کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

فرود اجباري براي قيمت خودرو

کدخبر:۶۳۸۱شنبه، ۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲:۲۰۱۰۲۹۷ بازدید

«بازي قيمت خودرو» حالا و پس از گذشت بيش از يك سال از سپردن اختيار قيمت‌گذاري خودرو به شوراي رقابت، براي بسیاری از دست‌اندرکاران صنعت خودرو ...

«بازي قيمت خودرو» حالا و پس از گذشت بيش از يك سال از سپردن اختيار قيمت‌گذاري خودرو به شوراي رقابت، براي بسیاری از دست‌اندرکاران صنعت خودرو یا حتی مشتریان آشنا به‌نظر مي‌رسد.

رویه کار طی دو بار قیمت‌گذاری شورای رقابت به این شكل بوده كه ابتدا و پس از ماه‌ها انتظار براي روشن شدن فرمول قيمت‌گذاري؛ قيمتي براي محصولات خودروسازان تعيين مي‌شود، سپس قيمت‌هاي تعيين شده از سوي برخي مسوولان مورد اعتراض قرار مي‌گيرد. در مرحله بعد وعده‌هايي براي كاهش قيمت خودرو داده مي‌شود و در نهايت كاهش قيمتي بسيار كمتر از آنچه مشتريان انتظار دارند شامل خودروهاي داخلي مي‌شود. اين روندي است كه مي‌توان گفت صنعت خودروي كشور و مشتريان آن از آخرين ماه‌هاي سال 91 درگير آن هستند؛ یعنی «تعيين قيمت خودرو در در مدت زمانی طولانی با شک و شبهات فراوان در فرمول‌سازی و سپس تغيير لحظه ای فرمول برای جلب نظر مشتریان و پاسخگویی به تقاضای نمایندگان و مسوولان مخالف.

اما به راستي دليل وجود چنين چرخه معيوبي در قیمت‌گذاری خودرو چيست؟ اينكه ابتدا قيمتي براي خودروهاي داخلي از سوي يك نهاد قانوني تعيين مي‌شود و پس با گذشت مدت زمانی کوتاه قيمت‌هاي تعيين شده لاجرم تغيير مي‌كند.

اگرچه كاهش قيمت به‌خصوص براي مشتريان خوشايند است، اما چيزي كه در اين ميان ناخوشايند به‌نظر مي‌رسد، اخذ تصمیمات ناگهاني در صنعتي مانند خودرو و قطعي نبودن تصميم‌ها در بزرگ‌ترين صنعت كشور پس از نفت است. به عقيده كارشناسان مسائل اقتصادي كاهش قيمت خودرو روندي است كه بر اساس مكانيزم بازار و با توجه به شرايط توليد و رقابت بايد رخ دهد در حالي‌كه طي يك سال گذشته و در جريان اعتراض‌ها به قيمت خودرو، كاهش قيمت محصولات خودروسازان همواره در شرايطي مصنوعي و در شرايطي رخ داده است كه به دليل مشكلات مالي خودروسازان براي ادامه توليد، محصولات آنها با افزايش قيمت همراه شده است.

 

قيمت‌گذاري در سايه اجبار و اختلاف‌نظر

در بررسي چرايي «افزايش قيمت خودرو و كاهش آن پس از گذشت مدت زماني كوتاه» كارشناسان نظرات متفاوتي دارند.

يك كارشناس مسائل اقتصادي در اين زمينه با تاكيد بر اشتباه بودن ورود دولت به جريان قيمت‌گذاري خودرو به خبرنگار «دنياي اقتصاد» مي‌گويد: «بالا و پايين شدن قيمت خودرو در مدت‌زماني كوتاه به اين موضوع باز مي‌گردد كه قيمت‌گذاري خودرو مبناي اقتصادي ندارد و به همين دليل نيز شاهد چنين اتفاقاتي در صنعت خودرو هستيم.» اين كارشناس در ادامه با اشاره به اين موضوع كه «در جريان توليد خودرو سهم قيمتي نهاده‌هاي توليد مشخص است» مي‌گويد: اختلاف‌نظري كه در حال حاضر بر سر هزينه‌هاي مالي خودروسازان وجود دارد باعث اعتراض به قيمت محصولات آنان شده است و به‌نظر مي‌رسد كاهش قيمت فعلي هم با تكيه بر هزينه‌هاي مالي خودروسازان رخ داده است.

«بالا بودن هزينه‌هاي مالي خودروسازان» موضوعي است كه نمايندگان مجلس در گزارش تحقيق و تفحص از خودروسازان به آن اشاره كرده‌اند. نمايندگان عقيده دارند هزينه‌هاي مالي خودروسازان در حال حاضر به دليل بدهي به بانك‌ها بسيار بالاست و نبايد هزينه‌هايي از اين دست از جيب مشتري پرداخت شود.

كارشناسان مسائل اقتصادي اگرچه به اين موضوع اشاره مي‌كنند كه «اصولا هزينه‌هاي مالي نبايد در قيمت تمام شده محاسبه شود» اما در عين حال عقيده دارند «از آنجا كه نرخ سود وام‌هاي بانكي بر خلاف برنامه پنجم توسعه نه تنها تك رقمي نشده؛ بلكه به 28 تا 30 درصد نيز رسيده است، این موضوع هزينه‌هاي مالي خودروسازان را بسيار افزايش داده است.» آنها عقيده دارند « فشار ناشي از افزايش سود بانكي كه هزينه‌هاي مالي خودروسازان را به شكلي غير‌طبيعي افزايش داده است يا بايد در قيمت تمام شده محاسبه شود يا بايد توسط دولت جبران شود و رديف بودجه‌اي مشخص براي آن در نظر گرفته شود.» به گفته كارشناسان مانده بدهي خودروسازان در بانك‌ها از سال 90 تا كنون تغييري نداشته و با وجود پرداخت اقساط، آنطور كه بايد كاهش نيافته است؛ زيرا هر سال با افزايش بهره وام‌ها، بدهي خودروسازان نيز با افزايش همراه شده است.

 

احياي خودروسازي كند مي‌شود

«يكي از اتفاقاتي كه پس از مصوبات شورای رقابت همراه با كاهش قيمت خودرو رخ مي‌دهد اين است كه روند احياي شركت‌هاي خودروسازي كه طي نزديك به سه سال گذشته آسيب‌هاي فراواني ديده‌اند، كند مي‌شود.» اين را سعيد ليلاز، كارشناس مسائل اقتصادي مي‌گويد و تاكيد مي‌كند: «اگر ما تا پايان سال ارزش فروش خودروسازان را حدود 40 هزار ميليارد تومان فرض كنيم، 3 درصد آن كه حالا شامل كاهش قيمت شده است چيزي حدود هزار ميليارد تومان مي‌شود، اين رقم در شرايطي كه خودروسازان 6 هزار ميليارد تومان زيان انباشته دارند، باعث مي‌شود روند احياي صنعت خودرو كندتر از حالت عادي خود پيش برود.»

ليلاز در ادامه به اين موضوع اشاره مي‌كند كه دليل اصلي افزايش قيمت خودرو بر اساس نظر كارشناسان و كاهش آن پس از گذشتن مدتي كوتاه، چيزي نيست جز «دخالت دولت.» اين كارشناس عقيده دارد در حال حاضر صنعت خودرو به دليل بازخورد اتفاقات آن در ميان افكار عمومي براي برخي مسوولان دولتي تبديل به محلي براي جلب رضايت مردم شده است.

اما در كنار موضوعاتي كه به آن اشاره شد، يكي از کارشناسان صنعت خودرو در رابطه با چرايي كاهش قيمت خودرو پس از اينكه با افزايش همراه مي‌شود معتقد است كه قيمت‌هاي تعيين شده براي محصولات خودروسازان به قدري غير‌واقعي است كه كاهش قيمت براي آن ضروري به‌نظر می‌رسد.

ليلاز در اين رابطه مي‌گويد: «نمي‌توان گفت قيمت خودروهاي داخلي به‌صورت غيرواقعي افزايش يافته بودند؛ زيرا به هر حال ميزان افزايش قيمت هم كمتر از چيزي بوده كه آنها درخواست داده بودند؛ هرچند اصولا بالا بردن قيمت در شرايطي كه خودروسازان در آن قرار دارند به نفع آنها نيست، اما بايد اين موضوع را مدنظر قرار داد كه با توجه به زيان انباشته خودروسازان و همچنين افزايش هزينه‌هاي توليد، رشد قيمت ناگزير بايد اتفاق مي‌افتاد.»

به عقيده ليلاز هيچ‌كس به اندازه توليدكننده به كاهش قيمت علاقه‌مند نيست؛ زيرا در اين صورت مي‌تواند بازار خود را گسترش دهد. او ادامه می‌دهد که خودروسازان در كشور ظرفيت توليد 2 ميليون دستگاه خودرو را در سال دارند، اما تا زماني كه توليدات آنها افزايش پيدا نكند نمي‌توانند قيمت‌ها را كاهش دهند؛ زيرا اين افزايش توليد و سرشكن كردن هزينه‌هاست كه مي‌تواند كاهش قيمت به همراه داشته باشد نه اجبار و دستور.

ليلاز عقيده دارد تا زماني‌كه فشارهايي نظير كاهش اجباري قيمت براي خودروسازان وجود دارد، نمي‌توان به بهبود توليدات و تلاش خودروسازان براي كاهش طبيعي قيمت‌ها اميدوار بود.

اما يك مدير ارشد در صنعت خودرو با رد كردن اين گمانه كه «كاهش قيمت برخي خودروها به دليل افزايش بدون ضابطه و غير‌واقعي قيمت آنها بوده است» مي‌گويد: «تعيين قيمت براي محصولات خودروسازان و اعتراض به آن و كاهش اجباري قيمت‌ها جز خسارت براي خودروسازان چيزي ندارد، اين خسارت را هم مي‌توان در زمينه مسائل مالي مشاهده كرد و هم در زمينه مسائل مربوط به افكار عمومي؛ زيرا مشتريان فكر مي‌كنند قيمت‌ها به قدري غيرواقعي با رشد همراه بوده كه ايرادي در كاهش آنها نيست.» اين مدير ارشد در صنعت خودرو به غير‌از «دستورهايي از بالا» علت ديگري براي «كاهش قيمت خودرو پس از تعيين و اعلام رسمي قيمت‌ها» نمي‌يابد و مي‌گويد: «همين حالا هم با قيمت‌هاي اعلام شده از سوي شوراي رقابت، خودروسازان در حاشيه سود نيستند. در چنين شرايطي جز دستور دولت چه دليل ديگري براي تغيير قيمت‌هايي كه رسما توسط شوراي رقابت تعيين شده است مي‌توان متصور شد؟» به عقيده اين مدير از هر زاويه‌اي كه به جريان «كاهش قيمت خودرو پس از تعيين قيمت‌ها» نگاه كنيم، چشم‌اندازي جز دخالت دولت، تحميل قيمت به خودروساز، از بين بردن فروش بازار و اعتماد افكار عمومي نخواهيم داشت.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

ممل: 1393/6/109:19:16،
225
26
تا قیمت ها کاهش پیدا نکنه وضع همین هست!!
پس خودروسازان راه حلی سرعا پیدا کنند که خودروهای خارجی وارداتش داره زیاد میشه!!
حجت نان: 1393/6/110:03:32،
125
25
اخوی این کرگن ها رو از چی مترسونی؟ اینا امکان نداره بزارن تعرفه گمرکی پایین بیاد آشغالاشون رو هم به هر قیمتی به مردم می فروشن. نون از ما بهترون تو این کاره. پس بدون ترس ندارن این از خدا بی خبرا.
واقع بین: 1393/6/110:12:59،
24
186
چطور حاضرید شیر و ماست و گوشت و پوشاک و تورهای مسافرتی رو چند برابر قیمت بخرید، نوبت ماشین که میرسه میگید گرونه!!!!! کسی مجبورتون کرده ماشین سوار شید؟! پیاده کز کنید!
مرسی از تحریم فرغون: 1393/6/110:27:41،
121
25
فعلا تحریم خرید فورغون ادامه داره
رعیت: 1393/6/110:34:12،
140
18
زمین شرکتهای خودروسازی را گوجه خیار بکاری منفعتش برای مردم بیشتر
مرسی از تحریم فرغون: 1393/6/110:39:14،
71
19
اون فرغون ساز باهوشی که میگه چرا دولت توی قیمت دخالت میکنه و کاهش میده و این حرفا باید عقلش رسه که بازار رو انحصارا بهش دادن
اگر بازار رقابتی باشه حتی یک نفر تاکید میکنم حتی یک نفر هم فورغونهای داخل رو به خودروهای خارجی ترجیح نمیده که بخره
یا کاهش شدید قیمت
یا آزاد سازی واردات خودرو
وحید یوسفی: 1393/6/111:19:44،
18
106
قیمتها نه تنها کاهش پیدا نمیکنه بلکه احتمال افزایش مجدد هم خواهد داشت.
این آرامش قبل از طوفان است.
منتظر افزایش شدید قیمت خودرو با آغاز ماه شهریور (ماه سفر) باشید.
درود بر تمام خودروسازان داخلی
درود بر سایپا
درود بر ایران خودرو
عمله: 1393/6/111:30:13،
59
20
خودروساز .التماس نکن
محمد : 1393/6/112:01:43،
26
17
هزینه مالی اینا زیاده؟ تو شهر ما کل ساختمون سایپا رو یک شبه عوض کردن الان یه سه طبقه بزرگ با پارکینگ ساختن .
امیر: 1393/6/113:00:52،
34
14
مکانیزم قیمت گذاری مسخره هست.... قیمت رو بازار تعیین میکنه. یعنی عرضه و تقاضا در بازار رقابتی... وقتی قیمت سراتو 11 هزار دلار هست، هیچ احمقی نمیاد فرغونهای ایران خودرو و سایپا رو با این قیمتها بخره...
تو کشور ما همه چیز انحصاریه و دولت تو همه چیز دخالت می کنه. وقتی دولت بازار رو دستکاری میکنه، برای تنظیمش هزار تا دستکاری دیگه هم باید بکنه...
اینطوری میشه که پدیده ای به نام اقتصاد ایران ظهور میکنه.
حجت نان در جواب واقع بین: 1393/6/113:09:55،
42
19
آخه کسی شما رو مجبور می کنه حرف بزنی؟ خب حرف نزن.
ما تنها چیزی که می خوایم کاهش تعرفست این ربطی به ماست و پنیر و گوجه نداره. آدمایی مثل شما اقتصاد رو به زبون آب دوغ خیاری تفسیر می کنند.
در جواب واقع بین: 1393/6/121:16:51،
24
14
آخه بی همه ... تو چیکاره مملکتی ؟
در جواب واقع بین: 1393/6/121:29:04،
14
17
بسه یا بازم بگم ؟ نه . امسال تو دنده شون پهنه .
در جواب واقع بین: 1393/6/121:29:36،
17
18
فعلا برو با همینا حال کن تا بعد . خوشت باشه
assef: 1393/6/208:25:06،
18
26
اونایی که میگن شهریور گران میشه و .... پیاده گز کنید و ... یک نفر هستند .
من بهشون حق میدم پول بی زبان رو دادند ، ماشین خریدن ، حالا مشتری نیست ، بفروشن. کاسه که پر بشود لبریز میشود، بازار از گرانی اشباع شده، دیگه کسی رقبت خرید نداره.
کوکو: 1393/6/208:53:09،
12
18
در جواب حجت نان:

به نظر من آقا یا خانوم واقع بین داره راست میگه.شما همون چیزی رو که قصد خرید داری میگی ارزون بشه.اصلا چرا کسی راجع به خونه حرفی نمیزنه.برو خبرهای خونه رو بخون.شما یه آرزویی داری و میگی من بخرم بعدش گرون بشه.چون مطمئنم سنت کمه.اگه اهمیت خونه رو تو زندگی مردم درک میکردید این حرف ها رو نمیزدید.
حجت نان در جواب کوکو: 1393/6/209:16:59،
37
12
بازم میگم من نمی گم قیمت خودرو کم بشه می گم تعرفه های واردات رو کم کنن بعد خودروسازهای داخلی روی ماشین هاشون هر قیمتی می خوان بزنن. همین آیا فهمیدن این حرف این قدر سخته؟
کوکو: 1393/6/211:31:17،
12
14
پاسخ حجت نان:

دوست گرامی.بنده خودم طرفدار سرسخت ارزونی بودم.ولی مناظره شبکه 1 یه حرفی زده شد دیدم انصافا داره راست میگه.میگه صرفه نظر از هزینه شماره گذاری و بیمه و مالیات و غیره.پراید برای شرکت 4500 تا 5000 دلار در میاد.شما ماشین 4500 دلاری تو جهان سراغ داری؟من نمیگم شرایط خوبه.ولی پول ما بی ارزش شده.دلار 1 شبه 3 برابر شد.اون موقع پراید 10 تومن بود.به نظرت باید الان چقدر باشه؟
قاسم: 1393/6/109:23:58،
50
17
اگر بخوایم یه حرف منطقی بزنیم که هم تولید داخل ضربه نخوره و هم مردم
به نظر من قیمت ها باید به قبل از افزایش برگرده(اونم تازه با ارفاق و مرام گذاشتن مردم)
یا کلاً تعرفه واردات و گمرک رو بردان البته نه به صورت صوری که الان 40 درصد هست اما تا وقتی که خودرو بهت برسه باید 110 درصد و بعضاً بیشتر به عناوین مختلف پول بدی

وگرنه نه مردم میخرن و نه قدرت خرید دارن که بخوان بخرن

والا
نادر: 1393/6/111:10:52،
19
14
دليل طولاني شدن قيمت گذاري اينه كه توليد داخل به خاطر تحريم كم شده . تقاضا درسته كمه ولي باز از توليد داخل ظاهرا بالاست . به خاطر همين با خارج كردن از بازار و معطل كردن يه سري از مشتريان با وعده وعيد كاهش قيمت بازار را كنترل كردند . وگرنه بازار ازاد خودرو گرانتر از اين ميشد درسته كه قدرت خريد مردم كم شده ولي باز همون تعداد هم براي بازار ايران در تحريم زياديه . اين سياستيه كه دولت سر مردم در مياره . وگرنه مديرات خودرو سازي و رئيس شوراي رقابت و 40 درصد سهم دولت و تعرفه گمركي و... همه در دست دولته و با اين ابزار دو روزه ميشه درستش كرد . اين دروغ بزرگيه كه مسئولين سر مردم گذاشتن .
amir: 1393/6/109:25:34،
95
27
به امید ورشکستگی کامل لگن سازان داخلی
حسین: 1393/6/109:27:09،
71
17
کدوم فرود اجباری !
200% گرون کردن ، 3% کاهش دادن !!!
saeed: 1393/6/109:28:57،
32
15
تعیین حاشیه سود توسط خودروساز در شرایطی که خودروسازان انحصار خودرو رو بدست گرفته اند معنی نداره و یک نهاد ثالث باید این کارو تعیین کنه ، تجریه نشون داده تو مملکت ما همه چی باید بر اساس اجبار حل شه.
رضا: 1393/6/109:29:04،
44
22
دوستان هر چی میخرید فقط ال نود نخرید. مصرف و استهلاکش واقعا بالاست. دو روز بعد از تحویل دستگیره داشبوردش کنده شد.ترمزاش توانایی گرفتن وزن زیادش رو نداره. واقعا 40 میلیون میدی پلاستیک بازیافتی میخری.حیف پول.واقعا لکنته هست
آرش: 1393/6/111:13:15،
27
22
باهات موافقم. یک پیچ 206 می ارزه به هر چی ال لگن
مسعود: 1393/6/109:31:13،
58
20
لعنت الله قوم الظالمین
saeed: 1393/6/112:50:49،
26
40
به نظرت اینایی که منفی میدن از قوم الظالمینن یا المظلومین؟؟
نجمه: 1393/6/109:31:30،
31
14
خودروسازها عجله کنید که وقتی نمانده=======
زخم خورده: 1393/6/109:39:57،
20
18
بازم یه سراب جدید .....
قانع: 1393/6/109:45:21،
24
15
اگه به کم قانع باشن، هم مردم راضی هستن،هم خودشون سود می برن. سود تو فروش بیشتر هست. نه جنگ و دعوا! پس کمی فقط کمی خودرو سازان فکر کنن.
محسن: 1393/6/110:01:02،
38
18
لگن با قیمت بهترین ماشین های روز دنیا خریدار نداره !
والسلام تموم شد رفت ...
رامين: 1393/6/110:14:22،
22
21
ولى بايد قدرت خريد مردم را نيز در اين قيمت گذارى ها لحاظ كرد وقتى مردم قدرت خريد خود را از دست داده باشند چه كسى اين خودروها را با قيمت بالا خواهد خريد
علی: 1393/6/110:18:41،
17
22
میبینم که سایت خلوته و همه هجوم بردن سایت فروش ایران خودرو!!!!

اینجوری تحریم میکنیم!!!!!؟؟/
محمد معلم: 1393/6/110:28:14،
23
19
دوستان عزيز نخرين سفارش وصيت هر كاري ميكنين فقط تحريم
آریا: 1393/6/617:26:47،
12
17
بابا به والله قسم اگه میذارن کسی با سایت ثبت نام کنه.چندتا سهمیه میدن به هرنمایندگی ونمایندگی خودش هرکار دلش خواست انجام میده.شماها چقدساده اید که فک میکنین سایتوبرا عوام بازمیکنن
مردم: 1393/6/110:30:27،
51
17
بله درسته دخالت دولت متصور میشود
اگر دولت دخالتی نمیکرد و35سال بی دلیل و مریض گونه از خودروساز حمایت نمیکرد وتعرفه را110درصد بالا نمیبرد الان صنعت خودرو هم واسه مردم شاخ و شونه نمیکید هم اینکه با رقابت سالم ودشو تطبیق میداد
نمیخریم
باید تحریم بشوند
حسین: 1393/6/110:40:57،
30
47
باز صدهزار رحمت به دولت احمدی نژاد توی اونهمه تحریم و دلار 3700 قیمتای ماشین کمتر بود همین که دولت تدبیرو امید رفت قیمتا 5 ملیون گرونتر شدن و تحریمم ورداشته شد و دلارم شد 3100 تومن.
احمدی نژاد ++++++++
روحانی _ _ _ _ _ _ _ _
قلی: 1393/6/111:12:35،
25
21
جناب حسین //وقتی کسی سم میخوره که بمیره همون آن اثر نمیکنه چند دقیقه آی میگذره تا اثر کنه اقتصاد مملکت ما سالهاست که دارند سم بخوردش میدند وبعد از اون خدا نیامرز به اوج خودش رسید و به اندازه 60 سال همه چیز رو گرون کرد.
آرمین: 1393/6/111:42:04،
14
18
زهی خیال باطل (البته با تاسف قلبی) که قیمت خودرو تو ایران پایین بیاد
بی نام: 1393/6/111:42:57،
21
20
تحریم تحریم تحریم خرید از فرغون سازان
مصطفی: 1393/6/112:03:41،
15
23
آقا یکی به داد ما برسه!!!!!!!!!!!!



معمولا دعوتنامه رو اواخر ماه موعد تحویل میزنن اما حالا که قرار بوده کاهش 3 درصدی اتفاق بیفته من که موعد تحویل اس ال ایکسم شهریور بوده الان که مرداده اومده تا شامل من نشه...



یکی این ... رو که دارن فروش رو مهندسی میکنن ببینه....
جهان: 1393/6/114:11:20،
30
40
آقا ايران خودرو 206 تيپ 2 ثبت نام داره 11500 الان بقيش كم كم. حملههههههههههههههه.....
آرزو: 1393/6/114:15:53،
12
17
چندروزه کالیفرم وگرگ بیشه ببرخفته وآلوین نیستند نظربدن
علیرضا: 1393/6/114:29:48،
24
18
با هجوم مردم همیشه در صحنه سایت ایران خودرو در عرض 4 ساعت ظرفیت فروش خیلی از خودرو ها را تکمیل اعلام کرد!!!!!!!!!!!!!

آفرین!
ما رکورد زدیم!!!!
ghost hot: 1393/6/115:16:56،
21
37
آقا این وحید یوسفی از طرف خودشونه الکی شلوغش کرده
قیمتا دارن میان پایین منبع موثقه دوستان
فقط از این (گاری ها ) آهن پاره ها نخریییییییید
منصفانه...: 1393/6/115:17:11،
17
16
اين بحث قيمت گذاري ديگه واقعاً كليشه اي شده بهتره زين پس به جاي ور رفتن به قيمت،به كيفيت گير بدين. واقعاً اگر قطعات اصلي و با كيفيت داشته باشن همين ماشينا قيمتها زياد به چشم نمياد.الان خودم يك ٢٠٦ تيپ ٥ مدل ٨٧ دارم واقعاً نميشه ازش ايراد الكي گرفت.از روزي ك گرفتم فقط تعويض روغن و بنزين بوده خرجش....
ترافيك : 1393/6/115:21:49،
16
15
همون بهتر كه گرون باشه ! خيابونا ديگه جا نداره واسه ماشين بيشتر.فقط پرايد و پژوءِ كه ميكنن تو پاچه ملت.ماشالا فرهنگيَم هستيم همه تك سر نشين.ماشين كم باشه ولي استاندارد
حسین: 1393/6/115:29:08،
16
18
فکر کنم جناب مدیر ارشد اگه کمی از حقوقش که بالای ۳۰ میلیونه به اقساط بانک می داد ، نیازی به افزایش قیمت نبود. لطفاً بفرمایین اگه خودرو ساز ها ضرر می دن حقوق شما چطور ۲ برابر شد؟ چرا ورشکست نمیشن؟
حسن : 1393/6/115:57:42،
19
18
صنعت خودروسازی باید تو کشور ما خذف بشه اخه اینا چه ماشیناییس که ماها سوار میشیم اه اه
صابر: 1393/6/119:09:37،
37
13
شرکت جنرال موتورز اعلام کرده پرایدی که تو ایران داره تولید میشه من با500 دلار تولید می کنم قیمت کارشناسی واقعی قیمت خودرو پراید تو ایران 6 میلیون و قیمت سمند 12 میلیون حالا اینا انقدر میگن ما ضرر میدیم
نوش دارو: 1393/6/122:11:32،
13
12
نوش دارو بعد مرگ سهراب
رهگذر: 1393/6/214:24:40،
10
14
ما خودروی صفر نمیخریم
واقع بین: 1393/6/309:39:56،
11
14
به نظر این حقیر ، اگر خودرو سازان واقعا توان کاهش قیمت را ندارند و به گفته خودشان در حاشیه سود نمی باشند لااقل می توانند خودروهای تولیدی خود را با شرایط لیزینگ بلند مدت و مطابق توان پرداخت خریدار ارائه نمایند. این امر علاوه بر رضایت خریدار باعث ایجاد گردش مالی در سیستم خودروسازان و به تبع آن قطعه سازان در حال ورشکستگی می گردد و در بلند مدت نیز قیمت خودرو با افزایش تیراژ کاهش خواهد یافت.
امید: 1393/6/310:21:24،
11
15
بابا از لحاظ تحریم خرید اجناس هم غربی ها از ما بهترن
وگرنه این بلاها سرمون نمیومد
بابا نخرییییییییییییییین

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل