کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فعالیت 126 اتوبوس اسکانیا تعلیق شد


کد خبر : ۶۲۵۱چهارشنبه، ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸:۲۵۲۳۹۲ بازدید

در پی فراخوان اتوبوس های برون شهری اسکانیا برای انجام اصلاحات لازم به منظور افزایش ایمنی، ارائه خدمات توسط 126 دستگاه از این نوع اتوبوس به حالت تعلیق درآمد.

 در پنجاه و یکمین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور اعلام شد در فرآیند فراخوان بازرسی فنی اتوبوس‌های اسکانیای در حال بهره‌برداری با هدف شناسایی نواقص و دستکاری‌های 530 دستگاه به مراکز مجاز مراجعه کردند که از بین آنها، تعداد 126 دستگاه دارای نواقص و دستکاری‌های عمده و تاثیرگذار بر عملکرد ایمن آنها بودند.

بنابر این گزارش موضوع نواقص و دستکاری‌های عمده اتوبوس‌های اسکانیای به کارگروه ناوگان کمیسیون ایمنی راهها (با مسؤولیت سازمان ملی استاندارد ایران) واگذار شد که با اعلام این کارگروه، سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای نسبت به تعلیق کارت هوشمند رانندگان و جلوگیری از صدور صورت وضعیت برای این اتوبوس‌ها اقدام کرده است.

طبق این مصوبه، فراخوان سایر اتوبوس‌ها توسط شرکت‌های تولیدی و پشتیبانی نیز در دستور کار قرار دارد و درحال پیگیری است.

در پنجاه و یکمین نشست کمیسیون ایمنی راههای کشور مقرر شد با دعوت از بازرسان با تجربه خودروسازان چند شرکت معتبر اروپایی برای بازدید و اعلام نظر از کارخانه های سازنده داخلی که در تولید اتوبوس هستند مسایل ایمنی آنها را مورد ارزیابی قرار گیرد.

همچنین از دیگر مصوبات این جلسه جلوگیری از تردد اتوبوسها و مینی بوسهای دولتی فاقد مجوزهای لازم برای تردد در جاده های برون شهری بود. در این جلسه بر تکمیل هرچه سریعتر چهار خطه کردن محورهای هراز و فیروزکوه با تخصیص اعتبارات ویژه مورد تاکید  اعضا قرار گرفت.

نماینده اورژانس کشور نیز از بهره مند شدن 14 استان از خدمات هلکوپتری در حوادث رانندگی جاده ای با شعاع 150 کیلومتری فرودگاه های محل استقرار هلکوپترهای مورد نظر خبر داد.

بر اساس مصوبه جلسه 49 کمیسیون ایمنی راهها و در راستای ارتقاء ایمنی و نظارت بیشتر و موثرتر بر ناوگان حمل‌ونقل عمومی، فراخوان بازرسی فنی اتوبوس‌های در حال بهره‌برداری با هدف شناسایی نواقص و دستکاری‌هایی که توسط شرکت‌ها یا رانندگان بر روی اتوبوس‌ها اعمال می‌شود، صورت گرفت که در مرحله نخست شرکت عقاب افشان تولیدکننده اتوبوس‌های اسکانیا این فراخوان را عملیاتی کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها