کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

از بازار ماکسیما چه خبر ؟


کد خبر : ۶۱۸۸یکشنبه، ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲:۳۷۱۴۷۳۵ بازدید

پیش از پیروزی انقلاب اسلامی خودروهایی چون آریا، شاهین و بیوک در پارس خودرو تولید می‌شد. ماکسیما اما اولین محصول لوکس این شرکت پس از انقلاب اسلامی بود.
از بازار ماکسیما چه خبر ؟از بازار ماکسیما چه خبر ؟

در اواخر دهه 1370 تولید انواع خودرو در شرکت پارس خودرو که سابقه تولید خودروهایی چون آریا، شاهین و بیوک را داشت، به رنو 5 و پاترول محدود شده بود.

پارس خودرو در آن زمان خودروی رنو 5 را به تعداد محدودی تولید کرده و تولید پاترول نیز به دلیل مسائل زیست محیطی با مشکلاتی همراه بود بنابراین با توجه به این شرایط جرقه‌های تولید یک محصول جدید زده شد.در این زمینه مذاکراتی با شرکت نیسان برای تولید خودروی ماکسیما که در آن زمان با نام Sephiro (سفیرو) در ژاپن تولید می‌شد صورت گرفت. قرارداد تولید ماکسیما سرانجام در اسفند ماه 1379 منعقد و یک سال بعد در اسفند ماه 1380 تولید این خودرو آغاز شد.

اولین مشتری ماکسیمای تولیدی در کشور نیز مرحوم دکتر عظیمی، اقتصاددان معروف ایرانی بود. ماکسیما آن زمان تنها خودروی لوکس تولید داخل محسوب می‌شد. یک دهه بعد نیز در سال 1391 تولید ماکسیما در ایران متوقف شد، آن هم در حالیکه مدل‌های جدید خودروی ماکسیما همچنان در ژاپن و آمریکا تولید می‌شود.البته با وجود توقف تولید، این خودرو همچنان محبوبیت خود را در ایران حفظ کرده است. در آن زمان اعلام شد که به دلیل کاهش تیراژ تولید این مدل از ماکسیما در جهان، تامین قطعات آن برای شرکت مادر (نیسان) صرفه اقتصادی نداشته و به همین دلیل شرکت نیسان اعلام کرده بود که امکان ادامه تامین قطعات ماکسیمای قدیمی وجود ندارد.

در زمان توقف تولید ماکسیما انتقاداتی نیز به شرکت پارس خودرو وارد شد که چرا برای تولید مدل‌های جدید خودروی ماکسیما با شرکت نیسان مذاکره نکرده و اجازه داده تولید یک خودروی با کیفیت در کشور متوقف شود.

ماکسیما خودرویی 6 سیلندر بوده و حجم موتور آن 3000 سی‌سی است. طول این خودرو چهار متر و 930 سانتی‌متر، عرض آن یک متر و 780 سانتی‌متر و ارتفاع آن یک متر و 435 سانتی‌متر است. حداکثر سرعت آن نیز 255 کیلومتر بر ساعت است.

هم‌اکنون ماکسیمای صفر در سطح نمایشگاه‌های عرضه اتومبیل موجود نیست مگر در موارد خاص و موردی. البته تعداد قابل توجهی از ماکسیماهای دست دوم در جاده‌های کشور تردد می‌کنند که قیمت آنها با توجه با سال تولید و کارکرد خودرو متفاوت است.

به عنوان مثال قیمت یک دستگاه ماکسیما به رنگ نقره‌ای مدل 1384 با 130 هزار کیلومتر کارکرد معادل 45 میلیون تومان عنوان شده است. ماکسیمای دیگری نیز مدل 1390 با 70 هزار کیلومتر کارکرد معادل 85 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

ماکسیما خودروی لوکسی بود که با وجود گذشت چند سال از زمان توقف تولید سواری آن همچنان نرم و دوست داشتنی است.


grnpg0f657on81avllc7.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها