کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

حال و هوای این روزهای پاترول در بازار ایران

کدخبر:۶۳۵۱چهارشنبه، ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵:۵۴۹۹۲۷ بازدید

نیسان پاترول در بیش از نیم قرن اخیر راه درازی را از خدمت در ارتش ژاپن تا حرکت در خیابانها و جاده‌های ایران پیموده است.
حال و هوای این روزهای پاترول در بازار ایران

نیسان پاترول در بیش از نیم قرن اخیر راه درازی را از خدمت در ارتش ژاپن تا حرکت در خیابانها و جاده‌های ایران پیموده است.

 برای تامین نیاز ارتش ژاپن به یک خودروی چابک و پرقدرت بیابانی، سال ۱۹۵۱ اولین خودروی دو دیفرانسیل (چهار چرخ متحرک) شرکت نیسان با نام "پاترول" متولد شد.

این خودرو از نظر ظاهری تا حدی شبیه به خودروی جیپ ساخت آمریکا بود. تا سال ۱۹۸۰ پاترول تغییرات زیادی را به خود دید که از جمله آنها تغییر اتاق، موتور و تجهیزات داخلی این خودرو بود با این حال سال 1980 را می‌توان نقطه عطفی در تاریخ تولید نیسان پاترول دانست.

در این سال تجهیزات لوکسی به این خودرو اضافه شد بطوریکه از این زمان به بعد پاترول نه تنها یک خودروی بیابانی و کوهستانی بلکه خودرویی در چندین مدل برای سلایق مختلف بود به‌گونه‌ای که برای اولین بار پاترول در دو مدل ۵ در و ۳ در، شاسی بلند و شاسی کوتاه عرضه شد.

این تغییرات و تنوع همگام با پیشرفت تکنولوژی در صنعت خودرو و بکارگیری آن در ساخت پاترول باعث شد که این خودرو به شهرت جهانی دست یابد تا جایی که نیسان در کشورهایی چون انگلستان، آلمان، اسپانیا و بلژیک اقدام به راه‌اندازی خطوط تولید این خودرو کرد.

از سال ۱۹۵۱ تاکنون نیسان پاترول در شش نسل مختلف در جهان تولید شده است و در سال ۲۰۱۰ آخرین نسل آن یعنی نسل ششم این خودرو توسط شرکت نیسان معرفی شد.

اما تولید پاترول در ایران از سال ۱۳۶۴ در شرکت پارس خودرو آغاز شد. در سال ۱۳۷۲ تجهیزات بیشتری مانند کولر، رینگ پهن و گارد محافظ سپر جلو و همینطور زاپاس‌بند عقب به پاترول‌های تولیدی اضافه شد و تاثیر زیادی در افزایش راحتی و همچنین زیبایی ظاهری این خودرو داشت.

در ایران فقط نسل سوم پاترول معروف به سری ۱۶۰ و ۲۶۰ تولید شد و سرانجام نیز در سال ۱۳۸۲ به دلیل عدم برخورداری از سامانه انژکتور و همچنین پایین بودن استانداردهای آلایندگی این خودرو، تولید آن در کشور متوقف شد.

پس از آن پارس خودرو، نیسان رونیز که برخلاف پاترول فقط دارای مدل پنج در و مجهز به سامانه انژکتور و قدرت موتور بالا بود را جایگزین پاترول کرد که البته رونیز تا زمان توقف تولید نتوانست به محبوبیت پاترول در ایران دست یابد.

در مجموع 61 هزار و 552 دستگاه نیسان پاترول در ایران تولید شد. پاترول در طول مدت تولید در ایران یکی از معدود خودروهای چهار چرخ متحرک مونتاژ شده در کشور بود و از اقبال عمومی مناسبی نیز در میان مصرف‌کنندگان برخوردار شد.

البته پاترول تولیدی در ایران علی‌رغم محبوبیت نسبی از ایراداتی نیز برخوردار بود. مصرف بالای سوخت، خشک بودن و تکانه‌های شدید خودرو در رانندگی و همچنین پایین بودن استاندارد آلایندگی از جمله ایرادات این خودرو بود.

هم‌اکنون نیز علی‌رغم گذشت مدت زمان زیادی از توقف تولید همچنان تعداد زیادی پاترول‌ در جاده‌های کشور تردد می‌کند. این خودرو همچنان مشتریان خاص خود را داشته و به طور نسبی خرید و فروش می‌شود. به عنوان مثال قیمت یک دستگاه نیسان پاترول 4 در مدل 1379 به رنگ یشمی با 102 هزار کیلومتر کارکرد معادل 35 میلیون تومان اعلام شده است.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

سلام: 1393/5/2909:16:47،
85
34
ماشینی هستش که برای گرفتن دختر و پسر خوبه
وحید یوسفی: 1393/5/2911:56:04،
42
92
از اول هم این ماشین جالب نبود.
مصرف بالا. استهلاک بالا و کمبود قطعات یدکی.
مثل ام وی ام چینیه. زیاد مال نیست.
شمس الله: 1393/5/2913:45:36،
69
40
چرا الکی قیمت پاترول رو گرون میکنین؟نکنه بازم از شورای رفاقت قیمت گرفتین؟
مهرداد: 1393/5/2915:19:37،
68
26
اولین پاترولی که سوار شدم متعلق به گشت ثارال... بود البته من نمی خواستم سوار بشم قدیما جونها رو به زور سوار میکردند
کامی: 1393/5/2909:27:25،
81
27
یادت بخیر4&4
بابک: 1393/5/2912:16:13،
71
35
واقعا ماشین خوبیه....یه مدت داشتمش.
باور کنید از چینی ها بهتره
نیم من: 1393/5/2909:49:32،
152
26
آروزی دهه پنجاه وشصتی هاتودوران کودکی
داشتن پاترول وقتی بزرگ میشین
یادش بخیر
محمد: 1393/5/2910:07:43،
81
35
دقیقا.. حیف که همه آرزوهامون پر پر شد.
اینجا ایران است: 1393/5/2911:15:24،
63
22
واقعاً آرزوی من همین بود.
گل گفتی
من تو من: 1393/5/2913:39:12،
44
24
ولی الان خیلی فرق کرده.کلی ماشین های رنگارنگ ولی رسیدن بهشون شده رویا
بازاونموقع امیدی بودوخرج ودخل یجورایی جوربود.
هی ی ی
60s decade: 1393/5/2919:25:00،
25
27
آفرین زدی به هدف یاد دوران قیدیم انداختیمون. فقط یه دهه شصتی میتونه آرزوهای هم دوره ای هاشو حدس بزنه. لایک هزار تا
احسان: 1393/5/2910:06:11،
99
29
خداییش سه تا ماشین از نیسان اومد تو ایران (نیسان وانت با قابلیت حمل 5 تن بار که خود کارخونه مادر اگه ببینه وا میمونه، پاترول و ماکسیما) که حالا حالاها حرف واسه گفتن دارن. مثلا پارس خودرو شریک تجاری نیسان هست حداقل بجای واردات این جک و جیلی های چینی (که این روزا تبلیغ میکنین) از این برند معتبر وارد کنید تو هر رنجی که بخواهی ماشین داره.
نیسان حرف نداره.
بی حال: 1393/5/2914:38:26،
92
35
داداش نیسان قشقایی و نیسان مورانو و نیسان تیانا رو یادت رفت
همشون تو رده خودشون از غولهای بازار ایرانند
اسی: 1393/5/2910:13:19،
73
30
اینم از یادگارهای تکنوکراتهای دهه 70 بود که بعدها ملت شریف ایران! بهشون تهمت خیانت و پول خوردن میزدن ولی دولت دهم اونهمه پول خورد بهش گفتن دولت خدمتگزار. و ماشینهای زباله چینی براشون اورد اونا هم با به به چه چه خریدن!حافظه تاریخی در حد 2 ماهه تو ایران!
محمد: 1393/5/2910:19:58،
46
26
وقتی میبینمش یاد کمیته میافتم که اینا رو اولین بار خریده بودن.
مردم هم میخوندن: از وقتی که کمیته ، نیسان پاترول خریده .......
عشقه پاترول: 1393/5/2911:15:12،
46
32
من یک مدل 80 سفیدشو دارم الان 5 ساله سوار میشم و تمام ایرانو باهاش گشتمو این ماشین آخ نگفته عاشقشم خیلی هم از نظره ظاهری خرجش کردمو به قول معروف سوپر اسپرتش کردم که اصن پشیمون نیستم نیسان فوق العادست...
در به در : 1393/5/2912:10:02،
47
28
خاطرات تلخی به یاد دهه شصتی ها و دهه هفتادی ها می آورد گیرهای الکی کمیته ها به دختر و پسرهای آنزمان که امروز میانسال و یا کمی هم پیر شدند و همین دختر و پسرهای امروز که سن بین 20 تا 30 سال دارند فرزندان همان های هستند که حداقل یکبار به خودشان و یا به دوستان شان ، کمیته با همین پاترول ها گیر داده اند و شاید هم ....... !!!....!!!!!!!!! اینها همه شون خاطره است اما خاطرات خشونت ، اضظراب ،نگرانی و.......
پاترول 4WD همه اش خاطره است!!!!!!!
مهدي: 1393/5/2913:33:39،
17
26
عزيزم اشتباه فرمودين دهه شصتيها نه دهه شصت، دهه هفتاد. چون كميته اون زمانا بود
pepan : 1393/5/2912:39:57،
43
21
خب گمرک رو آزاد کنین تا ایت النگه ها جمع شن..آخه کجای پاترول ۳۵ تومن می ارزه؟
مدل ۲۰۱۴ رو ببینی مغزت هنگ میکنه..اومدی رو مدل ۱۳۷۹ زور میدی..کسر شان داره این حرفتون..
Reza: 1393/5/2913:54:03،
34
30
آخرش یه دو درش رو میخرم
فکر نکنم: 1393/5/3000:41:43،
18
29
نمیتونی
REza: 1393/5/3100:31:05،
32
21
میخرم
ره گذر: 1393/5/2923:15:22،
17
34
من تاحالا پاترول نداشتم ولی تو فامیلمون داشتند
علاوه بر اون ایرادات که گفته شد بزرگترین ایراد پاترول ترکیدن لاستیک در هین راه رفتن مخصوصا در سرعت60ببالا هست که خیلی خطرناکه
با این حساب قیمت پاترول بین4میلیون تا15میلیون بیشتر نمی ارزد بستگی به مدل و تمیزی
باران: 1393/5/3010:41:36،
38
26
رینگ ولاستیک خوب داشته باشه نمیترکه ره گذر..........
مصعود: 1393/6/302:12:51،
15
24
14 سال کارکرد فقط 102 هزار کیلومتر.....واقعا مسخره ست.
قديما: 1393/5/3000:23:37،
18
24
اووه.... كميته اومد !!

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل