کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

زنگ خطر گرانی مسکن به صدا درآمد

کدخبر:۶۳۶۶پنجشنبه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۶:۵۷۱۵۷۷۷ بازدید

ایجاد تورم در بازار به دلیل افزایش تقاضا و کمبود تولید با پرداخت وام خرید ...

در حالی دولت کارنامه موفقی در کاهش نرخ تورم در یک‌سال اخیر داشته که با درخواست وزیر راه و رئیس کل بانک مرکزی در پرداخت ۵۰ درصدی ارزش واحد مسکونی در قالب تسهیلات، زنگ خطر افزایش قیمت مسکن و به تبع آن افزایش تورم به گوش می‌رسد. به گزارش تسنیم، کنترل تورم یکی از وعده‌های انتخاباتی روحانی بود و تیم اقتصادی دولت یازدهم نیز در یک‌سال اخیر تمام تلاش خود را به کار بسته تا در گام اول از افزایش تورم در کشور جلوگیری کرده و در گام دوم زمینه‌های کاهش تورم را فراهم کند. نتیجه عملکرد دولت در این بخش کاهش تورم عمومی به 3/25 درصد در تیرماه و کاهش تورم نقطه به نقطه نیز (تیرماه) به 6/14 بوده است. البته دولت وعده داده تورم عمومی کشور را به زیر 20 درصد طی سال جاری کاهش دهد که با توجه به عملکرد دولت تدبیر و امید پیش‌بینی می‌شود در پایان سال 93 تورم به زیر این رقم و حتی ارقام پایین‌تر نیز کاهش یابد.

اگرچه با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور در بازه زمانی مرداد 92 تا مرداد 93 تقریبا می‌توان با قاطعیت گفت دولت می‌تواند تورم را به کمتر از 20 درصد کاهش دهد اما نامه‌نگاری وزیر راه و شهرسازی و رئیس کل بانک مرکزی به رئیس‌جمهوری نگرانی‌های عمیقی را درباره بر باد دادن زحمات دولت در یک سال اخیر باعث شده است. 3 روز پیش عباس آخوندی و سیف در نامه‌ای به دکتر روحانی خواستار شکل دادن وسیع به صندوق‌های پس‌انداز و تاسیس گسترده موسسات پس‌انداز و تسهیلات مسکن شدند. در بخشی از این نامه آمده است: «راه‌حل جهانی، خرید مسکن با ودیعه کم، با اقساط بلندمدت و «در استطاعت» و از محل پس‌اندازهای آتی خانوارهاست؛ آنچه در اصطلاح بانکداری «تسهیلات رهنی» نامیده می‌شود. در کشورهای پیشرفته نظام بانکی به‌مدد بازار سرمایه توسعه یافته به‌خوبی از عهده تأمین مالی این نوع مسکن برآمده است. در ایران نیز در حال حاضر مقامات پولی و مالی کشور، این نکته را تایید می‌کنند که گسترش بازار رهن باعث تقویت «تقاضای مؤثر» می‌شود، نظم پس‌اندازی در خانوارها ایجاد می‌کند، موجودی مسکن کشور را افزایش می‌دهد و در واقع این گسترش از ستون‌های اصلی حل معضل مسکن است. برای راه‌اندازی بخش مسکن باید حداقل حدود 50 درصد از ارزش واحد مسکونی به خانوارهای هدف تسهیلات اعطا شود.» یک کارشناس اقتصاد مسکن درباره نامه آخوندی و سیف به رئیس‌جمهوری گفت: واقعیت آن است که پرداخت وام خرید مسکن به دلیل اینکه تولیدی در این حوزه وجود ندارد در نهایت منجر به افزایش تقاضا و ایجاد تورم در بازار مسکن خواهد شد. فرهاد بیضایی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: در بخشی از نامه وزیر راه و شهرسازی تاکید شده که در کشورهای پیشرفته نظام بانکی به‌مدد بازار سرمایه توسعه‌یافته به‌خوبی از عهده تأمین مالی این نوع مسکن برآمده است اما این روش فقط در آمریکا روی داده و در هیچ کشور دیگری مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: در این کشور شاخص تراکم در واحد مسکونی زیر 9 دهم درصد بوده به عبارت دیگر به ازای هر 100 واحد مسکونی 85 خانوار وجود دارد اما در ایران به ازای هر 100 واحد مسکونی 106 خانوار متقاضی وجود دارد. وی با تاکید بر اینکه شرایط ایران از اساس با شرایط دنیا به‌خصوص آمریکا متفاوت است، بیان کرد: در همه کشورها بازار مسکن را به وسیله تحریک عرضه و تولید از رکود خارج می‌کنند و به هیچ عنوان به سمت تحریک طرف تقاضا نمی‌روند. به‌عنوان نمونه در کشوری مانند استرالیا تا 3 برابر وام خرید تسهیلات ساخت به متقاضیان پرداخت می‌شود. این کارشناس اقتصاد مسکن تصریح کرد:‌ فرمول مورد اشاره وزیر راه و شهرسازی و رئیس کل بانک مرکزی یک فرمول جهانی نیست و فقط در آمریکا آن هم به دلیل یادشده اجرا می‌شود. به گزارش تسنیم، باید این واقعیت مد نظر مسؤولان و تصمیم‌گیران اقتصاد کشور قرار داشته باشد که در شرایط کنونی اقتصاد خانوارها توان پس‌انداز کردن را ندارند- مساله‌ای که گویا به دلایلی توسط امضاکنندگان نامه «تاسیس گسترده موسسات پس‌انداز و تسهیلات مسکن» نادیده گرفته شده است- از سوی دیگر دولت نیز توان پرداخت سود یارانه‌ای از محل وجوه اداره شده را ندارد و سود یارانه‌ای مورد نظر وزیر راه و شهرسازی و رئیس کل بانک مرکزی در نهایت از محل درآمدهای عمومی یا از طریق بانک مرکزی تامین خواهد شد. به‌طور قطع سیاست‌های مدنظر آخوندی، رهاوردی جز تورم بخش مسکن و تسری آن به سایر بازارهای اقتصادی برای کشور نخواهد داشت، اتفاق تلخی که در دوران وزارت سعیدی‌کیا (دولت نهم) با افزایش تسهیلات خرید مسکن و تحریک تقاضا روی داد و بازار مسکن دچار تورم سرسام‌آوری شد. نامه‌نگاری وزیر راه و شهرسازی و رئیس کل بانک مرکزی به رئیس‌جمهوری حکایت از آن دارد که دولت فعلا مخالف برنامه و نظر این دو مسؤول برای بخش مسکن است. بدون شک با موافقت احتمالی با درخواست‌ آخوندی و سیف در افزایش وام خرید مسکن، تلاش‌ها و دستاوردهای دولت در زمینه کنترل و کاهش تورم طی یک‌سال اخیر بر باد می‌رود.

تورم اجاره مسکن 20.9 درصد شد

طی 3 ماه نخست سال جاری شاخص بهای مسکن اجاره در مناطق شهری ایران در 12 ماه منتهی به خردادماه ۱۳۹۳ نسبت به 12‌ماه منتهی به خردادماه ۱۳۹۲ معادل 9/20 درصد افزایش داشته است.  به گزارش تسنیم، نتایج بررسی‌های بانک مرکزی نشان می‌دهد شاخص بهای مسکن اجاری در مناطق شهری ایران در 3 ماهه اول سال 1393 به عدد 1/148 رسید که نسبت به 3 ماهه قبل معادل 3/2 درصد و نسبت به 3 ماهه مشابه سال قبل 9/18 درصد افزایش یافته است. گفتنی است این شاخص در 12 ماه منتهی به خرداد ماه 1393 نسبت به 12‌ماه منتهی به خردادماه 1392 معادل 9/20 درصد افزایش داشته است. شاخص بهای مسکن اجاری در 3 ماه اول سال 1393 نسبت به 3 ماه قبل، در همه استان‌های کشور افزایش یافت.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

کوکو: 1393/5/3008:24:27،
213
83
این زنگ همون چیزیه که دولت میخواد.واسه اینکه حداقل 20 تا اداره از بغل مسکن دارن شکم هاشون رو گنده تر میکنن.ههههه واقعا ماشاالله به این تدبیر واسه راحت تر شدن خرید مسکن وام رو زیاد میکنن.از یه بچه هم بپرسی میدونه که اینکار باعث افزایش قیمت مسکن میشه.
نمیخریم تا قیمت ها نصف بشه.از بس به متری 50 تومن و 100 تومن راضی شدیم روی آقایون زیاد شده.باید قیمت ها نصف بشه وگرنه نمیخریم
ایوب: 1393/5/3009:08:55،
218
52
توان خرید نیست چه برسد افزایش هم بیابد ..

وام 80 میلیونی اقساطی 2500000 تومانی خواهد داشت که از عهده هر کسی بر نمی آید .
گرگ بیشه: 1393/5/3009:17:48،
180
125
مسکن = تا 10 سال ایند در کما
کسباقالا: 1393/5/3011:27:52،
37
58
به طور قطع این نسخه دولت برای هیچ بیماری پیچیده نشده است.
تنها راه خروج از رکود و رونق ساخت و ساز و عرضه مسکن به اندازه مورد نیاز جامعه، پرداخت تسهیلات به انبوه سازان و سپردن صنعت ساختمان به شرکت های بزرگ پیمانکاری که خود مردم سهامدار آنها می باشند و حذف بساز بفروش ها و سوداگران از این عرصه می باشد.
همچنین اخذ مالیات سنگین از بساز بفروشی باعث می شود تا طمع این قشر مخل اقتصاد فرو خود مردم سهامدار آنها می باشند .
مهدی: 1393/5/3012:00:50،
63
23
اساس تفکر ما ایرانی ها مشکل داره و البته به راه حل و ریشه اصلی مشکلاتمون بر میگرده! و اون اینه که باید خونه خرید! تقصیری هم ندارن مردم چون سرعت رشد دستمزدها خیلی عقبتر از تورم و رشد مسکنه. راه حل واقعی میدونید چیه؟؟ کم شدن تورم به زیر 5% مثل اکثر جاهای دنیا. اتفاقا خیلی جاهای پیشرفته مردم زیاد دنبال خریدن خونه نیستن هم به این دلیل که خونه گرونه و هم به این دلیل که امنیت مسکن اجاره ای دارند به این معنا که رشد اجاره ها بسیار پایین و در حد صفر هستش و صاحبخونه سر سال نمیاد بیرونشون کنه و تا وقتی اجاره میدن کسی اصلا سراغشونم نمیگیره! وقتی امنیت اجاره نشینی دارند چرا باید چندین هزار دلار بیخودی پول خونه بدن؟! البته که بعضی هم هستند دوست دارند خونه از خودشون داشته باشن و هر جور میخوان بسازن یا تغییرش بدن و... و میخرند. منظورم این بود که نباید شرایط اقتصاد جوری باشه که راه نجاتمون خرید خونه باشه
رضا: 1393/5/3014:22:09،
63
37
بیخیال شین طرف یه سال پولشو میخوابنه با افغانی و هزارتا دیپه سر و کله میزنه اخرش شاید واحداش فروش بره
کل اقتصاد ما رو مسکنه،ساخت و ساز نباشه نصف اینایی که این حرفارو میزنن بیکار میشن
چیز باقالا: 1393/5/3018:01:00،
49
24
سخنرانی های اقای تدبیر و امید تازگی شبیه فرمایشات سلطان محمود شده.
بی طرف...: 1393/5/3019:44:58،
28
26
این کار را می کنند تا جو بدن.مثل اینکه املاک رودستشون مونده.البنه برای تعداد کمی از مدم واقعی,این به نفعشان است.مثل خودم و خانوادم.ما الان به ملک داریم که رو دستمون مونده.شخصیش نمی کنم ولی به نفع منه...
حمید: 1393/5/3020:48:59،
31
31
نمی دونم چرا بعضی ها نمیدونن که تو مملکت ما هرچیزی رو نخری ضررکردی نمونش خود من که دو سال پیش ماشینی که 20 تومن بود رو نخریدم زمینی که 30 تومن بود رو نخریدم گفتم گرونه باید ارزون بشه الان همون ماشین 32 تومنه و همون زمین 55
کوکو: 1393/5/3022:13:37،
22
46
پاسخ به آقا رضا:
دوست گرامی تو خبر قبلی هم گفتم و با عدد و رقم توجیه کردم که سازنده با ساخت فقط 1000 متر بنا(حالا بماند که تجاری میگیرن و از پارکینگ میزنن) و فقط با پیش فروش نصف بنای ساخته شده.هم پول ساخت رو در میاره هم 150 درصد پولش سود خالص داره.در ضمن من با حداقل 200 تا سازنده سروکار دارم.ساعت 9 صبح یه سر به ساختمون میزنن ساعت 10 هم زمان پایان کار روزانه هستش.کل کار اداری ساختمان زمان پروانه گرفتن و پایان کاره.لطفا الکی بزرگش نکنید.
مهرداد: 1393/5/3008:28:57،
147
81
ایرانجیب - سعی داری شور خرید ایجاد کنی، ملک فعلا رشد نخواهد کرد. در ضمن این حرکت خوبه - اول سپرده گذاری میشه بعد وام داده میشه.
محمدعلی: 1393/5/3011:28:55،
58
82
بعضی ها کله شون رو کردن زیر برف.
رکود تقریبا داره شکسته میشه.
تو رو خدا یه سر به بنگاهها بزنید.
عبداله: 1393/5/3013:16:12،
37
52
گمونم بچه های ایرانجیب یسری ملک و آپارتمان داغون دستشون مونده میخان اونارو رد کنن!! ولی این روشش نیست داداش.. جوابم نمیده
ارزش ملک هرچه قدر هم که بالا بره تا وقتی ملت پولی دستشون نباشه از هیچ جایی نمیتونن پول بیارن برای خرید. دولت هم میخاد یه هیاهو ایجادکنه تو ملت ولی خودشم بودجه برای گذاران خودش نداره؛ چه رسد به اینکه تسهیلات کم بهره بدهند!!!
حمید: 1393/5/3008:39:37،
145
55

خـانــه نـخـریـد هـمــه را صـاحـب خـانـه مـی کـنـیــم !!!

کوکو: 1393/5/3009:53:32،
131
30
من اصلاحش میکنم خانه نخرید همه را صاحب خانه میکند.
خانه دار : 1393/6/113:35:25،
18
16
بلاخره صاحب خانه میکند یا نه؟
بهداد: 1393/5/3008:41:25،
109
34
شما تو محاسباتت فاكتور مصرف كننده و خريدار را هم در نظر بگير .وقتي توان خريد نيست،افزايش قيمت يعني ركود بيشتر و ورشكستگي سازنده
ناشناس1000: 1393/5/3009:03:45،
60
57
فعلا كه گران نشده من ديروز براي اولين بار تو زندگيم يه خونه خريدم هر چند قيمت ها بالاس ولي چند ماهيه قيمت ها تكون نخورده بهترين موقه براي خريد الانه هر كي پولش كمه چو ن با وام مي توني بخرين ولي پول دارا براشون فرقي نمي كنه هر وقت بخوان مي خرن
داود: 1393/5/3009:34:32،
44
30
طرحی که تو متن از اون صحبت شده حتی اگر تصویب بشه به دلیل مکانیزم سپرده گذاری و تقویت صندوق پس انداز، اولین وامهای اون حداقل 2 سال دیگه به متقاضیان پرداخت خواهد شد.پس فعلا تورمی در بخش مسکن نخواهیم داشت.
مهدی: 1393/5/3009:49:25،
69
24
خیلی مسخره است ، هر چی وام و تسهیلات مسکن بالاتر بره قدرت خرید پایین تر میاد !!! خدا لعنت کنه اون کسایی رو باعث گرونی میشن.
محمد: 1393/5/3009:57:00،
68
43
80 میلیون مگه چند درصد از ارزش ملک را تشکیل میده که کارشناس محترم از گران شدن مسکن نگرانه ؟ ضمنا این کارشناس به نظر میرسه از مرزهای ایران خارج نشده در تمام کشورهای توسعه یافته 80 درصد ارزش ملک را وام میدهند و همین امر باعث سرعت جریان ساخت و ساز می شود و نتیجه ان عرضه بیشتر ونتیجه ان به نفع کشور و مصرف کننده است . اگر میخواهیم اقتصاد از رکود خارج شود اتفاقا باید طرف تقاضا تحریک شود . مسکن موتور محرکه هر اقتصادی است .
حامد: 1393/5/3010:21:47،
113
29
فرزندم کشورهای توسعه یافته متوسط حقوقشان 2 برابر سطح نیازشون وبه راحتی از پرداخت اقساط بر خواهند آمد در کشوری که متوسط حقوقش 1700 هستش اقساط وامش نباید بیشتر از 500 هزار تومن باشه یا نهایتا 1 ملیون نه دوست عزیز اینها وام رو میخواهند زیاد کنند چون دست خودشان و فرزندانشان در امر ساخت و ساز هستش!!
آره پسرم بزرگتر میشی میفهمی تو این مملکت چه کسانی مسئول هستن !
کسانی که قوانین رو به نفع منافع خودشان وضع میکنن!
با تجربه: 1393/5/3009:58:07،
34
20
فعلا چون امکان هیچ عمل اصلاحی و پایه ای برای اقتصاد وجود ندارد خود دولت مبتکر رکود در تمام بازارهاست علاوه بر این وقتی سر نداری کلاه به چه کارت میآید؟ فعلا هر کاری که جنبه درآمدی داشته باشد کوتاه مدت است و نمی توان روی آن حساب باز کرد تا اقساط بپردازند به نظر من انتظار رونق در باب مسکن یه جور شوخی است!!!
مترسک: 1393/5/3010:58:24،
40
47
قبلا هشدار داده بودم مسکن بزودی از رکود خارج میشه و با وامی که دولت میده موجب افزایش تقاضا و به تبع اون موجب افزایش قیمت مسکن میشه حالا هر کی نفهمید منفی بده
فرهنگ: 1393/5/3010:58:41،
53
45
بی شک رکود مسکن حداقل تا 5 سال دیگه هم ادامه خواهد داشت. افزایش وام نه تنها کمکی به خانه دار شدن مردم نمی کند بلکه باعث گرانی سرسام آور آن نیز می شود، در ضمن کسی که تا به حال مسکن نداشته از قشر متوسط و ضعیف جامعه محسوب شده و توانایی پرداخت اقساط این گونه وام ها را نخواهد داشت و به طور قطع این نسخه دولت برای هیچ بیماری پیچیده نشده است.
تنها راه خروج از رکود و رونق ساخت و ساز و عرضه مسکن به اندازه مورد نیاز جامعه، پرداخت تسهیلات به انبوه سازان و سپردن صنعت ساختمان به شرکت های بزرگ پیمانکاری که خود مردم سهامدار آنها می باشند و حذف بساز بفروش ها و سوداگران از این عرصه می باشد.
همچنین اخذ مالیات سنگین از بساز بفروشی باعث می شود تا طمع این قشر مخل اقتصاد فروکش کند و املاک احتکار کرده را به بازار عرضه کنند.
علی: 1393/5/3011:25:31،
24
22
تا وقتی به مسکن به عنوان کالا نگاه شود (که هم دولت و هم مردم همچین نگاهی دارند) ای ن بازار هیچ وقت سروسامان نمیگیرد و متاسفانه تمام سرمایه هایی را که باید به سمت تولیدعلم و تکنولوژی و تولیدات کشاورزی و صنعتی برود را می بلعد
عزیزان ! به مسکن در تمام کشورهای پیشرفته به عنوان سرمایه ملی نگاه می شود
مهدی: 1393/5/3014:09:02،
33
18
کاملاً برعکس گفتی.
در کشورهای پیشرفته مسکن به عنوان کالای مصرفی فرض می شود و اقتصاد مانند یک کالا مصرفی با آن برخ.رد می کند. و این ایران است که مسکن درآن کالای سرمایه ای است.
Ns: 1393/5/3020:06:08،
15
21
مسکن هم یک کالا است که مثل کالاهای دیگر قیمت آن وابسته به هزینه تولید و بازار عرضه و تقاضا دارد
نیما: 1393/5/3011:30:00،
34
28
کاملا کذبه بازار راکد وبی مشتری خودم 2 تا 130 متری دروس دارم 4 ماهه گذاشتم برای فروش مشتری نیست این 2 تارو بفروشم دیگه سمته ملک نمیرم
Z: 1393/5/3013:20:09،
21
21
متري چند؟
اشکان ا: 1393/5/3015:08:05،
19
24
نیما جان حتما به سود کم قانع نیستی و بدهکارم نیستی و عجله ای برای فروش نداری.
حقیقت: 1393/5/3022:56:41،
20
28
ما تو اهواز بنگاه داریم، اینجا که در این چند روز ، به شدت تقاضا رفته بالا ، خیلیها که خونه می خواستن و منتظر بودن زنگ می زنن بنگاه، خیلیها هم به طمع سرمایه گذاری و با احتمال اینکه میره بالا مراجعه می کنن، جالبیش اینجان که بعضی از فروشنده ها که یکساله دربه در دنبال مشتری بودن، خالا دارن ناز می کنن، مملکته واقعا ،
همه جو گیرن خخخخخخخ
در ارزوی خانه: 1393/5/3012:13:11،
30
15
من خانه میخاااااااااام
بابا جون: 1393/5/3014:10:10،
20
24
قول بدی امحان ریاضی را 20 بگیری میخرم برات.
ali reza: 1393/5/3012:20:19،
29
30
اصلا هم اینطور نیست . یه 5واحدی تو نیاوران پارسال گذاشته بود متری 12 میلیون کسد نخرید الان کرده 10.5 بازم مشتری نداره
مجتبی: 1393/5/3012:21:14،
43
24
نمیدونم چرا بعضی از افراد دوست داراند کلاً مخالف باشند ، عزیزم برو همه نامه رو بخون و دیدگاه بانک مرکزی که از این طرح اشکالاتی گرفته و راه حل هم داده که طرح موفق بشه ، عزیزم بازار مسکن تکون بخوره یکی از بزرگترین چرخ دنده های اقتصاد کشور تکون میخوره ، مسکن اگه واسه سازنده سود معقول نداشته باشه آیا کسی سرمایه گزاری می کنه دولتم که قوربونش برم تو هر کاری ورود کرده بدتر شده ، رکود بازار مسکن یعنی تعطیلی و تعدیل نیرو کارخانه های فولاد ، سیمان ، کاشی و سرامیک و... گیرم متری 500 تومن ارزون شد همه سازنده ها فراری یه کارگاه بزرگ اشتغال زایی از بین میره و حال صنایع مرتبط رو هم اضافه کن که تعطیل میشه ، بنظرت حالا شرایط بهتر شد؟عزیزم بیشتر مردم ایران کارگر هستند و از بخش صنعت حقوق میگیرند کارمند دولت نیستد که خیالشون از این موارد راحت باشه ، پس آدم بیکار خانه متری 2میلیون ارزون شده رو هم نمیتونه بخره
فرهنگ: 1393/5/3012:57:17،
28
25
دوست عزیز؛ حرف شما رو قبول دارم اما به این شرط که سازنده (بساز بفروش) مسکن رو بسازه و با سود معقول بفروشه (30 تا 40%) و مسکن رو احتکار نکنه تا قیمتش 10 برابر بشه و بعد اون رو به بازار عرضه کنه.
اگر روی سود بساز بفروشی و عرضه مسکن نظارت بشه و سازنده هم به سود معقول راضی باشه، هم اون به زودتر سرمایه اش برمیگرده، هم رشد قیمت مسکن به روال عادی برمیگرده و هم من و دیگر دوستان مساجر خونه دار میشیم.
مجتبی: 1393/5/3013:40:32،
18
16
جناب فرهنگ حرف شما کاملاً درست ، اون اشخاصی که اسمه خودشونو کارشناس و مدیر گذاشتن بهتره بجای نشستن پشت میزشون و سنگ انداختن وارد گود شوند و راه کار عملی ارائه کنند دیگه بخدا زمان شعر و شعار تمام شده ، دیروز یه مطلبی خوندم که این دوران را دوران خطرناکی پیش بینی می کرد و به دوران سال 52-53 که استارت انقلاب خورده شد تشبیه می کرد ،رکود اقتصادی که به بیماری هلندی هم معروفه چیزه کوچک و بی اهمیتی نیست ، پس باید آستین ها رو بالا زد و کاری کرد و تکونی داد، بخش مسکن یکی از مهم ترین حرکتها است ،حالا چرا همیشه دلال ها پیروز میشن نه مردم اینو باید از مدیران ناظر و قانون گذار پرسید شایدم همان دلال ها مدیر و قانون گذارند شاید!؟ وگرنه این همه عقب موندگی چه دلیلی داره ؟
آرزو: 1393/5/3012:56:42،
27
25
چه جالب افزایش تقاضا کمبود تولید؟؟؟بابا مگه کوریم داریم میبینیم ساختمونهای زیاد ونبود مشتری چقدر دروغگوشدن این مسولین
Z: 1393/5/3013:21:57،
28
11
دروغ گفتن در اين مملكت كه از آب خوردن هم راحتتر شده!!!
معتقد: 1393/5/3012:57:47،
15
31
اغلب دولتی ها و حکومتی ها و اقا زاده ها از این راه روز به روز پول رو پول میزارن. خراب شدن بازار مسکن و صنایع وابسته به آن یعنی خواب سرمایه آنان و ضرر. اگر راست میگن زمینها رو ملی اعلام کنن. اونوقت زمین میشه ماله همه مردم و فقط مردم هزینه ساخت رو پرداخت میکنن. علاوه بر اون سرمایه ها به جای سرمایه گذاری تو زمین و فئودالیسم به سوی تولید شیفت میکنن و اشتغال ایجاد میشود. کی میگه که ما فقط در مسکن برای اشتغال مزیت نسبی داریم. اینهمه پتانسیل در کشور ما در زمینه های مختلف وجود دارد. اغلب سرمایه گذاری ها در زمینه چیزهایی است که ارزش افزوده کمتری برای عموم مردم دارند.
یه معتقد دیگه : 1393/5/3023:17:28،
16
17
اول:
در اینکه خیلی از دولتی ها از کارمند ساده تا مسئول رده بالا تو ملک طی چند سال گذشته سرمایه گذاری کردند و بازار مسکن را به حالت سوداگری کشاندند شکی نیست ولی یادمون نره سرمایه گذاری در ملک در خیلی جاهای دیگه هم انجام می شه و طرف به عنوان پشتوانه مالی سرمایه گذاری می کنه.
دوم:
قیمت زمین در یک مکان به خیلی مسایل بستگی داره وگرنه هرکی زمین مجانی می خواد و عرضه آباد کردن داره بره منابع طبیعی، نه 100 متر بلکه چند هکتار زمین در اختیارش می گذارند.پس زمینی که مثلا تو فلان نقطه شهر قیمتش a ریال هست به خاطر امکانات موجود در آن نقطه، شرایط استرتژیک آن منطقه، مسایل فرهنگی عمومی ساکنان و ... هست.
سوم:
مشکل اصلی حال حاضر مسکن عدم وجود شغل واقعی کافی به همراه درآمد مناسب برای کارکنان است که تا این معضل حل نشود با پرداخت وام ولو به اندازه 100 درصد قیمت ملک هم بازار تکان نخواهد خورد
خدا بر ایرانیها خشم گرفته: 1393/5/3013:45:47،
23
23
بخرید وگرنه دیگه هرگز نمیتونید بخرید
محمد: 1393/5/3013:53:28،
20
20
ایران جیب عزیز لطفاً جو نده چون آنقدر قیمتها حبابی رفته بالا که هیچ کسی توان خرید نداره و نمیخره تا ارزون تر بشه
محمد صادق: 1393/5/3015:01:04،
27
20
ملانصرالدین توی جمعی گفت: من زورم همونیه که چهل سال پیش بود . جماعت پرسیدن چطور? گفت ۴۰ سال پیش نمیتونستم سنگ آسیابو بلند کنم و حالا هم نمیتونم . ۷۰ درصد مردم دیگه حتی فکر خرید خونه هم نمیکنن چه این قیمت و چه ۱۰ برابرش . گرونتر بشه میشن ۹۰ درصد که کلا فکرشو تعطیل میکنن . اون ۱۰درصد هم ۲۰ تا ۲۰ تا بخرن و احتکار کنن . حلبی آباد و زاغه نشینی چند سال دیگه رو عشقه!!
رضا2: 1393/5/3119:50:21،
15
16
زار شروع به بالا رفتن کنه ببین همه اوناییکه ندارن چطور چندتا چندتا میخرن داداش ملت پولدارن
رضا: 1393/6/409:07:26،
7
18
بسيار عالي موافقم.
feri: 1393/5/3017:12:18،
13
27
ايران. ايرانه منه.مگه مال تو نيست .مال هممونه.پس چرا مييفروشنش.من زميناشو ميگم.ميفروشن/ميلياردرمي شن.مال كيه/كي بكيه.با چه حقي.چطوري .مگه من خبر دارم.اخه من كجاشم.
ناشناس: 1393/5/3017:24:48،
13
18
در كلانشهرهايي چون تهران محدوديت زمين مانع ذاتي در عرضه مسكن به ويژه ارزان قيمت آن مي باشد لذا بهتر است طرف عرضه در اين نواحي تقويت نشود چون براساس اصل عرضه و تقاضا موجب افزايش قيمت مي گردد. بهتر است اگر قصد خانه دار كردن مستاجران است براي آنها در خارج شهرها با رعايت فاصله مناسب از شهر زمين ارزان قيمت اختصاص يابد و از ساخت و ساز در آنها حمايت شود و وام مناسبي براي خريد ارائه شود. از سوي ديگر به كاهش نرخ مهاجرت توجه شده و امكانات شهرستان ها نيز افزايش يابد.
ناشناس: 1393/5/3113:33:01،
12
14
اصلاح مي كنم "طرف تقاضا در اين نواحي تقويت نشود" صحيح است.
پاسخ به نادان: 1393/6/110:54:18،
12
18
این ها که گقتی یعنی کشک تو همه جای دنیا واسه کرایه نرخ تعیین میکنن واسه خونه های خالی جرمیه به میزان هرماه خالی بودن خونه یک دهم کل پول خانه رو باید بدی به دولت اون وقت هم اجاره کم میمونه هم هرکی خونه رو واسه احتیاجش میخره با این روش چین ژاپن همه جا مشکل مسکن رو حل کردن اینا هم این روش رو خوب یلدن فقط دارن لذت میبرن از گرونی
feri: 1393/5/3018:10:02،
12
13
هرچه زودتر.
feri: 1393/5/3018:16:58،
16
17
باز هم بخودت افتخار كن.
feri: 1393/5/3018:22:05،
13
23
اخه جقدر عجز.بد بختها هم حاكميت ملي شون قبولدارن.
Topman: 1393/5/3018:23:30،
22
21
صنعت ساختمان بسیار کارافرینه ولی خب با مسکن مهر باعث شدند تو بیابونها سرمایه گذاری بشه و گرانی کاذب ایجاد کردن، تو زلزله اخیر هم که دیدیم کاردستیاشون مثل خونه های گلی ریخت پایین
feri: 1393/5/3019:26:16،
15
21
بابا.اخه مگه دوزاري هم اينقدر كج ميشه.اخه كي اسم تورو رو زمينها نوشته .زمينها مليه.كو پس حق ملت.ملت اصلا نميخاد بفروشه .حق فروش و واگذراي نميده.
feri: 1393/5/3019:45:22،
11
22
ننويس.پاكش كن.دمت گرم.حلش كردي.مگه زمين مليه اينقدر درد داره.
feri: 1393/5/3020:27:34،
10
15
من اينجام.كجاس اونجا.
feri: 1393/5/3020:37:47،
13
22
از كم كاريشون بگذريم.واقعا كه خيلي.
feri: 1393/5/3020:44:14،
11
25
از حق زمينامون خبري نييست كه نيست.
حامد عقیلی: 1393/5/3021:58:57،
17
20
به نظر من الان تو همین بازار هرکس به قیمت مناسب بخواهد مسکنشو بفروشه خیلی سریع هم فروش خواهد رفت.ولی کسانی که قیمت کاذب و بالا اعلام میکنن و خریداری پیدا نمیشه مدام دم از رکود میزنند.نگاه مسئولان این بخش هم مدام به سمت خریدار است که چگونه توان خریدار را بالا ببریم حالا به هر طریقی که شده اعمم از بدهی ها و وامهای سنگین که خریدار بیچاره بتواند مسکن گران قیمت و کاذب فروشنده ها رو بخرند.ولی اصلا این موضوع بررسی نمیشود که شاید شاید علت این نخریدن مسکن توسط مردم گرانی خانه است.بیاییم طرف عرضه را بررسی کنیم.کسانی که چندین خانه ساخته و اصلا به فروش آن به قیمتهای واقعی رضایت نمیدهند و احتیاجی هم به فروشش ندارند و به شکلی احتکار مسکن بوجود آوردند.آمارها هم بیانگر همین مطلب است که چه تعداد خانه خالی وجود دارد و نه مالیاتی و هیچ برخورد و نظارتی وجود ندارد.باید نگاه مسئولان بیاید به سمت عرضه کنندگان که مسکن فراوانتر ساخته شود و به قیمت مناسب وبا سود معقول عرضه شود.
محمد: 1393/5/3100:58:33،
20
18
در پاسخ به نظر كوكو بگم كه همچين چيزي نيس كه سازنده 150درصد سود ببره!حداقل كه تو شهرستانها اينجور نيس تهرانم بعيد ميدونم.با نظر مجتبي موافقم چون كاملا منطقي صحبت كرد چرخه اقتصاد ما با رونق تو مسكن به حركت ميفته.در جواب فرهنگ بايد بگم كه ساخت ملك با فروشش يه فرآينده حداقل 2سالس با اين تورم ساليانه كه حداقل25 تا30 درصده چتو سازنده 2سال پولشو ميخوابونه كليم دردسر ميكشه برا30درصد!!پولشو بذاره بانك تو2 سال50درصد بهش ميدن بي دردسر..
مجید: 1393/6/2813:23:28،
9
8
این بنده خدا نمیدونن ساخت وساز یک کار تولیدی و چه زحماتی داره سود 25%را بانک میده به صورت شبه نزول و از مردم 30% میگیره حالا یکی دو سال سرمایه اش بخوابه بدون زحمت انافا چند درصد باید سود ببره که یک کار اقتصادی انجام داده باشه؟
hesam: 1393/5/3111:16:18،
14
20
اینا همش بازار گرمیه که مسکن و از رکود خارج کنند با این حرفها همه میرن مسکن بخرن مگه چه خبر شده با این قیمت ها کسی توان خرید نداره چه برسه زنگ خطر گرانی زده بشه اصلا زده بشه این بار دیگه کلا مسکن تا سال های سال یه کما میره با این کارها کسی مسکن نمیخره تنها 10 درصد جامعه میتونن بهترین خونه هارو بخرن بقیه خدا میدونه کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟با این حرف ها فکر مردم رو به هم نریزین لطفا....
آینده نگر: 1393/5/3111:58:33،
16
17
شرایط رکود بهترین زمان خرید است نه شرایط گرانی.

گول سود بانکها را نخورید همشون (حتی در این شرایط آرامش قبل از طوفان مسکن) اکثر سرمایه گذاریشون در مسکن و طرحهای عمرانی.

ما صنعت نداریم ، بورس هم کار کاملا حرفه ای . 99 درصد سرمایه ها در مسکن .

اکثر بودجه کشور در ابتدای سال به بودجه های عمرانی اختصاص پیدا میکنه.

عاقل شرایط الان را نمیبینه میره یه بررسی 5 یا 10 ساله میکنه.

کسی که داره بخره صبر کرده ارزانتر بشه گذاشته بانک ، اگر گران شد اگر تمام اندوخته و طلا و النگو و ... بفروشه به گرد پای مسکن نمیرسه.
مهرزاد: 1393/5/3116:59:51،
11
19
دولت تو هر کاری دخالت کرد همه چیزو بهم زد...تا زمانی که توی ایران جهانگردان وارد نشن اقتصاد رشد نخواهد کرد..مشتری خارجی میاد برای پول خرج کردن...پول که بیاد تو مملکتمون مثل زنجیر تمام شغلها رونق میگیرن ...از راننده تاکسی تا الی آخر...همه درآمدشون زیاد میشه...و میتونن خیلی از نیازهاشونو تامین کنن..از جمله مسکن...درآمد برای همه=رفاه برای همه..ازدولت خاهش میکنیم با ایجاد رابطه دوستانه با تمام کشورهای دنیا(به جز اسراییل) صنعت توریسم رو راه بندازن تا همه از نتایج و درامدش بهره ببرند...ترخدا تو همه کارها وارد نشید ...تا الان که وارد شدید نتیجش چی بوده برای مردم...جز گرونی..فقر..بی خانه موندن.....فقط توریست باید بیاد ...توریست
h: 1393/5/3118:13:18،
12
17
برادر عرضه و تقاضا کجا بود مسکن با این قیمت تا 2 سال دیگر در کما است و وام مانند شک برای مرده است و نهایت باعث رونق دوماهه برای دلالها خواهد بود و وامی که 2 تومن قسط در بر دارد چنددرصد مردم توانایی پرداختش را دارند
فرید: 1393/5/3121:15:32،
48
17
بورس رو جو دادن مردم رفتن تو بورس و دیدید ضررکردن حالا مسکن روجو میدن تابانکهااملاک خودرابفروشن وبازضرر. فقط دولت محترم میخاد یه جوری قدرت نقدینگی ازمردم گرفته بشه .این است اقتصاد روز ما
صاب خونه: 1393/6/102:20:51،
48
73
بله من راستشو میگم نمیخام واسه خاطر خودم دروغ بگم
بله من دوسه تا خونه دارم ولی به چندتا دلیل محکم مسکن گران میشه
01مسکن همیشه مورد نیازه مثل ماشین نیس که نخری
2.همه چیز80تا150درصد گران شده فقط مسکن مونده
3.مسکن2ساله که در رکود مونده و الان میخام بپره
4.مسکن کم رسکترین و مورد نیازترین کالاست
امیدوارم همتون بتونید بخریدصاب خونه بشید
ناشناس: 1393/6/109:21:44،
11
16
لطفا اصلاح شود 20/9 یا 9/20 با تشکر ایرانجب
رامین: 1393/6/110:05:28،
44
79
مسکن یک نیاز اساسی است.......

و اکنون زمان مناسبی برای خرید آن است .....

محمد: 1393/6/311:53:40،
12
14
اقساط 12ساله وام80میلیونی ماهانه باسود 18درصدتقریبا یک میلیون صدوهشتادهزارتومان میشود
منطقی: 1393/6/409:14:06،
12
19
بابا چه بخرین چه نخرین ملک گرون می شه این سیاست این دولت و حکومته تمامی بنگاه های مسکن دولتی و بانکی هستن. پس کلاتونو بندازین عرش که دارن 80 میلیون بهتون میدن
راستین: 1393/6/418:16:11،
12
16
این تمام ماجرا است بارکالله
خودم: 1393/6/511:20:30،
10
12
دوستان،تا زماني كه بانكها با پرداخت بهره ٢٢ در صد ،نظام كاري را به أغتشاش كشأنده أند ،أوضاع بهتر إز أين نميشود ،،در أين شرائط اگر سازنده اي با تمام خطرات و انتظارها ٤٠ در صد سود بخواهد ،طمع و حرص نيست ،
سرمایه گزار مسکن: 1393/6/1511:14:55،
13
15
من پارسال یه واحد تو شهران خریدم به قصد سرمایه گزاری الان حاضرم 1 میلیون زیر قیمت منطقه بدم ولی هیچکسی حاضر به خرید نیست حتی بازدید هم نمیکنه.
همه بنگاه دارا میگند مردم دیگه پول ندارند و باز هم قیمت افت میکنه....
سرمایه گزار مسکن: 1393/6/1511:23:55،
73
53
من پارسال یه واحد تو شهران خریدم به قصد سرمایه گزاری الان حاضرم 1 میلیون زیر قیمت منطقه بدم ولی هیچکسی حاضر به خرید نیست حتی بازدید هم نمیکنه.
همه بنگاه دارا میگند مردم دیگه پول ندارند و باز هم قیمت افت میکنه....
حمید: 1393/6/1612:07:10،
12
18
اتفاقا دولت وزیر مسکن و بانک مرکزی در راه دولت قدم بر میدارد با این دید که ابتدا حداکثر پولی که مردم در دست دارند را جمع کرده و با افزایش سود سالانه پول ها و بد قولی در پرداخت وام یک ساله و پرداخت وام ها به مرور زمان باعث کاهش شدید تورم مسکن شده و از طرفی خود این ولع افزایش قیمت برای سازندگان باعث ساخت ساز و افزایش تعداد مسکن ها می شود
مجید: 1393/6/2813:33:07،
6
14
ئازنده هم میدونه که با توجه به رکود ساخت ساز کم میشه موقع اوج بازار چون تولید ساختمان فرایند 1تا دوساله است قیمتها خیلی بالا میره و ان موقع سود سرشار به جیب میزنه.لطفا جو الکی نده بزار مردم کارشون بدون احساسات و منطقی انجام بدن و اگر خدا کمکشان کنه صاحب خانه بشون.هر موقع گرانی شروع بشه مثل اسفند پیش رو که فصل گرانی همه چیز خواهد بود کسی ملک دلخواهش را نمیتونه بخره.این را هم بگویم من تمام واحدهایی که ساخته بودم فروختب به خاطر نیاز خودم نظر نمیدهم مثل اکثر افراد....

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل