کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

خروج کامل هواپیماهای شرقی از ناوگان ایران

کدخبر:۶۲۷۶شنبه، ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲:۲۸۴۸۲۹ بازدید

دستور ممنوعیت پرواز هواپیمای ایران 140 به دنبال سقوط یک فروند از این نوع هواپیما، متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان ایر و کشته شدن 39 نفر در این سانحه، از سوی ...

دستور ممنوعیت پرواز هواپیمای ایران 140 به دنبال سقوط یک فروند از این نوع هواپیما، متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان ایر و کشته شدن 39 نفر در این سانحه، از سوی رئیس جمهوری صادر شد. این سومین سقوط این نوع هواپیما در دوازده سال گذشته در ایران بوده است. هواپیمای آنتونف-140 که مونتاژ آن در داخل کشور است تا به حال پنج سانحه مهم داشته است که سه مورد آن در ایران بوده است و چهار هواپیمای ایران ۱۴۰ دیگر نیز پیش‌تر به خاطر نبود قطعات یدکی زمینگیر شده‌اند. ایران 140 نخستین و تنها تجربه ایران در ساخت هواپیمای مسافری است؛ سال ۱۳۸۷ تولید این نوع هواپیما در ایران با تولید ۱۲ فروند در سال آغاز شد؛ اما تاکنون تنها 9 فروند از این نوع هواپیما در کشور مونتاژ شده و به گفته یکی از مجریان این طرح، خط تولید آن همچنان ادامه دارد.

بعد از حادثه آتش گرفتن ایران 140 اظهار نظرهای مختلفی در مورد امنیت و استانداردهای پرواز در این هواپیما‌ها شنیده شد، از اظهارات رئیس بخش تحلیل ایمنی مؤسسه آسکند اینترنشنال لندن که آنتونف 140 را هواپیمایی ناامن توصیف کرد تا سخنان برخی نمایندگان مجلس که تأکید می‌کردند پیش‌تر و بعد از بازدید از خط تولید ایران 140 نگرانی خود را در مورد امنیت این هواپیماها ابراز کرده بودند.

 گزارشی از ناامنی ایران 140 دریافت نکردیم

اما رئیس سازمان هواپیمایی با تأکید بر اینکه در یک سال گذشته گزارشی مبنی بر غیرامن بودن ایران 140 به سازمان هواپیمایی کشور داده نشده گفت: البته این سازمان به طور مداوم بر شرکت‌های هواپیمایی و هواپیماها نظارت می‌کند و تنها به این گزارش‌ها بسنده نمی‌کند.به گفته جهانگیریان سازمان هواپیمایی طبق روال و استانداردهای این سازمان نظارت‌های دوره‌ای و نظارت‌هایی موردی را برای اطمینان از امنیت پروازها انجام می‌دهد. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، گفت: بعد از سانحه هواپیمای ایران 140 و دستور رئیس‌جمهوری برای لغو فعالیت این نوع هواپیماها در حال حاضر هیچ هواپیمای مسافری شرقی در ناوگان هوایی کشور مجوز پرواز و فعالیت ندارد و تمام هواپیماهای مسافری ناوگان هوایی غربی هستند.

به گفته جهانگیریان تنها هواپیمای شرقی که در ناوگان هوایی فعالیت می‌کرد هواپیمای آنتونف 140 (ایران 140) بود که دیگر فعالیت نخواهد داشت.وی در توضیح نظارت دوره‌ای گفت: این نوع نظارت یک بار در سال از شرکت‌های هوایی و هواپیماهای شرکت‌ها به طور معمول انجام می‌شود.وی افزود: نظارت موردی، بازرسی از هواپیماها را شامل می‌شود که به طور مداوم انجام شده و بازرسان هواپیماها را در فرودگاه‌ها مورد بازرسی قرار می‌دهند که این بازرسی به‌صورت سرزده در فرودگاه‌ها، شرکت‌های هواپیمایی و سیستم ایمنی شرکت‌ها انجام می‌شود.

جهانگیریان با بیان اینکه بازرسی موردی از ابتدای امسال 50 درصد افزایش یافته است، گفت: شرکت‌های هوایی درطول دوره‌ای که مجوز فعالیت می‌گیرند تحت مسئولیت خود موظف هستند طبق ضوابط پرواز را انجام دهند اما اگر عدول از مقررات را مشاهده کنیم با آن شرکت براساس قوانین موجود برخورد می‌کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی با تأکید بر اینکه امنیت پرواز از هر چیزی مهمتر است گفت: در یک سال گذشته مواردی بوده که به دلیل مطمئن نبودن از رعایت ایمنی استاندارد، برخی پروازها با وجود اعتراض مسافران لغو شده است و جلوی پرواز را گرفتیم.وی خاطرنشان کرد: در 4 ماه گذشته بخاطر مسائل عراق و اوکراین برای حفظ امنیت پروازها، از پرواز هواپیماهای کشور از محدوده‌های خطرآفرین جلوگیری کردیم.

 انکار شرکت سازنده از اشکال ایجاد شده در موتور ایران 140

رئیس سازمان هواپیمایی در بخش دیگری از گفت‌و‌گوی خود با ایران با اشاره به موضوع رعایت استانداردها در هواپیمای ایران 140، گفت: داستان هواپیمای ایران 140 به 18 سال قبل برمی‌گردد و در این مدت کش و قوس‌های مختلفی در مورد آن وجود داشته و افراد اظهارنظرهای متفاوتی در این خصوص داشته‌اند.جهانگیریان با تأکید بر اینکه سازمان هواپیمایی تمهیدات لازم را برای افزایش امنیت پروازها اندیشیده است، گفت: تاکنون هیچ موردی در خصوص اظهار نگرانی افراد از امنیت ایران 140 نداشتیم.

وی افزود: این هواپیما محدودیت پروازی داشته و فقط در 2 مسیر می‌توانست پرواز کند. این هواپیما ابتدا به مدت 2 سال در جنوب کشور پرواز می‌کرد اما در بازرسی از موتور آن مشاهده شد بخاطر رطوبت و نمک هوا مشکلاتی در موتور آن ایجاد شده اما شرکت سازنده این مشکلات را انکار می‌کرد و موضوع را عادی اعلام می‌کرد. اما کارشناسان سازمان اجازه پرواز را به ایران 140 در جنوب کشور ندادند.

وی افزود: این هواپیما همچنین بخاطر نوع موتور در روزهای گرم سال محدودیت تعداد مسافر را داشت و شرکت هوایی موظف بود در این روزها تعداد مسافران را کاهش دهد.

جهانگیریان در پاسخ به این سؤال که آیا علت سانحه اخیر برای هواپیمای ایران 140 تعداد بالای مسافر بوده گفت: شرکت مربوطه این موضوع را تأیید نمی‌کند و سازمان هواپیمایی بعد از انجام بررسی‌های کامل علت را اعلام می‌کند.

 با ایران 140 طبق ضوابط برخورد می‌کنیم

جهانگیریان در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است مجوز فعالیت ایران 140 برای همیشه لغو شود گفت: اگر هواپیمایی استانداردهای لازم را داشته باشد طبق مقررات با آن برخورد می‌کنیم و اگر باز هم براساس ضوابط و قوانین سازمان هواپیمایی کشوری، هواپیمایی این استانداردهای لازم را نداشت بر اساس دستور دولت از پرواز آن جلوگیری می‌شود؛ در مورد ایران 140 نیز منتظر اعلام بازرسی‌ها هستیم.جهانگیریان گفت: اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای ایران 140 که یکشنبه گذشته سقوط کرده استخراج شده و نتیجه آن زودتر از زمان اعلام نتیجه هواپیماهایی که قبلاً سقوط کرده بودند، منتشر می‌شود.

 گرانفروشی بوئینگ تأیید نشده

رئیس سازمان هواپیمایی در خصوص اظهارنظر یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس در این خصوص که قیمت پیشنهادی شرکت امریکایی بوئینگ برای فروش قطعات هواپیما به ایران سه برابر قیمتی است که ایران در حال حاضر با دور زدن تحریم‌ها می‌پردازد، گفت: نمی‌توانم این موضوع را تأیید کنم، باید بررسی‌های کامل از منابع موثق انجام شود سپس گرانفروشی بوئینگ را تأیید یا رد کنیم.

به گزارش ایران، اظهارات این نماینده مجلس سه هفته بعد از انتشار خبر توافق شرکت بوئینگ برای فروش قطعات هواپیما به ایران ایراد می‌شود. خبرگزاری فرانسه به نقل از اسناد و مدارک عمومی شرکت بوئینگ در اول مردادماه از عقد قرارداد بوئینگ، برای نخستین بار در ۳۵ سال گذشته، با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای تأمین قطعات هواپیما و خدمات مربوط به ایمنی پرواز خبر داده بود.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

عمله: 1393/5/2509:19:04،
125
12
پس تکلیف اوراقچی های روسی ومرده شورها وقبرکن ها وماشین های حامل جنازه چی میشه.؟ اینهمه فرصت شغلی از بین میره
کریم: 1393/5/2509:27:07،
96
20
عجله چرا؟ هنوز میتونست خیلی کشته بده.
لعنت بر متحجر هایی که باعث تحریمها شدند.
ایوب : 1393/5/2509:30:43،
68
14
کافی نیست ! استعفا و معذرت خواهی مسئولین بی کفایت هم باید پیوست این دستور باشد ...

مردم بازیچه دست شما نیستن ...
تقی : 1393/5/2509:32:32،
39
23
چیزی که ارزش نداره جان انسانهاست
دوستان خود من دو هفته یه بار از ناوگان فشل هوادی ایران استفاده میکنم .. این اتفاق ممکن هست برای هر یک از مائی که داریم این خبر رو میخونیم اتفاق بیوفته...

کمپین عدم استفاده از خطوط هوائی رو چه جوری میشه راه انداخت ؟!
sinax: 1393/5/2509:32:54،
44
18
بازم مثل همیشه تقصیر دشمن بزرگ آمریکاست.......
IQ son: 1393/5/2509:35:57،
50
17
نگران نباشید حالا ایران 132-ایران 111-ایران 141-ایران ....ساخته میشه تا کسی بیکار نشه..
آرش: 1393/5/2511:14:55،
51
28
دست رییس جمهور درد نکنه
آرش: 1393/5/2511:16:25،
10
33
تقی جان دیگه حرف بیخود نزن داداش :D
خواجه فرزان: 1393/5/2513:25:41،
11
20
نوشدارو پس از مرگ سهراب .......
سهراب: 1393/5/2509:19:25،
63
29
ایرانجیب اشتباه نکن

ایران 140 زمانی که تولید می کردن بود(هواپیمای تولید داخل)

الان شده آنتونف 140 یعنی هیچ ربطی به ما نداره
عمو هوشنگ: 1393/5/2509:21:15،
57
8
تو ایران تنها چیزی که ارزش ندار جون مردم مملکت خودمونه.
وحید: 1393/5/2509:22:25،
19
21
Aleki میگه
وحید : 1393/5/2509:31:18،
51
15
مثل قضیه پلاک نکردن خودروها
یه زمانی گفتن دیگه پرایدو پیکان وانتو پلاک نمیکنیم بعد گفتن خودروهای تک ایربکو پلاک نمیکنیم پس چیشد؟گربه عطسه کرد؟آنتونوف140هم اونجوریه یه چنروز استراحت میکنه بعدش با سفارش و واسطه دوباره به کارش ادامه میده.
amir: 1393/5/2509:32:19،
66
20
جون ادما بی ارزش ترین چیزییه که تو ایران هست یه روز هواپیما یه روز الودگی هوا یه روز روغن پالم و... معلومه چرا میگن بچه دار شین چون احتمالا تا چند ساله دیگه موجود زنده ای تو ایران وجود نداره
بربسبی: 1393/5/2509:44:35،
36
12
خودروسازهای ایران هم که بیش از هواپیماها جان ایرانیها را میگیره باید برچیده بشه.لعنت بر پدر و مادر کسی که با سفسطه و پیچاندن ،از این آشغالسازها با اون پلت فرمهای زپرتیش حمایت میکنه.
ناشناس: 1393/5/2509:47:36،
39
14
خیلی جالبه که مسئولین ما از اینکه بویینگ قطعاتش رو سه برابر قیمت به ایران میفروشه ناراضی هستند. شاید میخواستند که از طریق ایران خودرو و سایپا بفروشه که دلالی قطعات هواپیما هم تو جیبشون بره
علی آقا: 1393/5/2510:43:53،
21
13
زبانم لال
شايد خريداران ومسئولين محترم هما درخواست کردند که قطعات را سه برابر قيمت واقعی بزنند و مازاد مبلغ را جهت امور خيريه به حساب شخصی آقايان و يا آقای خاوری در کانادا واريز شود !!!
چند سال پيش هم شش فروند هواپيمای ايرباس قراضه را از ترکيه به چندين برابر قيمت واقعی خريداری کردند که از روز اول پنج فرودشان زمينگير شد !!!
یه مسافر: 1393/5/2511:00:02،
35
24
اینا فکر کردن تولید هواپیما هم مثل تولید پرایده
ایران عزیز: 1393/5/2511:29:57،
23
29
به همین دلایله که ما خیلی از آمریکا جلوتریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Z: 1393/5/2513:11:25،
18
16
تا حالا چند بار این وعده را داده اید؟
ای چوپانهای دروغگو!!!!!
koroush: 1393/5/2513:58:39،
14
9
پله رو یکی یکی باید بالا رفت اول ساختن گاری بعد تست و آزمایش آن تا ببینیم چند نفر کشته میده مثال ساخت پراید با کشتن هزاران نفر در سال ابر گاری قاتل ساخت شرکت گاری سازی سایگا مثال دوم ساخت آردی با کشتن هزاران نفر در سالهای گذشته محصول شرکت ایران گاری. خوب عزیزان بعد از پیشرفت در صنعت گاری سازی حالا میرسیم به ساختن گاریهای پرنده وای چه پیشرفتی ساخت گاری پرنده 140 روسی با بیشترین رکورد کشتن در صنعت مونتاژ گاریهای از رده خارج شده روسی پس نتیجه میگیریم مسافرت با اسب و الاغ و قاطر خیلی امن تر از مسافرت با این گاری های تولید ملی افتخار ملی است.
طغرل007: 1393/5/2515:00:19،
15
15
بیچاره مردمی که شهید شدن.....اگه بخوان کسی حذف بشه...مجبورن 39نفر رو تکه تکه کنن
1مخالف سیاسی38شهید بیگناه.....چند سال اخیر عده خانه نشین....عده‌ای ترور....عده ای سانحه هوایی....سیاست پدر و مادر نداره...........
889: 1393/5/2515:02:53،
16
13
مردم ایران=موشهای آزمایشگاهی روسیه وچین
کامران: 1393/5/2516:49:30،
21
13
این از هواپیما ها روسی حالا ببینیم راکتورهای روسی چند نفرو بکشن بعدش ممنوع بش
سودا: 1393/5/2518:15:16،
9
7
مغزها تو این مملکت خراب شده عقب افتاده است مسعولین هم از این مردم و مغزان این مملکت هیچیش درست نمیشه تا 80-90 درصد مغزاش درست بیاندیشند
جاوید: 1393/5/2611:19:55،
13
15
موافقم در اصل مغزهای اکثریت مردم ایران و خیلی از کشورهای سه دیگر از نظر نرم افزاری ایراد دارد و خراب است بنابر این نمیتوانند صحیح فکر کنند و عمل کنند و جامعه و کشورشان را به گونه ای کنند که مطلوب و پیشرفته از هر نظر باشد و راحت زندگی کنند و در نهایت بستر تعالی هم فراهم باشد.
زخمی: 1393/5/2609:06:19،
11
15
توکشورهایی که مسئولین دلسوز و متعهد هستن....و عمل میکنن.......
پرورش علمی و فرهنگی و اجتماعی و.......
تو کشور ما.....مسئولین......شعارمیدن....
ملت ایران شهید پرور...
ملت ایران عاشقان شهادت...
ملت فهيم.....
ملت ایران نجیب...
با این همه القاب ملتی زین کرده آماده .........

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

نتایج انتخابات ریاست جمهوری - 30 اردیبهشت 96 / نتایج شمارش آرا به تدریج اعلام خواهد شد
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بیانیه حجت الاسلام رئیسی؛ بعد از اعلام نتیجه انتخابات
احتمال پیش‌فروش خودروی جدید پژو 2008 از سوم خردادماه
جدول شرایط پیش فروش کلیه محصولات ایران خودرو - خرداد 96
بازی خطرناک چری برای بازار ایران!
کرمان‌موتور، 5 خودروی هیوندای مدل 2017 را بزودی عرضه خواهد کرد + جزئیات
فروش نقد و اقساطی خودروهای پژو پارس و پژو 207 بمناسبت آزادسازی خرمشهر - خرداد 96
لیست قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو در خردادماه 96
قرارداد پژو و شایعه‌ای که تالار شیشه‌ای را لرزاند
تولید 2 خودروی سواری در کشور به صفر رسید
شرايط فروش نقدی، اقساطی و ليزينگی محصولات شركت سايپا - خرداد 96
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - خردادماه 96
خودروهای روسی که به ایران می‌آیند، چه شکلی هستند؟
مقایسه خودروهای در محدوده 50 میلیون تومان در بازار ایران
آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما