کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رفع انحصار پهنای باند = فصل جدید اینترنت در کشور


کد خبر : ۶۲۶۸جمعه، ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴:۵۳۳۳۷۶ بازدید

یک کارشناس مسائل فناوری اطلاعات معتقد است: وقتی انحصار کابل‌های مسی به دست مخابرات داده می‌شود این موضوع مشکلاتی برای شرکت‌های خصوصی ایجاد می‌کند.

محمدامیر وفایی اظهار کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید انحصار کابل‌های مسی را از شرکت مخابرات بگیرد چرا که زیرساخت یک کشور عمومی است و به همه‌ی مردم تعلق دارد. حال اگر این وسیله عمومی در دست یک شرکت خاص باشد، عادلانه نیست. درحقیقت باید به همه به یک میزان ارائه شود.

وی در رابطه با مبحث خصوصی سازی اشاره کرد و گفت: باید رقابت را بصورت آزاد گسترش داد. باید توجه کرد که حتما خصوصی‌سازی صورت بگیرد نه مانند بحث مخابرات در این صورت واردات پهنای‌باند بدست دولت باشد بهتر است. همچنین باید به شرکت‌های خصوصی اجازه داد تا در زمینه ورود پهنای باند به کشور فعالیت خود را آغاز کنند. این موضوع باعث می‌شود تا فضایی رقابتی بوجود آید و دیگر نیازی به تعیین قیمت در رابطه با پهنای باند نیست. درحقیقت قیمت پهنای باند در این مرحله توسط بازار که از عرضه و تقاضا تشکیل شده تعیین می‌شود.

این کارشناس درباره مقوله کم فروشی اینترنت هم اعتقاد دارد: بحث کم‌فروشی به دلیل کمبود پهنای باندی که شرکت‌ها دارند، رایج بود. در حال حاضر وزارتخانه در حال افزایش ظرفیت پهنای باند در کشور است و همین موضوع می‌تواند تاثیر خود را روی مقوله کم فروشی بگذارد. بسیاری از شرکت‌ها به دلیل نداشتن پهنای باند آن را بین افراد بیشتری تقسیم می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود که کاربر در هنگام اتصال احساس کندی کند.

به اعتقاد این کارشناس نمی‌توان گفت کم‌فروشی در زمینه اینترنت وجود ندارد چراکه در هیچ جای دنیا مانند ایران اینترنت بصورت حجمی به کاربران فروخته نمی‌شود.

وفایی در پایان گفت: درصورت تامین پهنای باند و رفع انحصار مخابرات فصل جدید از اینترنت در کشور گشوده خواهد شد. البته باید درنظر داشت که محدودیت 128 کیلوبیتی نیز دست کاربران را بسته و این محدودیت را هم باید از میان برداشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها