کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

لنسر جدید را بخریم یا نه ؟

کدخبر:۶۴۱۴دوشنبه، ۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰:۱۹۱۳۷۲۰ بازدید

فرم جدید محل قرار گیری پرژکتورهای جلوو همچنین اسپویلر سرتاسری زیر سپر جلو ، که با سپر بصورت یک تکه میباشداز دیگر خصوصیات این مدل است.آینه های جانبی کاملا جدید به همراه ...

وقتی خبر آمدنش یعنی واردات مجددش رسید خیلی‌ها که عشق ماشین بودند تصور کردند که همان مدل رویایی ایرانی‌ها یعنی اولوشن هم بار کشتی شده است. اما لنسرها رسیدند و خبری از اولوشن نشد.

لنسر در دو مدل ۱۸۰۰ و ۱۶۰۰ سی‌سی وارد ایران شد. حتی آنهایی که منتظر اولوشن هم بودند گفتند خب حالا عیب ندارد مهم این است که لنسر باشد. خاطره خوب میتسوبیشی در ایران خیلی‌ها را دست کم در حد دنبال کردن اخبار هم که شده در پی لنسرها کشید. از پیرمردهایی که خاطره خوبی با میتسوبیشی لنسرهای دهه ۷۰ داشتند تا میان سال‌هایی که گالانت‌های بدون مرگ دهه ۹۰ را تجربه کرده بودند. حتی جوان‌هایی که هنرنمایی لنسر اولوشن‌های تا دندان تقویت شده را در مسابقات درگ دیده بودند. این خاطره خوب در حالی به جا مانده بود که نه در قدیم و نه حالا میتسوبیشی تلاش چندانی برای توسعه بازار خودش در ایران انجام نداده و نمی‌دهد.نمی‌دانیم شاید این هم یکی از رازهای خودرویی ایران باشد و شاید هم خیلی به خودرویی که ساخته‌اند و اینکه سرشناس است اطمینان دارند! وضعیت فروش بیش از هفت میلیون دستگاه لنسر در طول دوران تولیدش هم نشان می‌دهد که این خودرو از بازار خوبی در جهان برخوردار است.

ساده اما گیرا

طراحی میتسوبیشی چند سالی می‌شود که بالا و پایین زیادی ندارد. به یک الگوی طراحی تهاجمی رسیده‌اند و همان را ادامه می‌دهند. فرقی هم نمی‌کند شاسی‌بلند ASX باشد یا یک خودرو سدان. تقریباً شبیه‌کاری که ب‌ام‌و می‌کند. جلو خودرو یا به قول ماشین‌بازها رخ ماشین همیشه آماده حمله است مخصوصاً وقتی چراغ‌های زنون آن ناگهان روشن می‌شوند.انگار یک موجود زنده بیدار شده است. این طراحی می‌تواند یک برگ برنده برای این خودرو در برابر جوان‌ها باشد و آن‌ها را برای خرید آن راضی کند. اگر نمای جلو خودرو را با خودروهای همکلاسی مانند تویوتا کرولا و یا کمی اغماض کیا سراتو مقایسه کنید قطعاً لنسر برنده می‌شود. خلاصه ماجرا اینکه اگر به دنبال آن هستید که خودرویی داشته باشید که خیلی هم خرج برندارد ولی سرها را برگرداند لنسر می‌تواند انتخاب خوبی باشد. به قول معروف لنسر خوب تو چشمه! با این حال طراحی اسپرت و تهاجمی خودرو در ادامه آن دنبال نمی‌شود.هر چه به سمت انتهای خودرو حرکت می‌کنیم طراحی ساده‌تر شده و حتی از طراحی حجیم این روزهای ژاپنی هم خبری نیست. بیشتر به خودروهای فرانسوی شباهت دارد. در این قسمت برتری با تویوتا کرولا و حتی کیا سراتو است. شیب خودرو به طرف پایین کمی بیشتر از خودروهایی است که امروزه طراحی می‌شوند. این شیب هم ظاهر خودرو را اسپرت‌تر کرده و هم یادآور دوران طلایی طراحی ژاپنی در دهه ۹۰ است که فضای غالب در طراحی خودرو جهان بود و حتی موستانگ و کامارو را هم اسیر خود کرده بود.

هم خوب، هم بد

داخل لنسر را می‌توان از دو منظر نگاه کرد. هم خوب و هم بد. اگر به دنبال یک خودرو خانوادگی خوب و راحت هستید که پنج نفر به راحتی بتوانند با آن به مسافرت بروند و سرنشینان عقب درد زانو نگیرند و آرنجشان در پهلوی بغل دستی فرو نرود، کابین لنسر همه این شرایط را برای شما فراهم می‌کند. دسترسی به کلیدهای روی داشبورد و شیشه بالابرها هم به راحتی انجام می‌شود که البته این علت دارد. فضای صندوق عقب هم راضی‌کننده است. فضای جلو پای آن چیزی بین تویوتا کرولا و کیا سراتو است. از کرولا کمتر و از سراتو بیشتر. اما اگر از منظر متریال استفاده شده و پیچیدگی طراحی نگاه کنید و از کابین شلوغ با طراحی پیچیده خوشتان بیاید، کابین لنسر شما را راضی نمی‌کند. البته آن سهولت در دسترسی به کلیدها که ذکرش رفت حاصل همین غیرپیچیده بودن طراحی کابین است. متریال استفاده شده در داشبورد اگر چه بسیار کیفیت بالایی دارد اما چون از جنس خشک است کمی توی ذوق می‌زند و زیادی ساده به نظر می‌رسد. زمانی هم که با پشت ناخن روی آن ضربه می‌زنید احساس تو خالی بودن آن کاملاً مشخص است. در این میان کابین سراتو و کرولا کاملاً برتری دارد. یک ایراد داشبوردهای جنس سخت و خشک این است که در صورتی که در شهرهایی با آب و هوای گرم و خشک مورد استفاده قرار بگیرند بیشتر در معرض ترک‌خوردگی هستند و باید همیشه پولیش چرب داده شوند. یکی از ویژگی‌های خوب کابین لنسر ترمز دستی آن است. بخشی که اغلب چندان مورد توجه و بررسی قرار نمی‌گیرد. طراحی ترمز دستی این خودرو در میان خودروهای همکلاسش در بازار ایران بسیار خوب و حرفه‌ای انجام شده است. آرگونومی، ضخامت و سطح کشش آن برای درگیر شدن راننده را به یاد فیلم‌های معروف خودرویی همچون توکیو دریفت می‌اندازد!

راحتی در حد قیمت

در مورد اینکه امکانات رفاهی یا همان آپشن‌های لنسر در چه سطحی است اختلاف‌نظر وجود دارد. با این حال به نظر ما این خودرو در سطح قیمتی که در نمایندگی عرضه می‌شود یعنی ۱۰۵ میلیون تومان آپشن‌های قابل قبولی دارد اما قیمت ۱۲۵ میلیونی بازار آن برای مدل ۱۸۰۰ سی‌سی کمی شما را در مورد آپشن‌ها مردد می‌کند. به خصوص که در این سطح از قیمت رقبای سرسختی در میان کیا و هیوندای دارد. صندلی با روکش چرمی به همراه گرمکن برای صندلی‌های جلو این خودرو را در ردیف کیا سراتو و بالاتر از تویوتا کرولا قرار می‌دهد. از سوی دیگر آینه‌های جانبی مجهز به المنت گرم‌کننده و سانروف برقی را هم به این‌ها اضافه کنید. چراغ‌های جلو دارای سیستم تنظیم ارتفاع نور هستند که لنسر را از دو خودرو دیگر بالاتر قرار می‌دهند. همچنین سنسور پارک و دوربین عقب نیز برای یک خودرو با این قیمت کافی به نظر می‌رسند. چراغ‌های جلو هم زنون استاندارد هستند که به خصوص برای جوانان یک آپشن خیلی خوب به حساب می‌آیند.

حس اولوشن

لنسر ۱۸۰۰ سی‌سی هر چه باشد یک لنسر است. این یعنی در زمینه شتاب و هندلینگ یک سر و گردن بالاتر از بسیاری از خودروها قرار می‌گیرد. این خودرو قدرت مانور بسیار بالایی دارد و هم از تویوتا کرولا و هم از کیا سراتو بهتر عمل می‌کند. هر چند اگر دقیقاً انتظار هندلینگ لنسر اولوشن را دارید باید بگوییم که این خودرو انتظارتان را برآورده نمی‌کند. یکی از ویژگی‌های این خودرو داشتن گیربکس تیپ‌ترونیک است. یعنی خودتان می‌توانید دنده را روی گیربکس اتوماتیک تعویض کنید. برای این منظور پدال‌هایی هم پشت فرمان در نظر گرفته شده تا کاملاً حس یک رانندگی اسپرت را تجربه کنید.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

علی جون: 1393/6/308:47:26،
67
62
تو ایران کیفیت مهم نیست ظاهر مهمه
هرچند لنسر ظاهر یه ماشین حدود 100 میلیون رو نداره
ss: 1393/6/309:45:13،
59
65
1600اش که هیچی اصلا اوته اوته
۱۸۰۰اشم گرونه نمی ارزه کرولا ۱۲۳تومن اپشن جدید بهتره
کلا طراحی بدنش اصلا به چش نمیاد حتی در حد asx هم نیست
حیف واقعا
جکی چان: 1393/6/311:26:45،
37
140
فقط جک j5 اتومات با قلب تپنده میتسوبیشیییییییی
پاسخ ss: 1393/6/312:27:05،
59
32
کرولا لنسر
گیربکس cvt !!!4A
صندلی پارچه چرم
ایربگ 2 7
ESP ندارد!!! دارد
TCL و SST ندارد!!! دارد (کرولا فقط abs و ebd داره و لنسر همه رو داره)
اون کرولا که تو امریکا فروش میره 8 ایربگ با فول امکانات اینجا نیست عمو.
اگه اون بود حرف شما صحیح بود.
MATIN: 1393/6/313:03:30،
32
52
جدیدا آریان موتور نسل جدیدی از لوازم جانبی را برای لنسر وارد کرده می توانید بروید بسایتش و ببینید
رضـا: 1393/6/313:14:36،
33
23
از نمایندگی فروش محصولات میتسوبیشی تو ایران که خیلی تعریف میشه ولی تا آدم خودش تجربه نکنه نمیتونه چیزی بگه !
ضمنا کاش اولوشن هم بود تا اونوقت قضیه طور دیگه ای پیش میرفت...
مهرداد: 1393/6/400:56:22،
26
44
بنظرم ولستر هم از نظر قیمت و زیبایی بهتره
آبتین: 1393/6/309:10:10،
64
26
رقبای لنسر در ایران:

1- سراتو ... 128 میلیون
2- النترا ... 117 میلیون
3- کرولا ... 134 میلیون
4- رنو فلوئنس ... 121 میلیون
5- ام جی 6 ... 119 میلیون
6- ولوستر ... 125 میلیون
حقیقت: 1393/6/313:25:42،
35
71
آبتین جان

همه اینا که نام بردی در مقابل ام جی ۶ ( موریس ۶ ) هم از نظر ابعاد و هم از نظر قدرت موتور باید بزنند تو گاراژ ، از نظر کیفیت هم فقط کرولا بالاتره .
با ام جی ۶ به راحتی میشه با اینا نقطه بازی کرد . نمیشه سگمنت D رو با سگمنت C مقایسه کرد .
آبتين : 1393/6/316:47:41،
28
60
مزدا 3N ...١٣٢ميليون
امیر: 1393/6/318:52:31،
23
33
جولیتا بهتر نیست از اینا؟
البته ما که پول پرایدشم نداریم
مجتبی: 1393/6/322:21:51،
36
25
من مزدا 3 قدیم مدل 87 دارم ،
شتاب بسیار عالی
کیفیت متریال تزئینات داخلی (چرم ،قطعات برقی و....)عالی
هندلینگ بسار عالی
طراحی عالی
........................
یک ایراد :ارتفاع پایین برای جاده های ایران
در کل یک سامورایی واقعی
به امید روزی که همه مردم عزیز ایران یک ماشین با کیفیت (فرقی نمی کنه چه برندی باشه )سوار بشن .
هادی: 1393/6/309:11:15،
74
124
لنسر جدید + + + +

پرشیا داشبورد جدید - - - -
amir: 1393/6/309:37:50،
106
30
واقعا این داشبورد جدید چه ها میکنه که با لنسر مقایسش میکنن!!
محمد: 1393/6/322:03:02،
55
55
ماشین با موتور جدید، گیربکس جدید، طراحی جدید، چراغهای جدید، اپشن های جدید و هر کوفت جدیدی قابل تحمله اما داشبورد جدید دیگه فوشه....
احسان: 1393/6/309:18:27،
80
27
زنگ زدم نمایندگی گفتم این ماشین کمه قطعاتشو دارین؟ تا دلتون بخواد برام خالی بست. بعد گفتم بدلیل کم بودن تا حالا سوار نشدم، ماشین برای " درایو تست " دارین ؟ گفت نه. گفتم خداحافظ شما که دلشو ندارین یک خودرو استوک کنین چطور میگین همه قطعاتشو داریم تازه اگه نماینده بودین خود کارخونه مجبورتون می کرد این کارو بکنین.
کیان: 1393/6/312:28:32،
57
31
میشه لطفا بگین کدوم نمایندگی ماشین میده برای درایو تست؟
خشایار: 1393/6/316:00:37،
35
32
نمایندگی ولوو درایو تست داره.
پدرام: 1393/6/400:20:48،
27
24
اگه درایو تست ندارن یعنی قلابین که هستن. مگه میشه نمایندگی واقعی درایو تست نداشته باشه؟ خیلی جالبه منطقه آزاد ارس رفتم نمایشگاه رو همه ماشینا نوشته دست نزنید! یکی نیس بگه آخه آدم ناحسابی مشتری میخواد خدا تومن پول بده مگه میدون میوه تره باره که میگی‌ دست نزن درهم بخر! این نوع برخوردا واقعا توهین به مشتریه اگر مشتری ارزشی واسه خودش قایل باشه.
کاوه: 1393/6/309:25:05،
63
111
چه فایده که مردم در صورت وجود لنسر ایوو هم باز پولشون رو برای خرید هیوندا و کیای آشغال خواهند داد.
emad: 1393/6/309:27:43،
58
27
5نفر به راحتی؟؟اندازه پرایده !!!!125!!!!!
شوشی: 1393/6/309:31:32،
37
45
1600این ماشین هیچ آپشنی ندارد حتی یک فلش ساده هم به آن نمی خورد هرکی هم خریده رو دستش مونده حتی نمایشگاه دار ها هم هرکی داره رو دستش داره یک نمایشگاه در تهران سراغ دارم 20 تا خریده یکساله نتونسته یکیشو بفروشه با این قیمت انتخابهای بهتری هست.
کیا: 1393/6/312:35:00،
40
24
اولین محموله لنسر تیپ1 اردیبهشت وارد شده پس چطور یکساله نمایشگاه داره نفروخته؟!!!
MATIN: 1393/6/313:13:40،
31
58
به نظر من اگر تیپ 1 plus رو بخریم خیلی بهتره
سیستم صوتی حرفه ای همراه با صفحه نمایش و مجهز به دوربین دید عقب ، رادیو FM/MW و قابلیت بخش DVD ، MP3 و CD مجهز به 4 اسپیکر ، مجهز به بلوتوث ( هندزفری ) جهت مکالمات تلفنی( مخصوص لنسر تیپ 1 PLUS ) این امکانات باعث شده 2 تومن بره رو قیمتش الان خودرو ساز های ما یه یورو 4 می زارن 2 تومن روش میگیرن
شوشی: 1393/6/317:37:21،
21
32
پاسخ به کیا عزیزاولین ورودی این ماشینها تیپ 2 بوده که سال کذشته(سپتامبر) وارد کشور شده که بنده هم جزو خریدران بودم
عمو شهرام: 1393/6/309:37:43،
26
64
در برابر ماشین های قدرتمند داخل مانند روآ و امثالهم زار میزنه
خیلی هم قیافه زشتی داره
مشخصات فنیش هم که الکیه
محصول فقط ایران خودرو و سایپا
سایپپپپپپپپپپا مطمئن
123: 1393/6/309:44:26،
27
54
ايران جيب، تبليغ مجاني براي لنسر !!!! ابعاد دقيق همه ماشين هايي كه مقايسه كردي مثل تويوتا كرولا و كيا نيو سراتو و هيونداي النترا را بگذار تا ببني لنسر كوچكترين اتاق را داره
11: 1393/6/312:51:14،
70
25
مقایسه طول خودروهای مورد نظر شما:
لنسر 4570
النترا 4530
سراتو نیو 4560
اینکه از نیو سراتو و النترا بزرگتره چرا همینجوری حرف مفت میزنی؟
امیرخان: 1393/6/313:36:24،
33
32
از کجا میدوی مجانی بوده ؟!!
,وحید: 1393/6/310:01:32،
39
38
خیلی کوچیکه,بهش نمیاد ماشین 125ملیونی باشه.باین پول میشه سوناتا2013در حد صفر کیلومتر خرید با اونهمه امکانات و زیبایی.
مدیر عامل سایپا: 1393/6/310:12:51،
35
26
قطعا ما با پروزه ی f200با این ماشین رقابت کنیم
زلزله: 1393/6/310:53:31،
36
45
بقول دوستمان ماشین فقط MG...................ببینم درست نوشتم؟
َرضا: 1393/6/310:55:07،
53
42
با پول مزدا نیو یکی از بهترین گزینه هاست. واقعا ماشین شیک و با کیفیتی است.
رامين: 1393/6/314:48:52،
67
31
در كل به نظرم ماشين هاى ژاپنى بهتر از ماشين هاى كره اى هستش
على: 1394/1/317:23:14،
10
29
جوليتا يا لنسر؟؟ كدومش اولويت داره؟؟
آرش : 1394/2/516:09:35،
24
23
با با من چيكار كنم لنسر 1800 بخرم يا تويوتا كرولا..

ته دلم ميگه لنسر .
نظر شما چي هست ؟
ارمان: 1394/2/1923:46:46،
20
22
به نظر بنده هیچی رو با جولیتا مقایسه نکنین .جولیتا واسه خودش هیولا هست علی اقا
سام: 1395/10/1310:53:58،
3
2
بدبختی ماها اینه کره و چینو با ژاپن مقایسه می کنیم.من اپتیما ۲۰۱۴داشتم افتادم دست انداز رینگش کج شد لاستیک ترکوند زیربندی خرج ورداش.پرسیدم گفتن ایراد اپتیماس.ولی پسر عموم هشت سالیه میتسوبیشی داره تو هش سال اچار نخورده ماشین.پس فرق ژاپنو با بقیه بدونین نظر بدین.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل