کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

واردات واسطه‌ای گوشی تلفن همراه


کد خبر : ۶۲۰۸دوشنبه، ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰:۲۰۴۵۶۵ بازدید

با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی در زمینه گوشی تلفن همراه سرعت تولید انواع مختلف آن و در نتیجه واردات این کالا به کشور افزایش یافته است.

 در بهار امسال بیش از 100 تن گوشی تلفن همراه وارد کشور شده است که در این زمینه واردات گوشی از امارات متحده عربی بیش از سایر کشورها بوده است.

بر اساس این گزارش واردات حدود 59 میلیون دلاری گوشی تلفن همراه در سه ماهه نخست سال جاری 47 صدم درصد از کل واردات کشور در این مدت را شامل می‌شود.

این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته نیز بیش از 100 تن گوشی به کشور وارد شده بود اما به میزان این واردات به لحاظ ارزش 30 میلیون دلار بوده است. بنابراین واردات گوشی تلفن همراه در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی 8 درصد و به لحاظ ارزش بیش از 93 درصد افزایش یافته است.

در همین زمینه میزان واردات این کالا در این مدت از امارات 100 تن و 65 کیلوگرم به ارزش 40 میلیون و 228 هزار دلار بوده است که از این حیث امارات بزرگترین صادر کننده گوشی به ایران بوده است.

همچنین 27 تن گوشی تلفن همراه در این مدت به ارزش 16.5 میلیون دلار از کره جنوبی و حدود 12 تن گوشی به ارزش یک میلیون و 800 هزار دلار از چین و 295 کیلوگرم از این کالا به ارزش 60 هزار دلار از هنگ کنگ وارد کشور شده است.

با توجه به اینکه کشور امارات خود از تولیدکننده‌های بزرگ گوشی تلفن همراه محسوب نمی‌شود، بنابراین می‌توان گفت که واردات این کالا کاملا واسطه‌ای است که همین موضوع قطعا افزایش قیمت گوشی تلفن همراه را سبب می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها