کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

16 خودروساز، 3 شرکت لیزینگ کننده خودرو!


کد خبر : ۶۲۰۷دوشنبه، ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰:۰۹۴۶۰۰ بازدید

با وجود فعالیت حدود 16 خودروساز در کشور تنها سه خودروساز دارای شرکت‌های لیزینگ خودرویی فعال هستند.

 افزایش قیمت خودرو در حدود دو سال اخیر قدرت خرید مصرف‌کنندگان در این حوزه را کاهش داده است.

البته برخی شرکت‌های خودروساز از طریق شرکت‌های لیزینگ زیر مجموعه خود و همچنین برخی دیگر نیز از طریق فروش اقساطی سعی در افزایش فروش محصولات‌شان دارند.در این زمینه با وجود فعالیت حدود 16 خودروساز در کشور تنها سه خودروساز دارای شرکت‌های لیزینگ خودرویی فعال هستند.

شرکت لیزنیگ ایرانیان متعلق به گروه صنعتی ایران خودرو، شرکت لیزینگ رایان سایپا متعلق به گروه خودروسازی سایپا و شرکت بهمن لیزینگ متعلق به گروه خودروسازی بهمن کار فروش اقساطی محصولات این خودروسازان را انجام می‌دهند.خودروسازان از افزایش فروش لیزینگی محصولات خود خبر می‌دهند به‌گونه‌ای که چندی پیش گروه خودروسازی سایپا از افزایش فروش لیزینگی خودروهای تولیدی این شرکت خبر داد.

علی حاجی کاظم لواسانی - مدیرعامل شرکت لیزینگ ایرانیان - نیز از افزایش استقبال مصرف‌کنندگان از طرح‌های فروش لیزینگی خبر می‌دهد.

وی می‌گوید: فعالیت شرکتهای لیزینگ در کنار خودروسازان بسیار مناسب است. این کار از یک سو کمکی است به تولیدکننده برای ایجاد تعادل در روند عرضه و تقاضای محصولات و از سوی دیگر نیز کمکی است به مصرف‌کنندگان تا بتوانند خودروی مورد نیاز خود را تامین کنند.

مدیرعامل شرکت لیزینگ ایرانیان با بیان اینکه بهره تسهیلات پرداختی در طرح لیزینگ سالانه 22 درصد است، تصریح می‌کند: استقبال مصرف‌کنندگان از فروش لیزینگی خودروها افزایش یافته است.

در این زمینه کارشناسان معتقدند که افزایش قیمت خودرو در دو سال اخیر و به موازات آن کاهش قدرت خرید مصرف‌کنندگان داخلی موجب شده تا انگیزه خریداران برای خرید اعتباری خودروهای داخلی افزایش یابد.

البته به موازات فعالیت شرکت‌های لیزینگ خودروسازان، تعداد زیادی از شرکت‌های خصوصی لیزینگ خودرو نیز در یکی دو سال اخیر شکل گرفته‌اند که با خرید خودرو از خودروسازان و همچنین واردکنندگان خودرو، این محصولات را به طور اعتباری به مصرف‌کنندگان عرضه می‌کنند.

با این حال افزایش استقبال مصرف‌کنندگان از شرکت‌های لیزینگ خودرو باعث گرم شدن بازار سوءاستفاده‌ها در این حوزه شده است به‌گونه‌ای که در یکی دو سال اخیر تعداد اخبار مربوط به تخلفات شرکت‌های لیزینگ خصوصی که پول خودرو را از مصرف‌کنندگان دریافت اما از تحویل خودرو خودداری کرده‌اند، به شدت افزایش یافته است.

در این زمینه یک کارشناس صنعت خودرو می‌گوید: در شرایطی که قیمت خودرو افزایش یافته و نقدینگی مردم نیز برای خرید خودرو کاهش یافته است یکی از مهمترین راهکارهای خودروسازان برای افزایش فروش‌شان عرضه این محصولات با شرایط اقساطی است.

امرالله امینی - عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی - با بیان این‌که برخی از افراد مربوط به طبقه متوسط جامعه در یکی دو سال اخیر قدرت خرید برخی از خودروها را از دست داده‌اند، خاطرنشان می‌کند: به عنوان مثال برای برخی از اقشار حقوق بگیر سخت است که به یک باره مبلغ 30 تا 40 میلیون تومان برای خرید خودرو پرداخت کنند.

وی ادامه می‌دهد: بنابراین در این شرایط راهکار کمک به مصرف‌کنندگان، فروش قسطی خودروها است تا اقشار حقوق بگیر بتوانند به تدریج و با دریافت حقوق خود اقساط خودروهای خریداری شده را پرداخت کنند.

امینی اضافه می‌کند: البته در حوزه فروش اقساطی خودروها نیز مشکلاتی وجود دارد که یکی از آن‌ها بالا بودن نرخ بهره شرکت‌های لیزینگ خودروی خصوصی است که آن نیز به بالا بودن نرخ بهره سیستم بانکی باز می‌گردد.

وی با بیان این‌که خودروسازان می‌توانند از طریق شرکت‌های لیزینگ خودروی خود محصولات‌شان را به صورت مستقیم و با بهره کمتر به خریداران واگذار کنند، تصریح می‌کند: هم‌اکنون نیز در مواردی این اتفاق می‌افتد که منجر به بهبود فروش شرکت‌های خودروساز داخلی شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها