کانال تلگرام ایران جیب
کیان برنا
ibshop
نیسان
تاپیک شاپ

من هم از کیفیت اینترنت راضی نیستم

کدخبر:۶۲۳۴سه شنبه، ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸:۰۰۲۶۲۶ بازدید

مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران صبح امروز در قالب نشستی خبری به ارائه توضیحاتی درباره فعالیت‌های شرکت مخابرات استان تهران پرداخت.

 علیرضا صیدی در این نشست به ارائه توضیحاتی درباره تعداد مشترکان تلفن ثابت در استان تهران پرداخت و افزود:‌ ما در سال گذشته برای توسعه شبکه خود برنامه ریزی‌های مختلفی صورت دادیم تا عقب ماندگی‌هایی که در سال‌های گذشته به واسطه تحریم ها در تامین تجهیزات ایجاد شده بود را جبران کنیم.

وی ادامه داد: طی چند ماه گذشته تا حدی این مشکل حل شد و اکنون در حوزه زیرساخت امکانات خوبی فراهم کرده‌ایم که این امکانات برای ورود اپراتورهای موبایلی به نسل‌های سوم و چهارم ارتباطی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیر عامل مخابرات تهران همچنین عنوان کرد:‌اکنون ظرفیت بسیار خوبی در تهران ایجاد شده تا بتواند پاسخگوی سه اپراتور موبایل در زمینه نسل های سوم و چهارم باشد.

وی همچنین عنوان کرد: ما در حوزه تلفن ثابت هم برنامه ریزی مفصلی صورت داده‌ایم که طی شش ماه اول امسال مشکلات سال‌های قبل را برطرف کنیم. به همین دلیل اکنون دیگر مشکلاتی مانند در صف انتظار ماندن برای مشترکان وجود ندارد و به غیر از دو منطقه مشکلی در واگذاری تلفن ثابت وجود ندارد.

صیدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: در حوزه اینترنت پرسرعت خانگی بیشترین تلاش ما بر روی بحث پشتیبانی مشترکان متمرکز شده است درواقع استان تهران بزرگترین اپراتور ارائه کننده اینترنت در استان تهران و البرز است و تعداد مشترکان با شرکت‌های دیگر ارائه کننده اینترنت قابل مقایسه نیست به همین دلیل با توجه به گستردگی مشترکان قاعدتا مشکلات ما هم بیشتر می‌شود اما با این وجود افتخار ما است که تهرانی‌ها مخابرات استان تهران را برای تامین تجهیزات adsl خود در نظر می گیرند.

مدیر عامل مخابرات تهران عنوان کرد: طی شش ماهه اول امسال پهنای باند مخابرات استان تهران نسبت به سال 91 رشدی سه برابری و نسبت به سال 92 رشدی دو برابری داشته است.

وی همچنین به برنامه ریزی‌های این شرکت برای کاهش زمان انتظار مشترکان در تماس با مرکز 2020 خبر داد و افزود:‌ در حال حاضر حدود 96 درصد از پرداخت‌های مشترکان استان تهران به شکل غیر حضوری صورت می گیرد که این آمار ظرف سال‌های گذشته بی سابقه بوده است.

صیدی به افزایش هزینه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به درآمد ثابت مخابرات افزایش هزینه‌ها گاه مشکلاتی ایجاد می کند که ما درصدد هستیم تا با ارائه سرویس‌های ارزش افزوده این مشکلات را به حداقل ممکن برسانیم.

مدیر عامل مخابرات تهران در ادامه صحبت‌های خود به بحث iptv اشاره کرد و درباره آخرین وضعیت اجرایی شدن این طرح گفت: پیش از این با چند ارائه‌کننده خدمات جلسات مختلفی را برگزار کردیم تا آن‌ها پس از فراهم شدن به ارائه این سرویس بپردازند اما سال قبل سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در قالب مصوبه‌ای اعلام کرد که ارائه کنندگان این خدمات از جمله صدا و سیما ملزم به دریافت مجوز از این سازمان هستند و به همین دلیل تا زمان اخذ مجوز این شرکتها از رگولاتوری جلوی کار را گرفتیم البته در حال حاضر به صورت آزمایشی این طرح برخی نقاط انجام شده است و تجهیزات آن در حال نصب و تست قرار دارد و پس از اخذ مجوزهای لازم به ارائه آن پرداخته می‌شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی که درباره محدودیت اینترنت و قانونی مبنی بر عدم واگذاری اینترنت بالای 128 کیلوبایت اظهار کرد:‌ سال گذشته سازمان تنظیم مقررات مصوبه‌ای در خصوص adsl صادر کرد و در قالب آن تعرفه‌ها به شکل حجمی در نظر گرفته شد بر همین اساس دیگر ارائه کنندگان اینترنت به فروش حجم می پردازند و بحث سرعت حذف شده است.

مدیر عامل مخابرات تهران ادامه داد: البته ما در این حوزه به طور مستقیم فروش نداریم و پیمانکاران ما به ارائه اینترنت می پردازند اما حتی براساس خود مصوبه سازمان تنظیم مقررات ارائه اینترنت با سرعت بیشتر برای مرکز علمی و آموزشی هیچ محدودیتی ندارد و همکاران ما هم برای ارائه اینترنت بالای دو مگ سعی می کنند حتما این موارد را رعایت کنند.

صیدی یادآور شد: در این زمینه شرکت‌های ندا مانند هم هستند و ما امیدواریم وزارت ارتباطات برای این مشکل راهکاری ریشه‌ای و اساسی در نظر بگیرد و قانونی در این زمینه تصویب شود تا دیگر شرایط به گونه ای نباشد که شرکت‌ها بخواهند قانون را دور بزنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در ارتباط با بدهی‌های مشترکان مخابرات تهران اظهار کرد: متاسفانه مقدار ناوصولی‌های ما بالا است و حتی اگر 10 درصد مشترکین ناوصولی داشته باشند رقم بالایی ایجاد خواهد شد.

صیدی در زمینه بدهی‌های مشترکان به مخابرات اظهار کرد: باید اطلاع رسانی در این زمینه بیشتر شود چرا که اکنون یک مشترک با پرداخت 50 هزار تومان خطی را خریداری می کند و به عنوان مثال صد هزار تومان از آن استفاده می کند و بعد به سراغ خرید خط دیگری می‌رود که پیگیری حقوقی این مسائل هم سختی‌های خاص خود را دارد حال اگر چند درصد مشترکان به این شیوه برخورد کنند قطعا مشکلات متعددی برای مخابرات ایجاد خواهد شد.

مدیر عامل مخابرات تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بحث‌هایی که مبنی بر ورود اپراتور دوم تلفن ثابت مطرح می‌شود اظهار کرد: ما نباید از آمدن رقیب ترس داشته باشیم در حوزه تلفن همراه هم با آمدن اپراتورهای بعدی رقابت ایجاد شد و خدمات بهتری به مشترکان ارائه شد؛ به هر حال آمدن رقیب جدید بد نیست و قطعا ما هم در این حوزه برنامه‌هایی در حوزه تغییر تکنولوژی و توسعه شبکه انجام داده‌ایم و امسال بالای 310 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای ورود به طرح‌های جدید مخابراتی صورت خواهد گرفت.

وی همچنین در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر پایین بودن کیفیت اینترنت مخابرات و گلایه‌های متعدد کاربران اظهار کرد:‌ امسال نسبت به سال‌های قبل با وجود افزایش مشترکان پهنای باند خوبی دریافت کرده‌ایم و درحال حاضر یکی از بزرگترین مشتریان شرکت ارتباطات زیرساخت مخابرات تهران است.

وی ادامه داد: به واسطه تعامل خوبی با شرکت زیرساخت داریم سعی می شود نیازهای ما برطرف شود و تاکنون در زمینه تامین پهنای باند مشکل حادی با شرکت زیرساخت نداشته‌ایم اما با این وجود خود من به عنوان یک کاربر از اینترنتی که ارائه می‌شود راضی نیستم.

صیدی همچنین یادآور شد: خود من به طور پراکنده سرویس را در بخش‌های مختلف مورد نظارت قرار می‌دهم و براساس بررسی‌ها می‌توانم این را اعلام کنم که در ماه‌های گذشته نسبت به سال‌های قبل سرویسی به مراتب بهتر ارائه شده است اما با این وجود همچنان در این حوزه جای کار وجود دارد.

مدیر عامل مخابرات تهران همچنین عنوان کرد: اکنون ما برای گذر ipv4 به ipv6 مشکلات متعددی داریم که اگر این مهاجرت انجام نشود و ظرف سال‌های آتی وزارت ارتباطات فکر جدی برای این حوزه نکند قطعا برای کل کشور مشکلات متعددی ایجاد خواهد شد.

رضا خلیلی - معاون فنی مخابرات تهران - نیز در ارتباط با این که با وجود یکسان بودن پهنای باند و افزوده شدن تعداد مشترکان مخابرات چگونه اظهار می شود کیفیت مشترکان اینترنت مخابرات با کاهش مواجه نشده توضیح داد: ما از گذشته فضای خالی داشتیم که برای مشترکان جدید باقی مانده بود و در دوره‌های آتی نیز برای تامین پهنای باند برنامه ریزی‌های متعددی صورت گرفته است و امیدواریم ظرف یک تا دو هفته آینده پهنای باند ما افزایش پیدا کند.




اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
X22
نگین خودرو

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها

آسایشگاه خیریه
سکه ثامن
کلینیک دی
جار میزنم
تورآنتالیا