کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اعلام نام بدهکاران بدون طی مراحل‌قانونی ممکن نیست


کد خبر : ۶۳۱۴دوشنبه، ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۹:۴۳۳۲۴۲ بازدید

بانک‌مرکزی جمهوری‌اسلامی‌ایران در واکنش به نامه چندی قبل محمود احمدی‌نژاد که خواستار معرفی آن‌دسته از اطرافیان او که به بانک‌ها ...

بانک‌مرکزی جمهوری‌اسلامی‌ایران در واکنش به نامه چندی قبل محمود احمدی‌نژاد که خواستار معرفی آن‌دسته از اطرافیان او که به بانک‌ها بدهی دارند، شده بود، تاکید کرد معرفی این افراد بدون طی مراحل قانونی ممکن نیست. 

اواسط تیرماه بود که پس از کش‌وقوس‌‌های بسیار میان مجلس و دولت، یکی از اعضای کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد: تعدادی از بدهکاران بزرگ بانکی، اطرافیان احمدی‌نژاد هستند. عوض حیدرپور همچنین گفت: این افراد با جمع‌آوری منابع اعتباری به‌دنبال صرف این بودجه‌ها در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری برای رای‌آوری احمدی‌نژاد هستند.  پس از انتشار این خبر، احمدی‌نژاد دست به قلم شد تا دوباره بر پاکدستی دولت خود صحه گذارد. او با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به بانک‌مرکزی خواستار شد نام این بدهکاران را اعلام کنند تا در صورتی که از اطرافیان او هستند، آحاد ملت از آن اطلاع یابند. 

حال روز گذشته بانک‌مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به نامه احمدی‌نژاد تاکید کرده است که معرفی این افراد بدون طی مراحل قانونی ممکن نیست.  به گزارش ایرنا، درخواست احمدی‌نژاد برای افشای نام بدهکاران بزرگ بانکی درحالی است که خود او با آنکه بارها مقابل چشم بینندگان رسانه ملی عنوان کرد که فهرست بدهکاران را در جیب دارد و می‌تواند آن را اعلام کند اما این کار را در نهایت انجام نداد. حال او کاری را که خود از پس آن برنیامده از بانک‌مرکزی می‌خواهد. 

در پاسخ بانک‌مرکزی به نامه رییس دولت سابق آمده است: «ریاست دفتر رییس‌جمهور دوره نهم و دهم عطف به نامه شماره 93283/دن مورخ ششم مرداد ماه 93 خطاب به رییس کل بانک‌مرکزی جمهوری اسلامی ایران، به اطلاع می‌رساند بانک‌مرکزی در راستای انجام وظیفه قانونی خود و در پیگیری وصول و تعیین‌تکلیف مطالبات غیرجاری بانک‌ها نسبت به ارسال لیست پرونده‌های عمده ارجاع‌شده به محاکم قضایی، خدمت ریاست محترم قوه‌قضاییه اقدام کرده است.  در این اقدام به‌هیچ‌وجه قصد و نیتی مبنی بر انتشار یا اعلام رسانه‌ای لیست مذکور، له یا علیه گروه یا جریان خاصی مورد نظر نبوده است مضافا اینکه مواردی که در رسانه‌های نوشتاری یا مجازی مختلف مورد اشاره قرار گرفته‌اند، هیچ‌یک منبع اطلاع خود را لیست ارسالی بانک‌مرکزی اعلام نکرده‌اند.

مع‌الوصف اطلاع دارند بانک‌مرکزی بدون ‌اذن‌قانونی یا تقاضای اشخاص، مجاز به افشای اطلاعات بانکی آنها نیست و در صورتی که قرار باشد اطلاعاتی با این مضمون منتشر شود، در درجه اول نیاز به اجازه صاحب‌حساب خواهد بود. بنابراین در صورتی که نظر بر اعلام عمومی وضعیت حساب‌های بانکی افرادی به عنوان اطرافیان محمود احمدی‌نژاد باشد، لازم است لیست آن افراد همراه با رضایت کتبی ایشان تهیه و ارایه شود. بدیهی است بعد از وصول مستندات فوق‌الذکر مراتب برحسب مورد به بانک عامل مربوط برای اقدام لازم ابلاغ خواهد شد.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها