کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

دیدار با تنها عقاب امپریال در خاک ایران

کدخبر:۶۴۰۲یکشنبه، ۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲:۳۱۱۳۵۸۹ بازدید

​این هفته سراغ خودرویی رفته‌ایم که نامش عقاب است! بله عقاب. البته نام اصلی‌اش مرسدس‌بنز Sکلاس است که زیر تیغ جراحی Asma رفته و عنوان «عقاب» را به خود گرفته است. لازم به ذکر ...
دیدار با تنها عقاب امپریال در خاک ایران

این هفته سراغ خودرویی رفته‌ایم که نامش عقاب است! بله عقاب. البته نام اصلی‌اش مرسدس‌بنز Sکلاس است که زیر تیغ جراحی Asma رفته و عنوان «عقاب» را به خود گرفته است. لازم به ذکر است تغییرات اعمال شده توسط خود مرکز تیونینگ Asma نبوده و این تغییرات پس از وارد کردن قطعات لازم از آلمان توسط مجموعه جواهری در ایران انجام شده است. قبل از این که درباره این عقاب آلمانی صحبت کنیم به سراغ Sکلاس می‌رویم.

Sکلاس معمولی

Sکلاس از جمله خودروهای معروف مرسدس‌بنز بوده که نیاز به معرفی کلی آن نیست. ریشه این خودروی لوکس به مرسدس‌بنز Typ 300 برمی‌گردد. خودرویی که در سال ۱۹۵۱ با کد W186 برای اولین بار تولید شده است. اکنون Sکلاس ۶۳ سال است که بی‌وقفه توسط کمپانی مرسدس‌بنز تولید شده و جدیدترین نسل آن از سال ۲۰۱۳ با کد W222 تولید می‌شود. Sکلاس مورد نظر نیز با کد W221 شناخته شده و تولید آن از سال ۲۰۰۵ شروع شده است. این خودرو در شش مدل S350، S450، S500، S600، S320 CDI و S420 CDI تولید شده که دو مدل آخر دیزلی است. البته لازم به ذکر است هر کدام از شش مدل نام برده به جز S600 دارای مدل L (با فاصله بین دو محور بیشتر) نیز هستند. S350 ضعیف‌ترین مدل Sکلاس بوده که مرسدس‌بنز مورد نظر ما هم از این نوع است. پیشرانه مورد استفاده در این خودرو شش سیلندر خورجینی به حجم دقیق ۳۴۹۸ سی‌سی بوده که ۲۷۲ اسب‌بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور در ۲۴۰۰ تا ۵۰۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو ۷٫۳ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است. اما قوی‌ترین Sکلاس استاندارد مدل S600 است که زیر کاپوتش یک پیشرانه ۱۲ سیلندر خورجینی به حجم دقیق ۵۵۱۳ سی‌سی قرار دارد. این پیشرانه عظیم توانایی تولید ۵۱۷ اسب‌بخار قدرت در ۵۰۰۰ دور در دقیقه و ۸۳۰ نیوتن‌متر گشتاور در ۱۸۰۰ تا ۳۵۰۰ دور در دقیقه را دارد. ۴٫۶ ثانیه زمانی است که S600 از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و اگر حداکثر سرعت آن قفل نمی‌شد می‌توانست بیشتر از ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. این نسل Sکلاس در سال ۲۰۰۹ دچار یک فیس‌لیفت شد.

از سال ۲۰۰۹ به بعد مدل‌های S250 CDI و S400 HYBRID نیز قابل سفارش بود که مدل اول از نوع دیزلی و مدل دوم از نوع هیبرید بود. تولید W221 تا سال گذشته یعنی سال ۲۰۱۳ ادامه داشت در همین سال جای خود را به جدیدترین نسل Sکلاس با کد W222 داد. Sکلاس در کلاس سدان‌های فول‌سایز لوکس قرار دارد و از رقبای مطرح آن می‌توان به BMW سری ۷، آئودی A8، جگوار XJ، مازراتی کواتروپورته، لکسس LS و … اشاره کرد.

Sکلاس با طعم Asma

Asma خودروهای زیادی را تیونینگ کرده اما از پروژه‌های معروف این تیونر آلمانی می‌توان به لامبورگینی اونتادور، مرسدس‌بنز Sکلاس، مرسدس‌بنز Gکلاس، مرسدس‌بنز SL کلاس، مرسدس‌بنز CL کلاس، مرسدس‌بنز CLS، مرسدس‌بنز SLR، مرسدس‌بنز SLS، پورشه کاین، پورشه پانامرا، BMW X6 و … اشاره کرد. همان طور که از نام خودروهای نامبرده مشخص است Asma بیشتر تیونینگ‌های خود را بر روی محصولات کمپانی مرسدس‌بنز انجام می‌دهد. یکی از این مرسدس‌بنزها مدل Sکلاس است که Asma نام آن را Eagle (عقاب) گذاشته. مرسدس‌بنز مورد نظر که در ایران لباس Asma را به تن کرده است یک دستگاه S350 L مدل ۲۰۰۷ است. پیش از این که S350 مورد نظر لباس Asma را به تن کند شاهد یکسری تغییرات هم بوده است. ابتدا با تعویض قطعات ظاهری مانند چراغ‌ها و … با نمونه فیس‌لیفت Sکلاس که متعلق به سال ۲۰۰۹ است ظاهر خودرو به روزتر شده است. بعد از به روز شدن ظاهر خودرو نوبت به بادی‌کیت Asma رسیده است. سپر عقب، سپر جلو، جلو پنجره، کاپوت جلو، گلگیرهای عقب، گلگیرهای جلو، درب‌های عقب و … از جمله قسمت‌های ظاهری S350 مورد نظر هستند که دستخوش تغییرات قرار گرفته‌اند. پس از نصب بادی‌کیت Asma آخرین اقدام انجام شده بر روی این خودروی لوکس استفاده از برچسب رنگ مشکی مات بر روی بدنه آن است. تمام قسمت‌های بدنه این S350 به جز چراغ‌ها و سرِ اگزوزهایش مشکی پوش شده‌اند. یعنی این پوشش رنگ مشکی مات حتی رینگ‌ها، لوگوی مرسدس‌بنز نصب شده بر روی صندوق بار، نوارهای نازک استیل دور شیشه‌ها و … را نیز شامل می‌شود. به گفته مدیر مجموعه جواهری کارایی این برچسب‌ها شش سال بوده و توسط مجموعه جواهری ۳ سال گارانتی می‌شوند.

ابهت S350 بعد از این جراحی صد چندان شده و به راستی شبیه یک عقاب غول‌پیکر است. جلو پنجره بزرگ که از قسمت بالای چراغ‌های جلو شروع شده و تا پایین‌ترین قسمت سپر جلو ادامه دارد ظاهر خوفناکی را برای این عقاب رقم زده است. در نمای جانبی بعد از اعمال بادی‌کیت، گلگیر و درب‌های عقب مقداری ورم کرده‌اند. از این رو برای هماهنگ کردن چرخ‌های عقب با آن از اسپنسر استفاده شده است. با گذاشتن دو عدد اسپنسر بر روی چرخ‌های عقب فاصله بین دو چرخ عقب بیشتر شده و این هماهنگی در ظاهر خودرو به وجود آمده است. در حالت کلی می‌توان گفت S350 Asma دارای ظاهری خاص و ترسناک است. ظاهری که به جز S350 مورد نظر در هیچ Sکلاس دیگری در ایران قابل رویت نبوده زیرا این تنها S کلاس با تیونینگ Asma در ایران است. البته Sکلاس موردنظر از نوع L (با فاصله بین دو محور بیشتر) بوده و ابعاد دراز آن در کنار ارتفاع پایین خودرو که به کمک سیستم تنظیم ارتفاع قابل تنظیم است در این ابهت بی‌تاثیر نیست. البته S350 مورد نظر دو تفاوت با Eagle دارد اولی رینگ‌های معمولی Sکلاس مورد استفاده در S350 مورد نظر است که با رینگ‌های Eagle متفاوت است و دوم مه‌شکن‌های جلوی مخصوص Eagle است که به گفته مدیر مجموعه جواهری به خواسته مالک خودرو در نمونه مورد نظر حذف شده و به جای آن‌ها دریچه هوا تعبیه شده است.

‌S350 مورد نظر به سیستم اگزوز سوپراسپرینگ به همراه هدرز نیز مجهز شده که صدای متفاوت و زیباتری نسبت به S350 معمولی تولید می‌کند. تمامی تغییرات اعمال شده بر روی این Sکلاس مربوط به ظاهر آن بوده و کابین و پیشرانه آن دست نخورده باقی مانده است. کابین S مورد نظر به رنگ کرمی بوده که با ظاهر آن در تضاد است. شاید اگر از رنگ مشکی در طراحی کابین استفاده می‌شد خشونت S مورد نظر بیشتر بود. بهتر است هنگام رانندگی با این خودرو کاری به کار خودروهای دیگر نداشته باشید و با متانت رانندگی کنید تا دیگر راننده‌ها و عابران از ابهت بالای شما حساب ببرند. در غیر این صورت اگر قصد کورس گذاشتن با خودرویی مانند جنسیس کوپه را داشتید بدون شک بازنده میدان هستید و تمام آن ابهت و خشونتتان زیر سوال خواهد رفت! نصب بادی کیت بر روی این خودرو باعث بالا رفتن وزن آن شده و در نهایت شتاب ۷٫۳ ثانیه‌ای آن کندتر از قبل شده است.

تیونینگ Asma چند؟

اکنون قیمت یک دستگاه مرسدس‌بنز S350 2007 حدود ۳۰۰ میلیون تومان است. اما قیمت این S350 Asma حدود ۵۰۰ میلیون تومان عنوان شده که ۲۰۰ میلیون تومان از نمونه استاندارد گران‌تر است. در حال حاضر اگر قصد دارید Sکلاستان را به بادی کیت Asma مجهز کنید باید چیزی حدود ۱۵۰ میلیون تومان بپردازید. هزینه تغییراتی که بر روی S350 مورد نظر اعمال شده عبارتند از: بادی‌کیت Asma حدود ۸۰ میلیون تومان، تغییرات فیس‌لیفت ۲۵ میلیون تومان، برچسب رنگ مشکی مات ۱۲ میلیون تومان، سیستم تنظیم ارتفاع دو میلیون تومان، اسپنسرها نزدیک به دو میلیون تومان، سیستم اگزوز سوپراسپرینگ به همراه هدرز ۱۶ میلیون تومان.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

ناشناس: 1393/6/211:25:47،
148
64
خب مگه بیکاری بجای این خرج s500 بخر!!!
ناشناس: 1393/6/211:49:35،
60
38
یه سوال از رفقایی که منفی میدن واقعا لذت 2000 cc قدرت بیشتر به اندازه تغییر رخ ماشین نمیارزه؟؟؟
amir: 1393/6/212:13:27،
107
21
این دیگه چه جور مطلبی؟!چارتا عکس میزاشتی لا اقل ببینیم چه جوری شده اینقدر که ازش تعریف کردی
کوکو: 1393/6/212:25:46،
30
97
من هم یه شیر خشمگین دارم.

یه پژو405 مدل 83 دوگانه سوز دستی... ماشین تو ایران بالا دستش نمیاد.


دست برو بچهای ایران خودرو درد نکنه.

با سپاس.

ایلامی: 1393/6/212:35:49،
77
22
باز هم کپی
این همون سمند سورن خودمونه
طراح های ایران خودرو سالها زحمت میکشن بعد شماها !!!!
خدا رو خوش نمیاد
مجید.ح: 1393/6/218:31:34،
41
44
آقا یک فروند پراید را هم این شرکت چقدر میگیرد عقابش کند ؟؟؟
ابرام: 1393/6/222:45:49،
45
26
من خودم یه 405 مدل 83 دارم دوگانه سوزه.وقتی از روستای خودمون که نزدیکای یاسوجه میام بطرف یاسوج واقعا از خود بیخود میشم!!
دست ایرانخودرو درد نکنه.
yasin: 1393/6/211:28:14،
33
54
خیلی زیباست
محمد: 1393/6/212:51:41،
49
21
واقعا چی دیدی که میگی خیلی زیباست دوتا چرا جلو ؟؟؟؟؟؟؟
خب اینجوری میشه که تیبا میشه زیبای ایرانی ..
هادی: 1393/6/211:28:54،
96
19
خدایا یه دونه هم قسمت من کن...
من به گنجشک امپریال هم راضی ام ... .
مهندس: 1393/6/211:29:12،
62
17
ای لعنت به این همه حسرت
رامين: 1393/6/211:30:49،
46
20
دوستان به نظرتون اين عقاب المانى ميتونه با سمند ايرانى رقابت بكنه؟؟ من كه ميگو از ايران خودرويى ها بپرسيم بهتر است
بچه مايه دار: 1393/6/211:32:10،
82
25
ببخشيد من يه پرايد 132 مشكي فول آبشن با موتور خيلي تقويت شده و سيستم هاي ايمني جديد به نام ايربگ به تعداد دو 2 عدد هم سرنشين هم براي راننده دارم تازه ترمزش هم يه سيستم جديدتر داره كه نسبت به ترمز دوچرخم خيلي با ارامش بيشتري عمل ميكنه.
ميخواستم بدونم تيونينگ Asma ميشه روش اجرا كنم؟ چقدر هزينشه؟؟
هادی: 1393/6/211:37:35،
41
27
ترمز دوچرخه رو خوب اومدی بچه مایه دار...!
ماشين باز : 1393/6/211:55:34،
34
26
ماشين تو يه اپشن داره كه هيچ ماشيني تو دنيا نداره بخدا مسخره بازي در نميارم فقط كافيه كانديداي مجلسي شورايي جمهوري چيزي بشي بعد يه دور با ماشينت بزن اون وقت خودت پي ميبري
esa: 1393/6/216:21:27،
66
23
آقا هادی، بچه مایه دار رو خیلی خوب اومدی :)
آرمین: 1393/6/211:47:33،
26
110
حیف پولی که آدم بده بنز تا وقتی بی ام و و پورشه هست
yaser1986: 1393/6/217:16:09،
25
31
تو اصلا فرق بی ام و با بنز و پورشه رو میدونی که الکی نظر میدی یه جوری هم گفتی که انگار ماشین شناسی تو برو مشخصات هر سه ماشین بخون بعد نظر بده بی ام و یه ماشین اسپرته اما بنز و پورشه ماشینای لوکس و نرمتر از بی ام و هستش به منفی های خودت یه نگاه بنداز
پوریا: 1393/6/218:35:48،
21
23
البته یاسر جان شما هم اشتباه میگی. چون پورشه یک ماشین اسپرت و لوکس هست. در جواب ارمین هم ارمین جان مرسدس بنز اولین خودرو ساز جهان هست موسس ان هم کارل بنز هست. مرسدس بنز بزرگترین و مهمترین تغییرات رو در صنعت خودروسازی در جهان به وجود اورده مثل ترمز های ای بی اس. اگر مرسدس نبود الان خودرو سازی 20 سال عقب تر از جایی که الان هست ایستاده بود.
در ضمن پر پرستیج ترین ماشین جهان هم بنز اس 600 هست. به گفته ی فوربز
آرمین: 1393/6/309:47:01،
14
22
در جواب یاسر: اولا تو نه شما. اول ادب یاد بگیر بعد بیا تو سایت ها نظر بده و شخصیت خودت رو نشون بده. انقدر حرفت بچه گانس که جواب هم نداره. " بی ام و یه ماشین اسپرته اما بنز و پورشه ماشینای لوکس و نرمتر از بی ام و هستش" یعنی چی آخه؟ مگه من راجع به یک ماشین خاصی نظر دادم که میگی نرم تره ؟؟ من کلا در مورد این سه ماشین و کمپانی صحبت کردم اول فرق اینهارو متوجه شو بعد نظر بده. منفی های من هم نشان دهنده اینه که یک سری بنز رو بیشتر دوست دارن نسبت به بی ام و و پورشه وسلام.
پوریا: 1393/6/310:22:32،
17
17
ارمین جان با سلام مجدد دوست عزیز. من خودم به مدت دو سال تو امریکا زندگی میکردم. منفی ها هم اصلا ربطی به دوست داشتن نداره همه ی دنیا می دونن که مرسدس بنز بهترین هست در جهان اصلا احتیاجی به توجیه نیست. تمام محصولات پورشه ماشین اسپرت لوکس هستش اما محصولات مرسدس و بی ام دابلیو برای عموم مردم شهر ساخته شده. که اونم مرسدس محصولاتش خیلی بهتره.
پوریا: 1393/6/310:27:59،
14
18
در ضمن بهترین ماشین های اسپرت جهان هم مال کمپانی های ائودی - لامبورگینی - فراری - رولزرویس هست. علتش هم اینه که محصولات با موتور دوازده سیلندر 48 سوپاپه و توربو شارژر دار تولید می کنن. به زبان عامیانه سرعت صفر تا صد رو در کمتر از 4 ثانیه پر میکنه و سرعتشون به بیشتر از 200 مایل هم می رسه.
آرمین: 1393/6/312:42:07،
22
20
پوریا جان ضمن تشکر از نظراتت و ضمن احترام به نظرت این که بگیم فلان کمپانی بهترین هست و همه این رو میدونن یک مقدار نسنجیدس. این همه خودروساز در دنیا دارن تلاش میکنن بهترین هارو برای تامین نظر مخاطبین خاص خودشون طراحی و تولید کنن. در وهله یعد من در خصوص سوپر اسپرت هت صحبتی نکردم که شما اطلاعاتی در موردشون دادی اگه منظورت پورش هست که این کمپانی فقط ماشین اسپرت نداره. در مورد قدمت هم بخواهیم بگیم که بی ام دبلیو از همه اینها با سابقه تره
پوریا: 1393/6/315:28:48،
41
18
با تشکر ارمین جان بابت لحن مودبانتون. ارمین جان اگر به سابقه نگاه کنید بی ام دابلیو قدمتش تو خودرو سازی از شرکت مادرش یعنی بنز دایملر کمتر هست. خودتون تو ویکیپدیا و جاهای دیگه میتونید بخونید. در مورد پورشه هم پورشه توسط پسر فردیناند پورشه بنیان گذار شرکت ولکس واگون با فاصله ی 70 سالی از مرسدس بنز تولید شده . من قبول دارم که پورشه ماشینی هست که می تونه با شرکت مرسدس بنز رقابت کنه اما هنوز هم مرسدس تمام شرکت ها رو تو کیفیت شکست میده. اگر برنامه ی تاپ جیر رو هم ببینی متوجه خواهید شد. با تشکر
عدالت: 1393/6/212:09:26،
61
40
از اینکه میبینم در کشور اسلامی با زحمات 35 ساله آقایان اینقدر فاصله بین فقیر و غنی زیاد شده از زحمات مسئولین کمال تشکر را دارم
علی: 1393/6/212:11:08،
30
65
تو ایران اصلا ماشین المانی ارزش نداره فقط ماشینهای ژاپنی اون هم تویوتا
وحید یوسفی: 1393/6/212:35:56،
20
20
ظاهر زیبایی نداره.
رضازاده: 1393/6/213:27:35،
27
24
این که ام وی ام 530 چین خودمانه
جواب کوکو: 1393/6/214:03:17،
21
23
توکه ماشینت 111بود
َفرهنگ اسفرورینی: 1393/6/218:51:21،
20
22
ایران جیب ضمن خسته نباشی چیه درباره یه خودروداریدرومان می نویسیدخلاصه کنیدمن که تاحالاهرموقع دیدم ازاین موارد ازخیرش گذشتم
Map: 1393/6/222:23:19،
20
16
چرا هيبريد!؟ هايبريد.
ramim: 1393/6/301:04:34،
16
17
سراتو کوپه2012+
النترا_
احمدرضا: 1393/6/308:27:57،
18
17
من هم يك گنجشك خريدم ازسايپا

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
پانی پی
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار