کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نرخ سود بانکی کاهش می‌یابد


کد خبر : ۶۲۳۵سه شنبه، ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸:۳۸۷۵۲۲ بازدید

وزیر امور اقتصادی و دارایی از کاهش مجدد نرخ سود تسهیلات و سپرده‌ها با توجه به کاهش نرخ تورم خبر داد.

علی طیب‌نیا در نشست تخصصی اقتصاد کلان در همایش تبیین سیاست‌های اقتصادی دولت برای خروج از رکود با بیان این‌که ما نیز نگران این موضوع هستیم که دستاوردهای دولت درباره تورم در جریان مقابله با رکود مخدوش نشود، اظهار کرد:‌ همیشه این تفکر انحرافی وجود داشته که افزایش پایه پولی و سیاست‌های انبساطی مشکل تولید را حل می کند و همچنان هم این تفکر در بخش‌هایی از کشور وجود دارد اما ما این تجربه را بارها آزموده‌ایم و نتایج شوم و سیاه آن را دیده‌ایم.

وی با بیان این‌که آن چیزی که تصمیمات فعالان اقتصادی را دچار تزلزل می‌کند تورم و بی ثباتی در نرخ ارز و سایر متغیرهای اسمی است، تصریح کرد: جریان مقابله با رکود از سال گذشته آغاز شده و آن چیزی که از نظر اقتصادی مهم است عمدتا قیمت‌های نسبی و واقعی است. بنابراین اگر موفق شویم تورم را مهار کنیم که توفیقات خوبی به دست آورده‌ایم می توانیم نرخ سود تسهیلات را پایین بیاوریم که یک مرحله این کار انجام شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: مرحله دوم نیز با توجه به کاهش معنی دار نرخ تورم در آینده اتفاق خواهد افتاد و شاهد کاهش مجدد نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات خواهیم بود.

طیب نیا همچنین درباره افزایش دستمزد نیز گفت: معمولا استناد محافل و تشکل‌های کارگری و کارمندی برای افزایش دستمزد نرخ تورم است که امیدواریم با کاهش نرخ تورم شاهد رشد ملایم‌تر دستمزدها در آینده باشیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها