کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آرامش نسبی دلار در بازار ارز


کد خبر : ۶۲۰۵دوشنبه، ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱:۰۴۲۲۱۵ بازدید

در حالی بازار ارز در گرمای تابستان به درجه انجماد نزدیک می شود که بازار ارز هفته ی گذشته را با نوسان دلار در محدوده 3125 تا 3150 تومان سپری کرد و دلار در نهایت به رشد 10 تومانی تن در داد.

 دیروز هم بهای دلار در بازار غیر رسمی ارز مانند روزهای دیگر با حداقل نوسان باقی ماند، و این اسکناس پشت سبز با 3 تومان افت به 3124 تومان تقلیل یافت تا سریال سرد این بازار با خروج دلالان و سفته بازان به مرحله رضایت بخشی برای دولت تبدیل شود.

براساس این گزارش، روز شنبه قیمت دلار نوسان جزئی کاهشی را در فضای آرام بازار تجربه کرد و این در حالی است که پیش بینی ها بر اساس عوامل رشد مسافرت ها و ثبت واردات به سمت افزایش ارزها در دامنه ای بازتر بود که فعالان محقق نشدن این امر را در کاهش مسافرت ها و واریز قسط جدید توافق ژنو می دانند. البته هفته قبل نیز با رشد 10 تومانی دلار به پایان رسید. 

این گزارش حاکیست، در اولین روز هفته گذشته معاملات یورو نسبت به دلار گرم تر و تقاضای یورو افزایش یافت و این در حالی است که ارزش دلار با کاهش 5 تومانی به 3125 تومان رسید.
عده ای از فعالان بازار ارز علت افزایش یورو را ناشی از رشد تقاضا و تقویت آن در برابر دلار در سطح جهانی می دانند.

در روز یکشنبه قیمت ارزهای شاخص بازار افزایش یافت که تقویت این ارزها در روز دوشنبه و دستیابی دلار به بهای 3150 تومان سبب تحرک فعالان غیر رسمی و امید آنها به افزایش بیشتر و سود دهی مجدد از این بازار شد و این در حالی است که تقاضای چندانی در بازار وجود نداشت.

افزایش متوالی ارزها البته در دامنه ای محدود در روزهای یکشنبه و دوشنبه در دیدگاه برخی از فعالان ناشی از نزدیک شدن به شهریورماه و رشد واردات و در نظر برخی دیگر ناشی از تحولات منطقه و عراق بود.
در روز دوشنبه یورو و پوند به 4247 و 5290 تومان و درهم امارات به 857 تومان دست یافتند.

پس از افزایش نسبی ارزها در روزهای یکشنبه و دوشنبه و حضور فعالان غیر رسمی و امید آنها به افزایش بیشتر، بازار ارز از روز سه شنبه با نوسان کاهشی امید این دسته از فعالان را ناامید و فضای بازار مجدداٌ آرام گرفت که تداوم این روند در روز چهارشنبه قیمت دلار را به 3139 تومان رساند.

در روز پنج شنبه نیز معاملات بازار تاحدودی کاهشی و بهای دلار به 3135 تومان رسید.
در روز پنج شنبه یورو بر بهای 4214 تومان و پوند و درهم امارات بر نرخ 5270 و 852 تومان آرام گرفتند.

بازار ارز پس از تمدید مذاکرات به یک ثبات نسبی دست یافت که به احتمال زیاد این روند تا دور بعدی مذاکرات تداوم خواهد داشت و بازار ارز دیگر مانند گذشته در برابر خبرها واکنش سریع و هیجانی ندارد.

هر چند در این بین گروهی از فعالان غیر رسمی چشم به نوسانی شدن بازار در دامنه ای وسیعتر دوخته اند اما محقق شدن آن را در سایه برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا می دانند که با واریز شدن قسط هشتم توافق ژنو معادله ی آنها برهم خورد و دلار در سایه آرام بازار به نوسان محدود خود ادامه می دهد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها