کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

حال و هوای این روزهای پاترول در بازار ایران

کدخبر:۶۳۵۱یکشنبه، ۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱:۱۲۱۸۲۲۴ بازدید

نیسان پاترول در بیش از نیم قرن اخیر راه درازی را از خدمت در ارتش ژاپن تا حرکت در خیابانها و جاده‌های ایران پیموده است.
حال و هوای این روزهای پاترول در بازار ایران

نیسان پاترول در بیش از نیم قرن اخیر راه درازی را از خدمت در ارتش ژاپن تا حرکت در خیابانها و جاده‌های ایران پیموده است.

 برای تامین نیاز ارتش ژاپن به یک خودروی چابک و پرقدرت بیابانی، سال ۱۹۵۱ اولین خودروی دو دیفرانسیل (چهار چرخ متحرک) شرکت نیسان با نام "پاترول" متولد شد.

این خودرو از نظر ظاهری تا حدی شبیه به خودروی جیپ ساخت آمریکا بود. تا سال ۱۹۸۰ پاترول تغییرات زیادی را به خود دید که از جمله آنها تغییر اتاق، موتور و تجهیزات داخلی این خودرو بود با این حال سال 1980 را می‌توان نقطه عطفی در تاریخ تولید نیسان پاترول دانست.

در این سال تجهیزات لوکسی به این خودرو اضافه شد بطوریکه از این زمان به بعد پاترول نه تنها یک خودروی بیابانی و کوهستانی بلکه خودرویی در چندین مدل برای سلایق مختلف بود به‌گونه‌ای که برای اولین بار پاترول در دو مدل ۵ در و ۳ در، شاسی بلند و شاسی کوتاه عرضه شد.

این تغییرات و تنوع همگام با پیشرفت تکنولوژی در صنعت خودرو و بکارگیری آن در ساخت پاترول باعث شد که این خودرو به شهرت جهانی دست یابد تا جایی که نیسان در کشورهایی چون انگلستان، آلمان، اسپانیا و بلژیک اقدام به راه‌اندازی خطوط تولید این خودرو کرد.

از سال ۱۹۵۱ تاکنون نیسان پاترول در شش نسل مختلف در جهان تولید شده است و در سال ۲۰۱۰ آخرین نسل آن یعنی نسل ششم این خودرو توسط شرکت نیسان معرفی شد.

اما تولید پاترول در ایران از سال ۱۳۶۴ در شرکت پارس خودرو آغاز شد. در سال ۱۳۷۲ تجهیزات بیشتری مانند کولر، رینگ پهن و گارد محافظ سپر جلو و همینطور زاپاس‌بند عقب به پاترول‌های تولیدی اضافه شد و تاثیر زیادی در افزایش راحتی و همچنین زیبایی ظاهری این خودرو داشت.

در ایران فقط نسل سوم پاترول معروف به سری ۱۶۰ و ۲۶۰ تولید شد و سرانجام نیز در سال ۱۳۸۲ به دلیل عدم برخورداری از سامانه انژکتور و همچنین پایین بودن استانداردهای آلایندگی این خودرو، تولید آن در کشور متوقف شد.

پس از آن پارس خودرو، نیسان رونیز که برخلاف پاترول فقط دارای مدل پنج در و مجهز به سامانه انژکتور و قدرت موتور بالا بود را جایگزین پاترول کرد که البته رونیز تا زمان توقف تولید نتوانست به محبوبیت پاترول در ایران دست یابد.

در مجموع 61 هزار و 552 دستگاه نیسان پاترول در ایران تولید شد. پاترول در طول مدت تولید در ایران یکی از معدود خودروهای چهار چرخ متحرک مونتاژ شده در کشور بود و از اقبال عمومی مناسبی نیز در میان مصرف‌کنندگان برخوردار شد.

البته پاترول تولیدی در ایران علی‌رغم محبوبیت نسبی از ایراداتی نیز برخوردار بود. مصرف بالای سوخت، خشک بودن و تکانه‌های شدید خودرو در رانندگی و همچنین پایین بودن استاندارد آلایندگی از جمله ایرادات این خودرو بود.

هم‌اکنون نیز علی‌رغم گذشت مدت زمان زیادی از توقف تولید همچنان تعداد زیادی پاترول‌ در جاده‌های کشور تردد می‌کند. این خودرو همچنان مشتریان خاص خود را داشته و به طور نسبی خرید و فروش می‌شود. به عنوان مثال قیمت یک دستگاه نیسان پاترول 4 در مدل 1379 به رنگ یشمی با 102 هزار کیلومتر کارکرد معادل 35 میلیون تومان اعلام شده است.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

سلام: 1393/5/2909:16:47،
243
54
ماشینی هستش که برای گرفتن دختر و پسر خوبه
وحید یوسفی: 1393/5/2911:56:04،
119
274
از اول هم این ماشین جالب نبود.
مصرف بالا. استهلاک بالا و کمبود قطعات یدکی.
مثل ام وی ام چینیه. زیاد مال نیست.
شمس الله: 1393/5/2913:45:36،
193
50
چرا الکی قیمت پاترول رو گرون میکنین؟نکنه بازم از شورای رفاقت قیمت گرفتین؟
مهرداد: 1393/5/2915:19:37،
340
39
اولین پاترولی که سوار شدم متعلق به گشت ثارال... بود البته من نمی خواستم سوار بشم قدیما جونها رو به زور سوار میکردند
پاسخ: 1395/12/114:20:44،
123
25
انصافامن چند سال مدل ۱۳۷۷ موتور نیسان داشتم. از پیکان کم خرج تر بود. خیلی هم خرکار بود. کلا ماشینی است که مهندسان ژاپنی از رنج روور انگلیسی کپی کردند ولی این کجا و آن کجا. به نظرم در زمان خودش خوب بود. فقط قدرت بالا و سرعت کم داشت.در ضمن عقبش مینشستی انگار سوار بازی ترن شهربازی شدی اینقدر تکون داره که دل و روده ات به هم میخوره ولی برای راننده کمتر محسوس است. مصرف بنزینش هم در شهر با کیت کاهنده حدود صدی ۱۸ بود البته من دودر چهار سیلندر داشتم. نکته خوبش صندلی جلوی شاگرد بود که راحت دونفر روش جا میشدند و اینکه راحت همه جا پارک میشد چون محور جلو و عقبش به هم نزدیک است. ولی الان مفتش گرانه چون آخرین مدلش که ۱۳۸۱ هست هم نزدیک پانزده سال مستهلک شده و خریدنش حماقت محض است در ضمن اگه چب کنی که احتمالش زیاد است حتما به ملکوت اعلی میپیوندی چون بدنه سنگینش ستون کاغذی اش را له میکنه.توضیح کامل دادم.
امین: 1395/12/114:58:21،
57
18
مصرفش بالاست -صدای تراکتور میده-شتاب نداره-خشکه-امکانات نداره......
استاد دانشگاه: 1395/12/117:13:07،
43
7
قدیما کارمند استان د..د رضوی که بودم یه 4 درش در اختیارم بود.از ایران پیماهای قدیم خرکارتر بود! در کل با 200 هزار تایی که من رفتم و 500 تایی که از اون زمان تا الان رفته که میشه 700 هزار کیلومتر هنوز داره سواری میده! البته فکر کنم 5 برابر خودش بنزین خورده!
احمد: 1395/12/119:36:46،
30
13
حدود ده سال پیش یدونه دو در مدل ۷۷ خیلی کم کارشو داشتیم تو جاده با ۵ نفر مسافر به راحتی ۱۶۰ تا میرفت البته موتور زد ژاپنی بود ولی مصرف جادش حدود صدی ۱۸ لیتر بود سواریشم به لطف نرم کردن فنر بندی خیلی خوب بود در مدت دو سالی که داشتیم فقط خرج روغن بنزینش کردیم آخر سر هم پدرم یک تصادف شاخ تو شاخ با مینی بوس ایویکو کرد که هر ماشین دیگه ای بود صد در صد میمرد ولی فقط سرش شکست البته شاسی هر دو تا ماشین جا خورد و دیگه هم درست نشد و مجبور شدیم بفروشیمش.از آهن شاسیش میشه دوتا پراید ساخت :-):-)
حاجی گرینف: 1395/12/121:35:29،
22
7
اگ بنزین لیتری 80 تومن بود داشتنش میصرفید اما الان بنزین 80 بعد از ده سال شده هزارتومن!!
کامی: 1393/5/2909:27:25،
156
31
یادت بخیر4&4
بابک: 1393/5/2912:16:13،
144
54
واقعا ماشین خوبیه....یه مدت داشتمش.
باور کنید از چینی ها بهتره
نیم من: 1393/5/2909:49:32،
350
30
آروزی دهه پنجاه وشصتی هاتودوران کودکی
داشتن پاترول وقتی بزرگ میشین
یادش بخیر
محمد: 1393/5/2910:07:43،
203
41
دقیقا.. حیف که همه آرزوهامون پر پر شد.
اینجا ایران است: 1393/5/2911:15:24،
169
26
واقعاً آرزوی من همین بود.
گل گفتی
من تو من: 1393/5/2913:39:12،
107
26
ولی الان خیلی فرق کرده.کلی ماشین های رنگارنگ ولی رسیدن بهشون شده رویا
بازاونموقع امیدی بودوخرج ودخل یجورایی جوربود.
هی ی ی
60s decade: 1393/5/2919:25:00،
119
30
آفرین زدی به هدف یاد دوران قیدیم انداختیمون. فقط یه دهه شصتی میتونه آرزوهای هم دوره ای هاشو حدس بزنه. لایک هزار تا
امیر: 1395/12/117:35:37،
42
10
منم دقیقا همین آرزو رو داشتم
البته به آرزوم رسیدم
ولی خیلی دیر
زمانیکه خریدم دیگه بنزین گرون شده بود
و سیر کردن شکم یه ماشین 6 سیلندر کار ساده ای نبود
برای همین زیاد نگه نداشتمش

مطمئنم اگر نخریده بودمش هنوز چشمم دنبالش بود
ح: 1395/12/118:52:45،
24
11
آره آرزوی منم بود که بهش نرسیدم و هنوزم ماشین ندارم دارم پراید بخرم ولی به چه درد میخوره بیخیال
احسان: 1393/5/2910:06:11،
168
31
خداییش سه تا ماشین از نیسان اومد تو ایران (نیسان وانت با قابلیت حمل 5 تن بار که خود کارخونه مادر اگه ببینه وا میمونه، پاترول و ماکسیما) که حالا حالاها حرف واسه گفتن دارن. مثلا پارس خودرو شریک تجاری نیسان هست حداقل بجای واردات این جک و جیلی های چینی (که این روزا تبلیغ میکنین) از این برند معتبر وارد کنید تو هر رنجی که بخواهی ماشین داره.
نیسان حرف نداره.
بی حال: 1393/5/2914:38:26،
156
44
داداش نیسان قشقایی و نیسان مورانو و نیسان تیانا رو یادت رفت
همشون تو رده خودشون از غولهای بازار ایرانند
a: 1395/12/123:44:41،
20
5
رونیز
اسی: 1393/5/2910:13:19،
153
38
اینم از یادگارهای تکنوکراتهای دهه 70 بود که بعدها ملت شریف ایران! بهشون تهمت خیانت و پول خوردن میزدن ولی دولت دهم اونهمه پول خورد بهش گفتن دولت خدمتگزار. و ماشینهای زباله چینی براشون اورد اونا هم با به به چه چه خریدن!حافظه تاریخی در حد 2 ماهه تو ایران!
محمد: 1393/5/2910:19:58،
81
31
وقتی میبینمش یاد کمیته میافتم که اینا رو اولین بار خریده بودن.
مردم هم میخوندن: از وقتی که کمیته ، نیسان پاترول خریده .......
عشقه پاترول: 1393/5/2911:15:12،
87
47
من یک مدل 80 سفیدشو دارم الان 5 ساله سوار میشم و تمام ایرانو باهاش گشتمو این ماشین آخ نگفته عاشقشم خیلی هم از نظره ظاهری خرجش کردمو به قول معروف سوپر اسپرتش کردم که اصن پشیمون نیستم نیسان فوق العادست...
در به در : 1393/5/2912:10:02،
108
38
خاطرات تلخی به یاد دهه شصتی ها و دهه هفتادی ها می آورد گیرهای الکی کمیته ها به دختر و پسرهای آنزمان که امروز میانسال و یا کمی هم پیر شدند و همین دختر و پسرهای امروز که سن بین 20 تا 30 سال دارند فرزندان همان های هستند که حداقل یکبار به خودشان و یا به دوستان شان ، کمیته با همین پاترول ها گیر داده اند و شاید هم ....... !!!....!!!!!!!!! اینها همه شون خاطره است اما خاطرات خشونت ، اضظراب ،نگرانی و.......
پاترول 4WD همه اش خاطره است!!!!!!!
مهدي: 1393/5/2913:33:39،
39
39
عزيزم اشتباه فرمودين دهه شصتيها نه دهه شصت، دهه هفتاد. چون كميته اون زمانا بود
مهران 1 : 1395/12/612:54:38،
11
11
انموقع دهه 60 داشتن شیر میخوردن کجا بودن اخه دهه50به زور یادشون میاد
pepan : 1393/5/2912:39:57،
68
24
خب گمرک رو آزاد کنین تا ایت النگه ها جمع شن..آخه کجای پاترول ۳۵ تومن می ارزه؟
مدل ۲۰۱۴ رو ببینی مغزت هنگ میکنه..اومدی رو مدل ۱۳۷۹ زور میدی..کسر شان داره این حرفتون..
Reza: 1393/5/2913:54:03،
64
45
آخرش یه دو درش رو میخرم
فکر نکنم: 1393/5/3000:41:43،
45
58
نمیتونی
REza: 1393/5/3100:31:05،
69
33
میخرم
ره گذر: 1393/5/2923:15:22،
45
60
من تاحالا پاترول نداشتم ولی تو فامیلمون داشتند
علاوه بر اون ایرادات که گفته شد بزرگترین ایراد پاترول ترکیدن لاستیک در هین راه رفتن مخصوصا در سرعت60ببالا هست که خیلی خطرناکه
با این حساب قیمت پاترول بین4میلیون تا15میلیون بیشتر نمی ارزد بستگی به مدل و تمیزی
باران: 1393/5/3010:41:36،
69
32
رینگ ولاستیک خوب داشته باشه نمیترکه ره گذر..........
مصعود: 1393/6/302:12:51،
44
37
14 سال کارکرد فقط 102 هزار کیلومتر.....واقعا مسخره ست.
ح: 1395/12/117:43:24،
31
12
۱۶ سال پاترول سوارم تا حالا پنچر هم نکرده،
قديما: 1393/5/3000:23:37،
59
34
اووه.... كميته اومد !!
رضا: 1395/11/2923:44:18،
28
32
واقا ماشین به این میگن هنوز تو آفرود جز ماشینای برتر دنیاست . 100 سال دیگه هم همچنان کار میکنن . صنعت خودرو سازی ژاپن بهترین در دنیاست . بدون خرابی و کم خرج . یه بار خرج کنی میره واسه 15 20 سال دیگه ..
علی: 1395/12/114:11:05،
30
12
حیف ارزوهای بر باد رفته دهه 60.. :(
علی م: 1395/12/114:36:16،
38
12
پاترول یه چیز دیگه است . درسته آپشن ماپشن نداره ولی موتور درست و حسابی داره ، گیربکس مشتی داره ، دیفرانسیل توپ داره ، شاسی داره ، قدرت داره ، با 60 ،70 سانت برف تو راه نمیذاره . تا عمر داری و عمر داره باهات هست . خلاصه یه ماشینه مرد مردونه است رفیق راه و بیراهه است .
ماشینهای به اصطلاح شاسی بلند چینی نه موتور دارن ، نه گیربکس دارن نه دیفرانسیل دارن نه اتاق محکم دارن ولی تا بخوای آپشن و بزک دارن . ببخشین این ماشینهای چینی مثل دخترهای هرجایی هستن که هزار جور بزک کردن و میخوان بزور خودشون رو به یکی قالب کنن . وای به حال کسی که گول قیافه این ماشینهای هرزه چینی رو بخوره و یکیشو بگیره که وسط راهش میذاره و کلی خرج رو دستش ...
ایمان: 1395/12/115:42:31،
28
18
یک پمپ بنزین همراه باید داشته باشی.استارت بزنی یک لیتر سوخت مصرف شده.در زمان خودشم ماشین پر خرجی بود حالا که دیگه نگو.
ش: 1395/12/116:09:18،
26
18
فکر کنم طرف که مقاله را نوشته خودش یه پاترول داره میخواد بفروشه برای همین این همه تعریف کرده و قیمت را نجومی زده .
بی صدا: 1395/12/119:22:05،
19
6
یادش بخیر ..دهه چهل و اوایل دهه پنجاهی ها می دونن که افذادی که تویاین ماشین بودنند چه وحشت ایجاد می کردنندامیدوارم خدا ازشون هیچ وقت هیچ وقت نگذره
مصطفا: 1395/12/119:42:21،
17
10
سگ ماشینای امریکایی می ارزه به پاترول، باحجم موتور بیشتر، بسیار نرم تر و کم مصرف تر و زیبا ترند
ویرو گردی: 1395/12/120:08:28،
18
6
بیشتر پاترول های ایران پوسیدگی دارن و زیرشون رو قیرگونی و قیراندود می کنن
عین پاجرو ها و لندکروزهای قدیمی
دوکی: 1395/12/120:10:57،
14
19
نیسان همیشه یک خودروساز قابل احترام برای من بوده و هست و خواهد بود ان شاء الله. یادش بخیر چند سال پیش ماه عسل رفتم کیش یک نیسان جوک کرایه کردم. همیشه خلاقیت و فرمان نرم و سواری عالی و به قول دوستان خرکار بودن مشخصه های خودروهای نیسان بوده. پاترول که زمان خودش نماد متمول بودن شخص بود.ماکسیما هم که واقعا با ورودش به بازار ایران تمام رقبای دیگه رو به زانو درآورد.
عباس: 1395/12/120:46:34،
19
21
ایران جیب جان مثل اینکه مطلب کم آوردی. آخه همه چیز رو ول کردی چسبیدی به ماشین اسقاطی؟
اراکی: 1395/12/211:50:19،
15
22
یک مسوول باغیرت و جسارت پیدا شود و تمام پاترولها و پیکانها و کادیلاک و شورلت های قدیمی و کهنه که توی خیابونها ریخته مخصوصا توی شهرستانها پر شده جمع کنند و بالاجبار اسقاط کنند.... باید بنزین باارزش را بریزی توی حلقوم این ماشینها و دود و صدا برای مردم واقعا آزار دهنده است... چرا یکی ماشینهای قدیمی را جمع نمی کند؟ چطوری باید از اینها شکایت کنیم؟
حسین: 1395/12/2601:55:22،
4
5
سلام دوست عزیز
یه مقایسه عادلانه بین پاترول پراید پزو واین آت آشغالهای چینی بکنین
خوب متوجه میشی که هنوز باگذشت 10 20 سال از عمر پاترول مصرفش باتوجه به حجم وقدرت وکارایی که داره و قیمتش از خیلی از ماشین های دیکه زیاد تر نیست
شما یا نمیدونی پاترول چیه واستفادش چیه وبا چی مقایسش کردی من نمیدونم یااینک فقط
خواستی یه چیزی گفته باشی
یادمونم نره که به قول شاعر:..........
گاو نرمیخواهدو مرد کهن
مجید: 1396/2/110:17:40،
5
2
این ماشین را وجدان ساخته و یه دو دربش را دارم و از همه بالاتر امنیت داره و همه جوره ماشین خوبیه به نظرم

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار