است.


طراحی داخلی

به لطف بهره‌گیری از تیم طراحی قدرتمند، کابین در نظر گرفته شده برای سراتو، همانند نسل گذشته این خودرو ساده و شکیل است. غربیلک سه‌شاخه موجود در کابین با تجهیز به آپشن گرمکن، دکمه‌های تنظیم سیستم کروز کنترل و همچنین اینترفیس کنترل سیستم صوتی خودرو روی این دایره خوش‌چهره قرار گرفته‌اند و همچنین قابلیت تعویض دنده از پشت غربیلک نیز برای سراتو کوپ تعبیه شده؛ این اولین غربیلک فرمان در بین خودروهای ارزان‌قیمت هیوندای-کیاست که به سامانه گرمکن غربیلک تجهیز شده. کیلومترشمار سوپرویژن با چیدمان دایره‌ای جذاب، مندرج تا 8 هزار دور بر دقیقه و 240 کیلومتر بر ساعت و در بین این دو نشانگر عقربه‌ای، نمایشگر 4.2 اینچی تمام‌رنگی TFT با قابلیت نمایش اطلاعات کامپیوتر سفری (اطلاعات مصرف سوخت) و تنظیمات خودرو که با استفاده از دکمه‌های تعبیه شده روی غربیلک کنترل می‌شود، قرار گرفته است. کمی آن‌طرف‌تر کنسول داشبورد خودرو با طرحی متمایل به سمت راننده که در بالای سر آن ساعت دیجیتالی و نمایش‌دهنده دمای هوا نقش بسته، قرار دارد. این کنسول در‌بر‌گیرنده سیستم صوتی حرفه‌ای خودرو با 4 اسپیکر، 2 تیوتر و یک ساب ووفر و همچنین ورودی‌AUX ،‌CD Mp3 و USB بوده که به همراه صفحه نمایش لمسی 4.3 اینچی عرضه می‌شود. علاوه بر این LCD مذکور، اطلاعات مربوط به دوربین و سنسور دنده عقب هنگام قرارگیری لیور دنده در وضعیت R را نیز به نمایش می‌گذارد. همچنین سیستم تهویه اتوماتیک  دوگانه به کار رفته روی سراتو کوپ به شما این امکان را می‌دهد که برای هر سمت از کابین خودرو (چپ و راست) دمایی مجزا جهت دمیده‌شدن تنظیم کنید. کیا موتورز برای این خودرو از صندلی‌های اسپرت با بالچه‌های در‌بر‌گیرنده راننده، به همراه روکش چرم مصنوعی بهره گرفته که به همراه یک کیسه هوای جانبی داخل صندلی‌های جلو و همچنین تنظیمات دستی عرضه می‌شود. نکته جالب طراحی کابین این خودرو را می‌توان تعبیه فضای جلوی پای 913میلی‌متری برای سرنشینان عقب دانست که بدین ترتیب سراتو کوپ را به یک کوپه 2+2 نفره حقیقی تبدیل می‌کند. برای مسافرت‌های طولانی‌تر، یک خروجی برق 12 ولت تعبیه شده و با خواباندن صندلی‌های ردیف عقب نیز می‌توانید از این ردیف جهت حمل بار استفاده کنید. تودوزی خودرو را می‌توانید از بین دو رنگ خاکستری تیره و مشکی انتخاب کنید. این تودوزی‌ها با تریم مشکی پیانو و یا طرح فیبر‌کربن قابل ترکیب خواهند بود.

پیشرانه کم اشتها
سراتو کوپ (فورته کوپ) با گستره‏ای از پیشرانه‌های 4 سیلندر کم‌اشتها عرضه شده است. در این میان، گزینه‌های مجهز به سامانه پاشش سوخت GDI به دلیل برخی محدودیت‌ها به بازار ایران راه پیدا نمی‌کنند و اطلس خودرو به عنوان تنها نماینده کیا موتورز در ایران، نمونه 4 سیلندر 2 لیتری MPI  را برای عرضه به کشور در نظر گرفته است. در واقع سراتو کوپ با مصرف سوخت ترکیبی 7.4 لیتر در 100 کیلومتر را می‌توان کم‌‌اشتها‌ترین کوپه بازار ایران بنامیم؛ خودرویی که شاید در ظاهر پر‌مصرف و سرکش به‌نظر برسد اما در باطن دوستدار محیط زیست است. پیشرانه در نظر گرفته شده برای بازار ایران در واقع مشترک با سراتو سدان، از سری Nu بوده که با 158 اسب بخار حقیقی در دور موتور 6500 دور بر دقیقه، میزان نیرویی هم اندازه با برادر سدان خود تولید می‏کند که البته این عدد در برابر گشتاور 194 نیوتن‌متری و شتاب صفر تا صد 10 ثانیه‌ای، چابک هم به نظر می‌رسد.


سراتو در بازار 

126.8 میلیون ‏تومان با احتساب 8 درصد مالیات بر ارزش افزوده قیمتی است که شرکت اطلس خودرو برای عرضه سراتو کوپ در بازار ایران در نظر گرفته است. در حال حاضر می‌توانید با مراجعه به نمایندگی‌های این شرکت و در دست داشتن 30‌میلیون تومان، اقدام به سفارش این خودرو کنید. پس از گذشت یک ماه از ثبت سفارش مبلغ 29 میلیون تومان به عنوان قسط دوم اخذ شده و در نهایت 120 روز پس از ثبت نام، همراه با تحویل خودرو، باقیمانده مبلغ به همراه احتساب کارمزد 25.5 درصدی روز شمار برای مبالغ پیش پرداخت انجام می‌شود. در واقع سراتو کوپ با این برچسب قیمت، ارزان‏قیمت‌ترین کوپه بازار ایران محسوب می‏شود که با توجه به المان‌هایی همچون محور فعال، فضای سرنشینان و همچنین آپشن‌ها در مقابل رقم پرداختی، در کلاسی بی‌رقیب (تاکید می‌شود که در بازار ایران) یکه‌تازی می‌کند و مقایسه اصلی روزی اتفاق خواهد افتاد که گزینه‌هایی همچون النترا کوپه و سیویک کوپه به بازار داخل راه پیدا کنند. اگر به دنبال تجهیزات و امکانات رفاهی برای استفاده در سفر و یا مصارف خانواده‌ای کوچک باشید، سراتو کوپ در مقابل خودرویی همچون GT86 تویوتا، با توجه به عدم بهره‌گیری از امکانات مشابه در مدل پایه و همچنین برچسب قیمت 150 میلیون تومانی نمونه فول آپشن، گزینه‌ بهتری به نظر می‌رسد. رنو لاگونای گران‌قیمت با پیشرانه 5 سیلندر پرمصرف، اگرچه کمی هیجان‌انگیزتر به‌نظر می‌رسد اما با توجه به طراحی قدیمی‌تر و همچنین برچسب قیمت کاملا متفاوت با سراتو کوپ، در برابر خودروهای موجود در یک سگمنت بالاتر و رقیبی برای جنسیس کوپه و ب‌ام‌و سری4 محسوب می‌شود. اما اگر سراتو کوپ را در مقابل هموطن خود یعنی هیوندای ولوستر قرار دهیم، شاید در نگاه اول حالت بدنه عجیب محصول هیوندای جذاب به‌نظر برسد، اما این خودرو را به هیچ وجه نمی‌توان کوپه نامید. به غیر از این، برچسب قیمت 130 میلیون تومانی محصول هیوندای در مقابل سراتو کوپ 118 میلیون تومانی، با توجه به تشابه امکانات رفاهی و فنی، چندان توجیهی نخواهد داشت. کلاهتان را قاضی کنید! اگر به دنبال استفاده خانوادگی از یک کوپه خوش چهره باشید، سراتو بهترین گزینه خواهد بود و با توجه به خوشنامی این محصول در بین خریداران ایرانی، بازار دست دوم خوبی نیز در پیش رو دارد.
 

همراه مکانیک



دیدگاه ها

reza: 1393/6/812:00:42،
80
148
نظرسنجی:

هیوندای ++

کیا --
مازیار: 1393/6/812:24:24،
55
19
نمی دونم کی بهتره تـویـوتـا یا کیا-هیوندا ؟

موتورهای بدون توربوی 2000 کیا-هیوندا .... 158 اسب قدرت

و موتورهای بدون توربوی 2000 تـویـوتـا (مثل کرولای 2015) .... 143 اسب قدرت دارند

احتمال قوی اینه که موتورهای کیا-هیوندا قدرت بالاتر ولی استهلاک کاملاً بیشتری دارند ؟!
رعیت: 1393/6/812:48:33،
117
15
زمین شرکتهای فرغون ساز ایران را بدید به من گوجه خیار میکارم
اونوقت ببینید منفعتی که از کاشت کوجه خیار به مملکت میرسه بیشتر از تولید خودرو هست
ماشین باز: 1393/6/813:34:08،
62
35
ماشین کره ای :
آشغال زیبا
حلبی قشنگ
که پس از ۶۰ هزار کیلومتر ، استهلاک ، مهمترین آپشنش میشه
جواب مازیار: 1393/6/817:31:57،
17
36
نه عزیزه من این کره ایها توان رو در دور 6500 اعلام میکنن که با توجه به اینکه توان با دور موتور نسبت مستقیم داره در دور 6000 قدرتش همون 145 اسب میشه.
مخمل: 1393/6/823:50:27،
35
16
توان موتور تو 6500 به 158 ميرسه و اين يعنی مصرف صدی 12 و ارتعاش بالا به همراه اصطكاك بالا و استهلاك بالا يعنی اگر جوان هستيد و دنبال شتاب به هيچ وجه دنبال كيا و هيونداي نريد چون بعد 20000 صدای موتور نيسان ديزل زاميادو سایپا
بهزاد: 1393/6/812:05:46،
91
57
ما چهار درشو یک هفته پیش تحویل گرفتیم . خیلی ماشین خوبیه . امکاناتش خیلی بالاتر از النترا و تویوتا کروللا هست .
وخیلی هم زیبا
مجتبی نامدارپور: 1393/6/812:21:32،
132
42
توی خودرو لطفا برند کره را با ژاپن مقایسه نکنید
شروین: 1393/6/818:00:31،
22
19
اینایی که اومدن منفی دادن منظورشون چیه ؟ یعنی 4تا در نداره ؟ یا یه هفته پیش تحویل نگرفته ؟ خیلی ماشین بدیه ؟ امکاناتش خیلی پایینه ؟
ارشدمکانیک: 1393/6/812:07:26،
69
60
زشته
احسان: 1393/6/812:23:52،
31
14
باز هم تعریف و تمجیدهای غیر علمی و البته سفارشی
amirali: 1393/6/812:44:29،
26
51
خيلي زشته اين همه پولوآدم بده يه كره اي سوارشه كره خرسوارشه آدم بهتره...آدم ميره بي ام و كاركرده تميز ميگيره خوب...فيس قبلي كياكوپه جوندارنبودكه اين باشه...ماشين خس خس ميكنه كه راه بيوفته منخودم 320bmwقبلا داشتيم اصلا2000اون با اين فرقون سازكره اي قابل قياس نيست بخدا.منكه ميگم اول كوپه هاي بي ام و بعد تويوتا بعدش هيونداي...
abbas: 1393/6/813:07:16،
41
32
توكيفيت ماشيناي آلماني حرف اولوميزنن بعدتويوتابعدكره ايها...فقط آلمانيهاماشيناشون استهلاك بالاست...
امیر: 1393/6/813:33:21،
33
20
عزیزم درست میگی اما با این قیمت 120 میلیون یه bmw320 کوپه داغون بهت میدن که 150 هزارتا کار کرده باشه اینقدر خرج بذاره رو دستت که اصن قیدشو بزنی زیر قیمت ردش کنی بره ... واسه من سر یه bmw 325 کروک پیش اومد رفتم 6 میلیون زیر فی فروختم بعد از این همه تعمیر ... BMW به خرج بیفته اشکت رو در میاره ... !!!
همشهری: 1393/6/816:16:25،
31
19
حالا نصف اینا که میان اینجا میگن این بد اون خوب موتور گازی هم ندارن ها ! این جماعتی که همه BMW سوار هم هستن ، همونان که تو فیسبوک خونشون همه نیاوران هست و همه عکاسی میکنن و ویلا تو جنوب اسپانیا دارن !
حسین: 1393/6/822:09:13،
13
21
مچمو میزنم اگه تو قبلا ب ام و سوار بودی.تو حسرت همین سراتو باید بمونی مومن خدا
شورابگون: 1393/6/812:48:47،
24
107
سلام
محصولات ایران خودرو خیلی خوبه الان دنا ماشین زیبایه چرا باید به یه ماشین کره ای این همه پول داد و ول خرجی کرد
همین دنا کار همه رو راه میندازه
تازه با تولید محصولات ایرانی جوونای زیادی سرکار میرن این جوونا عزیزان این کشورند که تو صنعت فعالیت میکنند و زحمت میکشند نون در می آورند خدا قوت عزیزان
پیکان وانت ماشین خوبیه
سمند عالیه
پرشیا و 405 گربه خشمگین جاده ها
خوبیش اینه مال خودمونه وسایل و خدماتش ارزونه
به امید موفقیت همه دوستان و آرزوی سربلندیتان
مجتبی نامدارپور: 1393/6/813:04:52،
56
16
همه دوست داریم مردم ایران سربلند بشن

ولی از راهش!!!!!!!!!!!!!!!!

لطفا لطیفه تعریف نکنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
yaser1986: 1393/6/813:10:42،
50
17
درسته که یه عده جوون میرن سرکار ولی به لطف همین جوونا عده ای بیشتر میرن اون دنیا چرا؟
چون ماشین داخل نه امنیت داره نه امکانات نه بدنه محکمی که دربرابر تصادفات مقاوم باشه برو یه سری به آمار تلفات جاده ای بنداز اونوقت بیا از ماشین داخل تعریف کن اینطور معلومه تو اصلا ماشین نداری
گرگ بیشه: 1393/6/813:14:25،
30
18
فکر میکنم بالاتر از پراید ماشین دیگه ای رو سوار نشدی
اون پرایدم تا به حال اذیتت نکرده
با اون ماشینم آخرش تا سر کارت رفتی
کورش: 1393/6/813:27:42،
51
37
با ماشینای تولید داخل فقط یک عده جوانان عزیز نیستند که سر کار میرن . بقیه ملت هم خدا رو شکر سر کار هستنن . واقعا اینقدر سطحی به قضایا نگاه نکنید دوستان.
dario: 1393/6/813:04:38،
27
13
ای کاش دوستان حداقل اطلاعاتی در خصوص ماشینها داشتن و میدونستند که هوندا یه ماشین ژاپنیه و کره ای نیست و همچنین از قیمت این ماشینها و ماشینهای ایرانی داشتند و صحبت میکردند! ما ایرانیها فقط بلدیم از نفع صحبت کنیم که بازم تو ماشین خارجی نفع بیشتری به این کشور میرسه!! ماشین کره ای 10 درصد دقیقا سود برای کارخانه اش داره در حالی که 100 درصد به ایران سود میرسونه یه توسان 2014 قیمتش حدود 23-24 هزار دلاره که میشه 70-72 میلیون تومان که وقتی به دست شمای مصرف کننده میرسه به 158 میلیون نرخ شرکتی و 145 میلیون نرخ وارداتی میرسه این در حالیه که در سال گذشته شرکت هیوندای حدود 8 میلیارد دلار صادرات خودرو به اروپا داشته و 800 میلیون دلار از این میزان در آمد داشته یعنی اینکه شرکت هیوندای کره 10 درصد از قیمت ماشین رو سود میبره در حالی که ما ماشین 70 میلیونی رو بیش از 140 میلیون در داخل ایران میخریم!!!!
مجتبی نامدارپور: 1393/6/813:47:16،
20
11
حالا کی گفته هوندا کره ای است؟!
amirali: 1393/6/813:59:41،
46
17
اميرجان حرفت متين...ماصفرخريده بوديم راضي بوديم.الان توبازار بخاي بي ام و كاركرده تميز گيربياري خيلي مشكله همش داغونه بي ام و روبايدصفرخريدتوخرج بيوفته مكافاته قبول دارم.اكثرادارن ميفروشن ديگه لوس ماشين كشيدست توخرج افتاده ميخان بفروشن مگه اينكه استثنايي تميزپيداكني كاركردكم كه ازمحالاته خلاصه خرج داره.منم منظورم كلا توكيفيت ماشيناي آلماني بودكه يه سروگردن ازبقيه ماشينابالاتره عزيزم...
sami: 1393/6/814:23:19،
13
23
از خیلی از ماشینا "خیلی" بهتره !
nemesis: 1393/6/814:30:03،
20
48
تویوتا جی تی کارکرده+++
سراتو صفر----
,وحید: 1393/6/817:21:31،
11
34
سوناتا yf با کیفیت زیبا کم خرج
++++++

---------
ممنون از همه دوستان
amirali: 1393/6/908:31:35،
9
16
شماهمون جماعتي هستين كه اين ماشيناروميبينين باحسرت ميبيننشون بعدش باكليد ميوفتين به جان ماشين بيزبون.ميگن كسي كه همه كاره باشه همه رو اون كاره ميبينه ماكه تو فيسبوك ازين كارانكرديم تونستي ازون شگردات يادمون بده همشهري...ضمناحسين شما مچتو نزن مختو بزن كه زيادي آكبندنگه داشتيش بعضي مواقع جرقه هايي ميزنه...بيخوديم جودرست نكنين.جهت اطلاع....

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل